• 6:42 صباحاً

๑۩۞۩๑ ۞ فكرة مجنونة للمناقشة ۞ لأننى عايز الشارت يكلمنى ههههه ۞ ๑۩۞۩๑

الصورة الرمزية نادر فيليب
عضو فـعّـال

خبرة السوق: 3 الى 5 سنوات
نادر فيليب is on a distinguished road
Smile رد: ๑۩۞۩๑ ۞ فكرة مجنونة للمناقشة ۞ لأننى عايز الشارت يكلمنى ههههه ۞ ๑۩۞۩๑
31#
07 - 03 - 2010, 04:08 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MAMDOH111 مشاهدة المشاركة
شكرا لك يافارس على ردك بس انا مش عايز اكسيبرت

ياجماعة الراجل عاوز مؤشر تعليمى مؤشر فيلم فيديو لكن بسيناريوهات مختلفة وتتغير حسب السوق ومايفعله ...حسب ما انا فاهم ...وممكن هو بنفسه او أكسبرت ينفذ الصفقات أو حتى لا يدخل به اى صفقة أطلاقا .

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة knight515 مشاهدة المشاركة

لو الاكسبيرت اتعمل راح يكون فيه نغمة كل دقيقه ومش راح اقدر ادخل بيع ولا شراء لانه بيشتغل على موفينج وعلى ترندات وعلى دعوم ومقاومات وعلى كل حاجة!!

مش أكسبرت وهو هيختار حسب الفيلم اللى عاوز يتفرج علية .

وجميع مافكرت فيه ايضا فكروا فيه خبراء الاكسبيرتات

تمام

الفكرة ان لا تثقل على نفسك بكثرة المؤشرات لانها بتلخبط وتشتت قرارك في البيع والشراء
لكن هو هيختار ...النهاردة مثلا عاوز يتفرج على فيلم البولينجر مع السكالبنج ..يطلب من المؤشر والمؤشر يتكلم معاه كل ما تحصل ظروف معينة مناسبة للطريقة .

اقتباس:
يابشوات المنتدى
هناك أضافة مهمة للفكرة المجنونة نسيت كتابتها بالنسبة لتنبيه المؤشر عند تنفيذ شروط الدخول فى الصفقة

وهى ان يكون التنبيه على أزواج كثيرة من العملات التى تحدد فى المؤشر
لأننا طبعا بنتابع زوج معين مثل الكيبل ولا نتابع فى نفس الوقت بقية الأزواج للعملات

فعندما يتحقق شرط من شروط الصفقات على أى زوج آخر
غير الذى اتابعه ينبهنى حتى أقوم بفتح شارت العملة الذى تحقق فيه شرط الدخول

أعتقد ان هذه الأضافة للفكرة المجنونة صعبة التحقيق مش كده ولا ايــه

بالعكس دى أسهل حاجة فى كل ماطلبته ....

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مـحـمـد مرزوق مشاهدة المشاركة
انا فهمتك يا محمد انت مش عاوز اكسبيرت الى
انت عاوز انسان الى واسمه ممدوح صح

هناك مؤشر يقوم برسم ترندات

وهناك ايضا مؤشر يقوم بتحذير لوجود ديفراجنس

وهناك مؤشر يقوم برسم الدعوم والمقاومات

لكنهم لا يتكلمون ولا يفهمونه كيف يتعامل الأن فى هذة اللحظة أو ما هو الحدث قيد التكوين الأن .

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Haithem_hhsh مشاهدة المشاركة
لأ ،، فكرة مجنونة رسمي هههههههههه
لية بس يا باشا هيثم ...هى صعبة من جهة الوقت وطويلة حبتين تلاتة 100وليس أكثر ولكن ليست غير قابلة للتنفيذ... بالعكس .

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شادى عبده مشاهدة المشاركة
ههههههههه ايه رأيك اما تكون فى مشوار يرن عليك بالمرة

بتحصل ياغالى والله بتحصل مش اختراع يعنى ...ويبعت لك رسالة على الموبايل كمان ....أقول لكم أية تانى ..

و الله يا غالى هى الفكرة صعبة انما ننتظر نشوف الباشمهندس نادر , هل ينفع فعلاً يعمل الكلاسيكى فى صورة مؤشرات ؟

و الافكار كثيرة بأذن الله المهم امكانية التنفيذ

تقبل تحياتى
الكلاسيكى يمكن جدا عمله كمؤشرات وكنت قد بدأت أيام موضوعى " حصريا أكسبرتات مجانا لورش بورصات النشيطة " ...كنت بدأت مع أصدقاء ورشة الترند المكسور ولكن للأسف لم نكمل لعدم تواصلنا معا بسهولة ويوجد مؤشر خاص بالأستراتيجية فى هذا الموضوع .

