• 11:46 مساءاً

توصيات لجني الارباح الكثيره وانتظار السالب

Like Tree2Likes

الصورة الرمزية عمرو المحرزي
عضو برونزي

خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
عمرو المحرزي is on a distinguished road
افتراضي رد: توصيات لجني الارباح الكثيره وانتظار السالب
331#
01 - 10 - 2010, 11:30 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.محمد الشيخ مشاهدة المشاركة

طيب افهم من كده انك معانا فى الدولار ين ؟
انا معاك فى الصفقه دى وداخل من 83.34

بس متقفلش الصفقه ابدا لوسمحت الا مع بعض , علشان احنا شركاء دلؤقى

بالتوفيق لينا وللناس كلها

التوقيع

الحمد لله وداعا للخساره يافوركس واهلا ثم اهلا بالربح
النَّاسُ أَعْدَاءُ مَا جَهِلُوا
اتَّقُوا ظُنُونَ الْمُؤْمِنِينَ، فَإِنَّ اللهَ تَعَالَى جَعَلَ الْحَقَّ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ.
خَالِطُوا النَّاسَ مُخَالَطَةً إِنْ مِتُّمْ مَعَهَا بَكَوْا عَلَيْكُمْ، وَإِنْ عِشْتُمْ حَنُّوا إِلَيْكُمْ.
لِسَانُ الْعَاقِلِ وَرَاءَ قَلْبِهِ، وَقَلْبُ الْأَحْمَقِ وَرَاءَ لِسَانِه

عمرو المحرزي غير متواجد حالياً  

الصورة الرمزية teranoz
عضو برونزي
الصورة الرمزية teranoz

خبرة السوق: اكثر من 10 سنوات
teranoz is on a distinguished road
332#
01 - 10 - 2010, 11:46 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mobeline مشاهدة المشاركة
انا نفسى اوصل مع الناس ياابوعبدالعزيز لمرحله ان كل واحد يمسك عمله معينه يعملها باك تست لمده سنه ويتابع اخبارها ويعرف اسرارها ويبقى هو المتحدث الرسمى ليها فى اتحاد الورش بتاعنا .

ولما يجى ينزل توصيه عليها الناس كلها تمشى وراه وهى مغمضه , انا عن نفسى ماسك شغل الاهبل حبيبى , وصدقنى الاحساس اللى انت حاسيته اليوم بسبب ال 300 نقطه حتسه كل يوم علشان مفيش احسن من التخصص , ايه رأىك انت وعم ابوالعربى
والله كلام زي الفل يا عموور أنا فعلا فكرت في الموضوع ده كتير إني أمسك عمله واحده أفضل وراها لغايه لما تنزل عملات صغيره بس محدش شجعني علي الموضوع ده أنا لو هتخصص محتار بين إتنين اليورو دولار عمله حلوه وكمان الإسبريد قليل وسهل بس حركته مش سريعه يعني مقدرش أخد منه كتير اوي وفي بردو ممكن المجنوووووووون الإسبريد بتاعه عالي شويه وحركته سريعه أووووي اللي يحفظه هياخد منه دهب بس نسبه مخاطره عاليه لإنه مجنووووووووون فبصراحه محتار ممكن بقي تساعدني أختار صح وتقف معايا ؟؟؟؟؟؟؟؟
teranoz غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية elwfaey
عضو فـعّـال
الصورة الرمزية elwfaey

