• 5:21 صباحاً

الأخوة الأفاضل لمن لديه المعرفة ,,,,, بعد التحية

Like Tree3Likes
  • 1 Post By محمد سلمان
  • 2 Post By mohamed982

عضو جديد
المندوب is on a distinguished road
17 - 05 - 2015, 06:28 PM
المندوب غير متواجد حالياً  
افتراضي الأخوة الأفاضل لمن لديه المعرفة ,,,,, بعد التحية
مرحبإ بكم ,,,,
في البداية أخوكم عضو جديد وهذه اول مشاركة لي في هذا الصرح المضيىء بإعضائه الكرام .
خلاصة موضوعي أنه سبق وأن اتصلت بي شركة وساطة تدعى القوا كابيتال تعمل في بريطانيا ,
حيث تم تحويل مبلغ لهم وبعد تقريب اسبو عين من الأرباح الغير طبيعية (كأغراء) تمت الخسارة من قبلهم لحسابي , وطلبوا في تلك اللحضة أثناء الخسارة بإنه لابد من انقاذ الحساب فوافقت .
حيث قاموا بإقراضي مبلغ (92000)دولار وتم انقاذ الحساب حسب مايدعون والأن يطلبون مبلغ (20000) دولار بعد المناقشات لعمل تخفيض لتسديد القرض .
أمل من الأخوة الكرام اصحاب الخبرة بالإفادة عن مصداقية الشركة حيث أنني لم أجد لها ترخيص في موقعها , على الرغم من أنهم بعثوا بصورة من الترخيص على الواتساب وكذلك خطاب على البريد بإلتزامهم بتحويل كامل المبلغ في حسابي لديهم والذي يتجاوز أضعاف المطلوب (20000)دولار .

عنوان الشركة

مع خالص التحية والتقدير للجميع .

التعديل الأخير تم بواسطة علي عبده ; 17 - 05 - 2015 الساعة 08:13 PM

عضو برونزي

محمد سلمان is on a distinguished road
افتراضي رد: الأخوة الأفاضل لمن لديه المعرفة ,,,,, بعد التحية
2#
17 - 05 - 2015, 08:46 PM
انا لله وانا اليه راجعون الله يرد لك فلوسك

با اخي مفروض قبل التحويل لهم تطلب الاسستشاره مش الان بعد ما وقع الفاس بالراس وبمبلغ كبير جدا

اخي اي شركه تطلب من العميل اداره حسابه من قبلهم اعرف انها شركه غير موثوقه وبقوه
انصحك اخي ان تطلب سحب كل حسابك معهم ولا ترسل اي دولار مهما تازم الوضع
عمران حسن likes this.
محمد سلمان غير متواجد حالياً  
عضو نشيط

mohamed982 is on a distinguished road
3#
17 - 05 - 2015, 09:10 PM
بص هقولك حاجة بسيطة جدا . روح دلوقتي اي بنك او اي شخص تعرفه عنده فلوس محترمة كدة وقوله عايز قرض ب٩٢٠٠٠ دولار ، جنيه ، ريال مش هتفرق وشوف هيقولك ايه ....�� عايز تقنعني ان فيه حد هيقرضك ٩٢٠٠٠ دولار كدة؟ من غير ضمانات ولا ورق ولا حاجة ؟؟؟ دي عالم لفطة بصراحة ... هتقولي بونص ؟؟؟ برده عمرك سمعت عن شركة تدبك بونص ٩٢٠٠٠ و تشتغلك بيه كمان و تزوده .... ليه ..... وبعدين لما هم اقرضوك ٩٢٠٠٠ ليه قبلو بخفضوها ل٢٠٠٠٠ فلسهن كتير مثلا ومستغنيين عنها ؟؟؟ وبعدين لما انت حسالك معاهم في اضعاف المبلغ ده طبب بسيط قولهم يخصموا ال ٢٠٠٠٠ دولار و يحولولك الباقي ...وشوف ردهم .... �� حاجة كمان عمرك شوفت شركة تبعت الترخيص علي الواتس اب ؟؟؟ ليه حاجة سر يعنى ؟ لا وبعدين ارسلو رسالة بالبريد انهم بيدفعوا المبلغ ، ههههههه مش ناقص غير انهم يحلفولك كمان .... تحب ابعتلك بريد سريع dhl دلوقتى على لوجو شركة بتعهد انی ادفعلك ١٠٠٠٠٠ $ ووفي المقابل انت نرسلي ٥٠٠٠٠ دولار ؟؟؟ ولكن خد بالك من المعلومات اللي هقولهالك الشركة بتاعتي ملعاش مقر ولا مرخصة وفي بلد تانية ولا انت شايف مين اللي بيوقع واقولك معلومة كدة روح اي مطبعة واطبع ورق عليه لوجو اي شركة باقل من ١٠ دولار .... ها لسه عايز تحولي .... بصراحة انا معرفش حاجة عن الشركة ولكن ربنا عرفوه بالعفل. . على كلامك الوضع واضح انه نصب صريح مش محتاج كلام . فاكر انت الافارقة اللي بيبعتو رسايل انت كسبت ١٠٠٠٠ دولار حولي ١٠٠٠ رسوم التحويل عشان تستلم المبلغ ؟؟؟؟ اهو موضوعك ده مش هيخرج عنهم
mohamed982 غير متواجد حالياً  
عضو جديد

المندوب is on a distinguished road
4#
17 - 05 - 2015, 09:11 PM
بارك الله فيك اخ محمد
والله مع الأسف هذا المفترض السؤال عن الشركة قبل التحويل . اما من ناحية سحب الحساب الخاص شرطهم تسديد باقي المبلغ (20000)دولار . بالأمكان ارساله لكن المثير للشك ان الحساب وصل قيمتة لأكثر من مليون دولار . كيف يحرصون على ارسال العشرين الف دولار؟؟؟ ..وقد عرضت انه بالأمكان أستقطاعها من الحساب وتحويل المتبقي ورفضوا بحكم أن أنظمة الشركة لاتسمح الى درجة عرضت عليهم نصف المبلغ الموجود بالحساب (اكثر من نصف مليون دولار كذلك رفضوا بحجة أن أنضمت الشركة لا تسمح .
السؤال هل بالأمكان اجد صمان قانوني بإسترداد باقي الحساب بعد أن اسدد القرض .(الأستعانة بمحامي معروف لمثل هذه الحالة.
أضفت موقع الشركة في الرسالة السابقة ولم يظهر . وسأحاول اضافتة . [algocapitals]

مع وافر الشكر .
المندوب غير متواجد حالياً  

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام