• 11:40 مساءاً

@@ كافيه الفوركسية - مناقشة رحلة 100 دولار الى 30 الف دولار @@

موضوع مغلق
موقوف

خبرة السوق: أقل من 6 شهور
fifthelement is on a distinguished road
افتراضي رد: @@ كافيه الفوركسية - عندك اى سؤال اتفضل @@
621#
15 - 03 - 2009, 05:08 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شريف خورشيد مشاهدة المشاركة
الاخ الفاضل اسامه

يجب ان تملك حساب بنكى باسمك الكريم لكى تستطيع بدا المتاجرة وابتعد عن الفيزا كارد وان شاء الله انتظر موضوع سوف اكتبه فى خلال نصف ساعة يوضح لك كل شئ
شكرا على اهتمامك استاذ شريف و انا كان نفسى حضرتك تدينى رايك فى البنوك و الحسابات
من زمان بس كنت مش عايز ادوشك لأنى عارف ان الظغط على كبير و الوقت قليل
و الله يرحم والديك و امواتنا و المسلمين جميعا بأذن الله
fifthelement غير متواجد حالياً  

الصورة الرمزية شريف خورشيد
عضو فـعّـال

خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
شريف خورشيد is on a distinguished road
622#
15 - 03 - 2009, 05:18 PM

1-يجب ان يكون ليدك حساب بنكى جارى بالدولار امريكى( ليس عملة اخرى ) فى اى بنك من البنوك ويفضل الاستثمارية NSGB – CIB اى بنك انت تفضله ولكن هناك نقطة مهمة يجب النظراليها معظم البنوك الاستثمارية او الحكومية لديها ما يسمى حد ادنى لفتح حساب بالدولار هو ما بين 1000 الى 2000 دولار امريكى و لكى نتخطى هذه المشكلة من الممكن تتدبير المبلغ كامل وفتح الحساب به وبعد فتح الحساب اطلب من موظف البنك ان يسحب من حسابك 1500 دولار واترك الباقى فى حسابك وبكدة يبقى تغلبنا على النقطة – بعد ايداعك للمال وفتح الحساب يجب ان تحصل على المعلومات الاتية من البنك </p>
رقم حسابك – اسم البنك – عنوانه – السويفت كود الخاص بالبنك ( مهم جدا )
** السويفت كود الخاص بالبنك معناه ان كل بنك فى اى دولة وفى اى مدينة فى هذه الدولة بياخد رقم تعريفى عشان البنوك بينها بعض فى العالم تقدر تتعرف على بعض .
2-انتا حاليا جاهز عشان تبتدأ تعبئة الاستمارة لدى شركة الوساطة الا انتا اخترتها هتجهز الاتى قبل تعبئة الاستمارة ( الملعومات البنكية الا احنا جهزناها فى اول خطوة + اسكان للبسبور او البطاقة الشخصية الخاص بيك + اسكان وصل نور او تليفون بنفس العنوان الا فى البطاقة )
بعض الاشخاص ممكن يكون العنوان مختلف او انتقلوا الى مكان اقامة اخر مفيش مشكلة ليها حل انتا فاكر فى الخطوة الاول الا جهزنا فيها فتح الحساب البنكى هتقول للموظف البنك انا عاوز كشف حساب بنكى وطبيعى جدا كشف الحساب البنكى هيطلع بنفس العنوان الا موجود فى البطاقة الا انتا قدمته فى البطاقة وهتتدفع عليه رسوم بسيطة تقريبا 10 او 20 جنيه بالكتبر
3-بعد تعبئة البيانات فى استمارة شركة الوساطة الشركة هترد عليك وتقولك مبروك عليك فتح الحساب
ورقم حسباك فى الشركة عندنا هو مثلا 46584 الباص ورد SHYE43JG و ويمكن تحويل مبلغ المضاربة
على البنك الخاص بنا ( طبعا هيديك اسم البنك والبلد والعنوان وكل شئ بالتفصيل ) هتتطبع الملعومات البنكيةالخاصة بشركة الوساطة + رقم حسابك عندهم فقط
4-حضرتك هتروح البنك بتاعك تانى عشان تحول المبلغ الا انتا اخترت المضاربة بيه من البنك بتاعك تقوله انا عاوز احول المبلغ دة الى شركة فى الخارج طبعا موظف البنك على ايده نقش الحنا هيدك ابلكشن فاضى تعبى فيه بيانات الراسل وايضا بينات المرسل ( فاكر الورقة الا انتا طبعتها هترفقها مع الاستمارة عشان الموظف بتاع البنك ممكن ميعرفش يقرا خطك هتكون الورقة دة مرجع لموظف البنك فى التحويل بعد الانتهاء من التحويل هيقولك تعالى اخر اليوم اوبكرة استلم ورق التحويل ولازم تروح تستلمها لانها مهمة – ليه مهمة ؟؟
اقولك انا ليه مهمة الموظفين فى البنوك بيبقوا ساعات مهملين وممكن ينسى يحول الفلوس اساسا وتفاجا تسئل الشركة بتاعتك تقولهم فين لفلوس يقولوا ليك مفيش حاجة وصلت وهيطلب منك تبعت ليه صورة من التحويل دة عشان يقدر يعرف المشكلة من عنده ولا من البنك بتاعك وغالبا بتبقى عندنا بيكون الموظف الصبح ضارب فول والدماغ قافلة ومسقط شبكة
ملاحظة هامة
مش كل الشركات بتسمح تحويل بالفيزاو او الويسترن والائمن والافضل الحساب البنكى وفى بعض الشركات بيخدوا رسوم عالية على التحويل بالفيزا

اسالكم الدعاء والتوفيق

التوقيع

خاطب الله تعالى داود وقال: يا داود أنت تريد وأنا أريد فإن رضيت بما أريد أعطيتك ما تريد وإن لم ترضى بما أريد أتعبتك فيما تريد ثم لا
يكون إلا ما أريد فإنى فعال لما أريد

[عذراً, فقط الأعضاء يمكنهم مشاهدة الروابط ]
شريف خورشيد غير متواجد حالياً  
مضارب شرس

خبرة السوق: 1 الى 3 سنوات
ahmadforex is on a distinguished road
623#
15 - 03 - 2009, 05:23 PM
معلش ليه ملحوظة صغيرة بس بعد ازنك يا استاذ شريف انا فاتح حساب في nsgb حساب جاري عادي جدا و مكنش ب 1000 دولار ولا حاجه لا فتحته بالمصري و طلبت بس لما يحول الفلوس يحوله دولار و فعلا تم التحويل عادي جدا و كانت الفلوس تقريبا 400 دولار لما وصلوا الله اعلم طبعا بس ده اللي انا عملته
للتوضيح بس مش اكتر و طبعا حضرتك ادري مني
ahmadforex غير متواجد حالياً  
موقوف

624#
15 - 03 - 2009, 05:35 PM
اقتباس:

1-يجب ان يكون ليدك حساب بنكى جارى بالدولار امريكى( ليس عملة اخرى ) فى اى بنك من البنوك ويفضل الاستثمارية NSGB – CIB اى بنك انت تفضله ولكن هناك نقطة مهمة يجب النظراليها معظم البنوك الاستثمارية او الحكومية لديها ما يسمى حد ادنى لفتح حساب بالدولار هو ما بين 1000 الى 2000 دولار امريكى و لكى نتخطى هذه المشكلة من الممكن تتدبير المبلغ كامل وفتح الحساب به وبعد فتح الحساب اطلب من موظف البنك ان يسحب من حسابك 1500 دولار واترك الباقى فى حسابك وبكدة يبقى تغلبنا على النقطة – بعد ايداعك للمال وفتح الحساب يجب ان تحصل على المعلومات الاتية من البنك </p>
رقم حسابك – اسم البنك – عنوانه – السويفت كود الخاص بالبنك ( مهم جدا )

** السويفت كود الخاص بالبنك معناه ان كل بنك فى اى دولة وفى اى مدينة فى هذه الدولة بياخد رقم تعريفى عشان البنوك بينها بعض فى العالم تقدر تتعرف على بعض .

2-انتا حاليا جاهز عشان تبتدأ تعبئة الاستمارة لدى شركة الوساطة الا انتا اخترتها هتجهز الاتى قبل تعبئة الاستمارة ( الملعومات البنكية الا احنا جهزناها فى اول خطوة + اسكان للبسبور او البطاقة الشخصية الخاص بيك + اسكان وصل نور او تليفون بنفس العنوان الا فى البطاقة )

بعض الاشخاص ممكن يكون العنوان مختلف او انتقلوا الى مكان اقامة اخر مفيش مشكلة ليها حل انتا فاكر فى الخطوة الاول الا جهزنا فيها فتح الحساب البنكى هتقول للموظف البنك انا عاوز كشف حساب بنكى وطبيعى جدا كشف الحساب البنكى هيطلع بنفس العنوان الا موجود فى البطاقة الا انتا قدمته فى البطاقة وهتتدفع عليه رسوم بسيطة تقريبا 10 او 20 جنيه بالكتبر

3-بعد تعبئة البيانات فى استمارة شركة الوساطة الشركة هترد عليك وتقولك مبروك عليك فتح الحساب

ورقم حسباك فى الشركة عندنا هو مثلا 46584 الباص ورد SHYE43JG و ويمكن تحويل مبلغ المضاربة

على البنك الخاص بنا ( طبعا هيديك اسم البنك والبلد والعنوان وكل شئ بالتفصيل ) هتتطبع الملعومات البنكيةالخاصة بشركة الوساطة + رقم حسابك عندهم فقط

4-حضرتك هتروح البنك بتاعك تانى عشان تحول المبلغ الا انتا اخترت المضاربة بيه من البنك بتاعك تقوله انا عاوز احول المبلغ دة الى شركة فى الخارج طبعا موظف البنك على ايده نقش الحنا هيدك ابلكشن فاضى تعبى فيه بيانات الراسل وايضا بينات المرسل ( فاكر الورقة الا انتا طبعتها هترفقها مع الاستمارة عشان الموظف بتاع البنك ممكن ميعرفش يقرا خطك هتكون الورقة دة مرجع لموظف البنك فى التحويل بعد الانتهاء من التحويل هيقولك تعالى اخر اليوم اوبكرة استلم ورق التحويل ولازم تروح تستلمها لانها مهمة – ليه مهمة ؟؟

اقولك انا ليه مهمة الموظفين فى البنوك بيبقوا ساعات مهملين وممكن ينسى يحول الفلوس اساسا وتفاجا تسئل الشركة بتاعتك تقولهم فين لفلوس يقولوا ليك مفيش حاجة وصلت وهيطلب منك تبعت ليه صورة من التحويل دة عشان يقدر يعرف المشكلة من عنده ولا من البنك بتاعك وغالبا بتبقى عندنا بيكون الموظف الصبح ضارب فول والدماغ قافلة ومسقط شبكة

ملاحظة هامة

مش كل الشركات بتسمح تحويل بالفيزاو او الويسترن والائمن والافضل الحساب البنكى وفى بعض الشركات بيخدوا رسوم عالية على التحويل بالفيزا

اسالكم الدعاء والتوفيق

شكرا حضرتك على هذا الشرح الوافى و الله يخليك لينا
و معلش كان عندى استفسار
انا اول امبارح رحت البنك الاهلى سوستيه جنرال و سحبت بطاقه الشباب اللى بتيدينى 3 بطاقات ائتمانيه و دفعت خمسين جنيه مصرى و كلمته على حكايه الدولار و قالى انك تدفع 500 دولار عشان تعمل رصيد دولار بجانب المصرى و قلتله انا مش معايا 500 دولار و انى عايز بس احول
من رصيدى 300 دولار لشركة فى الخارج
رد عليا كالاتى :انك عادى ممكن تحول دولار من حسابك الى اى شركة فى الخارج و مش لازم تودع دولار
انا قولتله طب لما استقبل فلوس بدولار حيصل ايه
قلى : ان الفلوس حتتبعت عادى على حسابك على انه تحويل حتيجى جى لينا و نسالك عايز تخدهم بالدولار و لا بالمصرى عايزهم بالمصرى حنحولهملك و لا بالدولار عادى حتخدهم .
هو ده قلهولى بالنص ان دلوقتى مش عارف هل كلامه غلط و لا صح
و هل فى نقطه فيتنى ارجو من حضرتك استاذ شريف افادتى فى ذللك و للك جزيل الشكر
عضو نشيط