التوقيع

طبعا وجود هذا الموضوع بعد ان تأخر كثيرا فى الأستراحة فرحنى جدا ...ورد د.أسامة عادل شجعنى كثيرا

أشكر جميع من رد
... و شكرا إدارة بورصات

م.نادر فيليب
نادر فيليب غير متواجد حالياً  

عضو فـعّـال

خبرة السوق: 3 الى 5 سنوات
نادر فيليب is on a distinguished road
Smile رد: ๑۩۞۩๑ ۞ فكرة مجنونة للمناقشة ۞ لأننى عايز الشارت يكلمنى ههههه ۞ ๑۩۞۩๑
32#
07 - 03 - 2010, 04:42 AM
اقتباس:
ياباشا انا مش عايز اكسيبرت

انا عايز رأى محللى الكلاسيكى فى الفكرة
وأى انواع التحليل الكلاسيكى تصلح للفكرة التى عرضتها

انا لما ذكرت موضوع الاكسيبرت فى فكرتى كان عشان اوضح الفكرة

عايز اسمع رايك ياغالى بصرف النظر عن تحقيقها أم لا

تمام تمام يا استاذ ممدوح .

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شادى عبده مشاهدة المشاركة
و الله انا فاهمك انما يمكن انا مش مستوعب فكرة ان مؤشر أو اكسبيرت يعمل الاشياء دى كلها لانى شايف ان العقل البشرى او المتاجر الجيد يستطيع فعل كل هذا بنفسه
بشروط ...أولها أنه يكون أمام الشارت وبعدين يكون عارف كل هذة الطرق وبعدين يكون عنده وقت وبعدين يحسب ويطرح ويجمع بسرعة ويأخذ القرارات بسرعة ويعرف ينفذها بسرعة ولو جاء له الرد بالريكوت يعمل اية تتحسب أيضا ويشوف المارجن المتاح ونسبة المخاطرة وعلى كل العملات ومتنساش تبص بصة ع الأخبار و..... و..... لأ الأسهل أشوف فعلا انسان ألى
و بعدين عايز أقولك ان الاسكالبينج ممكن بالكلاسيكى على فريم صغير و ممكن بالكلاسيكى أيضاً على فريم كبير تدخل صفقة انتراداى او قصيرة - متوسطة - طويلة المدى و ممكن توظف التحليل الاساسى مع الكلاسيكى و دا شئ لابد منه و ممكن اضافة التحليل الرقمى بحيث تخرج بتحليل قوى جداً من جميع الجوانب

انما خلينى أقولك انك بالطريقة دى محتاج فكرة من كل شخص يعنى واحد متخصص فى الكلاسيكى و الاخبارى و واحد تانى فى الرقمى و حد خبير فى الاسكالبينج و تجمع من كل واحد فكرة و تجمعهم فى صورة آليه بس فعلاً الفكرة معقدة لان فيها جوانب كتير يعنى بتفكرنى بأجهزة المالتى ميديا 3 فى 1 , الفكرة صعبة انما مش مستحيلة و لكن لا تنسى ان السوق متغير من وقت للآخر و فكرة اليوم ممكن ماتنفعش بعد سنة للاسف و هتحتاج تطوير تانى و هكذا

نطور يا باشا نطور هو احنا ورانا حاجة أحنا مولودين علشان نطور معلهش الموضوع ده سخن اوى علشان كدا الردود ساخنة

تحياتى لك

اقتباس:

الحمد لله بدأنا نصل الى بعض النقاط لمناقشة الفكرة

بس على فكره العقل البشرى هو اللى اخترع الحاسب الآلى ويتم برمجة البرامج بالعقل البشرىو لكن الحاسب الآلى تفوق فى سرعة استدعاء البيانات

100 100 فور شور ...بيا سيوغ

فكرتى بفضل الله شاملة اشياء كثيرة وليس الاسكالبينج فقط

ياباشا هذه الفكرة المجنونة اذا قدر الله لها الظهور ستكون نتاج عقول بشرية كثيرة
خبراء فى المؤشرات والتحليل الكلاسيكى والاخبارى والرقمى
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamadasalam مشاهدة المشاركة
اى فكرة اخى ممدوح ممكن تحقيقها اعظم الاختراعات اساسها فكرة مجنونة وعندما بدات كان الجميع يسخر من هذة