خبرة السوق: 1 الى 3 سنوات
elwfaey is on a distinguished road
333#
02 - 10 - 2010, 12:16 AM
اقتباس:
انا نفسى اوصل مع الناس ياابوعبدالعزيز لمرحله ان كل واحد يمسك عمله معينه يعملها باك تست لمده سنه ويتابع اخبارها ويعرف اسرارها ويبقى هو المتحدث الرسمى ليها فى اتحاد الورش بتاعنا .
ياجمال وحلاوة كلامك ايوه كده النشاط والارتقاء
ولما يجى ينزل توصيه عليها الناس كلها تمشى وراه وهى مغمضه , انا عن نفسى ماسك شغل الاهبل حبيبى , وصدقنى الاحساس اللى انت حاسيته اليوم بسبب ال 300 نقطه حتسه كل يوم علشان مفيش احسن من التخصص , ايه رأىك انت وعم ابوالعربى
ياباشا احنا كلنا تحت امر التوصيات المضمونه واللي مالهاش الا الربح وانت تختار واحنا معاك
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eto2 مشاهدة المشاركة
انا معاك وراح اتخصص بالاهبل
بي بدي تعطيني نظرتك لليورو دولار قبل اغلاق السوق وتوقعاتك ايله
يارب كل الناس تتعلم انها ماتقفلش صفقه مسلبه ويتعلموا ادارة راس المال اللي عليه 100% لتحقيق الارباح
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة teranoz مشاهدة المشاركة
والله كلام زي الفل يا عموور أنا فعلا فكرت في الموضوع ده كتير إني أمسك عمله واحده أفضل وراها لغايه لما تنزل عملات صغيره بس محدش شجعني علي الموضوع ده أنا لو هتخصص محتار بين إتنين اليورو دولار عمله حلوه وكمان الإسبريد قليل وسهل بس حركته مش سريعه يعني مقدرش أخد منه كتير اوي وفي بردو ممكن المجنوووووووون الإسبريد بتاعه عالي شويه وحركته سريعه أووووي اللي يحفظه هياخد منه دهب بس نسبه مخاطره عاليه لإنه مجنووووووووون فبصراحه محتار ممكن بقي تساعدني أختار صح وتقف معايا ؟؟؟؟؟؟؟؟
عاجبني فيك ياحسام انك بتتقدم بسرعه وذهنك حاضر وربنا يوفقك ومافيش حاجه صعبه

التوقيع

حسبي الله لاإله إلا هو ، عليه توكلت وهو رب العرش العظيم
من قالها حين يصبح وحين يمسي سبع مرات في اليوم
كفاه الله ماأهمه من أمر الدنيا والآخره
مع خالص تحيات
ابو العربي البورسعيدي
محمد الوفائي
elwfaey.1

elwfaey غير متواجد حالياً  
عضو برونزي

334#
02 - 10 - 2010, 12:19 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eto2 مشاهدة المشاركة
انا معاك وراح اتخصص بالاهبل
بي بدي تعطيني نظرتك لليورو دولار قبل اغلاق السوق وتوقعاتك ايله
تمام لاقيت حد يونسنى مع شغل الاهبل , يبقى لازم تتابعنا فى الورشه وشويه شويه تنزل فرص لينا

بالنسبه لليورو دولار على مؤشر RSI فهو فى اعلى مراحل تشبع الشراء , ;ولكن لا تزال الأخبار السلبية بتاعت الأوضاع المالية الأوروبية مؤثرة بشكل كبير على الاقتصاد الأوروبي وقد صدرت امبارح بيانات حول تخفيض التقييم الائتماني بتاع البنوك الأسبانية .ومن ناحيه تانيه فإن أيرلندا أعلنت أنها بحاجة إلى 34 مليار يورو من أجل مساندة , يعنى المسأل بايظه فى اوربا , وعندنا فى المانيا ( برلين ) مظاهرات ليوم المظاهرات والناس مش طايقه بعض فده كله بيدل على الحفره اللى هيقع فيها اليورو , المشكله ان السافل برناكى بيطلع يفسى فاسيه علشان يوقع الدولار فى الارض لتقويه الاقتصاد الامريكى وطبعا معندهمش مشاكل لا فى البترول ولا فى السلاح , هم مشكلتهم فى التصدير فمن مصلحتهم ان الدولار ينزل علشان يجذبوا المستثمرين
من الاخر لعبه قذره زيهم واليورو المسكين بيعلى غصب عنه
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة teranoz مشاهدة المشاركة
خليك مع الGBP CHF ؟؟ بحيث انك تكون استاذ الاساتذه فيه , سيبردوه مش عالى واتجاه عاده اسبوعى وتحركاته سريعه !!
ها ايه رأيك

