• 7:48 صباحاً

إكسنس يا جماعة..يعنى العجائب و الغرائب و المواقف و الطرائف

Like Tree240Likes

الصورة الرمزية trader992
عضو نشيط جدا
الصورة الرمزية trader992

trader992 is on a distinguished road
افتراضي رد: إكسنس يا جماعة..يعنى العجائب و الغرائب و المواقف و الطرائف
81#
04 - 05 - 2017, 09:43 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Abu Zain مشاهدة المشاركة
على فكرة انا مسافر المنصورة الجمعة الجاية
و انا بعرض عليك قدام المنتدى كله
اقسم بالله لو قابلتنى فى المنصورة لهفتحلك حساب ب1000 دولار و هعمل اعلان ممول للشركة

بص يا غالي عيب لما تقول كدة

اقابلك و تشرفني اهلا بيك و اجيلك الجامعة كمان بس حتة افتحلك حساب ب الف دولار و الكلام دة مش حلو منك انا الحمد لله مش محتاج الالف بتاعتك و مفيش داعي اصلا للكلام دة.

و بعدين انا مالي تعمل اعلان ممول للشركة ولا مش ممول انت حر يا غالي مليش دعوة و للمرة التانية اسمي تامر عايز تشرفني اهلا و سهلا.

هكلمك على الخاص و نتفق.
trader992 غير متواجد حالياً  

عضو نشيط جدا

خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
Abu Zain is on a distinguished road
82#
04 - 05 - 2017, 09:43 PM
كلمنى و انا عند كلامى

التوقيع

Abu Zain غير متواجد حالياً  
عضو فـعّـال

تأبط خيرا is on a distinguished road
83#
04 - 05 - 2017, 11:03 PM
والناس محتاسة تبحث عن منصتين بينهم فرق سعر تعمل اربيتراج وعندنا على سيرفرين لاكسينس احلا اربيتراج

اول مرة بحياتي اعرف انهم ممكن تشغل اكسبيرت اربتراج على سيرفرات نفس الشركة

وشر البلية ما يضحك
تأبط خيرا غير متواجد حالياً  
عضو جديد

same1 is on a distinguished road
84#
05 - 05 - 2017, 06:08 AM
صراحه هجوم شرس على الشركه شي غريب خاصه بعد ماطلع الدعم الفني من المنتدى ع كلن هذول يلي يهايطون هذول ناس فاضيه ناس مفلسه قاعدين ع المدرجات بس يتفرجون فاضين ماعندكم شغل بس تتهمو فلان وتسيئو ووتتكلمون عن الشركه وكأن الشركه اكله كل امولاكم واذا الشركه صار فيها اختلاف في المنصات 5 نقاط هذه مايعني انها شركه نصابه وانها تاكل اموال الناس واذا نريد نتكلم عن الشركات الاخرا ترا نفس الشي جاي تعمل ارشفى لصفقات كل شهرين وبعض الشركات يلي طبل لها بعض المهايطيه وقفو حسابات لبعض الاشخاص يلي انا ادير حساباتهم في شركه قالو وقف الاكسيرت ولا نظطر نوقف حسابك شوفو كيف بكل صراحه (وقف الاكسيرت) اضطر الرجال يسحب فلوسه بعد معانه عكس اكسنس والله ماتكلمو ولا احد اتصل قال ترانا نوقف حسابك اوقف الاكسيرت والحمد لله شغال من فترا طويله جدا واموري طيبه معاهم ع كلن يلي يريد يتكلم يتكلم هذه امر راجعلكم تحياتي الى كل مريض وشكاك
trader992 likes this.
same1 غير متواجد حالياً  
عضو فـعّـال

تأبط خيرا is on a distinguished road
85#
05 - 05 - 2017, 07:15 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة same1 مشاهدة المشاركة
صراحه هجوم شرس على الشركه شي غريب خاصه بعد ماطلع الدعم الفني من المنتدى ع كلن هذول يلي يهايطون هذول ناس فاضيه ناس مفلسه قاعدين ع المدرجات بس يتفرجون فاضين ماعندكم شغل بس تتهمو فلان وتسيئو ووتتكلمون عن الشركه وكأن الشركه اكله كل امولاكم واذا الشركه صار فيها اختلاف في المنصات 5 نقاط هذه مايعني انها شركه نصابه وانها تاكل اموال الناس واذا نريد نتكلم عن الشركات الاخرا ترا نفس الشي جاي تعمل ارشفى لصفقات كل شهرين وبعض الشركات يلي طبل لها بعض المهايطيه وقفو حسابات لبعض الاشخاص يلي انا ادير حساباتهم في شركه قالو وقف الاكسيرت ولا نظطر نوقف حسابك شوفو كيف بكل صراحه (وقف الاكسيرت) اضطر الرجال يسحب فلوسه بعد معانه عكس اكسنس والله ماتكلمو ولا احد اتصل قال ترانا نوقف حسابك اوقف الاكسيرت والحمد لله شغال من فترا طويله جدا واموري طيبه معاهم ع كلن يلي يريد يتكلم يتكلم هذه امر راجعلكم تحياتي الى كل مريض وشكاك
اذا ما تعرف شو يعني تفرق منصة نفس الشركة من حساب لحساب 5 نقاط وتسميه هياط وناس فاضية وما عندهم شغل ولا عمل

فاسمح لي اقولك انت معرفتك عن السوق ضحلة جدا وتقييمك للامور سيئ

وتستطيع ان تسال اي شخص محايد من غير الاعضاء هنا للتاكد بنفسك بان هذا تلاعب رسمي وسرقة عيني عينك
تأبط خيرا غير متواجد حالياً  
عضو نشيط جدا

خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
Abu Zain is on a distinguished road
86#
05 - 05 - 2017, 09:56 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة same1 مشاهدة المشاركة
ادائك فاكس موووت

التوقيع

Abu Zain غير متواجد حالياً  
عضو جديد

99ahmed is on a distinguished road
87#
05 - 05 - 2017, 11:05 AM
المتداول مسكين محاصر بين مطرقة السوق وسندان البروكرات المتلاعبة والنصابة
99ahmed غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية hisham.m.younes
عضو برونزي

hisham.m.younes is on a distinguished road
88#
05 - 05 - 2017, 11:47 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Abu Zain مشاهدة المشاركة
و بعدين انت ليه مش ثابت على مبدأ مش المفروض ان دى كانت اخر مشاركة
نفس الأمر حول الوعد بآخر مشاركة من معرفي إكسنس واجهناه قبل شهرين عندما فتحنا موضوع بالوثائق حول الشركة
أنت لا تعاني صديقي فأنت في مواجهة معرف واحد غير نشيط أما نحن فكنا نتحاور مع معرفين تم نشر الآيبيهات الخاصة بهم
إكسنس تتدهور وتفقد الكثير على يد من يدير قسمها العربي
hisham.m.younes غير متواجد حالياً  
عضو برونزي

89#
05 - 05 - 2017, 11:49 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بشير تيسير مشاهدة المشاركة
شيئ غريب فعلاً ! ولا يمكن ان يكون مبرر مهما حدث !!

سابقاً كان رد مندوب الشركة يقول ان حسابات ECN تأتي من البنك على اساس . وبالتالي ستختلف الاسعار بشكل مؤكد .. وكأنه يقول ان الحسابات غير ECN ستكون من الشركة ذاتها بدون اي مزود سيولة .

انما النقطة الاهم هل من الممكن ان تتعامل شركة مع مزودين مختلفين والفرق بينهم 5 نقاط !

يعني لاحقاً لو ذكرت لهم ان الستوب ضرب عندك وعند صديقك لم يضرب سيكون المبرر : نعم لان المزود الخاص بحسابك لديه اسعار جعلت الستوب عندك صحيح اما عند صديقك لا ^_^ .

استغفر الله العظيم . جاري الخروج من الشركة وحذف المنصة وحذف الحسابات بلا عودة ان شاء الله .

شكراً للتنبيه وللفت النظر .
نشرنا من قبل موضوع طويل للغاية عن إكسنس وتراخيصها وتلاعبها
إخرج غير نادم وإبحث عن وسيط لا يحذف إسمك من على منصته وتعلم تحت أي ترخيص تتداول لأن إكسنس أصبحت عجيبة جدا في كل ما تقوم به
عضو برونزي

90#
05 - 05 - 2017, 11:49 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة trader992 مشاهدة المشاركة
انا قولت ماشاء الله يا غالي و بعدين ما انا وريتك منصتي و الحمد لله برضو حسابي فيها كويس

على العموم يا غالى مشاركتي دي بس عشان اقولك انا عاذرك عايم مع الموجة و اللى يقول جنرال و اللى يقول عمر و حسين و اللي بيفتي ابو 85% دة

يعني كل دة افتاءات لا تسمن ولا تغني من جوع

لو تشوف ردي عليك فى بداية الموضوع خالص قبل ما يقلب كوميديا كدة هتلاقي ردي عقلاني جدا

انا شوفت نفس الاختلافات دي فى شركة كان اسمها admiral market حسابين كل حساب سيرفر تداول مختلف و لاقيت فرق 3 او 4 نقاط باين مع اختلاف فى شكل الشموع و كمان الديمو بتاعهم مختلف عن الحقيقي و دة بقي ( موضوع الاختلاف بين الديمو و الحقيقي ) دة بالذات شوفته فى اكتر من شركة برضو و مش عارف ايه السبب

لما سألتهم قالوا اختلاف مزودين السيولة كل مزود بيقدم سعر و ممكن يحصل اختلافات فى وقت ما بين كل سيرفر و التاني

دة يا غالي كان ردي عليك تفتكر بقي مستاهلة كل الكوميديا و الفتي دة

شوف يا ابو زين مفيش شركة عدلة اصلا كل الشركات تعبانة ما عدا البنوك المحترمة لكن انا بقول ان اكسنس مش فى قائمة الشركات النصابة ابدا و دة عن تجربتي الحالية.

دة بجد اخر رد عشان الواحد اتسلي بما فيه الكفاية من الردود المضحكة انهاردة و حسيت اني بقيت مشهور اوي هنا هههههه
هل نعتبر أن هذه هي آخر مشاكرة سيد شريف لك حول الأمر؟

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام

07:48 AM