• 1:39 صباحاً

توصيات لجني الارباح الكثيره وانتظار السالب

Like Tree2Likes

عضو جديد

MOHANNAD_SA is on a distinguished road
افتراضي رد: توصيات لجني الارباح الكثيره وانتظار السالب
501#
12 - 10 - 2010, 12:53 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.محمد الشيخ مشاهدة المشاركة
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته اخونا الغالى ابومهند

الحمد لله انا فى نعمة كبيرة واتمنى لك كل التوفيق فى اختيار الشركة الجديدة التى تكون وش السعد عليك وتعوض فيها كل ما فات

بالتوفيق دائما

السلام عليكم أستاذنا الدكتور محمد
ألف شكر لحضرتك .. ويا رب يوفقنا جميعا ويرزقنا من فضله .. أنا لسه مستني الدكتور أبو ياسين يبعتلي اسم الشركة عشان افتح فيها على طول ..
تقبل أطيب تحياتي
MOHANNAD_SA غير متواجد حالياً  

الصورة الرمزية elwfaey
عضو فـعّـال
الصورة الرمزية elwfaey

خبرة السوق: 1 الى 3 سنوات
elwfaey is on a distinguished road
502#
12 - 10 - 2010, 11:54 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MOHANNAD_SA مشاهدة المشاركة
السلام عليكم أستاذنا الدكتور محمد
ألف شكر لحضرتك .. ويا رب يوفقنا جميعا ويرزقنا من فضله .. أنا لسه مستني الدكتور أبو ياسين يبعتلي اسم الشركة عشان افتح فيها على طول ..
تقبل أطيب تحياتي
السلام عليكم ورحمة الله
اولا اوجه خالص الشكر لاخواني واحبابي وكل من سال عني
ثانيا احب ان اعرفك يا اخي ان الدكتور عمرو يعمل مع شركة اي فوركس
وهي وللعلم شركة يهوديه ولكنها تتميز بنزاهة التعامل مع العملاء
وانا شخصيا لا اتعامل معها ولم يسبق لي التعامل معها مع حسن سيرتها والسبب يعرفه الجميع ولكن على حد تعبير الدكتور عمرو فهي شركة تعاملاتها ممتازة
والله اعلى واعلم

التوقيع

حسبي الله لاإله إلا هو ، عليه توكلت وهو رب العرش العظيم
من قالها حين يصبح وحين يمسي سبع مرات في اليوم
كفاه الله ماأهمه من أمر الدنيا والآخره
مع خالص تحيات
ابو العربي البورسعيدي
محمد الوفائي
elwfaey.1

elwfaey غير متواجد حالياً  
عضو نشيط

hmoawad69 is on a distinguished road
503#
13 - 10 - 2010, 12:14 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elwfaey مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمة الله
وانا شخصيا لا اتعامل معها ولم يسبق لي التعامل معها مع حسن سيرتها والسبب يعرفه الجميع ولكن على حد تعبير الدكتور عمرو فهي شركة تعاملاتها ممتازة
والله اعلى واعلم
حمد الله على السلامة. كانت غيبة طويلة بس ان شاء الله خير.
كنت عايز أسأل في شراء الدولارفرنك؟ و شكراً
hmoawad69 غير متواجد حالياً  
عضو جديد

504#
13 - 10 - 2010, 01:02 AM
اقتباس:
السلام عليكم ورحمة الله
والله اعلى واعلم

حمدا لله على سلامتك يا بطل .. طولت علينا ليه يا ابو العربي .. والله واحشنا أوي .. تصور دي مفاجأة كبيرة لي أن الدكتور عمرو بيتعامل مع الشركة دي .. سبحان الله .. دا أنا لسه سابب وشاتم فيها لأنهم بهدلوا واحد صاحبي وخسروه خسارة كبيرة .. عموما دكتور عمر ما يتخافش عليه ربنا يوفقه .. أنا كمان عندي حساب على الشركة دي وحقيقي كمان لكنه صفر أكثر من مرة .. وبعد مشكلة صاحبنا بعدت عنها .. وبصراحة دايخ بين الشركات دوخة الأرملة بسبع عيال .. كل شركة يطلع فيها بلاوي .. بعيد عن السامعين ..

يعني شركة كبيرة وشهيرة جدا وكل الناس بتنصح بيها تيجي تجربها بحاجات بسيطة كده يغلبوك .. لسه من دقائق بس كنت في شات مع طاقم الشركة كله إف إكس سوليوشن .. وكل واحد يوصلني لزميله بعد ما يفلب ساعة معايا .. وفي الآخر وصلوني على واحد أجنبي في التداول وفضل يرغي معايا ساعتين وبعدها طلب مني يدخل على الجهاز عندي وتركته يدخل وحاول يحل المشكلة ما عرفش برضه

المشكلة إني مش قادر أفتح أوردر محدد يعني (Limit sell)

وفي الأخير عطاني لينك أنزل منه البرنامح مرة تانية بعد ما أشيل الأولاني وأعيد تثبيته ..

