• 7:34 مساءاً

دبل حسابك كيفما تشااااء

Like Tree9Likes

الصورة الرمزية ((kingCOBRA))
عضو نشيط

خبرة السوق: 5 الى 10 سنوات
((kingCOBRA)) is on a distinguished road
افتراضي رد: دبل حسابك كيفما تشااااء
291#
19 - 07 - 2011, 10:47 AM
وفرصه ايضا على ال GBP/USD في انتظار اكتمال الشروط

التوقيع

سُبْحَانَ اللَّهِ وَبِحَمْدِهِ، عَدَدَ خَلْقِهِ، وَرِضَا نَفْسِهِ، وَزِنَةَ عَرْشِهِ، وَمِدَادَ كَلِمَاتِهِ
اللهم صلي وسلم على حبيبي وسيدي محمد صلى الله عليه وسلم

الله يرزق الجميــــــع
((kingCOBRA)) غير متواجد حالياً  

عضو نشيط جدا

OsamaRh is on a distinguished road
292#
19 - 07 - 2011, 01:36 PM
أظن الشروط إكتملت عند: USDJPY
أليس كذلك؟؟
OsamaRh غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية ehab1981
عضو جديد
الصورة الرمزية ehab1981

خبرة السوق: 1 الى 3 سنوات
ehab1981 is on a distinguished road
293#
19 - 07 - 2011, 02:31 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ((kingCOBRA)) مشاهدة المشاركة
بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله ماشاءالله عليك اخوي ايهاب انت حمستني ارجع للموضوع من جديد لااخفيكم سرا انه تم الوقف لانه حصل خلاف مع صاحب الاستراتيجيه اخوي ( عريب ) لانه كان يظن اني اخذت الاستراتيجيه ونسبتها لي لكن الفكره كانت غير كدا كان الاهم انه نفيد كل اخوانا المسلمين وحقيقتا الاخ عريب عدل في الاستراتيجيه تعديلات جديده وغير من شكلها لكن انا حبيت انها تفضل زي ماهي ............ لكن مع الحماس اللي شفته منك ومن الاخوه قررت اني اكون مساعد لك في الاستراتيجيه ونضع كل الفرص اليوميه وبالفعل الاستراتيجيه شغاله على غلب العملات ويفضل انها تكون بسبريد قليل الاستراتيجيه مشروح شرح موفي في ملف PDF في المرفقات توجد ملف ضغط للاستراتيجيه و ملف الشرح

المؤشر والتمبلت
http://forum.borsaat.com/uploaded/57973_1311038013.rar

شرح الاستراتيجيه بالكامل
http://forum.borsaat.com/uploaded/57973_1311038507.rar
بارك الله فيك ويسعدنى انى اكون سبب فى احياء هذا الموضوع .

ربنا يكرمنا يجيعا

ما يشغلنى الان هو البحث عن الموشرات الداخلية مثل Pips to open حيث ان بعض الاعضاء سالنى عليها وبحاول احضر الرد . ان كنت تعلم فياريت تقول عشان انا ياست انى الاقيها .

بالنسبة لسؤء الفهم , دائما وضح الامور للناس اللى اسائت الظن بك وبس اللى عايز يصدق يصدق واللى مش عايز هو حر , فاللله مطلع على القلوب وهو من سنقف امامه للحساب . لكن طبعا حاول الا تضع نفسك موضع الشبهات كما علمنا رسولنا الكريم .

المهم استعذ بالله وقول بسم الله ويالا بينا نجمع الناس تانى . وكما قولت قبل كده حاولت الاقيك اونلاين لكن ملقتكش . يالا بينا بس المهم نوضح للناس واسمحلى اكون معاك اسباب اخفاق بعض الصفقات فلقد تحدثت الى الصقر ولقيته عنده اقتناع ان الموشرات ليس لها لزوم ( قاللى ان الاعتماد على اللو الاسيوى فقط وانا بقول من واقع الخبرة ان المؤشرات هامة جدا وخصوصا قربها او ان تكون فوق بعضها .

لذلك سامحنى انا لا اعدل عليك لكن لو نظرت لشغلى الاسبوع اللى فات نفسى نبدا بعمل الفرصة من بدايتها بالصورة ومتابعتها ثم النتيجة بالصور .

