• 12:05 مساءاً




حصــريا : ورشة شم العملات اليومية الثابتة " اساس سوق العملات "

إضافة رد
أدوات الموضوع
الصورة الرمزية فوريكس مان
قائد ورشة الانتحار
الصورة الرمزية فوريكس مان
 
تاريخ التسجيل: Jul 2009
الدولة: اسكندريــــة طبعــــ
المشاركات: 3,645
خبرة السوق: اكثر من 10 سنوات
معدل تقييم المستوى: 20
فوريكس مان is on a distinguished road
افتراضي رد: حصــريا : ورشة شم العملات اليومية الثابتة " اساس سوق العملات "
71#
02 - 09 - 2010, 02:47 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alaa366 مشاهدة المشاركة
السلام عليكم




اين يمكنني متابعه التقارير الاقتصاديه لكل بلد ؟؟؟؟؟ غير فوركس فكتوري وبلومبيرج ؟؟؟؟؟؟
[عذراً, فقط الأعضاء يمكنهم مشاهدة الروابط ]

التوقيع

فوريكس مان غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس

الصورة الرمزية فوريكس مان
قائد ورشة الانتحار
الصورة الرمزية فوريكس مان
 
تاريخ التسجيل: Jul 2009
الدولة: اسكندريــــة طبعــــ
المشاركات: 3,645
خبرة السوق: اكثر من 10 سنوات
معدل تقييم المستوى: 20
فوريكس مان is on a distinguished road
افتراضي رد: حصــريا : ورشة شم العملات اليومية الثابتة " اساس سوق العملات "
72#
02 - 09 - 2010, 04:06 AM
ان شاء الله اليورو عملة قويـــــــــــــة

التوقيع

فوريكس مان غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
عضو جديد
 
تاريخ التسجيل: Apr 2010
المشاركات: 212
معدل تقييم المستوى: 17
alaa366 is on a distinguished road
افتراضي رد: حصــريا : ورشة شم العملات اليومية الثابتة " اساس سوق العملات "
73#
02 - 09 - 2010, 04:22 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فوريكس مان مشاهدة المشاركة
ان شاء الله اليورو عملة قويـــــــــــــة



السلام عليكم




ما رايك بالمجنون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
alaa366 غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
الصورة الرمزية فوريكس مان
قائد ورشة الانتحار
الصورة الرمزية فوريكس مان
 
تاريخ التسجيل: Jul 2009
الدولة: اسكندريــــة طبعــــ
المشاركات: 3,645
خبرة السوق: اكثر من 10 سنوات
معدل تقييم المستوى: 20
فوريكس مان is on a distinguished road
افتراضي رد: حصــريا : ورشة شم العملات اليومية الثابتة " اساس سوق العملات "
74#
02 - 09 - 2010, 06:00 AM
والله ان شاء الله هابط
لحد بداية لندن
وبعدين يبدا تصحيح
ويتحدد وجهته حسب اخبار الباوند
والله اعلى واعلم

التوقيع

فوريكس مان غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
عضو جديد
 
تاريخ التسجيل: Aug 2010
الدولة: Arab Republic of Egypt
المشاركات: 42
خبرة السوق: 6 شهور الى سنة
معدل تقييم المستوى: 0
rezo91 is on a distinguished road
افتراضي رد: حصــريا : ورشة شم العملات اليومية الثابتة " اساس سوق العملات "
75#
02 - 09 - 2010, 06:25 AM
استاذ محمود ارجوك ثم ارجوك ثم ارجوك
نحتاج ورشه للمبتدئين لتعليم شم اتجاه العملات ونقاط الدخول والخروج
من السوق لانهم اهم الاشياء للنجاح فى الفوركس
ارجوك مره تانيه يا استاذ محمود
المبتدئين هم الاولى بك وبعلمك من المحترفين والشمامين
والمحترفين كمان هيستفادو من الموضوع ده اكتر من لما ياخدوا توصيات جاهزه
وكمان هتبقى اريح بالنسبه لحضرتك واكثر ثوابا عند الله
مش ضرورى ورشه ممكن توبيك تعمله وقت اجازة السوق
اكيد هيفيدنا كتير ... منتظر رائيك وردك بفارغ الصبر
rezo91 غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
الصورة الرمزية فوريكس مان
قائد ورشة الانتحار
الصورة الرمزية فوريكس مان
 
تاريخ التسجيل: Jul 2009
الدولة: اسكندريــــة طبعــــ
المشاركات: 3,645
خبرة السوق: اكثر من 10 سنوات
معدل تقييم المستوى: 20
فوريكس مان is on a distinguished road
افتراضي رد: حصــريا : ورشة شم العملات اليومية الثابتة " اساس سوق العملات "
76#
02 - 09 - 2010, 07:27 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rezo91 مشاهدة المشاركة
استاذ محمود ارجوك ثم ارجوك ثم ارجوك
نحتاج ورشه للمبتدئين لتعليم شم اتجاه العملات ونقاط الدخول والخروج
من السوق لانهم اهم الاشياء للنجاح فى الفوركس
ارجوك مره تانيه يا استاذ محمود
المبتدئين هم الاولى بك وبعلمك من المحترفين والشمامين
والمحترفين كمان هيستفادو من الموضوع ده اكتر من لما ياخدوا توصيات جاهزه
وكمان هتبقى اريح بالنسبه لحضرتك واكثر ثوابا عند الله
مش ضرورى ورشه ممكن توبيك تعمله وقت اجازة السوق
اكيد هيفيدنا كتير ... منتظر رائيك وردك بفارغ الصبر
ان شاء الله يا مان
بس ارتب اوراقى
انا بس فى حاجات ينفع تتشرح
وحاجات مينفعش
لان فى معطيات تنفع لايام وايام لأ
حضرتك هتاخد الشرح تنفذو كل يوم
هتقع فحاجة هتدعى عليا
لكن انته تابع معايا وتابع على منصة ماركتيفا
ان شاء الله هتقدر تظبط معاك

