• 4:48 مساءاً

ماهو القرار؟؟؟

مضارب شرس
خبرة السوق : 1 الى 3 سنوات
ahmadforex is on a distinguished road
14 - 05 - 2009, 01:33 PM
ahmadforex غير متواجد حالياً  
افتراضي ماهو القرار؟؟؟
السلام عليكم يا احلي شباب و احلي منتدي

مش هطول عليكم بالمقدمات و لكن انا حبيت بس اعرف و الناس كمان تعرف ايه هوه القرار اللي هيتنفذ خلال يومين زي مانا سمعت.. و زي مانا سمعت برده ان القرار ده علي الشركات الاميركية بس و لحد دلوقتي انا مش فاهم القرار ده هوه الغاء الهيدج ولا ده قرار مختلف و كمان لو مش عن الهيدج و هيبقي تغيير الرافعه برده رغم كل مجهودي في التعلم مش قادر افهم لو اتغيرت الرافعه ده هياثر عليا في ايه لان كل الكلام اللي بيتقال مش فاهمه الصراحه يمكن لاني عايز مثال حي

يعني انا دلوقتي لو داخل صفقة بروفت بتاعها 50 بيب و استوب 50 بيب هتفرق ايه من الرافعه الحاليه و الرافعه لما تتغير؟؟ ولا موضوع الرافعه ده هيفرق في المارجن كول ولا ايه بالظبط؟؟

و اخر استفسار هيبقي لعملاء اف اكس سي ام لاني سمعت ان هيبقي في تحويل من فرع امريكا لبريطانيا يا تري ازاي هنعمل التحويل ده ؟؟ وليه القرار ده في امريكا بس و مش في انجلترا و كل الدول؟؟

منتظر مساعدتكم يا اخواني

شكرا

موقوف

خبرة السوق: 6 شهور الى سنة
ngng_2006 is on a distinguished road
افتراضي رد: ماهو القرار؟؟؟
2#
14 - 05 - 2009, 07:30 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadforex مشاهدة المشاركة
السلام عليكم يا احلي شباب و احلي منتدي

مش هطول عليكم بالمقدمات و لكن انا حبيت بس اعرف و الناس كمان تعرف ايه هوه القرار اللي هيتنفذ خلال يومين زي مانا سمعت.. و زي مانا سمعت برده ان القرار ده علي الشركات الاميركية بس و لحد دلوقتي انا مش فاهم القرار ده هوه الغاء الهيدج ولا ده قرار مختلف و كمان لو مش عن الهيدج و هيبقي تغيير الرافعه برده رغم كل مجهودي في التعلم مش قادر افهم لو اتغيرت الرافعه ده هياثر عليا في ايه لان كل الكلام اللي بيتقال مش فاهمه الصراحه يمكن لاني عايز مثال حي

يعني انا دلوقتي لو داخل صفقة بروفت بتاعها 50 بيب و استوب 50 بيب هتفرق ايه من الرافعه الحاليه و الرافعه لما تتغير؟؟ ولا موضوع الرافعه ده هيفرق في المارجن كول ولا ايه بالظبط؟؟

و اخر استفسار هيبقي لعملاء اف اكس سي ام لاني سمعت ان هيبقي في تحويل من فرع امريكا لبريطانيا يا تري ازاي هنعمل التحويل ده ؟؟ وليه القرار ده في امريكا بس و مش في انجلترا و كل الدول؟؟

منتظر مساعدتكم يا اخواني

شكرا
بالنسبة لاهمية الرافعة فده هيفرق في الفري مارجن &يعني انت لو الرافعة معاك 1:100وداخل العقدب10,000هيبقي 100used margin دولار للعقد الواحد وباقي الحساب هيبقي free marginولو الرافعة 1:200هيبقي 50used margin دولار للعقد الواحد......
وربنا يبعد عنك وعنا جميعا شبح المارجن كول
ngng_2006 غير متواجد حالياً  
عضو متميز

Trend is on a distinguished road
افتراضي رد: ماهو القرار؟؟؟
3#
15 - 05 - 2009, 05:35 AM
التغيير سيكون خاص بالهيدج وهو الذي يلغى
اما الرافعة لم تتغير

وهذا القرار خاص بمنظمة nfa الامريكية لذلك يطبق على الشركات الامريكية فقط
Trend غير متواجد حالياً  

الكلمات الدلالية (Tags)