وبرصه المشكلة موجودة .. لأ وإيه كمان مشكلة تانية . سعر السوق عندي سعرين ؟؟؟؟

مش باتكلم على بيع وشرا لأ .. السعر اللي جايلي من الشركة رأسا .. خلوا راسي باظت ..

طيب نعمل إيه يا زعيم ؟؟؟ ونروح لمين ؟؟؟

ما فضلش غير دوتشة بنك .. لأنه أكبر بنك يتاجر في العملات على مستوى العالم حسب ما سمعت .. مشكلتهمم لا يقبلون الفيزا .. وكمان أول إيداع لازم يكون 5000 يورو وتعمله بحوالة من بنكك إليهم مع الأوراق الكثيرة اللي مطلوب تتوقع .. يعني حوسة ..

دبرني يا ابو العربي .. إيه هي الشركة المحترمة اللي تريح البال ؟؟

يعني مسجلة ..
وبتوصلك مباشرة للبنوك مش عندها غرفة تداول وتبيع هي وتشتري معاك ولازم بكده تخسرك
وتكون خدمتهم كويسه وعندهم ناس فاهمين يحلولك مشاكلك

طولت أوي أوي .. معذرة

بس أصلي طهقت .. سامحوني

أرق تحياتي
الصورة الرمزية د.محمد الشيخ
عضو نشيط
الصورة الرمزية د.محمد الشيخ

د.محمد الشيخ is on a distinguished road
505#
13 - 10 - 2010, 02:30 PM
اقتباس:
السلام عليكم ورحمة الله

الف الف حمدالله على سلامتك ابوالعربى يارب تكون بخير وفى احسن صحة وحال
مفتقدينك جدا والورشة من غيرك مظلمة لا حرمنا الله من وجودك دائما
د.محمد الشيخ غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية عمرو المحرزي
عضو برونزي

خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
عمرو المحرزي is on a distinguished road
506#
13 - 10 - 2010, 07:18 PM
اقتباس:
السلام عليكم ورحمة الله
حبيبى ياغالى حمدلله على سلامتك , وفرحت كتير بعودتك يابطل . الدكتور ابو عبد العزيز أخبرنى انه اتكلم معاك وطمنى عليك

حمدالله على سلامتك

التوقيع

الحمد لله وداعا للخساره يافوركس واهلا ثم اهلا بالربح
النَّاسُ أَعْدَاءُ مَا جَهِلُوا
اتَّقُوا ظُنُونَ الْمُؤْمِنِينَ، فَإِنَّ اللهَ تَعَالَى جَعَلَ الْحَقَّ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ.
خَالِطُوا النَّاسَ مُخَالَطَةً إِنْ مِتُّمْ مَعَهَا بَكَوْا عَلَيْكُمْ، وَإِنْ عِشْتُمْ حَنُّوا إِلَيْكُمْ.
لِسَانُ الْعَاقِلِ وَرَاءَ قَلْبِهِ، وَقَلْبُ الْأَحْمَقِ وَرَاءَ لِسَانِه

عمرو المحرزي غير متواجد حالياً  
عضو برونزي

507#
13 - 10 - 2010, 07:36 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.محمد الشيخ مشاهدة المشاركة
يا سيدى الفاضل انت اللى تشكر جدا على تطوعك بابداء النصيحة وعرض تجربتك مع الشركة حتى لو كانت غير موفقة ودى شجاعة ادبية منك تستحق الاحترام يعنى مش عايش فى دور العبقرى اللى من اول يوم بيكسب من الفوركس ولكن انت على طبيعتك ورغم انك ما شاء الله الان ربنا بيكرمك وبتكسب ما شاء الله تبارك الله الا انك بتعترف باخطاء الماضى حتى تجعلها اساس تبنى عليه المستقبل
طبعا مانت دكتور نفسى واستاذ فى التعامل مع دقائق وتفاصيل النفس البشرية
ربنا يزيدك والف شكر يا دكتورنا
والله يادكتورمحمد لم اجد فى الحياه افضل من التلقائيه فى التعامل مع البشر والحمد والشكر فى السراء والضراء والتعامل مع البشر من مستوى ادنى منهم فكريا وعلميا وعمليا ودينيا ودنباويا واجتماعيا ومحاوله ايجاد أخطأنا بأنفسنا فى أنفسنا بحياد وبموضعيه والتروى وعدم التسرع برمى الاخرين قبل محاوله ايجاد عذر لهم من 70 عذر
وعدم الانسياق وراء أراء الاخرين بدون علم فى الحكم على الاشياء

لك الشكر أخى الدوك ابوعبدالعزيز وموفق بأذن الله وأعتذر للتطويل

اقتباس:
مشكور جدا حبيبي الدكتور أبو ياسين .. طيب ممكن ترسلي إسمها على الخاص إذا تكرمت طالما أستاذنا مجربها من 2008 يبقى تلامذة زيي لازم يمشوا ورا الأستاذ مغمضين .. شيعها بقى عالخاص إلهي يكرمك .. مليون تحية يا أطيب دكتور .. ربنا يبارك لك
الغالى محمد اعتذر لك على تأخيرى فى الرد وذالك لوجودى بالمستشفى من يومين , ولكن الحبيب ابوالعربى تكرم بالأجابه عنى وعلى لسانى

اعتذر مره أخرى واسألكم الدعاء

التوقيع

اتَّقُوا ظُنُونَ الْمُؤْمِنِينَ، فَإِنَّ اللهَ تَعَالَى جَعَلَ الْحَقَّ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ.
خَالِطُوا النَّاسَ مُخَالَطَةً إِنْ مِتُّمْ مَعَهَا بَكَوْا عَلَيْكُمْ، وَإِنْ عِشْتُمْ حَنُّوا إِلَيْكُمْ.

عضو جديد

508#
13 - 10 - 2010, 07:59 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mobeline مشاهدة المشاركة
والله يادكتورمحمد لم اجد فى الحياه افضل من التلقائيه فى التعامل مع البشر والحمد والشكر فى السراء والضراء والتعامل مع البشر من مستوى ادنى منهم فكريا وعلميا وعمليا ودينيا ودنباويا واجتماعيا ومحاوله ايجاد أخطأنا بأنفسنا فى أنفسنا بحياد وبموضعيه والتروى وعدم التسرع برمى الاخرين قبل محاوله ايجاد عذر لهم من 70 عذر
وعدم الانسياق وراء أراء الاخرين بدون علم فى الحكم على الاشياء

لك الشكر أخى الدوك ابوعبدالعزيز وموفق بأذن الله وأعتذر للتطويل

الغالى محمد اعتذر لك على تأخيرى فى الرد وذالك لوجودى بالمستشفى من يومين , ولكن الحبيب ابوالعربى تكرم بالأجابه عنى وعلى لسانى

اعتذر مره أخرى واسألكم الدعاء
يا أهلا وسهلا دكتور .. ولا داعي للأسف حبيبي ربنا يكرمك ويوفقك .. كلنا في نفس الدوامة بتاعة الشغل اللي بياخدنا بعيد بالأيام .. عموماً الف خمد لله على سلامتك وسلامة أبو العربي .. وكل الرجالة الجدعان ..

ومساء الخيرات على الجميع .. تحياتي لك دكتور محمد .. ويا رب تكون بخير ..

عارف يا دكتور عمرو .. أنا مشكلتي مع الشركة دي سوء الحظ المتكرر ومش معايا لوحدي لأ .. كمان صديق لي بس محترف مش زي العبد لله .. أما أنا ولا مرة أحاول استخدمها إلا ما حسابي يصفر ويزمر كمان .. ووكمان ما حدش منهم بيرد عليك لو اتصلت رغم إني خسران عندهم مبالغ كبيرة ألوفات مش مئات .. عموما ربنا ييسر الحال للجميع .. ويرزقنا بشركة كويسه بإذنه تعالى ..

تقبل أطيب تحياتي
عضو برونزي

509#
13 - 10 - 2010, 09:00 PM
اقتباس:
تصور دي مفاجأة كبيرة لي أن الدكتور عمرو بيتعامل مع الشركة دي .. سبحان الله .. دا أنا لسه سابب وشاتم فيها لأنهم بهدلوا واحد صاحبي وخسروه خسارة كبيرة .. عموما دكتور عمر ما يتخافش عليه ربنا يوفقه .. أنا كمان عندي حساب على الشركة دي وحقيقي كمان لكنه صفر أكثر من مرة .. وبعد مشكلة صاحبنا بعدت عنها .. وبصراحة دايخ بين الشركات دوخة الأرملة بسبع عيال .. كل شركة يطلع فيها بلاوي .. بعيد عن السامعين ..

طيب نعمل إيه يا زعيم ؟؟؟ ونروح لمين ؟؟؟

ما فضلش غير دوتشة بنك .. لأنه أكبر بنك يتاجر في العملات على مستوى العالم حسب ما سمعت .. مشكلتهمم لا يقبلون الفيزا .. وكمان أول إيداع لازم يكون 5000 يورو وتعمله بحوالة من بنكك إليهم مع الأوراق الكثيرة اللي مطلوب تتوقع .. يعني حوسة ..