التوقيع

فوريكس مان غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
عضو جديد
 
تاريخ التسجيل: Aug 2010
الدولة: Arab Republic of Egypt
المشاركات: 42
خبرة السوق: 6 شهور الى سنة
معدل تقييم المستوى: 0
rezo91 is on a distinguished road
افتراضي رد: حصــريا : ورشة شم العملات اليومية الثابتة " اساس سوق العملات "
77#
02 - 09 - 2010, 10:14 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فوريكس مان مشاهدة المشاركة
ان شاء الله يا مان
بس ارتب اوراقى
انا بس فى حاجات ينفع تتشرح
وحاجات مينفعش
لان فى معطيات تنفع لايام وايام لأ
حضرتك هتاخد الشرح تنفذو كل يوم
هتقع فحاجة هتدعى عليا
لكن انته تابع معايا وتابع على منصة ماركتيفا
ان شاء الله هتقدر تظبط معاك
استاذ محمود مش جديد عليك اهتمامك وردك السريع
رتب اوراقك براحتك وخد وقتك بس ارجوك ما تنساناش
لانى فعلا اقسم بالله بخش ورشه توصيات بلدنا
بصدع من كتر التفكير والتركيز لان فى كلام كتير انا مش ببقى فاهمه
انا اولا مش عارف انت بتعرفوا ازاى ان العمله دى قويه والعمله دى ضعيفه
وازاى بتربطوا بين قوة العملات وضعفها فى الشرا او البيع
تانى حاجه الصفقات المعلقه دى كلها والموضوع بتاعك الخاص بالسكالبينج الالى
انا عايز اعرف بناءا على ايه اشترى من تحت سعر الفتح بــ 100 نقطه
وابيع من فوق سعر الفتح بــ 75 نقطه
بناءا على ايه ؟ يعنى هو روتين يومى مثلا ؟
طيب لو كده يبقى اهمية ولازمة متابعة الاخبار ايه طالما انتوا واثقين
ان السعر هيوصل للنقطه دى ويستجيب وبتعلقوا من قبل النقطه دى بنقاط مهوله ؟
ولا الاخبار مثلا هيا اللى بتدعمك وبتاكدلك تعليق الصفقات دى
اسئله كتيييييييير تتطرح نفسها بقوه للمبتدئين اللى زى
فعلشان نوفر عليك الرد على كل الاسئله دى اللى انا واثق انها بتاخد من وقتك كتير
ارجوك وفر تلات ارباع الوقت ده وفى الربع بس اشرحلنا الدنيا فيها ايه
اللى ينفع تشرحه اشرحه واللى مش هينفع علشان معطيات اليوم
قولنا عليه وعلى المعطيات المتغيره يوميا دى
والله لقينا انهارده المعطيات دى موجوده ننفز
مش موجوده مش هننفز وحتى لو غلطت اكيد الواحد مش بيتعلم بالساهل
ارجوك يا استاذ محمود مره تانيه
المبتدئين اولى بيك حطهم فى ديرة اهتمامك واعتبرها زكاة رمضان
وعلى فكره والله كلمه بجد ماكونتش متخيل انى فى يوم من الايام هقولها لحد
انا لو هامشى معاك اشيلك شنطتك انا موافق لو علامى منك هيكون هو المقابل
ربنا يوفقك ويوفقنا جميعا مش بتوصياتك ... بعلمك
rezo91 غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
الصورة الرمزية فوريكس مان
قائد ورشة الانتحار
الصورة الرمزية فوريكس مان
 
تاريخ التسجيل: Jul 2009
الدولة: اسكندريــــة طبعــــ
المشاركات: 3,645
خبرة السوق: اكثر من 10 سنوات
معدل تقييم المستوى: 20
فوريكس مان is on a distinguished road
افتراضي رد: حصــريا : ورشة شم العملات اليومية الثابتة " اساس سوق العملات "
78#
02 - 09 - 2010, 10:55 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rezo91 مشاهدة المشاركة
استاذ محمود مش جديد عليك اهتمامك وردك السريع
رتب اوراقك براحتك وخد وقتك بس ارجوك ما تنساناش
لانى فعلا اقسم بالله بخش ورشه توصيات بلدنا
بصدع من كتر التفكير والتركيز لان فى كلام كتير انا مش ببقى فاهمه
انا اولا مش عارف انت بتعرفوا ازاى ان العمله دى قويه والعمله دى ضعيفه
وازاى بتربطوا بين قوة العملات وضعفها فى الشرا او البيع
تانى حاجه الصفقات المعلقه دى كلها والموضوع بتاعك الخاص بالسكالبينج الالى
انا عايز اعرف بناءا على ايه اشترى من تحت سعر الفتح بــ 100 نقطه
وابيع من فوق سعر الفتح بــ 75 نقطه
بناءا على ايه ؟ يعنى هو روتين يومى مثلا ؟
طيب لو كده يبقى اهمية ولازمة متابعة الاخبار ايه طالما انتوا واثقين
ان السعر هيوصل للنقطه دى ويستجيب وبتعلقوا من قبل النقطه دى بنقاط مهوله ؟
ولا الاخبار مثلا هيا اللى بتدعمك وبتاكدلك تعليق الصفقات دى
اسئله كتيييييييير تتطرح نفسها بقوه للمبتدئين اللى زى
فعلشان نوفر عليك الرد على كل الاسئله دى اللى انا واثق انها بتاخد من وقتك كتير
ارجوك وفر تلات ارباع الوقت ده وفى الربع بس اشرحلنا الدنيا فيها ايه
اللى ينفع تشرحه اشرحه واللى مش هينفع علشان معطيات اليوم
قولنا عليه وعلى المعطيات المتغيره يوميا دى
والله لقينا انهارده المعطيات دى موجوده ننفز
مش موجوده مش هننفز وحتى لو غلطت اكيد الواحد مش بيتعلم بالساهل
ارجوك يا استاذ محمود مره تانيه
المبتدئين اولى بيك حطهم فى ديرة اهتمامك واعتبرها زكاة رمضان
وعلى فكره والله كلمه بجد ماكونتش متخيل انى فى يوم من الايام هقولها لحد
انا لو هامشى معاك اشيلك شنطتك انا موافق لو علامى منك هيكون هو المقابل
ربنا يوفقك ويوفقنا جميعا مش بتوصياتك ... بعلمك
بالنسبة لقوة العملة او ضعفها
ليها معايرر كتيرة
تبدا بمراقبتك لمكؤشر تشانج وربط حركة العملة امام عدة عملات وشوية معادلات تانية هجهز شرحها ان شاء الله بس حد يقتنع ه
ثانيا بتربط الاخبار بحركة العملة قبل الخبر امام العملات

اما موضوع نظام الاسكالبينج
فدة نظام الحمد لله ممتاز
مش روتين او كدة
بس الاخبار بتسنده
يعنى الاخبار بتحرك السوق
انتخه مثلا ممكن متعرفشتتعامل مع الخبر ومش عارف هيودى السو فين انهاردة
فبتعلق مصيدة للسعر
فاتجاهين
واحد فى الاتجاه الشمالى لو صعد ياخد امرك معاه ويضرب هدفك الصغير
وواحد فى الاتجاه الجنوبى لو هبط ياخد امرك معاه ويضرب هدفك الصغير
اذن الخبر مهما جه تاثيره
انته هتركب معاه
او ميول السوق عامة
جه هبوط
تركب مع الهبوط
جه صعود هتركب مع الصعود
والمناطق تم اختيارها وفا لمتابعة ومعاصرة السوق فترات طويلة
ويا مان شنطة ايه انا بطلت اشيل شنط من ايام الاعدادى
كلنا واحد يمكن انته تكون احسن منى بس محتاج تثق بنفسك شوية وتتمرن

سلام

التوقيع

فوريكس مان غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
عضو جديد
 
تاريخ التسجيل: Aug 2010
الدولة: Arab Republic of Egypt
المشاركات: 42
خبرة السوق: 6 شهور الى سنة
معدل تقييم المستوى: 0
rezo91 is on a distinguished road
افتراضي رد: حصــريا : ورشة شم العملات اليومية الثابتة " اساس سوق العملات "
79#
02 - 09 - 2010, 12:04 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فوريكس مان مشاهدة المشاركة
بالنسبة لقوة العملة او ضعفها
ليها معايرر كتيرة
تبدا بمراقبتك لمكؤشر تشانج وربط حركة العملة امام عدة عملات وشوية معادلات تانية هجهز شرحها ان شاء الله بس حد يقتنع ه
ثانيا بتربط الاخبار بحركة العملة قبل الخبر امام العملات

اما موضوع نظام الاسكالبينج
فدة نظام الحمد لله ممتاز
مش روتين او كدة
بس الاخبار بتسنده
يعنى الاخبار بتحرك السوق
انتخه مثلا ممكن متعرفشتتعامل مع الخبر ومش عارف هيودى السو فين انهاردة
فبتعلق مصيدة للسعر
فاتجاهين
واحد فى الاتجاه الشمالى لو صعد ياخد امرك معاه ويضرب هدفك الصغير
وواحد فى الاتجاه الجنوبى لو هبط ياخد امرك معاه ويضرب هدفك الصغير
اذن الخبر مهما جه تاثيره
انته هتركب معاه
او ميول السوق عامة
جه هبوط
تركب مع الهبوط
جه صعود هتركب مع الصعود
والمناطق تم اختيارها وفا لمتابعة ومعاصرة السوق فترات طويلة
ويا مان شنطة ايه انا بطلت اشيل شنط من ايام الاعدادى
كلنا واحد يمكن انته تكون احسن منى بس محتاج تثق بنفسك شوية وتتمرن

