• 2:52 صباحاً

@@ كافيه الفوركسية - مناقشة رحلة 100 دولار الى 30 الف دولار @@

موضوع مغلق
الصورة الرمزية ahmedssdd
عضو نشيط جدا
الصورة الرمزية ahmedssdd

خبرة السوق: 1 الى 3 سنوات
ahmedssdd is on a distinguished road
افتراضي رد: @@ كافيه الفوركسية - عندك اى سؤال اتفضل @@
1301#
19 - 03 - 2009, 12:08 AM
والله يا استاذ شريف انا متابعك دايما لكن حقيقة لا اعمل بتوصياتك وان كنت واثقا من نجاحها ومن قدرتك علي التعويض
لكن ليا تعليق بسيط للناس اللي اتصفرت حساباتها:
-الاستاذ شريف من البداية وضع قواعد وهذه القواعد محسوبة بدقة وعن خبرة كبيرة (صراحة انا بحلل توصيات الاستاذ شريف اكتر من مرة مع نفسي علشان اعرف هو يقصد ايه من الصفقات لاكتساب الخبرة فقط من السوق)
بمعني ان عدم استعماله للاستوب لوس يدل علي ان الخسارة مهما بلغت لا يمكن ان تلتهم راس المال بكامله وهذه عبارة عن (role of thumb) يعني حاجة كده بالخبرة لا تحليل فني ولا اساسي ( بالخبرة فقط) ولذلك الاستاذ شريف نبه اكتر من مرة الالتزام وعدم المجازفة بعقود اكبر لكن الناس مش فاهمة النقطة دي خالص وكل واحد ياخد التوصية ويفتح اكبر عدد من العقود يتحمله المارجن واراهن ان الناس اللي اتصفرت حساباتها المارجن ضرب من اول 200 نقطة فقط ودي طبيعي جدا.
-طالما التزمت العمل بتوصيات شخص معين لازم تلتزم بكل ما يقوله مش تاخذ جزء وتنسي جزء لو كده يبقي تستحمل اللي يجرالك.
-والله هي محسوبة يا رجالة مش اعتباطا ولا حظ بس الناس والطمع اللي ماليهم هتعمل ايه.

الاستغفار والدعاء والهدوء النفسي (يعني انزل امشيلك شوية في الشارع وشم شوية هواء او اقعدلك في حتة وسيب اعصابك تهدي تماما وانسي الفوركس والشارتات وكل ده كام ساعة كده).
-تقبلوا مروري وربنا يكرمكم
ahmedssdd غير متواجد حالياً  

محمد سنوسي احمد is on a distinguished road
1302#
19 - 03 - 2009, 12:09 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة marvey مشاهدة المشاركة
هو أنت مش مصدق إن حسابى إتصفر

فى إيه يا حمادة أنا كنت فاكرك بتاخد كلامى ثقة ولا أنت مش مصدقنى
دة الدليل يا سيدى

انشاء الله ربنا يعوضك.لكن انا كنت بتكلم لو كان رصيدك 100 دولار واتبعت التعليمات.لكن ان شاء الله ربنا هيعوضك
محمد سنوسي احمد غير متواجد حالياً  
عضو جديد

osama87 is on a distinguished road
1303#
19 - 03 - 2009, 12:10 AM
تم وضع الامر النقطه ب10 سنت فقط
osama87 غير متواجد حالياً  
عضو جديد

alfa007 is on a distinguished road
1304#
19 - 03 - 2009, 12:12 AM
عيب بجد لاخ اللى شتم دة الاستاذ شريف استاذنا كلنا والراجل ياما كسبنا ارجو التزام الهدوء

التوقيع

[عذراً, فقط الأعضاء يمكنهم مشاهدة الروابط ]
alfa007 غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية hamada_amg
عضو فـعّـال
الصورة الرمزية hamada_amg

خبرة السوق: 1 الى 3 سنوات
hamada_amg is on a distinguished road
1305#
19 - 03 - 2009, 12:26 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedssdd مشاهدة المشاركة
والله يا استاذ شريف انا متابعك دايما لكن حقيقة لا اعمل بتوصياتك وان كنت واثقا من نجاحها ومن قدرتك علي التعويض
لكن ليا تعليق بسيط للناس اللي اتصفرت حساباتها:
-الاستاذ شريف من البداية وضع قواعد وهذه القواعد محسوبة بدقة وعن خبرة كبيرة (صراحة انا بحلل توصيات الاستاذ شريف اكتر من مرة مع نفسي علشان اعرف هو يقصد ايه من الصفقات لاكتساب الخبرة فقط من السوق)
بمعني ان عدم استعماله للاستوب لوس يدل علي ان الخسارة مهما بلغت لا يمكن ان تلتهم راس المال بكامله وهذه عبارة عن (role of thumb) يعني حاجة كده بالخبرة لا تحليل فني ولا اساسي ( بالخبرة فقط) ولذلك الاستاذ شريف نبه اكتر من مرة الالتزام وعدم المجازفة بعقود اكبر لكن الناس مش فاهمة النقطة دي خالص وكل واحد ياخد التوصية ويفتح اكبر عدد من العقود يتحمله المارجن واراهن ان الناس اللي اتصفرت حساباتها المارجن ضرب من اول 200 نقطة فقط ودي طبيعي جدا.
-طالما التزمت العمل بتوصيات شخص معين لازم تلتزم بكل ما يقوله مش تاخذ جزء وتنسي جزء لو كده يبقي تستحمل اللي يجرالك.
-والله هي محسوبة يا رجالة مش اعتباطا ولا حظ بس الناس والطمع اللي ماليهم هتعمل ايه.