لحصر الاخطاء اللى ممكن البعض يقع فيها . ونسمح بالاسئلة .
بالنسبة لى ليس عندى مشاكل مع الاستراتيجية غير اعادة الدخول شوفت نمازج كثيرة ولكن بيحصل معايا اخطاء فى اعادة الدخول ولذلك كنا اكسب صفقة واحدة او اثنين اسبوعيا .

وفقنى الله واياك على مواصلة المشوار وحمداللة على السلامة اخى العزيز رجوعك لمطار ورشة دبل حسابك كيفما تشاء . اسمحلى اشاركك فى الورشة لنصل بالاعضاء للاسلوب الامثل . على بركة الله

التوقيع

الزعيم

مصراوى اصلى
ehab1981 غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية ehab1981
عضو جديد
الصورة الرمزية ehab1981

294#
19 - 07 - 2011, 06:01 PM
اقتباس:
بسم الله

اولا احب ان اسلم على اخوي وحبيبي عمر ابراهيم وعلى اشرافه المتميز ....
ثانيا اشكر اخوي ايهاب على احياء الورشه من جديد وان شاءالله ستكون بدايه موفقه .....

عدنا اليكم بروح جديده و لكن بنفس الاستراتيجيه وبالاعدادات الاصليه ...... سنبدأ غدا مع مساعدة الاخوه العمل من الساعه 8 صباحبا وحتى 6 مساءا .... والفضل بعد الله سبحانه وتعالي اخوي ايهاب اللذي اعاد احياء الاستراتيجيه و الورشه في المنتدى وباذن الله حتكون افضل ورشة تدبيل للحسابات الصغيره والكبير ونترككم مع الصوره للتمعن

[عذراً, فقط الأعضاء يمكنهم مشاهدة الروابط ]

ونرجوا من الله انه الاخوه كلهم يكونوا بخير ويعودا باسرع وقت وللامام
ربنا يخليك يا اخى فى الله , وانشاء الله نتعاون انا واياك فى نشر هذه الاستراتيجية لانها مميزة . انا كان بيصبرنى اخوى عمرو مشرف بورصات فمن هنا احب اشكره على مساندته لى فلقد كنت وحيدا فى هذه الورشة هههههه محدش كان معبرنى غيره .

عمتا لو قرات اول مشاركة انا كنت بتمنى عودتك كوبرا ( صحيح يبقى قوللى اسمك الحقيقى حتى لو على الخاص احب اتشرف بيك )

ان شاء الله معاك يا كنج بس خلى بالك اذا كنت كنج انا الزعيم هههههه

حتابع بس الفعالية الاسبوع القادم لانى بختبر مؤشر وعايز اتكلم معاك فيه يصلح لورشة وانا على اد ما دورت فى بورصات بس مش لاقى حد اختبره . حكلمك فيه الاسبوع القادم

همسات بسيطة:

1- ( الموشر ممكن يكون تاكيد لاستراتيجيتنا هنا من بدرى شوية )
2- ملف شرح الاستراتيجية لا يعمل يا صديقى ( اذا كان هو القديم ابقى قوللى عشان عندى)

التوقيع

الزعيم

مصراوى اصلى
عضو نشيط

خبرة السوق: 5 الى 10 سنوات
((kingCOBRA)) is on a distinguished road
295#
19 - 07 - 2011, 06:14 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ehab1981 مشاهدة المشاركة
بارك الله فيك ويسعدنى انى اكون سبب فى احياء هذا الموضوع .

ربنا يكرمنا يجيعا

ما يشغلنى الان هو البحث عن الموشرات الداخلية مثل Pips to open حيث ان بعض الاعضاء سالنى عليها وبحاول احضر الرد . ان كنت تعلم فياريت تقول عشان انا ياست انى الاقيها .
انا جاوبت الاخ اللي سأل عنها في الصفحه اللي فاتت ...... وهي عباره عن تحرك السعر صعودا او نزولا من نقطه البدايه السعريه اليوميه

بالنسبة لسؤء الفهم , دائما وضح الامور للناس اللى اسائت الظن بك وبس اللى عايز يصدق يصدق واللى مش عايز هو حر , فاللله مطلع على القلوب وهو من سنقف امامه للحساب . لكن طبعا حاول الا تضع نفسك موضع الشبهات كما علمنا رسولنا الكريم .
والله يدور اجره عند ربه وخلاص ..... والحمدلله انا من اول الموضوع وانا حاطط شكر لصاحب الاستراتيجيه قبل البدأ فيها

