• 4:37 مساءاً

هل تعلم انك مغصوب العينين

موضوع مغلق
Like Tree78Likes

عضو جديد

amr_shaheen is on a distinguished road
افتراضي رد: هل تعلم انك مغصوب العينين
51#
26 - 10 - 2019, 04:55 AM
اكيد طبعا هيكون فى بعض الشركات المحترمه فى كل مجال .. انا بس كان تحفظى على السوق نفسه اولا و دا لانه سوق مش منظم ..يعنى مثلا لو هتاجر فى اسهم شركات فبيكون فى exchange و دا بيكون المكان اللى بيتم فيه البيع و الشراء .زى مصر للمقاصه للاسهم للمصريه و غيرة فى اى بورصه بيكون فيها ال exchange الخاص بيها ..

و حتى الفوركس spot اللى هو فى كل شركات الفروكس اللى الناس عرفاها فى دى برضو بيكون سوق مفتوح ...يعنى مفيش exchange مركزى زى مثال مصر للمقاصه مثلا .

فا لما هستثمر فى سوق مالى مش مركزى .. فا بتكون المخاطرة كبيرة و حتى لو كان البروكر محترم الا حدما ..عارف ليه ..علشان عملية المقاصه للبيع و الشراء مش بتم عن طريق مكان مركزى واحد زى البورصه ..دا بيكون كل بروكر بيعتمد على بعض مزودين السيوله ( يا دا لو كان فعلا بروكر حقيقي ) و للاسف بيكون كتير منهم بيتم المقاصه داخليا بين العميل اللى عايز يبيع و بين العميل اللى عايز يشترى و طبعا دا لو كان بروكر برضو كويس و لو بروكر نصاب فا هو اللى بيكون الطرف التانى.

و لما فهمت ازاى الاسواق المالية بتشتغل و ازاى اصلا لما اعمل صفقه بيع او شراء بتتم فعليا ..فهمت انه فعلا اهم حاجه فى الاستثمار فى البورصه انه لابد يكون عن طريق بورصه حقيقيه ليها exchange

دا بيضمن فلوسك و بيضمنلك انه صفقاتك بتتم فى سوق حقيقي و انك لما بتشترى سهم او عمله او غيرة فا انت بتشتريها من شخص حقيقي باعها بالفعل .حتى ال CFD ليها اسواق حقيقيه و البيع و الشراء بيكون مكون من طرفين واحد بائع و التانى مشترى .

اما بالنسبة لIQ اوبشن فا انا مليش تجارب معاها فى اى حساب حقيقي ..و دا علشان انا مش مهتم اصلا بالخيارات الثنائة من الاساس .. بس نصيحه حتى لو بتتعامل و بتكسب من الشركه دى من زمان .. دايما خد حذرك على قد ما تقدر ... و المثل بيقول ( حرص ولا تخون ) .

و بالتوفيق ليك و ربنا يوفقك فى شغلك و تجارتك
goggo likes this.
amr_shaheen غير متواجد حالياً  

الصورة الرمزية lialiforex
عضو نشيط

خبرة السوق: اكثر من 10 سنوات
lialiforex is an unknown quantity at this point
52#
26 - 10 - 2019, 05:23 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr_shaheen مشاهدة المشاركة
اكيد طبعا هيكون فى بعض الشركات المحترمه فى كل مجال .. انا بس كان تحفظى على السوق نفسه اولا و دا لانه سوق مش منظم ..يعنى مثلا لو هتاجر فى اسهم شركات فبيكون فى exchange و دا بيكون المكان اللى بيتم فيه البيع و الشراء .زى مصر للمقاصه للاسهم للمصريه و غيرة فى اى بورصه بيكون فيها ال exchange الخاص بيها ..

و حتى الفوركس spot اللى هو فى كل شركات الفروكس اللى الناس عرفاها فى دى برضو بيكون سوق مفتوح ...يعنى مفيش exchange مركزى زى مثال مصر للمقاصه مثلا .

فا لما هستثمر فى سوق مالى مش مركزى .. فا بتكون المخاطرة كبيرة و حتى لو كان البروكر محترم الا حدما ..عارف ليه ..علشان عملية المقاصه للبيع و الشراء مش بتم عن طريق مكان مركزى واحد زى البورصه ..دا بيكون كل بروكر بيعتمد على بعض مزودين السيوله ( يا دا لو كان فعلا بروكر حقيقي ) و للاسف بيكون كتير منهم بيتم المقاصه داخليا بين العميل اللى عايز يبيع و بين العميل اللى عايز يشترى و طبعا دا لو كان بروكر برضو كويس و لو بروكر نصاب فا هو اللى بيكون الطرف التانى.

و لما فهمت ازاى الاسواق المالية بتشتغل و ازاى اصلا لما اعمل صفقه بيع او شراء بتتم فعليا ..فهمت انه فعلا اهم حاجه فى الاستثمار فى البورصه انه لابد يكون عن طريق بورصه حقيقيه ليها exchange

دا بيضمن فلوسك و بيضمنلك انه صفقاتك بتتم فى سوق حقيقي و انك لما بتشترى سهم او عمله او غيرة فا انت بتشتريها من شخص حقيقي باعها بالفعل .حتى ال CFD ليها اسواق حقيقيه و البيع و الشراء بيكون مكون من طرفين واحد بائع و التانى مشترى .

اما بالنسبة لIQ اوبشن فا انا مليش تجارب معاها فى اى حساب حقيقي ..و دا علشان انا مش مهتم اصلا بالخيارات الثنائة من الاساس .. بس نصيحه حتى لو بتتعامل و بتكسب من الشركه دى من زمان .. دايما خد حذرك على قد ما تقدر ... و المثل بيقول ( حرص ولا تخون ) .

و بالتوفيق ليك و ربنا يوفقك فى شغلك و تجارتك

اشكرك
وبما انك لم تدخل البينارى اوبشن - ولم تعمل عليه تجريبي او حقيقي

تابع الامر مع المنصه

انها حقا تستحق المتابعه

من باب العلم باالشي

تحياتك لك
tedjboyka likes this.

التوقيع

اللهم لك الحمد
lialiforex غير متواجد حالياً  
عضو نشيط

م. أبو أحمد is on a distinguished road
53#
26 - 10 - 2019, 12:40 PM
أشكر كل من هاجم الموضوع لأنه يخالف الدين .. والإدارة عندما تقول للمقامر .. الأخ الفاضل .. ومن أين له الفضل وهو مقامر ؟؟ يجب التنبيه وبحزم على هذه المواضيع المخالفة يجب علينا جميعاً إنكار المنكر بقوة وهو من النصيحة والتعاون على البر والتقوى
م. أبو أحمد غير متواجد حالياً  
عضو نشيط

goggo is on a distinguished road
54#
26 - 10 - 2019, 02:35 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة م. أبو أحمد مشاهدة المشاركة
أشكر كل من هاجم الموضوع لأنه يخالف الدين .. والإدارة عندما تقول للمقامر .. الأخ الفاضل .. ومن أين له الفضل وهو مقامر ؟؟ يجب التنبيه وبحزم على هذه المواضيع المخالفة يجب علينا جميعاً إنكار المنكر بقوة وهو من النصيحة والتعاون على البر والتقوى
بارك الله فيك اخي انت قلت ما في نفسي و للاسف الاخ صاحب الموضوع مغيب و لا يريد الفهم و غره الربح فتجاهل الحلال من الحرام مع انه واضح وضوح الشمس قلتها عدة مرات الباينري سوق وهمي و انت تراهن فقط و لا تبيع و لا تشتري شيئا (و لو تجاهلت الحكم الشرعي الذي هو لمصلحتك فتيقن ان اي شركة ممكن تنصب في اي وقت اذا كان عدد الرابحين اكبر بكثير من الخاسرين لانها ستفلس لانه كله سوق وهمي و غير حقيقي و لهذا هو غير مرخص)
goggo غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية tedjboyka
عضو فـعّـال
الصورة الرمزية tedjboyka

tedjboyka is on a distinguished road
55#
26 - 10 - 2019, 03:43 PM
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
احييك اخي مصطفي على الشئ الذي قلته على الفوركس و بالفعل هو اكبر كحرقة للاموال و الذين يدعون انهم اباطرة الفوركس تجدهم يعملون قنوات في التلجرام تصل حتى الى 10 قنوات و اذا نجح معه اسبوع تجده يضع في احد قنواته تعليق انه التوصيات اصبحت باشتراك و اذا خسر (و اكيد كل مرة يخسر) تجده اختفى و بعد مرور وقت كافي يعود الى احد قنواته الاخرى و يقول انه غاب بسبب ظرف صحي او بسبب سفر او او او..... و ذا اردت اذكر لك الاسماء المشهورة و خصوصا اصحبا العرض و الطلب و قنواتهم بكثرة

