• 5:40 مساءاً

ا/Safari:عاجل:رجاء بتعديل بسيط على هذا الاكسبيرت لتقاطع موفينجين

Like Tree1Likes

عضو جديد

nileroad is on a distinguished road
افتراضي رد: ا/Safari:عاجل:رجاء بتعديل بسيط على هذا الاكسبيرت لتقاطع موفينجين
391#
12 - 01 - 2014, 05:55 PM
شكرا لك استاذ سمير علي الرد انا عامة كنت بستخدم برامج للتصميم مش ببرمجها يدويا بنفسي فتقريبا الموضوع صعب عليا شوية فهضع الان طلب في موضع جديد اتمني حضرتك او احد المبرمجين ينفذه ان شاء الله هوا الطلب بسيط ان شاء الله هارفق مؤشر 4TFStochBars + التمبلت و الشراء هيكون عند اغلاق ظهور بارة خضراء في المؤشر الخاص بالاربع ساعات فقط او لون lime و البيع هيكون عند اغلاق و ثبات لون شمعة بارة مؤشر الاربع ساعات اللون الاحمر بس فيه ملاحظة انا مش هضع الاكسبرت علي شارت الاربع ساعات فلابش تحددي الجزئية دي انا هضعه علي شارات الربع و هشتري و ابيع بالنظر لبارات الخضرا و الحمرا للاربع ساعات بس علي شارت الربع اما شروط الاغلاق فتظل الصفقة مفتوحة الي حين ظهور و اغلاق بارة لونها معاكس برده تكون بارة 4 ساعات
ملاحظة انا هعتمد علي بارة الاربع ساعات في الفتح و الاغلاق لقوتها و لاكن هتابعها علي شارت الربع ساعة لانها بتظهر بدري و الترند بيكون اوضح اما باقي الاوبشن فهوا عادي جدا امكانية تحديد الاسبريد يفضل يكون 3 نقط و اتحكم فيه + تحديد اللوت يفضل يكون 0.01 في الحالة دي النقطة هتكون ب 1 سنت لاني شغال بحساب في شركة انستا فوركس + خانة تحديد التيكبروفيت تترك فارغة لاني كما ذكرت شروط الشرا غلاق بارة بلون جديد و شروط الاغلاق ظهور البارة المعاكسة اما الاستوب لوس برده خانة اتحكم فيها تكون قيمتها 100 نقطة ملاحظة الحساب بتاعي اربع ارقام مش خمسة شكرا جزيلا و المؤشر بعد ما عدلت عليه بعض الالوان + التمبلت بتاعي في المرفقات اتمني بعد انجاز الطلب ترفق لي المؤشر + التمبلت + الاكسبرت بصيغة ex4 و ايضا mq4 لو فيه ملف .set للاعدات مفيش مشكلة طبعا الاكسبرت لا يكون محدد لزوج معين او شارت معين تحياتي و في انتظار الرد اتمني الحصول عليه اليوم حتي اضعه علي الشارت من بداية السوق باذن الله اشكركم مرة تانية صورة توضيحية في المرفقات لشروط الشراء و البيع و الغلاق ايضا يرجي اضافة خانة اقضي عدد عقود مفتوحة و تكون هيا عقد واحد بس لما يغلق باشارة معاكسة يفتح عقد اخر للاشارة المعاكسة الجديدة شكرا

http://www.ot2.com/download/40931/1.pnghttp://www.ot2.com/download/40931/1.png.html.html
الصور المرفقة
نوع الملف: png 1.png‏ (147.8 كيلوبايت, المشاهدات 4)
الملفات المرفقة
نوع الملف: mq4 4TFStochBars.mq4‏ (10.0 كيلوبايت, المشاهدات 4)
نوع الملف: tpl 4tfstochbars.tpl‏ (2.5 كيلوبايت, المشاهدات 3)
nileroad غير متواجد حالياً  

عضو جديد

392#
13 - 01 - 2014, 03:43 AM
ملاحظة اخري علي المؤشر لاحظن انه بداية الترند الاحمر او الاخضر الخاص بببلارات الارب ساعات اللي بنتابعه من فريم الربع ساعة يبدا دائما في وقت شمعة 4 ساعات ليس قبل او بعد بمعني انه يبدا الساعة 0 او 4 - 8 - 12 - 16 - 20 -24 و يغلق ايضا في توقيت منهم فدا جيد في نقطة معينة و هيا ان عيل الاقل هيكون فيه ترند بارات 4 ساعات مش هنحتاج للمتابعة او التشيطك عليه كل شوية بمعين لو فتحنا الشرا مثلا اسلاعة 12 نرجع له الساعة 16 نسيك عليه هل حصل شمعة حمرا في داية شمعة الساعة 16 في حال حدث يبيق نقفل و نفنتح بيع في حال لا و استمر اول ربع في بارات الاربع ساعات نفس اللون السابق يبقي لسا قدامنا اربع ساعات اخري و نشيك تاين و هكذا منظر البرمجة ما زلت عندي امل
عضو جديد

393#
13 - 01 - 2014, 11:20 PM
عاجل بعد اذنكم تعديل وجب التنويه له
المؤشر حتي لو بداء في شمعة اربع ساعات و قفل اول ربع ممكن تتغير لون كل بارات الشمعة الاربع ساعات الاخيرة دي اثناء عملها الي حين اغلاق اخر ربع فيها
فيا ريت نخلي الاكسبرت باذن الله يفتح و يغلق وفق بارة الساعة الظاهرة علي مؤشر الربع ساعة و نلغي موضوع الاربع ساعات لانها بتتاخر شوية تحياتي
الشراء عند اغلاق بارة خضراء للساعة و ثباتها نتابعها من شارت الربع ساعة
البيع عند اغلاق بارة حمراء للساعة و ثباتها نتابعها من شارت الربع ساعة
الاغلاق عند حدوث اشارة عكسية
الاستوب لوس للعملات 100 بونت
التيك بروفيت غير محدد بس خانته موجودة
اللوت 0.01 و يمكن تغيره
عدد صالفقات الشالة علي عملة واحدة في نفس الوقت = 1 فقط و يمكن تغير تلك القيمة
تحياتي و منظر ردكم باذن الله

جديد مواضيع منتدى المؤشرات و الاكسبرتات