التوقيع

اتَّقُوا ظُنُونَ الْمُؤْمِنِينَ، فَإِنَّ اللهَ تَعَالَى جَعَلَ الْحَقَّ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ.
خَالِطُوا النَّاسَ مُخَالَطَةً إِنْ مِتُّمْ مَعَهَا بَكَوْا عَلَيْكُمْ، وَإِنْ عِشْتُمْ حَنُّوا إِلَيْكُمْ.

الصورة الرمزية teranoz
عضو برونزي
الصورة الرمزية teranoz

خبرة السوق: اكثر من 10 سنوات
teranoz is on a distinguished road
335#
02 - 10 - 2010, 12:23 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elwfaey مشاهدة المشاركة
عاجبني فيك ياحسام انك بتتقدم بسرعه وذهنك حاضر وربنا يوفقك ومافيش حاجه صعبه
ربنا يخليك يا أبو العربي والله إنتو الأساتذه وإحنا التلاميذ لسه بنتعلم بردو وكمان إنت ومثلنا وبنتعلم منكو وبحب فيكو الروح التشجيعيه دي بتخليني أقدر أقف قدام السوق حتي لو كان مبهدلني مسكتش وإن شاء الله بكره أكون حاجه كويسه بإذن الله وده هدفي بإذن الله ومع الجهد والتعب هلاقي بإذن الله ببس دعواتكو معانا بقي الله يكرمكو وبالتوفييييييييق للجميع
teranoz غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية الزعيم هارد
عضو فـضـي

الزعيم هارد is on a distinguished road
336#
02 - 10 - 2010, 01:40 AM
اقتباس:
تمام لاقيت حد يونسنى مع شغل الاهبل , يبقى لازم تتابعنا فى الورشه وشويه شويه تنزل فرص لينا

بالنسبه لليورو دولار على مؤشر RSI فهو فى اعلى مراحل تشبع الشراء , ;ولكن لا تزال الأخبار السلبية بتاعت الأوضاع المالية الأوروبية مؤثرة بشكل كبير على الاقتصاد الأوروبي وقد صدرت امبارح بيانات حول تخفيض التقييم الائتماني بتاع البنوك الأسبانية .ومن ناحيه تانيه فإن أيرلندا أعلنت أنها بحاجة إلى 34 مليار يورو من أجل مساندة , يعنى المسأل بايظه فى اوربا , وعندنا فى المانيا ( برلين ) مظاهرات ليوم المظاهرات والناس مش طايقه بعض فده كله بيدل على الحفره اللى هيقع فيها اليورو , المشكله ان السافل برناكى بيطلع يفسى فاسيه علشان يوقع الدولار فى الارض لتقويه الاقتصاد الامريكى وطبعا معندهمش مشاكل لا فى البترول ولا فى السلاح , هم مشكلتهم فى التصدير فمن مصلحتهم ان الدولار ينزل علشان يجذبوا المستثمرين
من الاخر لعبه قذره زيهم واليورو المسكين بيعلى غصب عنه

خليك مع الGBP CHF ؟؟ بحيث انك تكون استاذ الاساتذه فيه , سيبردوه مش عالى واتجاه عاده اسبوعى وتحركاته سريعه !!
ها ايه رأيك
ههههههههههههههههههههههههه
مبقبلش امه اساسا يا عمور ..

واجمل الاهدائات وباقة ورد لحبيب قلبي ابو العربي عاوز منك كتير والله
قولي صحيح التعزيز بيبقي في السالب والموجب ولا السالب بس

على فكره يا عمور مع احترامي لرايك في حكاية التخصص على زوج واحد دي فكرة جميلة جدا على فكره واشتغلت بيها وضاعت بيها حساب 200 في المية في 3 ايام بشغلي على المجنون وعشق حياتي انما الي عاوز اقولهولك ان انت بدام عشت مع زوج معين وعرفت تحركاته كويس و اي زوج على فكره خلاص عرفت باقي الازواج ماشية ازاي ورايحة على فين ومش بقيلك غير ان انت تعرف العلاقة بين الازواج وتحركاتهم وسرعتهم مع اختلاف البورصات صباحك فل يا دوك

التوقيع

الـــــــــــزعيم هــــــــــــــــــــــــارد
احمد عبدالعزيز
الزعيم هارد غير متواجد حالياً  
عضو برونزي

337#
02 - 10 - 2010, 02:39 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hard_pom مشاهدة المشاركة
ههههههههههههههههههههههههه
مبقبلش امه اساسا يا عمور ..

واجمل الاهدائات وباقة ورد لحبيب قلبي ابو العربي عاوز منك كتير والله
قولي صحيح التعزيز بيبقي في السالب والموجب ولا السالب بس

على فكره يا عمور مع احترامي لرايك في حكاية التخصص على زوج واحد دي فكرة جميلة جدا على فكره واشتغلت بيها وضاعت بيها حساب 200 في المية في 3 ايام بشغلي على المجنون وعشق حياتي انما الي عاوز اقولهولك ان انت بدام عشت مع زوج معين وعرفت تحركاته كويس و اي زوج على فكره خلاص عرفت باقي الازواج ماشية ازاي ورايحة على فين ومش بقيلك غير ان انت تعرف العلاقة بين الازواج وتحركاتهم وسرعتهم مع اختلاف البورصات صباحك فل يا دوك

ماهو علشان كده ياكبير محتاجين الناس الخبره كده اللى زيك ياحبى ويوجهنا نعمل ايه بأسلوب علمى عملى منهجى تطبيقى مدروس بعيد عن التحيز لأهواء النفس وبكل موضوعيه وعدم انحياز بحيث ان فى النهايه نكون كلنا سعداء بتنميه حساباتنا ومعلوماتنا وخبرتنا
واخيرا نطبق امر المولى لينا بالاعتصام بالحبل , والقوه فى الجماعه

تصدق بالله ياأحمد انا مش فاكر اخر مره خسرت امتى ( بسم الله ماشاء الله ) لأن مش انا واحدى
اللى بيفكر , الاول عم ابوالعربى وخالد وعمرو ابراهيم وحسام ود.محمد الشيخ وDODY والناس الحلوه الموجوده معانا ومعاهم اخوك فى الاخر , ودلوقت ماشاء الله انت نورتنا بنورك

علشان كده قولت لحسام يهتم بال gbp chf علشان لاما تيجى سيره المجنون يجى فى دماغنا سى أحمد أفندى الهارد

انا مبسوط جدا بوجودك يابطل
, ارجع بعد اذنك واقرأ الاستراتيجيه بتاعت عم ابو العربى لأن هى اساس الشغل كله

وتانى اهلا وسهلا بيك فى مجموعه اتحاد الورش

التوقيع

عضو فـضـي

338#
02 - 10 - 2010, 02:54 AM
اقتباس:
ماهو علشان كده ياكبير محتاجين الناس الخبره كده اللى زيك ياحبى ويوجهنا نعمل ايه بأسلوب علمى عملى منهجى تطبيقى مدروس بعيد عن التحيز لأهواء النفس وبكل موضوعيه وعدم انحياز بحيث ان فى النهايه نكون كلنا سعداء بتنميه حساباتنا ومعلوماتنا وخبرتنا
خبرة ايه بس يا عمور دا خبرتي كلها متجيش 5 شهور في الفوركس كله ومجيش حاجه في بحر علمكم
بس لو لحظت اختلافي امبارح مع محمود ولما وفقته على صفقة شرا المجنون وبهدف 60 نقطة وقولتله الصفقة دي مخيشة معايا
حسام كان بيكلمني ع الميل وبيقولي ايه رايك في الصفقة دي قولتله هتحقق اكتر من 70 نقطة كمان
وبيسألني ليه قولتله من متبعتي للزوج عارفانه هيطلع ال 70 نقطة واكتر قالي فقاقة كده قولتله انا شامم كده بمعني اني مينعش اجي هنا في الورشة واقول انا شامم المجنون هيطلع 70 نقطة

