• 9:48 صباحاً

فضفضه

Like Tree6Likes

الصورة الرمزية كينج.
عضو فـعّـال
الصورة الرمزية كينج.

كينج. is on a distinguished road
افتراضي رد: فضفضه
1781#
29 - 06 - 2010, 09:02 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samehking مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.,

ازيكم يا شباب؟؟
جه على بالى وانا بقراء كلام يوسف, ان معظمنا مش واضع اهدافه ايه من الشغل فى البورصه.
بمعنى ان معظمنا بيدخل ويضارب ويكسب ويروح ساحب ويصرف ويرجع يشتغل ويكسب ويسحب وهكذا.
طيب ليه ميكنش عند كل واحد فينا هدف معين واضعه وخطه فى باله بالعمل فى البورصه للوصول لهدفه النهائى اللى بعده لا عوده, يعنى خلاص بح البورصه.
انا هبدء بنفسى, انا واضع لنفسى 18 تدبيله مع كل تدبيله بسحب 25% للمصاريفو وعند التدبيله ال 18 ان شاء الله هقول خلاص للبورصه باى, خاصة ان احنا عارفين مدى جهد والدمار النفسى اللى بيعمله الشغل فى البورصه.
وكنت واضع لنفسى تدبيله كل شهرين الى ثلاثه بدخول 2% و 100 نقطه, وذكرنى كلام يوسف ان الحال كان ماشى نوعا ما كويس بسياسة الخطف والكر والفر, حتى مع شغل نور الوضع كان ماشى ممتاذ به الاسواق غداره ومتعبه, خاصة ان احنا بنشتغل استثمارى بنفس منهج مسياسة المضاربه, بمعنى بندخل بنسب كبيره و بنلزق فى الشاشه, وده ارهاق ما بعده ارهاق نفسى وجسدى ومادى.
عامة انا شايف ان بس ربنا يسهلنا فى الخروج من الازمه دى , وهرجع للعمل السريع , وبرده شغل نور فى نظرى لا غنى عنه خاصة فى تحديد الاتجاهات والارتدادات , وحتى الدخول ولو بنسبه 0.5 % لحد ما الواحد حسابه يكبر ويشتغل استثمارى ويريح راسه من المتابعه اللصيقه للشاشه ويكفيه القاء نظره سريعه كل يومين او حتى كل اسبوع على صفقاته.

اما الان فالعمل المضنى مطلوب للوصول بالحساب لبر الامان .
ولون انك حاطط صوره مرعبه بس كلامك ميه ميه
كينج. غير متواجد حالياً  

الصورة الرمزية yousefh
عضو نشيط جدا
الصورة الرمزية yousefh

yousefh is on a distinguished road
1782#
29 - 06 - 2010, 09:04 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كينج. مشاهدة المشاركة
الكتاب اسمه ايه يايوسف و بيتجاب منين انا هاترجمه بس الاتينى ده بتاع بلد ايه
يا عماد تقدر تقول كده إن ما فيش حد بيستخدمها إلا علماء الرياضيات والكيمياء و الفيزياء
وحتى الأن تستخدم في تدريس الطب في كل بلاد العالم حتى عندنا في مصر
-----------------------------------
مش بيتعلموها كاللغة ولكن بتكون الرموز نفسها هي إللي للاتيني
أو التعبيرات فقط إللي باللاتيني
ذي في الطب كده بيدرسوا كل أسماء الأعضاء الداخلية لجسم الإنسان باللاتيني
------------------------------------
عدد حروف الأبجدية اللاتينية هو ثلاثة وعشرون حرفا تعبر عن 6 (أصوات علة) و16 (صوت صحة) بالإضافة إلى حرف يعبر عن كونسون مركب هو X.
-----------------------------------------------------------
الأرقام اللاتينية:- II - 2 III - 3 IV - 4 V - 5 VI - 6 VII - 7 VIII 8 IX - 9 X - 10 I
yousefh غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية samehking
عضو جديد
الصورة الرمزية samehking

samehking is on a distinguished road
1783#
29 - 06 - 2010, 09:05 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كينج. مشاهدة المشاركة
ولون انك حاطط صوره مرعبه بس كلامك ميه ميه
والله يا عماد قلت يمكن الكيبل يترعب وينزل , بس مفيش فايده

التوقيع

"تعامل مع الشارت بقلب أسد وبساطة ايمان طفل"

samehking غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية dr_hodhod
عضو جديد
الصورة الرمزية dr_hodhod

خبرة السوق: 6 شهور الى سنة
dr_hodhod is on a distinguished road
1784#
29 - 06 - 2010, 09:05 PM
اقتباس:
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.,

ازيكم يا شباب؟؟
جه على بالى وانا بقراء كلام يوسف, ان معظمنا مش واضع اهدافه ايه من الشغل فى البورصه.
بمعنى ان معظمنا بيدخل ويضارب ويكسب ويروح ساحب ويصرف ويرجع يشتغل ويكسب ويسحب وهكذا.
طيب ليه ميكنش عند كل واحد فينا هدف معين واضعه وخطه فى باله بالعمل فى البورصه للوصول لهدفه النهائى اللى بعده لا عوده, يعنى خلاص بح البورصه.
انا هبدء بنفسى, انا واضع لنفسى 18 تدبيله مع كل تدبيله بسحب 25% للمصاريفو وعند التدبيله ال 18 ان شاء الله هقول خلاص للبورصه باى, خاصة ان احنا عارفين مدى جهد والدمار النفسى اللى بيعمله الشغل فى البورصه.
وكنت واضع لنفسى تدبيله كل شهرين الى ثلاثه بدخول 2% و 100 نقطه, وذكرنى كلام يوسف ان الحال كان ماشى نوعا ما كويس بسياسة الخطف والكر والفر, حتى مع شغل نور الوضع كان ماشى ممتاذ به الاسواق غداره ومتعبه, خاصة ان احنا بنشتغل استثمارى بنفس منهج مسياسة المضاربه, بمعنى بندخل بنسب كبيره و بنلزق فى الشاشه, وده ارهاق ما بعده ارهاق نفسى وجسدى ومادى.
عامة انا شايف ان بس ربنا يسهلنا فى الخروج من الازمه دى , وهرجع للعمل السريع , وبرده شغل نور فى نظرى لا غنى عنه خاصة فى تحديد الاتجاهات والارتدادات , وحتى الدخول ولو بنسبه 0.5 % لحد ما الواحد حسابه يكبر ويشتغل استثمارى ويريح راسه من المتابعه اللصيقه للشاشه ويكفيه القاء نظره سريعه كل يومين او حتى كل اسبوع على صفقاته.
اما الان فالعمل المضنى مطلوب للوصول بالحساب لبر الامان .
الكلام مظبوط 100% فعلا أهم حاجه الأهداف القريبه وبعد كده الأهداف البعيده أو النهائيه..

أنا عن نفسي كنت ناوي أعمل التدبيله الأولى في حسابي وبعدين أسيب الحساب مدبل وأسحب كل ألف دولار تيجي بعديه.. وفعلا سحبت الألف الأول من شهر
وإمبارح وفي عز الأزمه اللي إحنا فيها ونظرا لحاجتي المال في اكتتاب بالبورصه المصريه سحبي تاني مبلغ كمان.

ولكن عمري مافكرت أو سألت نفسي إمتى هسيب الفوركس أنا هدفي كان مفتوح, مش عارف ده طمع ولا غلط ولا جهل ولا صح.. عموما بكره الأيام هتورينا هههههههه
dr_hodhod غير متواجد حالياً  
عضو فـعّـال

خبرة السوق: 1 الى 3 سنوات
mdraw is on a distinguished road
1785#
29 - 06 - 2010, 09:06 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr_hodhod مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

إنتوا قاعدين بتحكوا طيب ربنا يوفقكم مكنتش أعرف ولو كنت اعرف كنت انضميت بدري شويه

ربنا يعوض عليك أخي يوسف وفعلا زي المصريين مابيقولوا مايقعش إلا الشاطر لأن كل الأخوه كانوا بياخدوا برأيك ويعتبروك الأقوى بعد الأستاز نور في الموقع ولكن غدر بيك الباوند معلش ربنا يخلفك إن شاء الله وأهم شئ: الدروس المستفاده من الأخطاء والتعلم من العثرات

أنا ملاحظ إن اليورو والباوند بقالهم 3 أو 4 ساعات يتداولون في حدود العشرين نقطه فقط وهو أمر مريب وغريب لأول مره أراه في الفتره الأمريكيه !!!
بدك تلاحظ كتير الملل بالفترة الأمريكية
عدت معنا كتير قبل هالمرة
mdraw غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية dr_hodhod
عضو جديد
الصورة الرمزية dr_hodhod

