• 7:32 صباحاً

ورشه الاخلاص لله ((وليكن شعارنا نتكاتف لا نتشاجر ))

Like Tree231Likes

الصورة الرمزية عمرو المحرزي
عضو برونزي

خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
عمرو المحرزي is on a distinguished road
افتراضي رد: ورشه الاخلاص لله ((وليكن شعارنا نتكاتف لا نتشاجر ))
1931#
21 - 02 - 2011, 02:02 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elwfaey مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
لي تحفظ بسيط على هذا الكلام وعلى الرغم من اني اعلم انه سيلاقي انتقاد من الكثير من الناس ولكنك يادكتور قد فرضت عليه الرد
اولا لابد لنا ان نعلم ان محمد صلى الله عليه وسلم هو خاتم الانبياء والمرسلين فلا نبي بعده
وهذا ما أخبرنا به المولى عز وجل في كتابه العزيز
ولا تبديل لكلمات الله
ثانيا لابد لنا ان نتحرى الحديث الصحيح عن غيره بما هو منسوب لرسولنا الكريم وهذا شيء يسير فاحاديث الرسول كانت لشرح وتوضيح احكام القران وسنة الله وليس للاضافه او التعديل ولا يوجد اي من تلك المؤشرات تشير الى نبي بعد محمد صلى الله عليه وسلم ولو كان عيسى عليه السلام
ولتعلموا ان مافرق بين الامه وبعضها هي الاحاديث الموضوعه وكتب السيره اللتي يوجد بها الكثير من المخالفات لدين الله بغرض التشتيت والتفريق بين المسلمين مما ادى الى ظهور الجماعات المختلفه كل حسب اعتقاده بكتب السيره والاحاديث الدخيله على الاسلام لدرجة اننا نترك كتاب الله ونتدارس في السيره والقصص المختلفه واللتي لا يعلم اصلها وهدفها الا الله
ولكن ارجو من كل المسلمين ان يكون المرجع في مايسمعونه هو كتاب الله فاذا وافق الحديث كتاب الله فهو صحيح واذا خالفه فهو غير صحيح ولا يؤخذ به
ولا يوجد بكتاب الله مايشير الى بعث نبي بعد رسول الله في الارض
اعرف ان كلماتي لن تلاقي اقناعكم ولكن كان يجب عليه ان اقولها حتى يسقط عني وزر اني اعلم ولم ابلغ
اللهم اني قد ابلغت اللهم فاشهد
برجاء قراءة القرأن والتدبر والتفكر في اياته حتى يتبين لكم الحق والنور من بين كلماته العظيمه والتي لا تحتمل معاني غير الموضحه به
جزاكم الله خير الجزاء وارجوا ان لايكون لمداخلتي ضيق في نفس اي ممن يقرأوها
ولكم خالص تحياتي

ربى اشهدك واشهد ملأكتك واشهد كل من يقراء هذه الكلمات الأن انك انتى ربى خالقى ليس لى رب غيرك وليس لى خالق غيرك واشهدك ربى حبيبى انك حق ومحمد صلى الله عليه وسلم اخر الانبياء والمرسلين حق والأسلام حق والقرأن حق وكل رسلك حق والموت حق والنار حق والجنه حق ربى تب على وقربنى منك واغفر لى ذنوبى انى هالك بدونك وبدون رحمتك ومغفرتك ربى انت القاهر القوى وانا الضعيف اليك ربى انت الغفور وانا المخطئ ربى حبيبى خالقى ارحمنى واغفر لى انت ربى الكريم وانا ليس لى رب غيرك يرحمنى ويغفر لى ربى انا لا اريد ان اكون بعيد عنك فقربنى انت اليك ربى الشيطان يستقوى على فلا تجعلنى فريستا له واخزيه ربى انت القادر عليه وابعده عنى ربى اهدينى الى طريق الحق والنور انك انت ربى ليس لى رب سواك والصلاة والسلام على اشرف الخلق محمد صلوات ربى عليه وعلى اله واصحابه رضوان ربى عليهم.

استغفر الله العظيم من كل ذنب اذنبته ...
استغفر الله العظيم من كل انسان ظلمته ...
استغفر الله العظيم من كل صالح جفوته ...
استغفر الله العظيم من كل ظالم صاحبته ..
استغفر الله العظيم من كل ناصح أهنته ...
استغفر الله العظيم من كل محمود سئمته ...
استغفر الله العظيم من كل زور نطقت به ...
استغفر الله العظيم من كل حق أضعته ...
استغفر الله العظيم من كل باطل إتبعته ...
استغفر الله العظيم من كل وقت أهدرته ...
استغفر الله العظيم من كل ضمير قتلته ...
استغفر الله العظيم من كل سر أفشيته ...
استغفر الله العظيم من كل أمين خدعته ..
استغفر الله العظيم من كل خطأ تفوهت به ...
استغفر الله العظيم من كل عمل أردت به وجهك فخالطنى به الشيطان وظلمت به احد يحبك ...
استغفر الله العظيم من الرياء والمجاهره بدنوب الأخرين ونصيحتهم على الملئ واظهار انى اعلم وهم لا يعلمون
وصلي اللهم على سيدنا محمد نبى اخر الزمان الدى لا نبى بعده وعلى آله وصحبه اجمعين الى
يوم الدين
والله والله والله والله لا ولن استطيع التعبير عن حزنى الشديد عندما قرأت مشاركتك التى لا استطيع الرد عليها لأحترامى لك حيث ان لك مكان كبير فى قلبى ولكن ثق تمام الثقه انى لن اهاجمك ابدا لأنى افترض دائما حسن النيه للأخرين

ولأن النصيحه على الملئ فضيحه لن ولم اقدم نصيحه لأحد الا من بعيد على ان يفهم فقط هدا الشخص ما اعنيه اما الأخرين لا

شكرا على النصيحه ياعم ابو العربى والحمد لله ان الله مطلع على القلوب وعالم الاسرار

التوقيع

الحمد لله وداعا للخساره يافوركس واهلا ثم اهلا بالربح
النَّاسُ أَعْدَاءُ مَا جَهِلُوا
اتَّقُوا ظُنُونَ الْمُؤْمِنِينَ، فَإِنَّ اللهَ تَعَالَى جَعَلَ الْحَقَّ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ.
خَالِطُوا النَّاسَ مُخَالَطَةً إِنْ مِتُّمْ مَعَهَا بَكَوْا عَلَيْكُمْ، وَإِنْ عِشْتُمْ حَنُّوا إِلَيْكُمْ.
لِسَانُ الْعَاقِلِ وَرَاءَ قَلْبِهِ، وَقَلْبُ الْأَحْمَقِ وَرَاءَ لِسَانِه

عمرو المحرزي غير متواجد حالياً  

الصورة الرمزية flymero
عضو فـعّـال
الصورة الرمزية flymero

flymero is on a distinguished road
1932#
21 - 02 - 2011, 03:08 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمرو المحرزي مشاهدة المشاركة
ربى اشهدك واشهد ملأكتك واشهد كل من يقراء هذه الكلمات الأن انك انتى ربى خالقى ليس لى رب غيرك وليس لى خالق غيرك واشهدك ربى حبيبى انك حق ومحمد صلى الله عليه وسلم اخر الانبياء والمرسلين حق والأسلام حق والقرأن حق وكل رسلك حق والموت حق والنار حق والجنه حق ربى تب على وقربنى منك واغفر لى ذنوبى انى هالك بدونك وبدون رحمتك ومغفرتك ربى انت القاهر القوى وانا الضعيف اليك ربى انت الغفور وانا المخطئ ربى حبيبى خالقى ارحمنى واغفر لى انت ربى الكريم وانا ليس لى رب غيرك يرحمنى ويغفر لى ربى انا لا اريد ان اكون بعيد عنك فقربنى انت اليك ربى الشيطان يستقوى على فلا تجعلنى فريستا له واخزيه ربى انت القادر عليه وابعده عنى ربى اهدينى الى طريق الحق والنور انك انت ربى ليس لى رب سواك والصلاة والسلام على اشرف الخلق محمد صلوات ربى عليه وعلى اله واصحابه رضوان ربى عليهم.

استغفر الله العظيم من كل عمل أردت به وجهك فخالطنى به الشيطان وظلمت به احد يحبك ...
استغفر الله العظيم من الرياء والمجاهره بدنوب الأخرين ونصيحتهم على الملئ واظهار انى اعلم وهم لا يعلمون
وصلي اللهم على سيدنا محمد نبى اخر الزمان الدى لا نبى بعده وعلى آله وصحبه اجمعين الى
يوم الدين
والله والله والله والله لا ولن استطيع التعبير عن حزنى الشديد عندما قرأت مشاركتك التى لا استطيع الرد عليها لأحترامى لك حيث ان لك مكان كبير فى قلبى ولكن ثق تمام الثقه انى لن اهاجمك ابدا لأنى افترض دائما حسن النيه للأخرين

ولأن النصيحه على الملئ فضيحه لن ولم اقدم نصيحه لأحد الا من بعيد على ان يفهم فقط هدا الشخص ما اعنيه اما الأخرين لا

شكرا على النصيحه ياعم ابو العربى والحمد لله ان الله مطلع على القلوب وعالم الاسرار

مع خالص احترامى الشديد ليكم انتو الاتنين .......وانت عارف ياعم محمد انا بقدرك اد ايه ...وطبعا عمرو المحرزى عارف انا بحبه اد ايه ........ وهدخل فى الموضوع من غير مقدمات
انتو الاتنين لامؤاخذه كده .......مش هقول عكيتو فى الكلام ) بس هقول ردكم مكنش مناسب للموضوع خالص .......عمرو دخل فى هرمجدون والفرس والصفر والمهدى المنتظر ....
وعم وفائى افتكر ان عمرو مثلا شيعى ولا حاجه وفهم انه مؤمن بنبى بعد النبى محمد .(صلى الله عليه وسلم )...وده مكنش مقصود من عمرو انه يقول كده .......ببساطه المشاركتين بتاعتك يا عمرو ويا عم محمد بصراحه كده من غير مجامله المفروض يتمسحووووووووووو .......لأنهم مش مناسبين للموضوع ( من غير زعل يا ساده )
ياجماعة انا كنت فرحان بموقف مصر الحالى وبالنجاح اللى اتحققق بالثورة المصرية...... والمحرزى نكد الدنيا واتكلم عن علامات القيامة الكبرى ....... وعم ابو العربى فهم عمرو غلط وافتكرو عندو اخطاء فى العقيدة .....وده سوء تفاهم مش اكتر

المهم بما انى اصغر واحد فيكم وبحترمكم وبحبكم وبقدركم طبعا مفيهاش كلام ....
يبقى اقفلو الموضوع واتناقشو فى حاجه تانية ........
وياريت يبقى الفوركس وبس عشان محدش يزعل يا جماعه

التوقيع

بسم الله الرحمن الرحيم
وقل ربي زدني علما
صدق الله العظيم

flymero غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية flymero
عضو فـعّـال
الصورة الرمزية flymero

1933#
21 - 02 - 2011, 03:11 AM
متحضرنا يا دكتور محمد الشيخ ................. فينك مش باين .....تعالى هنا ادى الناس دى حقنة مهدئة .......
بقى انا بطلت النرفزة يطلعو هما ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ينفع كده .....

عموما انت وحشنى يا دوك وحبيت اطمن عليك بس بطريقتى

التوقيع

بسم الله الرحمن الرحيم
وقل ربي زدني علما
صدق الله العظيم

عضو برونزي

1934#
21 - 02 - 2011, 11:09 AM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

لي طلب بعد اذن جميع الاحبه مش بس اللي في الورشه بل في المنتدي كله ياريت ياجماعه نقرأ التوقيع بتاعي ونحاول نفهمه ، مش هقول نعمل بيه لأن العمل بيه صعب ويحتاج الي تقويم عنيف للنفس وده اللي سماه حبيبنا رسول الله ( اللي لانبي ولا رسول بعه واللي يقول غير كده يبقي والعيوذ بالله فاسق ) الجهاد الأكبر

والجهاد الاكبر من مات عليه بعد عقد وعزم النيه علي العمل به فهو شهيد .

ويعلم الله ان اول اهداف هذه الورشه هو بث الحب بين الناس ، وهذا فقط يحدت عندما نتعلم ان نسيطر علي انفعالاتنا النفسيه وعدم الهجوم علي الأخرين ابدا حتي ولو كان معنا الحق وذالك اسوه برسولنا الكريم الذي كم هوجم من الكفار والمشركين وأهل الكتاب بل ومن المسلمين وكان دائما هادئ الطباع مبتسم الوجه .

دعونا نتحاب في الله ونعمل علي الدعوه لله بأفعلنا وليس بأقولنا وان نحاسب فقط انفسنا ونترك الله يحاسب الأخرين .
دعونا نتوسم الخير في الأخرين ولا نتقدهم ولا نهاجمهم خوفا ان يكونوا من المقربين او من الذين احبهم الله لعمل عملوه .

اللهم لا تجعلنا من الذين يقولون القول بغير فهم وعلم فنصيب قوم بسهام قولنا فنندم علي ماتفوهنا به ، ولا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم

*

التوقيع

اتَّقُوا ظُنُونَ الْمُؤْمِنِينَ، فَإِنَّ اللهَ تَعَالَى جَعَلَ الْحَقَّ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ.
خَالِطُوا النَّاسَ مُخَالَطَةً إِنْ مِتُّمْ مَعَهَا بَكَوْا عَلَيْكُمْ، وَإِنْ عِشْتُمْ حَنُّوا إِلَيْكُمْ.

الصورة الرمزية elwfaey
عضو فـعّـال
الصورة الرمزية elwfaey

خبرة السوق: 1 الى 3 سنوات
elwfaey is on a distinguished road
1935#
21 - 02 - 2011, 11:14 AM
اقتباس:

يوم الدين

عموره حبيب قلبي
اقسم بالله انني لم اقم بكتابة المشاركه السابقه الا حبا واخلاصا لله ورسوله اولا
ثم لك ولكل الاخوه المشاركين
وحتى لا تختلط الامور او تؤخذ بمفهوم غير ما أردت التوضيح له
ياعموره ياحبيب قلبي لا أعرف كيف فهمت كلماتي بانها اساءه الى شخصك ؟ واقسم بالله انني فقط قد وجدتها فرصه لاخاطب من خلالك الناس وليس لاحراجك ولكن احببت ان تكون دعوه لكل المشاهدين والمشاركين
ومحاولة التصحيح للعقائد بما يرضي الله ورسوله لم اقصد بها إلا الدعوه لدين الله كما ينبغي ان يكون وتكون الدعوه عامه وليست خاصه
ربما تراني مخطئا ولكني اقسم لك ان ردي بتلك المشاركه كانت لنص الموضوع وليس لكاتبه ويعلم الله اني لم اريد من وراءها الا التصحيح لعامة الناس ومحاولة ان يلتف الجميع حول مفهوم اسلامي صحيح
ولقد كان لي موضوع في احد المواقع باسم/تعالوا الى كلمة سواء ألانعبد إلا الله
وكان للدعوه الخالصه لله ولكلماته التامه ولقد تناولنا فيه العديد من الموضوعات وقد شارك فيه العديد من الاساتذه الافاضل وكان الفصل في اي موضوع هو كتاب الله
والله ياعموره عايز اتكلم كتير ولكن برضه خايف اتفهم غلط او غير ما اقول
واقسم اني لم اريد ان اتسبب لك في حرج ولكني توقعت منك مناقشه يستفيد منها الاخرين
ولقد استفدنا بالفعل بدعائك المخلص والذي يدل على قلب خاشع لله وهذا اعرفه جيدا وهذا ماشجعني على الحوار معك ليستفيد الجميع
اللهم تقبل دعاء عبدك الفقير واشملنا به ياأرحم الراحمين فأنت الغني ونحن الفقراء اليك يا الله

التوقيع

حسبي الله لاإله إلا هو ، عليه توكلت وهو رب العرش العظيم
من قالها حين يصبح وحين يمسي سبع مرات في اليوم
كفاه الله ماأهمه من أمر الدنيا والآخره
مع خالص تحيات
ابو العربي البورسعيدي
محمد الوفائي
elwfaey.1

elwfaey غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية flymero
عضو فـعّـال
الصورة الرمزية flymero

1936#
21 - 02 - 2011, 11:33 AM
اقتباس:
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

لي طلب بعد اذن جميع الاحبه مش بس اللي في الورشه بل في المنتدي كله ياريت ياجماعه نقرأ التوقيع بتاعي ونحاول نفهمه ، مش هقول نعمل بيه لأن العمل بيه صعب ويحتاج الي تقويم عنيف للنفس وده اللي سماه حبيبنا رسول الله ( اللي لانبي ولا رسول بعه واللي يقول غير كده يبقي والعيوذ بالله فاسق ) الجهاد الأكبر

والجهاد الاكبر من مات عليه بعد عقد وعزم النيه علي العمل به فهو شهيد .

ويعلم الله ان اول اهداف هذه الورشه هو بث الحب بين الناس ، وهذا فقط يحدت عندما نتعلم ان نسيطر علي انفعالاتنا النفسيه وعدم الهجوم علي الأخرين ابدا حتي ولو كان معنا الحق وذالك اسوه برسولنا الكريم الذي كم هوجم من الكفار والمشركين وأهل الكتاب بل ومن المسلمين وكان دائما هادئ الطباع مبتسم الوجه .

دعونا نتحاب في الله ونعمل علي الدعوه لله بأفعلنا وليس بأقولنا وان نحاسب فقط انفسنا ونترك الله يحاسب الأخرين .
دعونا نتوسم الخير في الأخرين ولا نتقدهم ولا نهاجمهم خوفا ان يكونوا من المقربين او من الذين احبهم الله لعمل عملوه .

اللهم لا تجعلنا من الذين يقولون القول بغير فهم وعلم فنصيب قوم بسهام قولنا فنندم علي ماتفوهنا به ، ولا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم

*
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة
يا دكتورنا العزيز صباح الخير .......... يا ابوياسين مالك ياعم قافش ليه ومتنرفز كده ياراجل يا طيب .. متزعلش من عم محمد اوربما تكون زعلان من اخوك عمرو الأبيض برضو حقك عليا ياصاحبى ومنقدرش على زعلك ابدا ... دنتا نوارتنا وشمعتنا اللى بنهتدى بيها فى المنتدى وبنتعلم منك الأخلاق قبل الفوركس .....ببساطه اللى اتكتب من عم ابوالعربى مجرد سوء تفاهم مش اكتر ...
اما اللى انا كتبتة ليكم انتو الأتنين كان من عشمى فيكم ومحبش اشوفكم زعلانين من بعض
وبعدين انت بتفكرنى بواحد اسمه عمرو الأبيض كان دايما بيخانق دبان وشه بس اتعلم منكم الرزانة والهدوء وضبط النفس ...يا عموووور يا محرزى انا من امبارح كل شوية ادخل اشوف كتبتو ايه لبعض ....... ومتوقع منكم غير كده ............. المهم بقى قوم اغسل وشك وورينا الشغل ياريس وعفى الله عما سلف ........

التوقيع

بسم الله الرحمن الرحيم
وقل ربي زدني علما
صدق الله العظيم

الصورة الرمزية elwfaey
عضو فـعّـال
الصورة الرمزية elwfaey

خبرة السوق: 1 الى 3 سنوات
elwfaey is on a distinguished road
1937#
21 - 02 - 2011, 11:39 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة flymero مشاهدة المشاركة
مع خالص احترامى الشديد ليكم انتو الاتنين .......وانت عارف ياعم محمد انا بقدرك اد ايه ...وطبعا عمرو المحرزى عارف انا بحبه اد ايه ........ وهدخل فى الموضوع من غير مقدمات
انتو الاتنين لامؤاخذه كده .......مش هقول عكيتو فى الكلام ) بس هقول ردكم مكنش مناسب للموضوع خالص .......عمرو دخل فى هرمجدون والفرس والصفر والمهدى المنتظر ....
وعم وفائى افتكر ان عمرو مثلا شيعى ولا حاجه وفهم انه مؤمن بنبى بعد النبى محمد .(صلى الله عليه وسلم )...وده مكنش مقصود من عمرو انه يقول كده .......ببساطه المشاركتين بتاعتك يا عمرو ويا عم محمد بصراحه كده من غير مجامله المفروض يتمسحووووووووووو .......لأنهم مش مناسبين للموضوع ( من غير زعل يا ساده )
ياجماعة انا كنت فرحان بموقف مصر الحالى وبالنجاح اللى اتحققق بالثورة المصرية...... والمحرزى نكد الدنيا واتكلم عن علامات القيامة الكبرى ....... وعم ابو العربى فهم عمرو غلط وافتكرو عندو اخطاء فى العقيدة .....وده سوء تفاهم مش اكتر

ياكابتن عمرو ياحبيب قلبي
واضح انك لسه مش عارف مدى علاقتي بالدكتور عمرو وانا عارف الدكتور عمرو بيتكلم ازاي ويقصد ايه وفكرة اني افكر انه كذا او كذا دي مش عندي خالص
وواضح ان حضرتك دخلت في الموضوع بشيء من التسرع برضه بحكمك على مفهومي ومفهوم الدكتور عمرو بشكل غير صحيح
احتمال يكون فيه غيرك فهم نفس اللي انت فهمته وبالتالي اكون انا قد أخطات بالفعل في التعبير عن ما أقصده ومع احترامي الشديد للجميع واعتذاري لا داعي ان نتحدث عن الاخرين بما نفهمه نحن وليس مايقولون
ياعموره ياحبيب قلبي الموضوع مش محتاج إلا ان نفهم المكتوب وليس ما في النفوس فأنت لاتعرف مافي نفسي
تحياتي لك

التوقيع

حسبي الله لاإله إلا هو ، عليه توكلت وهو رب العرش العظيم
من قالها حين يصبح وحين يمسي سبع مرات في اليوم
كفاه الله ماأهمه من أمر الدنيا والآخره
مع خالص تحيات
ابو العربي البورسعيدي
محمد الوفائي
elwfaey.1

elwfaey غير متواجد حالياً  
عضو برونزي

Angry رد: ورشه الاخلاص لله ((وليكن شعارنا نتكاتف لا نتشاجر ))
1938#
21 - 02 - 2011, 11:41 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة flymero مشاهدة المشاركة

بصراحه ياعمرو قرأت كلامي في المشاركه اكتر من 753 مره وملاقتش فيها حاجه تقول اني شيعي !!؟
وبعدين يعني إيه شيعي دي هل عشقي لسيدنا رسول الله وال بيته الأطهار يجعلني شيعي ؟؟
هل انتظاري لسيدنا محمد المهدي المنتظر ونزول السيدالمسيح عيسي بن مريم الذي لم يمت بعد حتي الان يجعلني شيعي ؟؟؟
هل تصديقي لكلام رسول الله بكل حرف نطق به عن قياده المهدي المنتظر لأكبر جيش من المسلمين عرفه التاريخ وفتحه القدس وتقديم السيد المسيح للصلاه بالمسلمين كونه نبي ورسول من الله فيرفض السيد المسيح ويقدم المهدي المنتظر ليأم المسلمين ويكون امام عليهم هل تصديقي لهذا الكلام يجعلني شيعي ؟؟؟؟

هل سمعني أحد من قبل اقول والعيوذ بالله لا اله الا الله علي رسول الله !!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حاشي لله لا يقولها الا كافر

لا حول ولا قوه الا بالله لا الله الا انت ربي سبحانك أستغفرك وأتوب إليك *

التوقيع

الصورة الرمزية flymero
عضو فـعّـال
الصورة الرمزية flymero

1939#
21 - 02 - 2011, 11:44 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elwfaey مشاهدة المشاركة
عموره حبيب قلبي
اقسم بالله انني لم اقم بكتابة المشاركه السابقه الا حبا واخلاصا لله ورسوله اولا
ثم لك ولكل الاخوه المشاركين
وحتى لا تختلط الامور او تؤخذ بمفهوم غير ما أردت التوضيح له
ياعموره ياحبيب قلبي لا أعرف كيف فهمت كلماتي بانها اساءه الى شخصك ؟ واقسم بالله انني فقط قد وجدتها فرصه لاخاطب من خلالك الناس وليس لاحراجك ولكن احببت ان تكون دعوه لكل المشاهدين والمشاركين
ومحاولة التصحيح للعقائد بما يرضي الله ورسوله لم اقصد بها إلا الدعوه لدين الله كما ينبغي ان يكون وتكون الدعوه عامه وليست خاصه
ربما تراني مخطئا ولكني اقسم لك ان ردي بتلك المشاركه كانت لنص الموضوع وليس لكاتبه ويعلم الله اني لم اريد من وراءها الا التصحيح لعامة الناس ومحاولة ان يلتف الجميع حول مفهوم اسلامي صحيح
ولقد كان لي موضوع في احد المواقع باسم/تعالوا الى كلمة سواء ألانعبد إلا الله
وكان للدعوه الخالصه لله ولكلماته التامه ولقد تناولنا فيه العديد من الموضوعات وقد شارك فيه العديد من الاساتذه الافاضل وكان الفصل في اي موضوع هو كتاب الله
والله ياعموره عايز اتكلم كتير ولكن برضه خايف اتفهم غلط او غير ما اقول
واقسم اني لم اريد ان اتسبب لك في حرج ولكني توقعت منك مناقشه يستفيد منها الاخرين
ولقد استفدنا بالفعل بدعائك المخلص والذي يدل على قلب خاشع لله وهذا اعرفه جيدا وهذا ماشجعني على الحوار معك ليستفيد الجميع
اللهم تقبل دعاء عبدك الفقير واشملنا به ياأرحم الراحمين فأنت الغني ونحن الفقراء اليك يا الله
صباح الخير يا مصر.......قصدى يا عم محمد ايه الجمال ده يا ريس؟؟؟اقول ايه؟؟؟ مقدرش اتكلم بعدك يا قائد متوقع طبعااا ان ده هيكون ردك ....حضرتك مدرسة بتمشى على الأرض
كده ضيعت عليا الفرصة؟؟؟ كنت فاكر الموضوع هيكبر وكنت عايز اعمل كبير عليكم انتو الاتنين .....بس انت ضيعت عليا الفرصة(طبعا بهزر )
بس مش ملاحظ انكو نفضتولى ؟؟؟؟؟؟ ولا حد رد على مشاركاتى كلمتو بعض على الهوا وطنشتو كلامى عموما مش مشكله انا المهم تبقو فاهمين بعض ومصفيين النفوس
وانا ادخل طيارتى بقى واقفل على نفسى لما حد يعوزنى ابقو خبطو على الباب
ومنتظرين ردود جميلة كالعاده
اه نسيت بالمناسبة ياعم محمد هى ايه البتاعة اللى على راسك دى؟؟؟؟؟؟(اوعى تزعل لحسن انتحر واموت نفسى واجيبلك مصيبة )
وصباح الخير يا مصر

التوقيع

بسم الله الرحمن الرحيم
وقل ربي زدني علما
صدق الله العظيم

الصورة الرمزية flymero
عضو فـعّـال
الصورة الرمزية flymero

1940#
21 - 02 - 2011, 11:56 AM
اقتباس:
بصراحه ياعمرو قرأت كلامي في المشاركه اكتر من 753 مره وملاقتش فيها حاجه تقول اني شيعي !!؟
وبعدين يعني إيه شيعي دي هل عشقي لسيدنا رسول الله وال بيته الأطهار يجعلني شيعي ؟؟
هل انتظاري لسيدنا محمد المهدي المنتظر ونزول السيدالمسيح عيسي بن مريم الذي لم يمت بعد حتي الان يجعلني شيعي ؟؟؟
هل تصديقي لكلام رسول الله بكل حرف نطق به عن قياده المهدي المنتظر لأكبر جيش من المسلمين عرفه التاريخ وفتحه القدس وتقديم السيد المسيح للصلاه بالمسلمين كونه نبي ورسول من الله فيرفض السيد المسيح ويقدم المهدي المنتظر ليأم المسلمين ويكون امام عليهم هل تصديقي لهذا الكلام يجعلني شيعي ؟؟؟؟

هل سمعني أحد من قبل اقول والعيوذ بالله لا اله الا الله علي رسول الله !!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حاشي لله لا يقولها الا كافر

لا حول ولا قوه الا بالله لا الله الا انت ربي سبحانك أستغفرك وأتوب إليك *
يبنى اهدى شوية انت مالك واخد الموضوع جد ليه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ انا كنت بهزر طبعا
مالك يا عمور الأمور يا عمنا محدش اتهمك بأنك شيعى او حتى شيوعى ...... احنا بنهدى النفوس
سيبك بقى من الكلام ده ومتكبرش الموضوع شكلك كده الجو برد عندك وعايز تسخن
انسى كل اللى فات وتعالى قولى ............مبتوجهليش رسايل جبارة ليه؟؟؟؟؟ هو انا زعلتك فحاجه ؟؟
دنا حتى بقول نكت وبهزر وعامل جو من ساعت مرجعت من التحرير وكنت بحارب فى الميدان عشان خاطر كل المصريين (وخصوصا اللى فىالمانيا)))
وعايزك ترد عليا وتقف انتباه يا حظظظاابط انت طلعت صعيدى صحيح
وعايزك تزعل بقى وانت تشوف هعمل فيك ايه
والله يا جماعة انا بحبكو جدااا جداااا وانتو الاتنين بالأخص ومش عارف انت بتخترعو الكلام ده منين
المهم صباح الخير وهاااااااااات بوسسسسسسسسسسسسسسسسسسه

التوقيع

بسم الله الرحمن الرحيم
وقل ربي زدني علما
صدق الله العظيم

الكلمات الدلالية (Tags)
توصيات مجانية, توصيات العملات.فوركس, ورشةالتحليل

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام

07:32 AM