ونعم بالله

تصدق بالله ياأحمد انا مش فاكر اخر مره خسرت امتى ( بسم الله ماشاء الله ) لأن مش انا واحدى
اللى بيفكر , الاول عم ابوالعربى وخالد وعمرو ابراهيم وحسام ود.محمد الشيخ وDODY والناس الحلوه الموجوده معانا ومعاهم اخوك فى الاخر , ودلوقت ماشاء الله انت نورتنا بنورك
اللهم لك الحمد والشكر وربنا يبارك للجميع

علشان كده قولت لحسام يهتم بال gbp chf علشان لاما تيجى سيره المجنون يجى فى دماغنا سى أحمد أفندى الهارد
هههههههههه
انا مبسوط جدا بوجودك يابطل
, ارجع بعد اذنك واقرأ الاستراتيجيه بتاعت عم ابو العربى لأن هى اساس الشغل كله
يا باشا دا شرف ليا اكون موجود معاكم .. عنيا يا باشا اقرا الاستراتيجية كلها صفحة صفحة

الرد داخل النص

التوقيع

احمد عبدالعزيز
عضو برونزي

339#
02 - 10 - 2010, 03:24 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hard_pom مشاهدة المشاركة
الرد داخل النص
وخبرتنا
خبرة ايه بس يا عمور دا خبرتي كلها متجيش 5 شهور في الفوركس كله ومجيش حاجه في بحر علمكم

احنا كلنا بنتعلم يابوحميد

بس لو لحظت اختلافي امبارح مع محمود ولما وفقته على صفقة شرا المجنون وبهدف 60 نقطة وقولتله الصفقة دي مخيشة معايا

خدت بالى بس عملت مطنش , لأن فى الحلات دى يصغره لو طلع عندى حق بصغر نفسى لو طلع عنده حق

حسام كان بيكلمني ع الميل وبيقولي ايه رايك في الصفقة دي قولتله هتحقق اكتر من 70 نقطة كمان

برافوا

وبيسألني ليه قولتله من متبعتي للزوج عارفانه هيطلع ال 70 نقطة واكتر قالي فقاقة كده قولتله انا شامم كده بمعني اني مينعش اجي هنا في الورشة واقول انا شامم المجنون هيطلع 70 نقطة

بس قرارك اللى اخذته بناء على تحليلك الاساسى فتخيل بقه لو كمان تحليلك الفنى دعم الاساسى ال 70 نقطه كانو هيكونوا 270 بدليل احنا الاسبوع اللى فات نزلنا توصيه لبيع الكيبل من 1,5825 وكتبنا عليها صفقه بعيده المدى وتحتاج لصبر . ويورو ين ودولار ين

لو عملت باك للورشتين هتلاقى الكلام ده موجود . يعنى انا بأكد كلامك بطريقتى

تم تصغير هذه الصورة. إضغط هنا لرؤية الصورة كاملة. الحجم الأصلي للصورة هو 962 * 19.

مبروك
ونعم بالله

اللهم لك الحمد والشكر وربنا يبارك للجميع

امين
يا باشا دا شرف ليا اكون موجود معاكم .. عنيا يا باشا اقرا الاستراتيجية كلها صفحة صفحة

الشرف لينا ياحبيبى

التوقيع

عضو فـضـي

340#
02 - 10 - 2010, 04:06 AM
جراتسيا ميلي سينيوري
انا اساسا يومين الاجازه دول بنفض الورش كلها وبقلب عليها وطيها عشان ولو معلومه صغيره اطلع بيها
ربنا يوفق الجميع ان شاء الله

التوقيع

احمد عبدالعزيز

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام