السلام عليكم
طبعا كلنا عارفين ان الكيبل الان فى ترند هابط
لكن كل ترند لازم يعكس اتجاهه فى يوم ما
انا كنت عاوز رأى الخبراء بقى اليوم ده جه ولا لسه
بمعنى ايه اقصى نقطه ممكن يهبط ليها الكيبل قبل ما يغير اتجاهه؟
انا شايف انه اقصى هبوط ليه ممكن يكون لـ 1.5 او 1.5100 وعامل امر شراء معلق على سعر 1.4970 لأنى شايف الترند الهابط على وشك الانتهاء
بعدها قد يصل الى 1.7
ايه رأى خبراء بورصات؟
لأن تغيير الترند ده فرصة ممتاااااااازة وانا كنت عاوز ابيع الكيبل لما كان عند سعر 1.6600 لكن ماكنش فى الشجاعه الكافية خوفاً من انه يكمل الاتجاه الصاعد والاقيه نط ل 1.6800