الفكرة ولكنها اصبحت حقيقة مسلم بها

ولكن اسمحلى سر الفوركس فى بساطتة انت تريد ان تجمع كل ادوات التحليل لتكون امامك بحيث توصل الى درجة

الكمال والكمال لله وحدة وتصبح صفقتك مأمونة 100 % ولكن صدقنى مهما عملت وغيرك عمل لن تجارى هذا

السوق وتصل معة الى الحل النهائى والاكيد الذى يربحك دائما لانة ببساطة رزق والرزق مكتوب ولن تنال الا

ماقسمة الله لك

يبقى اية الحل ؟

الاعتماد على الله اولا ثم الاجتهاد لتصل الى طريقة واحدة تقتنع بها وتلتزم بها دون غيرها حتى لا تتشتت

لانك مش هتلاحق من بولنجر لترند مكسور لدعوم ومقاومات لكرملا قصدى كامرلا لبيفوت لموفينجات

وفى النهاية ياهدف ياستوب مثل كل الطرق

والله المستعان
كلامك تمام يا عم حمادة كالعادة ...لكن أستاذ ممدوح مش عاوز يكون شرط أنه يتاجر هو عاوز مؤشر فية كل حاجة يمشى تعليمى وتجارة وتفكير ومساندة للتاجر و كل حاجة .

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة magedsenger مشاهدة المشاركة
و لأنك فعلا قلت على فكرة هى ليست مجنونة و لكنى اراها بداية ابداع عربى لو تم تنفيذها

عمو ممدوح لقد فهمت ما تقصد من اول مشاركة ليك فى الموضوع و اسمح لى ان اضيف بعض الاراء لهذه الفكرة

والله انا أخذت وقت اكثر من ذلك وانتظر تاكيد وزيادة وضوح الفكرة .

سوف اطرح على حضرتك ما يدور فى عقلى

## مثلا نمسك الاخ شادى عبده الاول : هذا الرجل ارى انه متخصص فى الهارمونيك و يعرف متى يتكون نموذج صادق عن النموذج الكاذب

مثلا نخلى الاستاذ شادى يخبر بأهم الاحداث التى اذا حدثت يمكن بنسبة كبيرة ان يتكون نموذج هارمونيك و من هنا يتم عمل مؤشر خاص بهذا النموذج و من هنا يقوم المؤشر بأخبارنا انه قد توافرت كل شروط النموذج و يخبرنا مثلا فى هذا الوقت اما شراء او بيع

اعتقد ان انا بحلم حلم صعب تحقيقه و لكن اعلم جيداً اننى لو لم احلم لم اصل

فى انتظار رد حضرتك علشان لو هو ده قصد حضرتك من الموضوع اكتب افكار تانية تخص الموضوع
ممكن يا ماجد ...عيب عليك دا انت راجل أكسبرتاوى ... يعنى حلمك أوامر للكمبيوتر

شوف يا أستاذ ممدوح كل ما قلته ممكن ولكن المشكلة فى مدى الوقت الذى سيستغرقه مبرمج وحيد لفعل كل ذلك ...كبير جدا ...كما لو كنت تريد من مبرمج واحد وحيد أن يبرمج نظام كالويندوز مثلا طبعا اى مبرمج يعرف يبرمج اى جزء من الويندوز ...لكن لبرمجة النظام كاملا نحتاج الى شركة .....مجموعة كبيرة من المبرمجين وكل فرد أو مجموعة تختص بجزء معين ...مثلا انا عندما يأتى أستاذ شادى ويقول لى اريد مؤشرا للهارمونيك أسأله له يعنى أية هارمونيك؟ ويقعد معى ويشرح لى حتى أفهمه ويجب ان أكون أعرف أيضا جميع أمكانيات الميتاتريدر حتى أستطيع ان أطوعها للوصول للهدف كما يريده شادى وهكذا وهكذا ويأتى لى مستر سامى ويطلب رسالة على الموبايل من الأكسبرت فأبحث وأبرمج وأطور وأصل ...ثم يأتى أستاذ حمادة ويطلب أكسبرت يعرف موعد الأخبار وحده ومتجددة بدون ان يخبره أحد بها وأقوم بعمله له .... وانت الأن تطلب دمج كل ذلك معا ...أقول لك ممكن وتم عمل معظم ماقمت بطلبه بدون تجميع وان أردنا ان نجمعه سنحتاج الى وقت كبير ...جهد أكبر ... عمل جماعى ...

كيف تقترح عمل كل ذلك وقد علمت ان كل ما قلته وقاله الأخوة يمكن تحقيقة ؟

التوقيع

طبعا وجود هذا الموضوع بعد ان تأخر كثيرا فى الأستراحة فرحنى جدا ...ورد د.أسامة عادل شجعنى كثيرا

أشكر جميع من رد
... و شكرا إدارة بورصات

م.نادر فيليب
نادر فيليب غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية knight515
عضو فـعّـال
الصورة الرمزية knight515

خبرة السوق: 1 الى 3 سنوات
knight515 is on a distinguished road
افتراضي رد: ๑۩۞۩๑ ۞ فكرة مجنونة للمناقشة ۞ لأننى عايز الشارت يكلمنى ههههه ۞ ๑۩۞۩๑
33#
07 - 03 - 2010, 05:31 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نادر فيليب مشاهدة المشاركة
تمام تمام يا استاذ ممدوح .

كلامك تمام يا عم حمادة كالعادة ...لكن أستاذ ممدوح مش عاوز يكون شرط أنه يتاجر هو عاوز مؤشر فية كل حاجة يمشى تعليمى وتجارة وتفكير ومساندة للتاجر و كل حاجة .

ممكن يا ماجد ...عيب عليك دا انت راجل أكسبرتاوى ... يعنى حلمك أوامر للكمبيوتر

شوف يا أستاذ ممدوح كل ما قلته ممكن ولكن المشكلة فى مدى الوقت الذى سيستغرقه مبرمج وحيد لفعل كل ذلك ...كبير جدا ...كما لو كنت تريد من مبرمج واحد وحيد أن يبرمج نظام كالويندوز مثلا طبعا اى مبرمج يعرف يبرمج اى جزء من الويندوز ...لكن لبرمجة النظام كاملا نحتاج الى شركة .....مجموعة كبيرة من المبرمجين وكل فرد أو مجموعة تختص بجزء معين ...مثلا انا عندما يأتى أستاذ شادى ويقول لى اريد مؤشرا للهارمونيك أسأله له يعنى أية هارمونيك؟ ويقعد معى ويشرح لى حتى أفهمه ويجب ان أكون أعرف أيضا جميع أمكانيات الميتاتريدر حتى أستطيع ان أطوعها للوصول للهدف كما يريده شادى وهكذا وهكذا ويأتى لى مستر سامى ويطلب رسالة على الموبايل من الأكسبرت فأبحث وأبرمج وأطور وأصل ...ثم يأتى أستاذ حمادة ويطلب أكسبرت يعرف موعد الأخبار وحده ومتجددة بدون ان يخبره أحد بها وأقوم بعمله له .... وانت الأن تطلب دمج كل ذلك معا ...أقول لك ممكن وتم عمل معظم ماقمت بطلبه بدون تجميع وان أردنا ان نجمعه سنحتاج الى وقت كبير ...جهد أكبر ... عمل جماعى ...

جهد كبير جدا ويحتاج امكانات بشرية ايضا

اتصور ان الموضوع مش بس اكسبيرت ممكن يكون برنامج كامل يعطي اشارات بيع وشراء والستوب والهدف لكل مجال (هارمونك وكلاسيك وسكالبينق و...و....)

ويكون شغال مع الميتاتريدر او برنامج التداول زي GTS ويكون فيه خيارات اما انه يشتغل بس على الهارمونك او اخليه يشتغل على الكلاسيك او يطلع لي الفرص السكالبينق..

على فكرة فيه نفس فكرة المشروع دا بس متخصص في الكلاسيك والفيبوناتشي الي هو برنامج كلكم عارفينه الاوتو شارتس بيطلع كل نماذج الكلاسيك

يعني برنامج زي الاوتو شارتس تتوقعون انه كان هناك مبرمج واحد فقط له !؟

تحياتي،،

التوقيع

Knight515 = فارس 515
قبل ان تحلل اي عملة ابداء بتحليل الذهب
^
^

كلام كان زمان لكن الان مش صحيح

الصورة الرمزية magedsenger
عضو نشيط
الصورة الرمزية magedsenger

خبرة السوق: أقل من 6 شهور
magedsenger is on a distinguished road
افتراضي رد: ๑۩۞۩๑ ۞ فكرة مجنونة للمناقشة ۞ لأننى عايز الشارت يكلمنى ههههه ۞ ๑۩۞۩๑
34#
07 - 03 - 2010, 12:31 PM
اقتباس:

جميل جدا كلمة انه يمكن تحقيقه

طيب هو حضرتك تقدر فى خلال هذا الشهر ان تشرح لنا البرمجة و انا اول متطوع مع حضرتك فى صناعة هذا المؤشر

اعلم ان شهر ممكن تكون قليلة لتعلم برمجة المؤشرات و لكن احنا هنتعلم اللى نقدر نساعد حضرتك به

يعنى بعد الشهر ده تكون حضرتك معاك ما لا يقل عن 7 او 8 اعضاء قد تعلموا البرمجة بشكل يقدروا يساعدوا به حضرتك

و انا اول تلميذ فى مدرسة البرمجة

ارجوا ان يؤخذ الامر بجدية لأنى فعلا اريد تنفيذه
magedsenger غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية MAMDOH111
عضو نشيط جدا
الصورة الرمزية MAMDOH111

MAMDOH111 is on a distinguished road
35#
07 - 03 - 2010, 12:36 PM
اقتباس:
أية ده ياعم ممدوح انت حتريح نفسك وتتعبنى ...أستنى بقى اما أكتب لك موضوع التعبير ده ...أنت 100 100 أستنى أرد لك على الناس دى ولو أن الموضوع ده مكانه فى منتدى المؤشرات والأكسبرتات لكن مش خسارة فيك الرد هنا
هلا وغلا بنادر باشا

باشا الفوركس وخبير المؤشرات والاكسيبرتات
ايـــه رأيك ياباشا فى الفكرة المجنونة دى
بس على فكره هذه الفكرة المجنونة فى حالة تحقيقها ان شاء الله

ستكون ياباشا كسبت رهانك مع خبراء الكلاسيكى اللى كان فى موضوعك الرائع

http://forum.borsaat.com/t114236.html

اقتباس:

لى رأى بسيط هى ممكن تتنفذ على مراحل
فى شكل ان هناك مؤشر رئيسى ثم تنفذ بقية الفكرة على أجزاء
كل جزء فى مؤشر وبعد ذلك يتم دمجهم بتمبلت واحد

فى انتظار رد ياباشا

التوقيع

التعديل الأخير تم بواسطة MAMDOH111 ; 07 - 03 - 2010 الساعة 12:43 PM
MAMDOH111 غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية MAMDOH111
عضو نشيط جدا
الصورة الرمزية MAMDOH111

36#
07 - 03 - 2010, 12:46 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة knight515 مشاهدة المشاركة
جهد كبير جدا ويحتاج امكانات بشرية ايضا

اتصور ان الموضوع مش بس اكسبيرت ممكن يكون برنامج كامل يعطي اشارات بيع وشراء والستوب والهدف لكل مجال (هارمونك وكلاسيك وسكالبينق و...و....)

ويكون شغال مع الميتاتريدر او برنامج التداول زي GTS ويكون فيه خيارات اما انه يشتغل بس على الهارمونك او اخليه يشتغل على الكلاسيك او يطلع لي الفرص السكالبينق..

على فكرة فيه نفس فكرة المشروع دا بس متخصص في الكلاسيك والفيبوناتشي الي هو برنامج كلكم عارفينه الاوتو شارتس بيطلع كل نماذج الكلاسيك

يعني برنامج زي الاوتو شارتس تتوقعون انه كان هناك مبرمج واحد فقط له !؟

تحياتي،،
سبحان الله العظيم

دلوقتى يافارس باشا بتتناقش واقتنعت بعد ماخلصت ضحك وفرفشة على الفكرة هههههههه

التوقيع

الصورة الرمزية MAMDOH111
عضو نشيط جدا
الصورة الرمزية MAMDOH111

37#
07 - 03 - 2010, 12:49 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة magedsenger مشاهدة المشاركة
جميل جدا كلمة انه يمكن تحقيقه

طيب هو حضرتك تقدر فى خلال هذا الشهر ان تشرح لنا البرمجة و انا اول متطوع مع حضرتك فى صناعة هذا المؤشر

اعلم ان شهر ممكن تكون قليلة لتعلم برمجة المؤشرات و لكن احنا هنتعلم اللى نقدر نساعد حضرتك به

يعنى بعد الشهر ده تكون حضرتك معاك ما لا يقل عن 7 او 8 اعضاء قد تعلموا البرمجة بشكل يقدروا يساعدوا به حضرتك

و انا اول تلميذ فى مدرسة البرمجة

ارجوا ان يؤخذ الامر بجدية لأنى فعلا اريد تنفيذه
بسم الله ماشاء الله

ربنا يبارك فيك ويزيدك من علمه ياماجد باشا

التوقيع

الصورة الرمزية MAMDOH111
عضو نشيط جدا
الصورة الرمزية MAMDOH111

38#
07 - 03 - 2010, 12:54 PM
اقتباس:
هلا وغلا بنادر باشا

باشا الفوركس وخبير المؤشرات والاكسيبرتات
ايـــه رأيك ياباشا فى الفكرة المجنونة دى
بس على فكره هذه الفكرة المجنونة فى حالة تحقيقها ان شاء الله

ستكون ياباشا كسبت رهانك مع خبراء الكلاسيكى اللى كان فى موضوعك الرائع

http://forum.borsaat.com/t114236.html

لى رأى بسيط هى ممكن تتنفذ على مراحل
فى شكل ان هناك مؤشر رئيسى ثم تنفذ بقية الفكرة على أجزاء
كل جزء فى مؤشر وبعد ذلك يتم دمجهم بتمبلت واحد

فى انتظار رد ياباشا
استفسار كمان ياباشا الفوركس
طبعا بفضل الله حضرتك سهلت الفكرة عليا قوى
بارك الله فيك وزادك من علمه انه نعم المولى ونعم النصير ( آمين )

بس عندى فكرة مجنونة تانية غير تنفيذ الفكرة بمؤشر عالمى وهى
هل يمكن برمجة برنامج سوفت وير بتحاليل كثيرة يرتبط ببرنامج الميتاتريدر والمؤشر العالمى
ليعطى أوامر بتحاليل متعدده ويتحدث معى ويتكلم ويقول
اشترى أو بيع ياممدوح ههههههههه

التوقيع

التعديل الأخير تم بواسطة MAMDOH111 ; 07 - 03 - 2010 الساعة 12:57 PM
الصورة الرمزية د.أسامة عادل
عضو فـضـي
الصورة الرمزية د.أسامة عادل

خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
د.أسامة عادل is on a distinguished road
39#
07 - 03 - 2010, 01:02 PM
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته..
صراحة موضوع شيق و راقى و يحتاج الى جهود جبارة و تعاون بين كل المحللين فمثلا يحتاج الى تعاون الكلاسيكيين فى تنقية الدخول و الخروج و محللين المؤشرات ليقوموا بالفلترة..,
كنت و اقول ان الكلاسيكى يحتاج لبنى ادم اكثر مما يحتاج لاكسبيرت لتحديد نقط الدخول و الخروج اما الاكسبيرت عديم القلب فقد لا يستطيع
ممكن الاخ نادر يقولنا لو يمكن ان المحللين يتحدوا و يعملوا اكسبيرت او مؤشر يفلتر الصفقات و جودتها من كل الجوانب و ساعتها ممكن نتكلم و نطور من افكارنا..,
تحياتى اونكل ممدوح على الافكار الجامدة

الله كريم.,

د.أسامة عادل غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية MAMDOH111
عضو نشيط جدا
الصورة الرمزية MAMDOH111

40#
07 - 03 - 2010, 01:10 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أسامة عادل مشاهدة المشاركة
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته..
صراحة موضوع شيق و راقى و يحتاج الى جهود جبارة و تعاون بين كل المحللين فمثلا يحتاج الى تعاون الكلاسيكيين فى تنقية الدخول و الخروج و محللين المؤشرات ليقوموا بالفلترة..,
كنت و اقول ان الكلاسيكى يحتاج لبنى ادم اكثر مما يحتاج لاكسبيرت لتحديد نقط الدخول و الخروج اما الاكسبيرت عديم القلب فقد لا يستطيع
ممكن الاخ نادر يقولنا لو يمكن ان المحللين يتحدوا و يعملوا اكسبيرت او مؤشر يفلتر الصفقات و جودتها من كل الجوانب و ساعتها ممكن نتكلم و نطور من افكارنا..,
تحياتى اونكل ممدوح على الافكار الجامدة

الله كريم.,

معقوله انا مش مصدق نفسى
نســر العرب للفوركس أسامه باشا
عندنا يامرحبا يامرحبا

ياباشا حضرتك وبقية خبراء الكلاسيكى فى المنتدى
مع نادر باشا خبير المؤشرات

تعملوا اجتماع فى أكبر فنادق الاسكندرية
وتضعوا الخطوط العريضة لهذه الفكرة المجنونة

بس ايه رأيك فى تلميذك ياباشا

التوقيع