1786#
29 - 06 - 2010, 09:10 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yousefh مشاهدة المشاركة
يا عماد تقدر تقول كده إن ما فيش حد بيستخدمها إلا علماء الرياضيات والكيمياء و الفيزياء
وحتى الأن تستخدم في تدريس الطب في كل بلاد العالم حتى عندنا في مصر
-----------------------------------
مش بيتعلموها كاللغة ولكن بتكون الرموز نفسها هي إللي للاتيني
أو التعبيرات فقط إللي باللاتيني
ذي في الطب كده بيدرسوا كل أسماء الأعضاء الداخلية لجسم الإنسان باللاتيني
------------------------------------
عدد حروف الأبجدية اللاتينية هو ثلاثة وعشرون حرفا تعبر عن 6 (أصوات علة) و16 (صوت صحة) بالإضافة إلى حرف يعبر عن كونسون مركب هو X.
-----------------------------------------------------------
الأرقام اللاتينية:- II - 2 III - 3 IV - 4 V - 5 VI - 6 VII - 7 VIII 8 IX - 9 X - 10 I
إيه ده إيه ده إستنى عندك كده إنت مصري؟؟؟ يارااااااااجل

والله فاكرك من الأردن لأن كان لما الأخ نور بيتأخر علينا كنت إنت تقريبا اللي بتدخل وتقول أنا كلمت الأستاز نور وهو بيطمنكم وبيقولكم لاتغيير . ,, الكلمتين دول حفظتهم منك إنت كنت بتكلمه ولا بتشتغلناا ههههههههههههههه.

وأنا عمال أسأل نفسي وأقول الفراشه اللي في الخلفيه عندك في الصوره دي مصري عمرها ماتكون بره مصر رجعت كدبت نفسي وقولت يمكن الأردن بيستخدموها. إنت منين يايوسف؟؟؟
الصورة الرمزية samehking
عضو جديد
الصورة الرمزية samehking

samehking is on a distinguished road
1787#
29 - 06 - 2010, 09:11 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr_hodhod مشاهدة المشاركة
الكلام مظبوط 100% فعلا أهم حاجه الأهداف القريبه وبعد كده الأهداف البعيده أو النهائيه..

أنا عن نفسي كنت ناوي أعمل التدبيله الأولى في حسابي وبعدين أسيب الحساب مدبل وأسحب كل ألف دولار تيجي بعديه.. وفعلا سحبت الألف الأول من شهر
وإمبارح وفي عز الأزمه اللي إحنا فيها ونظرا لحاجتي المال في اكتتاب بالبورصه المصريه سحبي تاني مبلغ كمان.

ولكن عمري مافكرت أو سألت نفسي إمتى هسيب الفوركس أنا هدفي كان مفتوح, مش عارف ده طمع ولا غلط ولا جهل ولا صح.. عموما بكره الأيام هتورينا هههههههه
ليه بس البورصه المصريه؟؟ والله حرام عليك, واعتقد انت عرف معنى كلامى, انت فى الفوركس اضمن الف مره,دى عن تجربه شخصيه لى ولناس كتير اعرفهم.

التوقيع

"تعامل مع الشارت بقلب أسد وبساطة ايمان طفل"

samehking غير متواجد حالياً  
عضو جديد

احمد_م is on a distinguished road
1788#
29 - 06 - 2010, 09:12 PM
السلام عليكم يارجااال
انتو عاملين ايه
الله يعوض عليك يايوسف باحسن مالفلوس ولاتزعل نفسك
انا قفلت الباوند على خسارة طبعا وسايب اليورو يلا بقا ربنا يستر
انتو عاملين ايه وحشتوني والله
احمد_م غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية dr_hodhod
عضو جديد
الصورة الرمزية dr_hodhod

1789#
29 - 06 - 2010, 09:13 PM
ياإخواني ماتنسوش الدعاء لأخونا مارلبورو ربنا ينجح العمليه ويشفيه يارب

وياريت كل واحد يدعيله في سره في صلاة العشاء إن شاء الله
الصورة الرمزية dr_hodhod
عضو جديد
الصورة الرمزية dr_hodhod

1790#
29 - 06 - 2010, 09:14 PM
اقتباس:
ليه بس البورصه المصريه؟؟ والله حرام عليك, واعتقد انت عرف معنى كلامى, انت فى الفوركس اضمن الف مره,دى عن تجربه شخصيه لى ولناس كتير اعرفهم.
كلامك مظبوط مليون في الميه وأنا سيبت البورصه المحروقه من شهور ودخلت الفوركس فعلا

ولكن والدي قاللي مزنوق في اكتتاب أندل معاه؟؟؟؟

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام

09:48 AM