الاستغفار والدعاء والهدوء النفسي (يعني انزل امشيلك شوية في الشارع وشم شوية هواء او اقعدلك في حتة وسيب اعصابك تهدي تماما وانسي الفوركس والشارتات وكل ده كام ساعة كده).
-تقبلوا مروري وربنا يكرمكم
تسلم اخي على كلامك و على الله الناس تفهمه

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد سنوسي احمد مشاهدة المشاركة
انشاء الله ربنا يعوضك.لكن انا كنت بتكلم لو كان رصيدك 100 دولار واتبعت التعليمات.لكن ان شاء الله ربنا هيعوضك

يعني بصراحه مش عارف ارد اقول ايه بعد كلامكوا بس الله ينور عليكوا و يارب الناس تفهم يعني ايه اداره راس مال و

الالتزاااااااااااااااااااااام

التوقيع

Amircan Mafia Gangester
A.M.G

hamada_amg غير متواجد حالياً  
عضو جديد

خبرة السوق: 6 شهور الى سنة
mohmed samy is on a distinguished road
1306#
19 - 03 - 2009, 12:26 AM
بالتوفيق ياجنرال وسيبك من كلام بعض الحاقدين انت كسبتنا كتير ايه ياعنى الصفقه تعكس كل توقعات الناس مش توقعاتك لوحدك ولا يهمك ولا تزعل نفسك وكفايه ثقتنا فيك وحبنا ليك ربنا يكرمك ويرحم ولدك

التوقيع

mohmed samy غير متواجد حالياً  
عضو جديد

noooooora is on a distinguished road
1307#
19 - 03 - 2009, 12:35 AM
أنا كمان حسابي تصفر. و الغلط مني طبعا و من قلة خبرتي....لشو أحط الدنب على ناس ثانيين يللي كل اللي بيعملوه أنن عم يساعدو الناس ببلاش....يعطيك ألف العافية أستاد شريف و أنا مكملة معاكم انشالله بعد ما أفعل حسابي مرة تانية. و هاي المره بالتزامك
noooooora غير متواجد حالياً  

محمد سنوسي احمد is on a distinguished road
1308#
19 - 03 - 2009, 12:42 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة noooooora مشاهدة المشاركة
أنا كمان حسابي تصفر. و الغلط مني طبعا و من قلة خبرتي....لشو أحط الدنب على ناس ثانيين يللي كل اللي بيعملوه أنن عم يساعدو الناس ببلاش....يعطيك ألف العافية أستاد شريف و أنا مكملة معاكم انشالله بعد ما أفعل حسابي مرة تانية. و هاي المره بالتزامك
والله بالرغم من اني زعلان جدا علي اللي خسر فلوسه او جزء منها لكن بصراحه شمتان في الامريكان وان شاء الله بعيد عن ان حد يخسر فلوسه ربنا يجيب بعملتهم الارض ونسمع عن قريب ان الدولار بجنيه ولا 90 قرش
محمد سنوسي احمد غير متواجد حالياً  
عضو فـعّـال

kamizidan is on a distinguished road
1309#
19 - 03 - 2009, 12:44 AM
ان شاء الله تعوضوا الخسارة
انا الحمد لله لم ادخل في الصفقة لانني لم اكن متواجدا
بس هاذا درس لادارة راس المال
وايضا يجب ان ناخد الحيطة والحذر من السوق

التوقيع

kamizidan غير متواجد حالياً  
عضو جديد

glaksy is on a distinguished road
1310#
19 - 03 - 2009, 12:50 AM
يا جماعه دا سوق وفيه خساره ومكسب يعنى فيها ايه لما نخسر صفقه وشوف اصدها كان كام صفقه قبلها كسبنين
المهم ان استاذ شريف ما يزعلش عشان الصفقه دى كانت السبب فى خساره ناس كتير دى طبيع السوق ونفكر فى اللى جاى ونكمل على بركه الله
اللهم ارحم والده واسكنه فسيح جناته

التوقيع

[بسم الله" اللهم إني أسألك خير هذه السوق، وخير ما فيها، وأعوذ بك من شرها وشر ما فيها، اللهم إني أعوذ بك أن أصيب بها يميناً فاجرةً، أو صفقة خاسرة "
قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : « من دخل السوق فقال: لا إله إلا الله وحده لا شريك له، له الملك وله الحمد يحيي ويميت وهو حي لا يموت بيده الخير وهو على كل شيء قدير" كتب الله له ألف ألف حسنة ومحا عنه ألف ألف سيئة ورفع له ألف الف درجة
[ رواه الإمام أحمد والترمذي وابن ماجه والحاكم عن ابن عمر].

[عذراً, فقط الأعضاء يمكنهم مشاهدة الروابط ]]
glaksy غير متواجد حالياً  

الكلمات الدلالية (Tags)
100, مناقشة, الى, الف, الفوركسية, دولار, رحلة, كافيه

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام

02:52 AM