
رد: اكسبيرت من تصميم الاستاذ سمير ؟؟ تعديل بسيط وان شاء الله خير وفير ..
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو غاازي
تعزيز ياستاذ سمير على حسب الاستيب اللي موجود في الاكسبيرت ..
ولكن التعزيز يتم على جميع العملات في وقت واحد يعني فرضنا أن العملات هي eurgbp . Eurusd . Gbpusd
عكس الباوند دولار فالنفروض ٢٠ نقطة والعملات التانية مافيش انعكاس يبقى كدا يعزز الباوند دولار وكمان للعملتين التانية معاه والكلام على كل العملات يعني اي بداية تعزيز لاي عملة يعزز التانين معاه ان شاء الله العملة ربحانه برضوا عادي يعزز كمان لان الاقفال حيكون للمجموع
لو عكس السعر فى اتجاه الخسارة وتم فتح صفقات كده اسمه تبريد مش تعزيز
صفقات التعزيز
لو الصفقة رابحة وبعد مسافة يفتح صفقة تعزيز فى اتجاه الربح
الان المطلوب
تعزيز
او تبريد
حتى اعرف ماهو المطلوب
تحياتى