زكريا العتيبى is on a distinguished road
625#
15 - 03 - 2009, 05:44 PM
سؤال استكمالا لموضوع البنك
كم يحصل البنك على التحويل منه الى شركة الوساطة
وايضا من شركة الوساطة الى يعنى رايح جاى
وهل يأخذ نسبة مئوية على مبلغ التحويل
ام مبلغ ثابت يحصله صغر مبلغ التحويل ام كبر
وما هى المدة الطبيعية لوصول التحويل
من والى شركة الوساطة
وشكرا لك اخى الكريم
وخالص دعواتى لك بالتوفيق ومزيد من النجاح والتألق
شريف خورشيد = ابداع متواصل

زكريا العتيبى غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية محمد عبد المحسن
الصورة الرمزية محمد عبد المحسن

خبرة السوق: 3 الى 5 سنوات
محمد عبد المحسن is on a distinguished road
626#
15 - 03 - 2009, 06:05 PM
السلام عليكم أخواني أعضاء المنتدى وأسمحوا لي احيي شريف باشا خورشيد تحية خاصة. وكنت عايز أقوله اني لقيت شركة وساطة بتتعاملفي تمويل الحسابات مع بنك ليبرتي ريسيرف الالكتروني Liberty reserve كأختيار اضافي مع التحويل البنكي العادي اللي قال عليه الجنرال .والموضوع بالنسبة لي في التعامل مع هذا البنك سهل جدا ومضمون اللي هوه بنك ليبرتي يعني. طبعا كنت عايز أعرف رأيك يا عم شريف. رحم الله والدك ووفقك لما يحب ويرضى. أرجو الإفادة.
محمد عبد المحسن غير متواجد حالياً  
عضو فـعّـال

627#
15 - 03 - 2009, 06:19 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fifthelement مشاهدة المشاركة
شكرا حضرتك على هذا الشرح الوافى و الله يخليك لينا
و معلش كان عندى استفسار
انا اول امبارح رحت البنك الاهلى سوستيه جنرال و سحبت بطاقه الشباب اللى بتيدينى 3 بطاقات ائتمانيه و دفعت خمسين جنيه مصرى و كلمته على حكايه الدولار و قالى انك تدفع 500 دولار عشان تعمل رصيد دولار بجانب المصرى و قلتله انا مش معايا 500 دولار و انى عايز بس احول
من رصيدى 300 دولار لشركة فى الخارج
رد عليا كالاتى :انك عادى ممكن تحول دولار من حسابك الى اى شركة فى الخارج و مش لازم تودع دولار
انا قولتله طب لما استقبل فلوس بدولار حيصل ايه
قلى : ان الفلوس حتتبعت عادى على حسابك على انه تحويل حتيجى جى لينا و نسالك عايز تخدهم بالدولار و لا بالمصرى عايزهم بالمصرى حنحولهملك و لا بالدولار عادى حتخدهم .
هو ده قلهولى بالنص ان دلوقتى مش عارف هل كلامه غلط و لا صح
و هل فى نقطه فيتنى ارجو من حضرتك استاذ شريف افادتى فى ذللك و للك جزيل الشكر

انا نفسى اعرف اسمك ؟
على اى حال يمكن دة تكون طريقة لكن انا الحقيقة معرفهاش ولو كلامه صح يبقى جرب مش تهتخسر حاجة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زكريا العتيبى مشاهدة المشاركة
سؤال استكمالا لموضوع البنك
كم يحصل البنك على التحويل منه الى شركة الوساطة
وايضا من شركة الوساطة الى يعنى رايح جاى

اعتقد مبلغ بسيط يتراوح من 25 الى 40 دولار لو انتا بعت من من مصر الى الشركة شركات الوساطة تختلف فى شركات مش بتخصم وفى شركات بتخصم
ويمكن الرجوع لشركتك عشان تسالهم

وهل يأخذ نسبة مئوية على مبلغ التحويل
ام مبلغ ثابت يحصله صغر مبلغ التحويل ام كبر
وما هى المدة الطبيعية لوصول التحويل
من والى شركة الوساطة

بردوا نفس الاجابة يا زكريا بيعتمد على الشركة واعتق ان اى شركة كويسة لا تتعدى 3 الى 4 ايام بالكتير على اقصى تقدير مع مراعاة ايام العطلات

وشكرا لك اخى الكريم
وخالص دعواتى لك بالتوفيق ومزيد من النجاح والتألق
شريف خورشيد = ابداع متواصل

اسالكم الدعاء

التوقيع

خاطب الله تعالى داود وقال: يا داود أنت تريد وأنا أريد فإن رضيت بما أريد أعطيتك ما تريد وإن لم ترضى بما أريد أتعبتك فيما تريد ثم لا

موقوف

Smile رد: @@ كافيه الفوركسية - عندك اى سؤال اتفضل @@
628#
15 - 03 - 2009, 06:34 PM
اقتباس:
انا نفسى اعرف اسمك ؟

على اى حال يمكن دة تكون طريقة لكن انا الحقيقة معرفهاش ولو كلامه صح يبقى جرب مش تهتخسر حاجة

اسالكم الدعاء
شكرا حضرتك على الاجابه و انا اسمى محمد السيد محمود على عامر
و كلمت حضرتك قبل كده على هوت و كان ايميلى mohamed@[عذراً, فقط الأعضاء يمكنهم مشاهدة الروابط ]
الصورة الرمزية نادر فيليب
عضو فـعّـال
الصورة الرمزية نادر فيليب

خبرة السوق: 3 الى 5 سنوات
نادر فيليب is on a distinguished road
629#
15 - 03 - 2009, 08:05 PM
صبح شريف باشا منور يا باشا والله وليك وحشة
أنا واقف على كوبرى ستانلى دلوقت شاورلى والنبى وأنت معدى وسايق طيارة الرحلة عشان نفرح العيال ههههه
وتوصل بالسلامة يا باشا ... الله ينور
نادر فيليب غير متواجد حالياً  
عضو فـعّـال

630#
15 - 03 - 2009, 08:29 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد عبد المحسن مشاهدة المشاركة
السلام عليكم أخواني أعضاء المنتدى وأسمحوا لي احيي شريف باشا خورشيد تحية خاصة. وكنت عايز أقوله اني لقيت شركة وساطة بتتعاملفي تمويل الحسابات مع بنك ليبرتي ريسيرف الالكتروني Liberty reserve كأختيار اضافي مع التحويل البنكي العادي اللي قال عليه الجنرال .والموضوع بالنسبة لي في التعامل مع هذا البنك سهل جدا ومضمون اللي هوه بنك ليبرتي يعني. طبعا كنت عايز أعرف رأيك يا عم شريف. رحم الله والدك ووفقك لما يحب ويرضى. أرجو الإفادة.
اخى محمد
فعلا فى شركات بتسمح بموضوع البنك الاليكترونى لكن انا مجربتهاش الحقيقة فمقدرش اديك راى فى شئ مجربتهوش لكن ممكن يكون حد من اعضاء المنتدى تعامل مع الموضوع ويفيدنا اكتر اسالك الدعاء

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nader_ph مشاهدة المشاركة
صبح شريف باشا منور يا باشا والله وليك وحشة
أنا واقف على كوبرى ستانلى دلوقت شاورلى والنبى وأنت معدى وسايق طيارة الرحلة عشان نفرح العيال ههههه
وتوصل بالسلامة يا باشا ... الله ينور

تسلم يا نادر اشكرك

التوقيع

التعديل الأخير تم بواسطة شريف خورشيد ; 15 - 03 - 2009 الساعة 08:33 PM

الكلمات الدلالية (Tags)
100, مناقشة, الى, الف, الفوركسية, دولار, رحلة, كافيه

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام

11:40 PM