سلام
النقطه بتاعت قوة العملات دى انا حاسس انها تقيله شويه على المبتدئين اللى زى حالاتى
فهننتظر منك ان شاء الله شرح وافى وكافى وقت اما تفضى
اما نقطه الاسكالبينج ليا بس كام استفسار كده
يعنى انا بعلق صفقتين واحده فى الشمال وواحده فى الجنوب
طيب هل لو اللى فى الشمال دى اتحقق هدفها نلغى بتاعت الجنوب
ولا نسيبها لو فى خبر مثلا بيدعم ارتداد السعر وهيروح للمنطقه دى ويضرب هدفها برضو
وبعدين هو انا هنتظر صعود السعر او هبوط 100 نقطه علشان اكسب 10 نقط
حاسس ان الموضوع مش مجزى الا لو الفرص موجوده كتير على مدار اليوم وفى ازواج كتير ؟
وبعدين ياريس ساعات الاقيك بتقول نقطه دخول كويس وسعر كويس نقتنص منه صفقه
والاقيكم اتشتغلوا بالطريقه العادى اللى هيا شراء بسعر السوق الحالى وهدف كذا وستوب كذا
هل دى بقى حاجه تبع الاسكالبينج برضو ولا الانتحار ولا انهى استراتيجيه بالظبط

وازاى انت بتعرف نقطة دخول او خروج كويسه وانت اصلا عدو الشارت ياريس
يعنى مافيش قدامك شموع ودعوم ومقاومات وكده ؟
ولو ماعندكش شنطه اجى اسوقلك العربيه او ادهنلك الحيطه اللى بتكتب عليها
حاجه جديده كل عيد ميلاد دى ياريس
rezo91 غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
عضو جديد
 
تاريخ التسجيل: Aug 2010
الدولة: Arab Republic of Egypt
المشاركات: 42
خبرة السوق: 6 شهور الى سنة
معدل تقييم المستوى: 0
rezo91 is on a distinguished road
افتراضي رد: حصــريا : ورشة شم العملات اليومية الثابتة " اساس سوق العملات "
80#
02 - 09 - 2010, 12:22 PM
الطريقه العاديه اللى بقولك عليها ياريس بتشتغلوا بيها احيانا
زى صفقة الباوند فرنك اللى انت فيها ناو
هل دى بقى تبع اسكالبينج ولا انتحار ولا لان اتجاه الهبوط واضح اوى قدامك
فانت مش محتاج تعلق صفقه فى الشمال
وضيف بقى لجانب حتة نقط الدخول والخروج الكويسه
ازاى كمان بتعرف الاتجاه المتكون من غير ما يكون قدامك شارت
rezo91 غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس


إضافة رد



جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام

المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
@@ توصيـــــات مجانيـــــة / على " جميع العملات الأجنبية " @@ Marvey قسم التوصيات - توصيات العملات 2833 09 - 05 - 2016 08:45 PM
ترويض العملات...ورشة رقمية يومية علي اشهر العملات...LIVE M.aly منتدى تداول العملات العام 316 10 - 12 - 2014 03:31 AM
شم العملات بدون معادلات " ان شاء الله الكندى عملة قوية " فوريكس مان منتدى تداول العملات العام 2 05 - 08 - 2010 10:51 AM
شم العملات بدون معادلات " ان شاء الله النيوزيلندى عملة ضعيفة " فوريكس مان منتدى تداول العملات العام 12 05 - 08 - 2010 04:00 AM
شم العملات بدون معادلات " ان شاء الله الين عملة قوية " فوريكس مان منتدى تداول العملات العام 10 05 - 08 - 2010 02:00 AM


12:05 PM