المهم استعذ بالله وقول بسم الله ويالا بينا نجمع الناس تانى . وكما قولت قبل كده حاولت الاقيك اونلاين لكن ملقتكش . يالا بينا بس المهم نوضح للناس واسمحلى اكون معاك اسباب اخفاق بعض الصفقات فلقد تحدثت الى الصقر ولقيته عنده اقتناع ان الموشرات ليس لها لزوم ( قاللى ان الاعتماد على اللو الاسيوى فقط وانا بقول من واقع الخبرة ان المؤشرات هامة جدا وخصوصا قربها او ان تكون فوق بعضها .
طبعا المؤشرات مهمه شوف الورشه تحتاج لفريق وعمل جماعي ..... لانه اقرب مثال كما حدث اليوم مع اليورو ين واليورو ولار كانوا في نزول والشروط بدأت بالتطبيق وفجأه قوي اليورو طبعا في احيانا مش لازم كل الشروط تكتمل لكن في كم شرط معين اذا اكتمل تدخل وقوي قلبك كما في الصوره

انا دخلت سيل مع اليورو ين وخرجت ب -40 وطبعا على طول دخلت بعقد مضاعف باي على اليورو ين وكسبت +70 اعتمد على المؤشرات وطبعا توفر الممارسه ....

لذلك سامحنى انا لا اعدل عليك لكن لو نظرت لشغلى الاسبوع اللى فات نفسى نبدا بعمل الفرصة من بدايتها بالصورة ومتابعتها ثم النتيجة بالصور .
لا يااخوي من غير اعذار ..... بارك الله فيك .... وان شاءالله مافي غير ارباح ارباح

لحصر الاخطاء اللى ممكن البعض يقع فيها . ونسمح بالاسئلة .
بالنسبة لى ليس عندى مشاكل مع الاستراتيجية غير اعادة الدخول شوفت نمازج كثيرة ولكن بيحصل معايا اخطاء فى اعادة الدخول ولذلك كنا اكسب صفقة واحدة او اثنين اسبوعيا .
كدا كدا لازم بحال من الاحوال اعادة اختبار كل مستوى يخترقه لن اعاد الاختبار كنا له بالمرصاد فنحن نشتغل على 8 عملات لازم كم زوج يعمل اعادة اختبار ..... ونحنا معاهم

وفقنى الله واياك على مواصلة المشوار وحمداللة على السلامة اخى العزيز رجوعك لمطار ورشة دبل حسابك كيفما تشاء . اسمحلى اشاركك فى الورشة لنصل بالاعضاء للاسلوب الامثل . على بركة الله
الله يسلمك ...... وان شاء تكون ورشه مثاليه وطبعا من غير كلام اكيد حتكون احد الاعضاء المهمين في الفريق ...... والله كريم يارب

التوقيع

سُبْحَانَ اللَّهِ وَبِحَمْدِهِ، عَدَدَ خَلْقِهِ، وَرِضَا نَفْسِهِ، وَزِنَةَ عَرْشِهِ، وَمِدَادَ كَلِمَاتِهِ
اللهم صلي وسلم على حبيبي وسيدي محمد صلى الله عليه وسلم

الله يرزق الجميــــــع
((kingCOBRA)) غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية عمرو ابراهيم
نائب المدير العام
الصورة الرمزية عمرو ابراهيم

خبرة السوق: اكثر من 10 سنوات
عمرو ابراهيم is on a distinguished road
Smile رد: دبل حسابك كيفما تشااااء
296#
19 - 07 - 2011, 08:13 PM
اقتباس:
بسم الله

اولا احب ان اسلم على اخوي وحبيبي عمر ابراهيم وعلى اشرافه المتميز ....
ثانيا اشكر اخوي ايهاب على احياء الورشه من جديد وان شاءالله ستكون بدايه موفقه .....

عدنا اليكم بروح جديده و لكن بنفس الاستراتيجيه وبالاعدادات الاصليه ...... سنبدأ غدا مع مساعدة الاخوه العمل من الساعه 8 صباحبا وحتى 6 مساءا .... والفضل بعد الله سبحانه وتعالي اخوي ايهاب اللذي اعاد احياء الاستراتيجيه و الورشه في المنتدى وباذن الله حتكون افضل ورشة تدبيل للحسابات الصغيره والكبير ونترككم مع الصوره للتمعن

ونرجوا من الله انه الاخوه كلهم يكونوا بخير ويعودا باسرع وقت وللامام

وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
يالف هلا بالحبيب حسن حمدلله علي سلامتك يالغالي
وبورصات والورشة نورت والله بعودتك الجميله
وان شاء الله ماتغيب عنا ثاني
والله يسلملي عمرك يارب العالمين
عمرو ابراهيم غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية ehab1981
عضو جديد
الصورة الرمزية ehab1981

297#
20 - 07 - 2011, 12:38 AM
السلام على احبة الخير والسلام

فرصة شراء للمتابعة و ليس الدخول !!!!!!!!!!!!!!