على كل حال اخي مصطفى حتى نكون واضحين الخيارات الثنائية هي ايضا ليست بالكنز الموعود و انا في المجال منذ 2017 و اعرفه جيداااا و اول شخص نصب علي هو المدعو ''المهندس ''' و قناته اظن اسمها ''' المهندس للخيارات الثنائية '' اكبر نصاب و خلال هذه المدة قمت تقريب بالعمل مع كل المؤشرات و اولهم البولينجر الذي كان يعتمده المودعو
the king delwar
و صراحة في هذا المجال راح تجد شخصين فقط نوابغ في هذا المجال وبربحون بالفعل و باستمرار هما:
- benjamin و هو الماني صاحب قناة BO Turbo الشهيرة
- Ebenezer Dsouza وهو هندي و انا احد طلابه و هو يعتمد على سيكلوجية الشموع و هو فنان بالفعل

ملاحظة للناس الذين يريدون من الموضوع ان يتوقف راح اقول لهم شئ مهم :
انا لما تعلم سيكلوجية الشموع في الخيارات الثنائية فاني تعلمتها حتى اطبقها في الفوركس و مازلت حتى الان اجتهد لكي اصل
يعني ممكن تتعلمو فكرة الاخ مصطفى وممكن تكون طريقة جديدة و يمكن ان تعطي افكار اخرى و نطبقها في الفوركس

تحياتي لك اخ مصطفى و موفق في موضوعك و اكيد منتظر شرح طريقتك
tedjboyka غير متواجد حالياً  

أبو أحمد الهوارى is on a distinguished road
56#
26 - 10 - 2019, 03:45 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة goggo مشاهدة المشاركة
بارك الله فيك اخي انت قلت ما في نفسي و للاسف الاخ صاحب الموضوع مغيب و لا يريد الفهم و غره الربح فتجاهل الحلال من الحرام مع انه واضح وضوح الشمس قلتها عدة مرات الباينري سوق وهمي و انت تراهن فقط و لا تبيع و لا تشتري شيئا (و لو تجاهلت الحكم الشرعي الذي هو لمصلحتك فتيقن ان اي شركة ممكن تنصب في اي وقت اذا كان عدد الرابحين اكبر بكثير من الخاسرين لانها ستفلس لانه كله سوق وهمي و غير حقيقي و لهذا هو غير مرخص)
المشكلة مش فى العضو المشكلة فى الادارة انها تتساهل مع هكذا مواضيع لاجل مصلحتها الخاصة وزيادة مواضيع ومشاركات بالمنتدى وانا باوجه كلامى للادارة انا خصيمكم ليوم الدين يوم يرى كلا منا نتائج اعماله بالدنيا الفانية وحسبى الله ونعم الوكيل...
أبو أحمد الهوارى غير متواجد حالياً  
عضو نشيط

lialiforex is an unknown quantity at this point
57#
26 - 10 - 2019, 04:04 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tedjboyka مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمة الله تعالى وبركاته
احييك اخي مصطفي على الشئ الذي قلته على الفوركس و بالفعل هو اكبر كحرقة للاموال و الذين يدعون انهم اباطرة الفوركس تجدهم يعملون قنوات في التلجرام تصل حتى الى 10 قنوات و اذا نجح معه اسبوع تجده يضع في احد قنواته تعليق انه التوصيات اصبحت باشتراك و اذا خسر (و اكيد كل مرة يخسر) تجده اختفى و بعد مرور وقت كافي يعود الى احد قنواته الاخرى و يقول انه غاب بسبب ظرف صحي او بسبب سفر او او او..... و ذا اردت اذكر لك الاسماء المشهورة و خصوصا اصحبا العرض و الطلب و قنواتهم بكثرة

على كل حال اخي مصطفى حتى نكون واضحين الخيارات الثنائية هي ايضا ليست بالكنز الموعود و انا في المجال منذ 2017 و اعرفه جيداااا و اول شخص نصب علي هو المدعو ''المهندس ''' و قناته اظن اسمها ''' المهندس للخيارات الثنائية '' اكبر نصاب و خلال هذه المدة قمت تقريب بالعمل مع كل المؤشرات و اولهم البولينجر الذي كان يعتمده المودعو
the king delwar
و صراحة في هذا المجال راح تجد شخصين فقط نوابغ في هذا المجال وبربحون بالفعل و باستمرار هما:
- benjamin و هو الماني صاحب قناة BO Turbo الشهيرة
- Ebenezer Dsouza وهو هندي و انا احد طلابه و هو يعتمد على سيكلوجية الشموع و هو فنان بالفعل

ملاحظة للناس الذين يريدون من الموضوع ان يتوقف راح اقول لهم شئ مهم :
انا لما تعلم سيكلوجية الشموع في الخيارات الثنائية فاني تعلمتها حتى اطبقها في الفوركس و مازلت حتى الان اجتهد لكي اصل
يعني ممكن تتعلمو فكرة الاخ مصطفى وممكن تكون طريقة جديدة و يمكن ان تعطي افكار اخرى و نطبقها في الفوركس

تحياتي لك اخ مصطفى و موفق في موضوعك و اكيد منتظر شرح طريقتك

اشكرك يااخى

ان شاء الله سيتم شرح المجال بااستفاضه للجميع
شكرا لمرورك
tedjboyka likes this.

التوقيع

اللهم لك الحمد
lialiforex غير متواجد حالياً  
عضو جديد

عبد ربه 2018 is on a distinguished road
58#
27 - 10 - 2019, 06:08 PM
انت شخص متحايل علينا
تقول سوف اشرح واعطي دروس من اجل ان تحصل. على عدد كبير من المتابعين ثم ترسل لهم رابط الافليات الخاص بك وتقول لهم افتحو حساب واشحنوه ب 1000$ حتى اعلمكم
يراجل استحى وخليك من اللعب
سليم بشر likes this.
عبد ربه 2018 غير متواجد حالياً  
عضو نشيط جدا

estream is on a distinguished road
59#
27 - 10 - 2019, 06:54 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبد ربه 2018 مشاهدة المشاركة
انت شخص متحايل علينا
تقول سوف اشرح واعطي دروس من اجل ان تحصل. على عدد كبير من المتابعين ثم ترسل لهم رابط الافليات الخاص بك وتقول لهم افتحو حساب واشحنوه ب 1000$ حتى اعلمكم
المشكلة مش هون
المشكلة انه الادارة عرفت انه بيبعث للناس على الخاص
و حذروه و سكروا الموضوع
بعدين الموضوع رجع فتح !!!!
و حط حسابه الفيسبوك على العام !!
والمراقب ما عمل اشي !!1

اللي فهمته انا من اللي صار ,,,, انه الاخ وعد الادارة بنسبة من اللي رح يحصله من الضحايا اللي رح يلقطهم بالمنتدى ... والادارة اعطته الضوء الاخضر يشتغل براحته

و بقلك ليش المنتديات العربية واقعه
سليم بشر likes this.
estream غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية أحـمـد
عضو سوبر
الصورة الرمزية أحـمـد

أحـمـد is on a distinguished road
60#
27 - 10 - 2019, 07:43 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبد ربه 2018 مشاهدة المشاركة
انت شخص متحايل علينا

هو بعت فعلا رسالة مضمونها فتح حسابات تبعه ولا حضرتك بتستنتج ؟

التوقيع

قال المتنبى

فإن سمعت كلاماً فيك جاوزه ... وخل قائله في غيه ساري
فما تبالي السما يوماً إذا نبحت ... كل الكلاب وحق الواحد الباري
لو كل كلب عوى ألقمته حجراً ... لأصبح الصخر مثقالاً بدينار
أحـمـد غير متواجد حالياً  

موضوع مغلق

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام

04:37 PM