دبرني إيه هي الشركة المحترمة اللي تريح البال ؟؟

يعني مسجلة ..
وبتوصلك مباشرة للبنوك مش عندها غرفة تداول وتبيع هي وتشتري معاك ولازم بكده تخسرك
وتكون خدمتهم كويسه وعندهم ناس فاهمين يحلولك مشاكلك

طولت أوي أوي .. معذرة

بس أصلي طهقت .. سامحوني

أرق تحياتي
ياحبيبى انت تطول زى مانت عايز , انت كده كده دمك خفيف على قلبنا, وبعدين مفيش شركه بتخسر حد ابدا , اكيد صاحبك هو اللى خسر نفسه بعدم ادارته السليمه لرأس ماله واتحداك على اللى بقوله لك , وبعدين ليه مفاجأه انت ممكن تتوقع أى شئ ممكن يحصل علشان متتصدمش يعن خليك دايمان جاهز ومستعد , مش يمكن انا مثلا بحكم عشتى فى المانيا وشغلى فقط مع الامان يقيت احب اليهود واحترمهم علشان نجحوا فيما لم ننجح نحن العرب فيه . اوعى تخاف منى انا بجهزك بس لأى شئ ممكن يحصل فى الدنيا ولكن والله قسم بالله العظيم انا اكره الليكود والكنست والسياسه الصهيونيه النجسه علشان متفهمش غلط

OK النقطه التانيه ودى انا متأكد منها ذى مانا متأكد انى اسمى عمرو وهى ببساطه شديده أى شركه رأس ماليه أو مؤسسه ماليه مشهوره فهى يهوديه أخى العزيز

زى ما أى منصب حساس عالمى يأخذه واحد يهودى وطبعا دا معروف , وعلى فكره الفوركس ماهو الا السيوله العالميه لخدمه مصالح اليهود أذن لماذا نعمل بالفوركس يعنى انا وانت وكل الناس المحترمه بنخدم على اليهود والكلام اللى بقولوا ده انا عارف انه هيزعل ناس كتير منى ولكن كل من سيزعل فهو انسان اشبه بالنعام حاطط رأسه فى الطين ومش عايز يشوف الحقيقه ويتعايش مع الواقع . وهو ايضا انسان غير ملم بلأحداث العالميه السياسيه وعلاقاتها بالأديان وتأثرها على الافتصاد الدولى

والناس اللى عايشه بره زى بيشوفوا الدنيا من منظور غير الناس اللى عايشه فى مصر لأسباب كتير بس مش هو ده موضوعنا حاليا

ومن المنطلق ده سعيت بكل الطرق زى حضرتك كده للوصول لأفضل شركه من حيث التعامل مع مديرى الحسابات الذين يتصلون دائما للسؤال ممكن نعمل لعميلنا ايه علشان نحتفظ بيه

افضل اسبريد ( فرق النقط بين البيع والشراء )
افضل برنامج للتداول وخصوصا انى بشتغل كتير با IPHONE
افضل تعامل بنظام الهامش اللى فى ناس كتير م واخده بالها منه , اللى بخلى أوامر معلقه كتير متفتحش
افضل ثبات للاسعار عند نزول الاخبار مفيش عمولات مفيش تدخل من الشركه يدوى
نزاهه فى التعامل وتقديم افضل العروض للعميل ( من الموضوع ده بيدخولى شهريا اقل شئ 100 €
الدعم المجانى وبرنامج توصيات بنسبه 85% بيحقق الهدف لليورو دولار

وده كله وجدته فى هذه الشركه دى والله والله دى الحقيقه وبدون تحيز ومغاله ,

فى الحقيقه كنت لاأود الطرق بلأستفاضه فى الحديث ولكنى اجبرت على ذالك أرجوا السماح من أى شخص جاء له الاحساس من بعيد او قريب انى باهجمه .

والله انا لاأهاجم احد ابدا ولكنى يؤسفنى ان ارى خيرا لأحد واقدمه له ولكنه يرفضه لمعتقدات ليس لها من الصحه بشئ لا من قريب او بعيد

واعتقد والله اعلم اننا نتحدث عن شركتين مختلفتين لأن فعلا فى شركتين IFOREX
ممكن بعد أذنك تبعتلى صوره للمنصه بتاعت الشركه اللى انت فيها ( IFOREX )

ولكم منى جميعا كل الحب والتقدير

التوقيع

عضو برونزي

510#
13 - 10 - 2010, 09:06 PM
بالنسبه للدويتشه بنك طبعا بنك محترم ولكن ده شغل محترفين احنا لسه منقدرش عليه لأن اللى بيحط 5000 دولار فى الفوركس بيبقى عارف هو بيعمل ايه

التوقيع

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام