• 3:41 صباحاً




المتاجره بالبيتكوين والعملات المشفره

إضافة رد
Like Tree163Likes

أدوات الموضوع
الصورة الرمزية eez
eez
عضو نشيط
الصورة الرمزية eez
 
تاريخ التسجيل: Aug 2011
الدولة: USA
المشاركات: 299
خبرة السوق: اكثر من 10 سنوات
معدل تقييم المستوى: 15
eez is on a distinguished road
افتراضي رد: المتاجره بالبيتكوين والعملات المشفره
261#
15 - 10 - 2018, 10:01 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mahfoudh مشاهدة المشاركة
نرجو احياء هاته الورشة
ياه انا النهارده دخلت المنتدى بعد غياب اكثر من9 شهور .
اعتذر لعدم المتابعه لظروف انشغالى فى امريكا , عموما الموضوع ملك كل الاعضاء وممكن تعيدوا نشاطه بالمشاركات .
بالنسبه لاخبارى فالحمد لله العملات المشفره غيرت مجرى حياتى تماما , فى شهر يناير 2018 كنت محقق حوالى 550 الف دولار من ال2000 دولار اللى كنت بدات بيهم فى اول 2017 , وكنت متردد اسحبهم ولا اكمل زى ماكنت كتبت فى بعض الردود قبل كده , واخيرا قررت ان اسحب ولو نص المبلغ , وانا بسحب لقيت نفسى مستقر ان اسحب المبلغ كله واسيب مبلغ صغير تحسبا للاستمرار فى الارتفاع , فلقيت نفسى ساحب حوالى نص مليون دولار , وسبت مايعادل حوالى 50 الف دولار فى العديد من العملات المشفره , والحمد لله القرار كان صائب بعد شهر يناير الاسعار ابتدت تهبط , والناس اللى دخلت فى التوقيت ده خسرت جامد ,المهم انا قررت استثمر الاموال دى على ارض الواقع مع بعض اصدقائى هنا فى امريكا , والحمد لله الامور ماشيه تمام .
بالنسبه للعملات المشفره فاعتقد ان الاسواق حتستمر مابين عام الى 3 اعوام فى حالة تذبذب مائل للهبوط , فاللى استثمر فعلا بلاش يبيع دلوقتى من القيعان بخساره , اما اللى لسه لم يستثمر بها منصحوش انه يدخل دلوقتى , لان انا شايف ان موجة الهبوط والتذبذب ممكن تستمر مابين عام الى 3 اعوام , طبعا دى مجرد وجهة نظر شخصيه , تحتمل الخطا اكتر مما تحتمل الصواب , عموما انا مستنى بداية عام 2019 لان هوه اللى حياكدلى اكتر وجهة نظرى , لو لقيت اى علامات للصعود , حدخل تانى بنص المبلغ اللى معايه , اما لو مفيش علامات صعود , فحنتظر عام اخر (مع انى برجح عدم الصعود العام القادم) .
اعتذر لعدم المتابعه , بس الحياه هنا فى امريكا ايقاعها سريع جدا . وان شاء الله لو فيه اى اخبار جديده ابقى ادخل على الموضوع .
وبالتوفيق للجميع .
Rock, maroc3, sa7s 2 and 1 others like this.

التوقيع

﴿ وَمَا بِكُمْ مِنْ نِعْمَةٍ فَمِنَ اللَّهِ﴾
eez غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس

الصورة الرمزية eez
eez
عضو نشيط
الصورة الرمزية eez
 
تاريخ التسجيل: Aug 2011
الدولة: USA
المشاركات: 299
خبرة السوق: اكثر من 10 سنوات
معدل تقييم المستوى: 15
eez is on a distinguished road
افتراضي رد: المتاجره بالبيتكوين والعملات المشفره
262#
19 - 12 - 2018, 07:00 PM
انا ان شاء الله ناوى اشحن حساباتى الايام اللى جايه , وحعاود الاستثمار فى العملات المشفره ,
كده النظره الصعوديه اتاكدت بالنسبه ليه , مع انى مكنتش متوقع الصعود السنه دى ,
بس بعد تحليل شارت البيتكوين , فاتاكدت ان الموجه اللى بدات من اول السنه دى الموجه الرابعه , والنهارده بدانا الصعود واعتقد ان القاع اللى اتكون حيكون قاع السنه دى , كنت عايز ارفع شارت توضيحى , بس انا بكتب من التابلت وانا بره المنزل والمكتب . ممكن لما ارجع ابقى ارفع شارت .
انا قررت ادخل بنص المبلغ اللى معايه ولو السعر خالف توقعاتى , فحدخل العام القادم بالنص التانى , بالتوفيق للجميع .
دى مش دعوه للشراء , دى مجرد وجهة نظر شخصيه .
amiro, Rock, maroc3 and 2 others like this.

التوقيع

﴿ وَمَا بِكُمْ مِنْ نِعْمَةٍ فَمِنَ اللَّهِ﴾
eez غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
الصورة الرمزية maroc3
عضو نشيط
الصورة الرمزية maroc3
 
تاريخ التسجيل: Jun 2012
المشاركات: 340
معدل تقييم المستوى: 15
maroc3 is on a distinguished road
افتراضي رد: المتاجره بالبيتكوين والعملات المشفره
263#
19 - 12 - 2018, 08:19 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eez مشاهدة المشاركة
انا ان شاء الله ناوى اشحن حساباتى الايام اللى جايه , وحعاود الاستثمار فى العملات المشفره ,
كده النظره الصعوديه اتاكدت بالنسبه ليه , مع انى مكنتش متوقع الصعود السنه دى ,
بس بعد تحليل شارت البيتكوين , فاتاكدت ان الموجه اللى بدات من اول السنه دى الموجه الرابعه , والنهارده بدانا الصعود واعتقد ان القاع اللى اتكون حيكون قاع السنه دى , كنت عايز ارفع شارت توضيحى , بس انا بكتب من التابلت وانا بره المنزل والمكتب . ممكن لما ارجع ابقى ارفع شارت .
انا قررت ادخل بنص المبلغ اللى معايه ولو السعر خالف توقعاتى , فحدخل العام القادم بالنص التانى , بالتوفيق للجميع .
دى مش دعوه للشراء , دى مجرد وجهة نظر شخصيه .
بالتوفيق اخي
eez likes this.
maroc3 غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
الصورة الرمزية eez
eez
عضو نشيط
الصورة الرمزية eez
 
تاريخ التسجيل: Aug 2011
الدولة: USA
المشاركات: 299
خبرة السوق: اكثر من 10 سنوات
معدل تقييم المستوى: 15
eez is on a distinguished road
افتراضي رد: المتاجره بالبيتكوين والعملات المشفره
264#
19 - 12 - 2018, 08:21 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maroc3 مشاهدة المشاركة
بالتوفيق اخي
ربنا يوفقك اخى ويكرمك يارب .
maroc3 likes this.

التوقيع

﴿ وَمَا بِكُمْ مِنْ نِعْمَةٍ فَمِنَ اللَّهِ﴾
eez غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
الصورة الرمزية Rock
عضو ذهبي
الصورة الرمزية Rock
 
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المشاركات: 14,766
خبرة السوق: 5 الى 10 سنوات
معدل تقييم المستوى: 30
Rock will become famous soon enough
افتراضي رد: المتاجره بالبيتكوين والعملات المشفره
265#
19 - 12 - 2018, 08:36 PM
بالتوفيق لك يا عز
إن شاء الله
eez likes this.

التوقيع

كن عظيماً ودوداً قبل أن تكون عظاماً ودوداً
Rock غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
الصورة الرمزية eez
eez
عضو نشيط
الصورة الرمزية eez
 
تاريخ التسجيل: Aug 2011
الدولة: USA
المشاركات: 299
خبرة السوق: اكثر من 10 سنوات
معدل تقييم المستوى: 15
eez is on a distinguished road
افتراضي رد: المتاجره بالبيتكوين والعملات المشفره
266#
19 - 12 - 2018, 08:37 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Rock مشاهدة المشاركة
بالتوفيق لك يا عز
إن شاء الله
ربنا يكرمك يارب اخى , ويرزقك من حيث لاتحتسب .

التوقيع

﴿ وَمَا بِكُمْ مِنْ نِعْمَةٍ فَمِنَ اللَّهِ﴾
eez غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
عضو متقدم
 
تاريخ التسجيل: Apr 2017
المشاركات: 5,067
معدل تقييم المستوى: 10
ahmed_abdalla is on a distinguished road
افتراضي رد: المتاجره بالبيتكوين والعملات المشفره
267#
19 - 12 - 2018, 08:42 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eez مشاهدة المشاركة
انا ان شاء الله ناوى اشحن حساباتى الايام اللى جايه , وحعاود الاستثمار فى العملات المشفره ,
كده النظره الصعوديه اتاكدت بالنسبه ليه , مع انى مكنتش متوقع الصعود السنه دى ,
بس بعد تحليل شارت البيتكوين , فاتاكدت ان الموجه اللى بدات من اول السنه دى الموجه الرابعه , والنهارده بدانا الصعود واعتقد ان القاع اللى اتكون حيكون قاع السنه دى , كنت عايز ارفع شارت توضيحى , بس انا بكتب من التابلت وانا بره المنزل والمكتب . ممكن لما ارجع ابقى ارفع شارت .
انا قررت ادخل بنص المبلغ اللى معايه ولو السعر خالف توقعاتى , فحدخل العام القادم بالنص التانى , بالتوفيق للجميع .
دى مش دعوه للشراء , دى مجرد وجهة نظر شخصيه .
بالتوفيق إن شاء الله أخي عز
وفي أنتظار الشارت التوضيحي


eez likes this.
ahmed_abdalla متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
الصورة الرمزية eez
eez
عضو نشيط
الصورة الرمزية eez
 
تاريخ التسجيل: Aug 2011
الدولة: USA
المشاركات: 299
خبرة السوق: اكثر من 10 سنوات
معدل تقييم المستوى: 15
eez is on a distinguished road
افتراضي رد: المتاجره بالبيتكوين والعملات المشفره
268#
19 - 12 - 2018, 08:45 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_abdalla مشاهدة المشاركة
بالتوفيق إن شاء الله أخي عز
وفي أنتظار الشارت التوضيحي


ربنا يكرمك يارب ويوفقك اخى .
حوالى نص ساعه وارجع ارفع الشارت .
maroc3 and ahmed_abdalla like this.

التوقيع

﴿ وَمَا بِكُمْ مِنْ نِعْمَةٍ فَمِنَ اللَّهِ﴾
eez غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
الصورة الرمزية eez
eez
عضو نشيط
الصورة الرمزية eez
 
تاريخ التسجيل: Aug 2011
الدولة: USA
المشاركات: 299
خبرة السوق: اكثر من 10 سنوات
معدل تقييم المستوى: 15
eez is on a distinguished road
افتراضي رد: المتاجره بالبيتكوين والعملات المشفره
269#
19 - 12 - 2018, 08:55 PM
دقايق وحرجع المكتب واعمل شارت جديد , انا فى وقت الاستراحه دلوقتى فبره المكتب دقايق وحرجع وارفع الشارت .

التوقيع

﴿ وَمَا بِكُمْ مِنْ نِعْمَةٍ فَمِنَ اللَّهِ﴾
eez غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
الصورة الرمزية eez
eez
عضو نشيط
الصورة الرمزية eez
 
تاريخ التسجيل: Aug 2011
الدولة: USA
المشاركات: 299
خبرة السوق: اكثر من 10 سنوات
معدل تقييم المستوى: 15
eez is on a distinguished road
افتراضي رد: المتاجره بالبيتكوين والعملات المشفره
270#
19 - 12 - 2018, 09:06 PM
انا حاولت ارفع الصوره على سيرفر المنتدى بس رفض لان حجمها كبير ححاول مع مركز رفع .

التوقيع

﴿ وَمَا بِكُمْ مِنْ نِعْمَةٍ فَمِنَ اللَّهِ﴾
eez غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس


إضافة رد

الكلمات الدلالية (Tags)
البيتكوين



جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام

المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
اساسيات المتاجره الناجحه عبد العزيز حلبي منتدى تداول العملات العام 13 14 - 08 - 2013 12:07 PM
المتاجره اتومتيك Ahmed El Sayed منتدى تداول العملات العام 3 30 - 06 - 2011 08:44 PM
مشاكل المتاجره و المتاجر hosamali منتدى تداول العملات العام 1 01 - 04 - 2011 07:43 AM


03:41 AM