USDJPY

لا زال لدينا ان ننتظر اختراق مع غلق شمعة وافتتاح اخرى خارج الخط الاسيوى ( نرجو الاهتمام دائما بالتفاصيل فهى هامة ( مؤشر القوة دولار اعلى من ين طبعا من المفضل ان يكون 4 مربعات على الاقل وده حنتابعة )

بعد اكتمال الشروط السابقة

هدف 20-25 مع استوب -50 كما قال اخى وصديقى حسن

لو حد صاحى معايا حنتابع اذا كانت فرصة ام لا

الشارت مرفق

هههههه الظاهر حنقسمها ورديات هو النهار وانا الليل واخره . ربنا يجمعنا على وقت معين انشاء
الله

بالمناسبة فترة النهار بتكون افضل لان بورصة الليل خصوصا بعد 12 مساء حتى الصباح بتكون بورصة سيدنى وطوكيو وغالبا بتكون سيولة ميتة احيانا ولو ان ساعات تفاجانا بالعكس لكن انا بتكلم عن اغلب الوقت . تحياتى للجميع ونتجمع على الخير .
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg sss.JPG‏ (169.2 كيلوبايت, المشاهدات 6)

التوقيع

الزعيم

مصراوى اصلى
عضو جديد

pola gerges is on a distinguished road
298#
20 - 07 - 2011, 01:47 AM
الاستراتيجيه جامدة بس شكلها معقد اوى
بس الميزة انها بتدى فرص ممتازة و صحيحة و دة المهم
انا متابع معاكم ان شاء الله
pola gerges غير متواجد حالياً  
عضو نشيط جدا

OsamaRh is on a distinguished road
299#
20 - 07 - 2011, 01:57 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ehab1981 مشاهدة المشاركة
السلام على احبة الخير والسلام

فرصة شراء للمتابعة و ليس الدخول !!!!!!!!!!!!!!

USDJPY

لا زال لدينا ان ننتظر اختراق مع غلق شمعة وافتتاح اخرى خارج الخط الاسيوى ( نرجو الاهتمام دائما بالتفاصيل فهى هامة ( مؤشر القوة دولار اعلى من ين طبعا من المفضل ان يكون 4 مربعات على الاقل وده حنتابعة )

بعد اكتمال الشروط السابقة

هدف 20-25 مع استوب -50 كما قال اخى وصديقى حسن

لو حد صاحى معايا حنتابع اذا كانت فرصة ام لا

الشارت مرفق

هههههه الظاهر حنقسمها ورديات هو النهار وانا الليل واخره . ربنا يجمعنا على وقت معين انشاء
الله

بالمناسبة فترة النهار بتكون افضل لان بورصة الليل خصوصا بعد 12 مساء حتى الصباح بتكون بورصة سيدنى وطوكيو وغالبا بتكون سيولة ميتة احيانا ولو ان ساعات تفاجانا بالعكس لكن انا بتكلم عن اغلب الوقت . تحياتى للجميع ونتجمع على الخير .

هل تفعلت الصفقة أم لا؟؟
OsamaRh غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية ehab1981
عضو جديد
الصورة الرمزية ehab1981

300#
20 - 07 - 2011, 02:00 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pola gerges مشاهدة المشاركة
الاستراتيجيه جامدة بس شكلها معقد اوى
بس الميزة انها بتدى فرص ممتازة و صحيحة و دة المهم
انا متابع معاكم ان شاء الله

اهلا بك
ثق تماما انها ليست معقدة ولكنها محتاجة متابعة

ونصيحة اخ لن ينجح احد اذا لم يمارسها كثيرا على الديمو ثم على الحقيقى بلوت صغير حتى تكسر حاجز الخوف وكمان عشان ادارة راس المال

يسعدنا متابعتك واهلا بك . تشرفنا بك

التوقيع

الزعيم

مصراوى اصلى

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام