• 12:28 مساءاً

طلب اكسبرت بسيط جدا بشرط واحد شرا و الاغلاق بعكسه اتمني الحصول عليه قبل بداية السوق شكرااا

عضو جديد
nileroad is on a distinguished road
12 - 01 - 2014, 06:06 PM
nileroad غير متواجد حالياً  
Smile طلب اكسبرت بسيط جدا بشرط واحد شرا و الاغلاق بعكسه اتمني الحصول عليه قبل بداية السوق شكرااا
بسم الله الرحمن الرحيم
سلام عليكم اتمني احد المبرمجين ينفذه ان شاء الله هوا الطلب بسيط ان شاء الله هارفق مؤشر 4TFStochBars + التمبلت و الشراء هيكون عند اغلاق ظهور بارة خضراء في المؤشر الخاص بالاربع ساعات فقط او لون lime و البيع هيكون عند اغلاق و ثبات لون شمعة بارة مؤشر الاربع ساعات اللون الاحمر بس فيه ملاحظة انا مش هضع الاكسبرت علي شارت الاربع ساعات فلابش تحددي الجزئية دي انا هضعه علي شارات الربع و هشتري و ابيع بالنظر لبارات الخضرا و الحمرا للاربع ساعات بس علي شارت الربع اما شروط الاغلاق فتظل الصفقة مفتوحة الي حين ظهور و اغلاق بارة لونها معاكس برده تكون بارة 4 ساعات
ملاحظة انا هعتمد علي بارة الاربع ساعات في الفتح و الاغلاق لقوتها و لاكن هتابعها علي شارت الربع ساعة لانها بتظهر بدري و الترند بيكون اوضح اما باقي الاوبشن فهوا عادي جدا امكانية تحديد الاسبريد يفضل يكون 3 نقط و اتحكم فيه + تحديد اللوت يفضل يكون 0.01 في الحالة دي النقطة هتكون ب 1 سنت لاني شغال بحساب في شركة انستا فوركس + خانة تحديد التيكبروفيت تترك فارغة لاني كما ذكرت شروط الشرا غلاق بارة بلون جديد و شروط الاغلاق ظهور البارة المعاكسة اما الاستوب لوس برده خانة اتحكم فيها تكون قيمتها 100 نقطة ملاحظة الحساب بتاعي اربع ارقام مش خمسة شكرا جزيلا و المؤشر بعد ما عدلت عليه بعض الالوان + التمبلت بتاعي في المرفقات اتمني بعد انجاز الطلب ترفق لي المؤشر + التمبلت + الاكسبرت بصيغة ex4 و ايضا mq4 لو فيه ملف .set للاعدات مفيش مشكلة طبعا الاكسبرت لا يكون محدد لزوج معين او شارت معين تحياتي و في انتظار الرد اتمني الحصول عليه اليوم حتي اضعه علي الشارت من بداية السوق باذن الله اشكركم مرة تانية صورة توضيحية في المرفقات لشروط الشراء و البيع و الغلاق ايضا يرجي اضافة خانة اقضي عدد عقود مفتوحة و تكون هيا عقد واحد بس لما يغلق باشارة معاكسة يفتح عقد اخر للاشارة المعاكسة الجديدة شكرا في انتظاركم
http://www.ot2.com/download/40931/1.pnghttp://www.ot2.com/download/40931/1.png.html.html
الصور المرفقة
نوع الملف: png شروط الشراء و البيع و الاغلاق.png‏ (147.8 كيلوبايت, المشاهدات 15)
الملفات المرفقة
نوع الملف: tpl 4tfstochbars.tpl‏ (2.5 كيلوبايت, المشاهدات 6)
نوع الملف: mq4 4TFStochBars.mq4‏ (10.0 كيلوبايت, المشاهدات 7)

الصورة الرمزية سمير محمد ارمان
مشرف سابق
الصورة الرمزية سمير محمد ارمان

سمير محمد ارمان will become famous soon enough
افتراضي رد: طلب اكسبرت بسيط جدا بشرط واحد شرا و الاغلاق بعكسه اتمني الحصول عليه قبل بداية السوق شك
2#
12 - 01 - 2014, 06:29 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nileroad مشاهدة المشاركة
بسم الله الرحمن الرحيم
سلام عليكم اتمني احد المبرمجين ينفذه ان شاء الله هوا الطلب بسيط ان شاء الله هارفق مؤشر 4TFStochBars + التمبلت و الشراء هيكون عند اغلاق ظهور بارة خضراء في المؤشر الخاص بالاربع ساعات فقط او لون lime و البيع هيكون عند اغلاق و ثبات لون شمعة بارة مؤشر الاربع ساعات اللون الاحمر بس فيه ملاحظة انا مش هضع الاكسبرت علي شارت الاربع ساعات فلابش تحددي الجزئية دي انا هضعه علي شارات الربع و هشتري و ابيع بالنظر لبارات الخضرا و الحمرا للاربع ساعات بس علي شارت الربع اما شروط الاغلاق فتظل الصفقة مفتوحة الي حين ظهور و اغلاق بارة لونها معاكس برده تكون بارة 4 ساعات
ملاحظة انا هعتمد علي بارة الاربع ساعات في الفتح و الاغلاق لقوتها و لاكن هتابعها علي شارت الربع ساعة لانها بتظهر بدري و الترند بيكون اوضح اما باقي الاوبشن فهوا عادي جدا امكانية تحديد الاسبريد يفضل يكون 3 نقط و اتحكم فيه + تحديد اللوت يفضل يكون 0.01 في الحالة دي النقطة هتكون ب 1 سنت لاني شغال بحساب في شركة انستا فوركس + خانة تحديد التيكبروفيت تترك فارغة لاني كما ذكرت شروط الشرا غلاق بارة بلون جديد و شروط الاغلاق ظهور البارة المعاكسة اما الاستوب لوس برده خانة اتحكم فيها تكون قيمتها 100 نقطة ملاحظة الحساب بتاعي اربع ارقام مش خمسة شكرا جزيلا و المؤشر بعد ما عدلت عليه بعض الالوان + التمبلت بتاعي في المرفقات اتمني بعد انجاز الطلب ترفق لي المؤشر + التمبلت + الاكسبرت بصيغة ex4 و ايضا mq4 لو فيه ملف .set للاعدات مفيش مشكلة طبعا الاكسبرت لا يكون محدد لزوج معين او شارت معين تحياتي و في انتظار الرد اتمني الحصول عليه اليوم حتي اضعه علي الشارت من بداية السوق باذن الله اشكركم مرة تانية صورة توضيحية في المرفقات لشروط الشراء و البيع و الغلاق ايضا يرجي اضافة خانة اقضي عدد عقود مفتوحة و تكون هيا عقد واحد بس لما يغلق باشارة معاكسة يفتح عقد اخر للاشارة المعاكسة الجديدة شكرا في انتظاركم
http://www.ot2.com/download/40931/1.pnghttp://www.ot2.com/download/40931/1.png.html.html
السلام عليكم اخى الكريم
ارجو وضع فرص لايف من على الشارت مع بداية السوق
حتى نتابع معك طريقة العمل
تحياتى لك
سمير محمد ارمان غير متواجد حالياً  
عضو جديد

افتراضي رد: طلب اكسبرت بسيط جدا بشرط واحد شرا و الاغلاق بعكسه اتمني الحصول عليه قبل بداية السوق شك
3#
12 - 01 - 2014, 08:34 PM
بالتاكيد استاذ سمير الان انا منتظر و الله حد من المبرمجين هنا يبرمجه و يرفقه و ان شاء الله يكون فيه خير للجميع انا كنت مطبق يومين صاحي بحاول ابرمجه ببرامج النماذج الجاهزة بدون برمجة يدوية بس معرفتش للاسف فالان اما اننا نتابع الفرصة يدوي و دي ممكن متحصلش الا مرة في اليوم او مرة كل 3 ايام بس زي ما حضرتك عارف هيا معتمدة علي طريقة مشهورة انك تتابع الاستوكاستك تقاطع علي فريم كبير او تشبع مثلا علي الاربع ساعات و تقلب علي فريم اقل تنظر فرصة التفريغ عليه و هكذا لو عملت ليها باك يدوي مش شرط من تشبع 80 او 20 لا عادي ممكن قريب من المستويات دي هتلاقي نتايجة كل صفقة لو مشيت معاها في الفريم الاضغر جولة واحدة ضلع واحد يعين لغاية ما تفرع الاتجاه هتلاقيها حققت حوالي من 20 الي 80 بونت ففكرة الاستوكاستك المتعدد دا انه بيعرضا الفريمات فدا كويس علشان مش ننشغل برسم علي اربع ساعات و نقلب علي الربع و هكذا فالاربع ساعات والساعة و الصن هيكون ظاهرين كم في اصلورة في نفس الفريم مع الربع ساعة و هنتجاهلهم كلهم و هندل بس لما اشارة الاربع ساعات اللي علي فريم الربع تتغير و دا اليل ارفقته في الصورة بالاعلي اتمني حضرتك او احد الاخوة يقرا الشرط بالاعلي في المشرة السابقة و يبرمجه لو عنده وقت باذن الله تحياتي ليك ملاحظة اسلوب ربط الفريمات الكبيرة او عرضها عل يفريم اقل مناسبة لكل الساتراتيجيات لانها بتعرفك اتجاه السوق بشكل عامعلشان كدا تلاقي اغلب المؤشرات الثبتة زي الستوكاستك و الار اي اي و غيرها ليها ما يعرف ب multi time frame يعرض مستويات المؤشر من فريمات متتالية علي نفس الفريم و تطبق الطريقة السابق ذكرها
عضو جديد

4#
12 - 01 - 2014, 11:08 PM
دا طلبي مرة اخري كتبته بعناية لان كان فيه حروف خطا في الفقرة في الموضوع اتمني من يبرمج طلبي يلتزم بتلك الفقرة و لا يقرا فقرة الموضوع نفسه مشكورين مقدما في الانتظار كان نفسي حد يبرمجه قبل السوق علشان نعمل فرص لايف ما زالت منتظر تحياتي

سلام عليكم اتمني احد المبرمجين ينفذه ان شاء الله هوا الطلب بسيط ان شاء الله هارفق مؤشر 4TFStochBars + التمبلت و الشراء هيكون عند اغلاق ظهور بارة خضراء في المؤشر الخاص بالاربع ساعات فقط او لون lime و البيع هيكون عند اغلاق و ثبات لون بارة مؤشر الاربع ساعات اللون الاحمر بس فيه ملاحظة انا مش هضع الاكسبرت علي شارت الاربع ساعات فبلاش تحدد الجزئية دي انا هضعه علي شارت الربع و هشتري و ابيع بالنظر للبارات الخضرا و الحمرا للاربع ساعات بس علي شارت الربع اما شروط الاغلاق فتظل الصفقة مفتوحة الي حين ظهور و اغلاق بارة لونها معاكس برده تكون بارة 4 ساعات اللي بشفها من خلال شارت الربع ساعة
ملاحظة انا هعتمد علي بارة الاربع ساعات في الفتح و الاغلاق لقوتها و لاكن هتابعها علي شارت الربع ساعة لانها بتظهر بدري و الترند بيكون اوضح اما باقي الاوبشن فهوا عادي جدا امكانية تحديد الاسبريد يفضل يكون 3 نقط و اتحكم فيه + تحديد اللوت يفضل يكون 0.01 في الحالة دي النقطة هتكون ب 1 سنت لاني شغال بحساب في شركة انستا فوركس + خانة تحديد التيك بروفيت تترك فارغة لاني كما ذكرت شروط الشراء اغلاق بارة بلون جديد اي خضراء و شروط الاغلاق ظهور البارة المعاكسة اي حمراء اما الاستوب لوس برده خانة اتحكم فيها تكون قيمتها 100 نقطة ملاحظة الحساب بتاعي اربع ارقام مش خمسة شكرا جزيلا و المؤشر بعد ما عدلت عليه بعض الالوان + التمبلت بتاعي في المرفقات اتمني بعد انجاز الطلب ترفق لي المؤشر + التمبلت + الاكسبرت بصيغة ex4 و ايضا mq4 لو فيه ملف .set للاعدات مفيش مشكلة طبعا الاكسبرت لا يكون محدد لزوج معين او شارت معين تحياتي و في انتظار الرد اتمني الحصول عليه اليوم حتي اضعه علي الشارت من بداية السوق باذن الله اشكركم مرة تانية صورة توضيحية في المرفقات لشروط الشراء و البيع و الاغلاق ايضا يرجي اضافة خانة اقضي عدد عقود مفتوحة و تكون هيا عقد واحد بس لما يغلق باشارة معاكسة يفتح عقد اخر للاشارة المعاكسة الجديدة شكرا في انتظاركم
الصور المرفقة
نوع الملف: png توضيح شروط الشراء و البيع و الاغلاق.PNG‏ (147.8 كيلوبايت, المشاهدات 1)
الملفات المرفقة
نوع الملف: mq4 4TFStochBars.mq4‏ (10.0 كيلوبايت, المشاهدات 0)
نوع الملف: tpl 4tfstochbars.tpl‏ (2.5 كيلوبايت, المشاهدات 0)
عضو جديد

