• 4:49 مساءاً

تابع توصيات بلدنا ( فوريكس مان ) 400 نقطة يوميا ( استراتيجية الانتحار)

Like Tree7Likes

عضو جديد

marghany is on a distinguished road
افتراضي رد: تابع توصيات بلدنا ( فوريكس مان ) 400 نقطة يوميا ( استراتيجية الانتحار)
26 - 09 - 2010, 09:20 PM
فوريكس مان مساء الفل
عايز رأيك .. انا كنت عامل هيدج على الكيبل وقفلت الشراء عند 1.5771 وسيبت البيع ومسلبة معاية 50 نقطة والمحفظة كل اللى فيها دلوقتى 249 نقطة . ماذا تفعل لو كنت مكانى ؟
marghany غير متواجد حالياً  

عضو فـعّـال

777COOL is on a distinguished road
افتراضي رد: تابع توصيات بلدنا ( فوريكس مان ) 400 نقطة يوميا ( استراتيجية الانتحار)
26 - 09 - 2010, 09:54 PM
مساء الخير على الجميع

اسبوع ارباح ان شاء الله
سوال يا مان لو تكرمت
حساب مينى fxcm ستيشن 2 بالف دولار مثلا كام تحسب النقطه الواحده لو مشترى لوت واحد
وهل لو مشترى خمس عقود ب .02 يخصم نفس المارجن ادا كنت مشترى لوت واحد
كام الحد الادنى للعقود و الاعلى فيه

اسف على الاطاله
شكرا اخى الكريم
777COOL غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية mohamed_sobhy
عضو سوبر

خبرة السوق: اكثر من 10 سنوات
mohamed_sobhy is on a distinguished road
26 - 09 - 2010, 10:24 PM
السلام عليكم و سمحت يا فوريكس مان انا كتبت موضع جميل عن المتاجرة بلاخبار انا دخت الموقع ومش قي توقيت مصر دي حاجة وتاني حاجة عايز اعرف اخبار الاسترليني بيكون امتة والين والدولار وشكرا
لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
mohamed_sobhy غير متواجد حالياً  
عضو سوبر

mohamed_sobhy is on a distinguished road
26 - 09 - 2010, 10:25 PM
اسف انت الي كتبت الموضع بس انا مش لقي توقيت مصر في الموقع ممكن اجي اي توقيت قريب الي مصر وشكرا
mohamed_sobhy غير متواجد حالياً  
عضو جديد

marghany is on a distinguished road
26 - 09 - 2010, 10:28 PM
فوريكس مان ما تأثير هذا التصريح على الدولار
صرح السيد بن برنانكي رئيس البنك الفيدرالي الأمريكي – البنك المركزي الأمريكي- بأنه على الرغم من تطبيق خطط التحفيز بنحو 1$ تريليون و خفض سعر الفائدة إلى المستويات الصفرية إلا أن الاقتصاد الأمريكي يشهد نمو متباطئ عما كان متوقعا من قبل البنك. وهذه التصريحات تؤكد على ضعف عملية التعافي في اكبر اقتصاد في العالم كما أنه هناك استعداد نحو التوسع في خطط التحفيز.
marghany غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية amir asham
عضو جديد
الصورة الرمزية amir asham

خبرة السوق: 6 شهور الى سنة
amir asham is on a distinguished road
26 - 09 - 2010, 10:57 PM
صباح الفل علي احلي ناس واحلي ورشه.وسلام مخصوص للريس حوده ...ان شاء الله الاسبوع ده يبقي اسبوع حلو واخضر علينا كلنا....ولوانه باديء معايا بخساره بس ان شاء الله يبقي حلو ......المهم ماطولش عليكم ....انا عايز اعرف اليورو\الدولار صاعد ولا هابط لان في اخبار بتقول ان الدولار هايبقي قوي واخبار تقول هايبقي ضعيف وانا تايه في النصف ومش عارف حاجه خالص ياريت حد يفدني
وبالتوفيق للجميع
amir asham غير متواجد حالياً  
عضو جديد

hragheb007 is on a distinguished road
26 - 09 - 2010, 11:32 PM
الأخ فوركس مان ( حوده زى ما عرفت ) مشكور طبعاً على زوقك و ردك السريع و ترحيبك بيا