5#
13 - 01 - 2014, 03:05 AM
متابع المؤشر منذ افتتاح السوق الحمد لله متفائل خير لم يغير لون البارة حتي اثناء عملها فتقريبا اللون اللي هتبدا بيه هتنتهي بيه لانها بارة اربع ساعات و مش بتتغير بسهولة دي ميزتها و بالنسبة للفرص هيا كانت من الاسبوع الماضي انا ارفق التمبلت و المؤشر ادرجوهم فقط علي شارات اليورو ين كان بيع و مستمر و ضرب اللو اما الباوند ين نفس الاتجاه و ضرب اللو دا علي الربع ساعة طبعا الكلام علي متابعة البارات الخاصة بالاربع ساعات علي فريم الربع ساعة الباوند دولار كان شرا من الاسبوع الماضي في نهاية و مع انه كان اصلا ترند صاعد الا انه كمل فوقه للان 20 بونت و حتي الدهب كان ترند صاعد و كمل فوقه و البترول و د ابيبين قوة استخدام المؤشر بالكيفية المذكورة في المشاركات السابقة لي بتهيالي يا جماعة لازم نتابع مع بعض و يا ريت حد من الاخوة المبرمجين يبرمج المؤشر دا حسب الشروط اللي ذكرتها في المشاركات السابقة
عضو جديد

6#
13 - 01 - 2014, 03:12 AM
ملاحظة ميزة استخدام بارة الاربع ساعات في الدخول و الخروج من خلال شارت الربع ساعة انها قد تستمر حوالي 12 ساعة كاملة بدون الوان عكسية في وسطها و هوا ما يعين اننا نركب الترند الغالب لل 12 ساعة او ال 20 ساعة القادمة دا سبب استخدامي بارة الاربع ساعات فقط دون غيرها فالبساطة دائما ما تكون سبب في النجاح ما زالت منتظر احد الاخوة المبرمجين هنا لبرمجة الشرط يا ريت يا جماعة اصل و الله الواحد شرب قهوة كتير و محتاج انام هوا مش هياخد برمجة كتير و الله انا جربت اصلا اني انفذه عن طريق ان هوا 8 مؤشرات يعين 8 الوان لان المؤشر بيظهر 4 فريمات فكل لونين لفريم فالاربع ساعات اليل عايزينه ترقيمه في الالوان رقم 6 و 7 فجربت باللاسلوب العادي اني اقول لو بارة 6 اللي هيا الخضرا في الشمعة 1 اللي هيا السابقة اكبر من فاليو 0 اللي هيا دلالة علي ظهورها عيل الرسم اذا افتح شرا و اقفل بيع للاسف منفعهش مع اني ببمرجت بالسالوب دا من سنة 2010 ربنا يعينكم و منتظر ردكم و دعمكم ان شاء الله تحياتي
عضو جديد

7#
13 - 01 - 2014, 03:14 AM
ملاحظة اخري المؤشر لما بقفل المنصة و بفتحها تاني ساعات بشعر انه مش دي اخر بارات فعليه كنت شايفا فعلشان كدا لازم اغير مثلا من فريم الربع اليل بشتغل عليه اجيب ال 5 دقايق مثلا و ارجع للربع تاني علشان الامور تتضبط فاظن المشكلة دي قد تندرج تحت انه المؤشر مش بيعمل ريفرش و لكنه لو مش قفلت المنصة بيكون شغال عادي جدا بس لو قفلتها و فتحتها فقبل ما اشتغل علي فريم الربع اغير لاي فريم تاني لمدة ثانية و ارجع للربع ساعة و بتتحل المشكلة امم مش عارف انتوا اكتر دراية اكيد فحبيت اوضح النقطة دي من اجل معالجتها بدره بعد اذنكم حتي تبنوا الاكسبرت علي مؤشر بدون ادني مشاكل ان شاء الله
عضو جديد

8#
13 - 01 - 2014, 03:45 AM
ملاحظة اخري علي المؤشر لاحظن انه بداية الترند الاحمر او الاخضر الخاص بببلارات الارب ساعات اللي بنتابعه من فريم الربع ساعة يبدا دائما في وقت شمعة 4 ساعات ليس قبل او بعد بمعني انه يبدا الساعة 0 او 4 - 8 - 12 - 16 - 20 -24 و يغلق ايضا في توقيت منهم فدا جيد في نقطة معينة و هيا ان عيل الاقل هيكون فيه ترند بارات 4 ساعات مش هنحتاج للمتابعة او التشيطك عليه كل شوية بمعين لو فتحنا الشرا مثلا اسلاعة 12 نرجع له الساعة 16 نسيك عليه هل حصل شمعة حمرا في داية شمعة الساعة 16 في حال حدث يبيق نقفل و نفنتح بيع في حال لا و استمر اول ربع في بارات الاربع ساعات نفس اللون السابق يبقي لسا قدامنا اربع ساعات اخري و نشيك تاين و هكذا منظر البرمجة ما زلت عندي امل
عضو جديد

9#
13 - 01 - 2014, 05:03 AM
دا مش جاري البيع و الشرا طبق للشروط اللي ذكرتها دا جاري الجري تابعونا يا جماعة كدا عايزين مشاركة علي فكرة فيه شمعة حمرا للاربع ساعات الجديدة ظهرت علي شارت الربع الان لو اغلق يبقي ان شاء الله الدهب بيع للاربع ساعات الجاية منتظر اغلاقها 4:15 am للتاكيد طبعا اليورو ين و الباوند ين ارفقت صورة ضاملة اخر عملية لهم كانت بين و من وقتها زاوية قايمة لاسفل ما شاء الله برده هتتاكد شنعة الاربع ساعات دي الربع الاول منها اذا كان الزوجين دول هيرتدوا و لا هيكملوا لاسفل تابعونا 4:15 am
عضو جديد

10#
13 - 01 - 2014, 05:31 AM
تم ثبات بارة اربع ساعات حمراء الموجودة في شارت الربع ساعة و بالتالي تم فتح بيع دهب من سعر 1251.12
اليورو ين ما زال بارات حمرا بيع
الباوند ين ما زال بارات حمرا بيع
اليورو دولار ما زال بارات خضراء شراء
الباوند دولار ما زال بارات خضراء شراء
الاربع صفقات العلوية مستمرة من الاسبوع الماضي و الذهب كذل كو لكن كما سبق و ووضحت انه اتي الان باشرة عكسية و تم اغلاق الشرا مرفقة بالاسفل صورة توضيحية لفرصة الدهب الاخيرة التي تم اغلاقها علي ربح بفضل الله
منتظر اي جماعة حد يبرمجه ارجوكم هوا فقط بيحتوي علي شرط واحد مش هياخد وقت منكم بس علشان متابعة دي بتاخد وقت كبير جدا شكرا ليكم و منتظر ان شاء الله ردكم

جديد مواضيع منتدى المؤشرات و الاكسبرتات