أما بالنسبة لانى منشف دماغى على موضوع التحليل الفنى لا طبعا مش منشفها و الصح هو اللى هيمشى يا كبير بس اللى انا اعرفه على قد خبرتى اللى تكاد تكون معدومه ان الفوركس يعنى شارتات و تحليل فنى و التحليل الاساسي ده جزء مكمل ليه لكن انت دلوقتى لخبطتنى تماماً بالكلمتين اللى أنت قولتهم دول

أنا مش مصمم على التحليل الفنى لكن أنا مصمم بأذن الله على أنى اتعلم الفوركس و أتعلم الربح منه بالتحليل الأساسي بقى بالفني بالفساسى مش هتفرق

المهم أنا دلوقتى معاك و هنسى كل اللى قريته و كل اللى فى دماغي يعنى فرمتلك دماغي يا ريت تقولى أيه الطريقة الصح عشان أتعلم الربح من الفوركس بأذن الله

لو ممكن يبقى بينا إتصال بأى طريقة عشان أنا وقعت و أنت لحقتنى

مرة تانية بشكرك على زوقك و على ردك و على مساعدتك لأخواتك و جزاك الله كل خير و جعله فى ميزان حسناتك
hragheb007 غير متواجد حالياً  
عضو جديد

خبرة السوق: أقل من 6 شهور
jokooo is on a distinguished road
27 - 09 - 2010, 12:01 AM
يا جدعاااااااااان حد يقوللي هو ليه الاسبريد عالى اوىىىىىىىىىىىىىىىىىىىي دلوقتي
انا مش فاهم حاجة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
jokooo غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية فوريكس مان
قائد ورشة الانتحار
الصورة الرمزية فوريكس مان

فوريكس مان is on a distinguished road
27 - 09 - 2010, 12:01 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة draaa مشاهدة المشاركة
ليه ياباشا مهوالمعادله بتاعة المؤشر معروفه وسهله وهى قسمة عدد النقاط اللى اتحركها الزوج على سعر الافتتاح فى ميه وشكرا
انته كدة بتتكلم عن المؤشر المئوى انا بقولك تشانج المى
احتسساب عدد النقاط الصاعدة او الهابطة لعملة امام عملة خلال اليــوم

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة marghany مشاهدة المشاركة
فوريكس مان مساء الفل
عايز رأيك .. انا كنت عامل هيدج على الكيبل وقفلت الشراء عند 1.5771 وسيبت البيع ومسلبة معاية 50 نقطة والمحفظة كل اللى فيها دلوقتى 249 نقطة . ماذا تفعل لو كنت مكانى ؟
اقفل البيع قبل الاوروبــى بالظبط

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 777COOL مشاهدة المشاركة
مساء الخير على الجميع

اسبوع ارباح ان شاء الله
سوال يا مان لو تكرمت
حساب مينى fxcm ستيشن 2 بالف دولار مثلا كام تحسب النقطه الواحده لو مشترى لوت واحد
وهل لو مشترى خمس عقود ب .02 يخصم نفس المارجن ادا كنت مشترى لوت واحد
كام الحد الادنى للعقود و الاعلى فيه

اسف على الاطاله
شكرا اخى الكريم
يا مان اقل سعر نقطة للحساب المينى ف اف اكس سى ام واحد دولار مش هينفع تدخل خمسة الوحدة ب 20 سنت
لو هتشتغل معاهم على كدة يبقى لازم حسابك ميقلش عن 2000 دولار عشان تبقىة بتدخل 5% من راس المال وهى ادارة سليمة تقيك مخاطر السوق

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed_sobhy مشاهدة المشاركة
السلام عليكم و سمحت يا فوريكس مان انا كتبت موضع جميل عن المتاجرة بلاخبار انا دخت الموقع ومش قي توقيت مصر دي حاجة وتاني حاجة عايز اعرف اخبار الاسترليني بيكون امتة والين والدولار وشكرا
لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
ادخل فوركس فاكتورى
واضغط على الساعة
واظبط التوقيت كما فى الصورة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة marghany مشاهدة المشاركة
فوريكس مان ما تأثير هذا التصريح على الدولار
صرح السيد بن برنانكي رئيس البنك الفيدرالي الأمريكي – البنك المركزي الأمريكي- بأنه على الرغم من تطبيق خطط التحفيز بنحو 1$ تريليون و خفض سعر الفائدة إلى المستويات الصفرية إلا أن الاقتصاد الأمريكي يشهد نمو متباطئ عما كان متوقعا من قبل البنك. وهذه التصريحات تؤكد على ضعف عملية التعافي في اكبر اقتصاد في العالم كما أنه هناك استعداد نحو التوسع في خطط التحفيز.
امريكا ستبذل جهد اكبر لاضعاف الدولار محاولة لانعاش الاقتصاد بالنسب المستهدفة
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amir asham مشاهدة المشاركة
صباح الفل علي احلي ناس واحلي ورشه.وسلام مخصوص للريس حوده ...ان شاء الله الاسبوع ده يبقي اسبوع حلو واخضر علينا كلنا....ولوانه باديء معايا بخساره بس ان شاء الله يبقي حلو ......المهم ماطولش عليكم ....انا عايز اعرف اليورو\الدولار صاعد ولا هابط لان في اخبار بتقول ان الدولار هايبقي قوي واخبار تقول هايبقي ضعيف وانا تايه في النصف ومش عارف حاجه خالص ياريت حد يفدني
وبالتوفيق للجميع
هو لدولار عموما ان شاء الله ممكن يكمل فضعفه بس نراقب ونشوف يا مان
واخبار اليورو اقرب للصعود
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hragheb007 مشاهدة المشاركة
الأخ فوركس مان ( حوده زى ما عرفت ) مشكور طبعاً على زوقك و ردك السريع و ترحيبك بيا

أما بالنسبة لانى منشف دماغى على موضوع التحليل الفنى لا طبعا مش منشفها و الصح هو اللى هيمشى يا كبير بس اللى انا اعرفه على قد خبرتى اللى تكاد تكون معدومه ان الفوركس يعنى شارتات و تحليل فنى و التحليل الاساسي ده جزء مكمل ليه لكن انت دلوقتى لخبطتنى تماماً بالكلمتين اللى أنت قولتهم دول

أنا مش مصمم على التحليل الفنى لكن أنا مصمم بأذن الله على أنى اتعلم الفوركس و أتعلم الربح منه بالتحليل الأساسي بقى بالفني بالفساسى مش هتفرق

المهم أنا دلوقتى معاك و هنسى كل اللى قريته و كل اللى فى دماغي يعنى فرمتلك دماغي يا ريت تقولى أيه الطريقة الصح عشان أتعلم الربح من الفوركس بأذن الله

لو ممكن يبقى بينا إتصال بأى طريقة عشان أنا وقعت و أنت لحقتنى

مرة تانية بشكرك على زوقك و على ردك و على مساعدتك لأخواتك و جزاك الله كل خير و جعله فى ميزان حسناتك
فى كام رابط هحطهملك اهتم بيهم كويــس واقراهم واستفسر عن اى حاجة مش فاهمها وان شاء الله هجاوبــك او الاخوة هنا هيجاوبوك لوا ان مش متواجد
[عذراً, فقط الأعضاء يمكنهم مشاهدة الروابط ]
http://forum.borsaat.com/t144223.html
http://forum.borsaat.com/t159019.html

التوقيع

فوريكس مان غير متواجد حالياً  
عضو جديد

خبرة السوق: أقل من 6 شهور
jokooo is on a distinguished road
27 - 09 - 2010, 12:09 AM
ايه ده انا اول مرة اشوف الاسبريد ده في شركة ماركتيفيااااااااااااا
يا تري ده مؤقت ولا علطول ولا ايه
حد يفهمني
jokooo غير متواجد حالياً  

جديد مواضيع قسم التوصيات - توصيات العملات