• 9:18 صباحاً

توليفة رائعة

موضوع مغلق
Like Tree72Likes

الصورة الرمزية amjadona1
عضو مميـز
الصورة الرمزية amjadona1

amjadona1 is on a distinguished road
افتراضي رد: توليفة رائعة
2541#
16 - 08 - 2011, 11:48 PM
قصة الأسترالي فرنك
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته كيف حالكم ياشباب ايش اخباركم عساكم طيبين وكيف الصفقات معاكم طبعا اكيد كلكم فاكرين كلمتي لمن قلت ان اقوى استراتيجية تسير ضعيفة قدام الأخبار وهذا اللي سار معانا اليوم ارجعو لمشاركتي حقت الأسترالي فرنك واللي كانت قبل الساعة 3 ونص العصر ونزلت السعر الحالي 8130 وبناء على القوة النسبية نزل السعر 35 نقطة لكن في تمام الساعة 3 ونص كانت هناك 4 او 5 اخبار قوية على الدولار وكلها كانت ايجابية وانا سبق اني قلتلكم قبل الأخبار القوية ياانكم تقفلو الصفقة او تحطو استوب لوز عشان لاتخسرو ارباحكم واللي سار كالتالي ان الدولار طلع لأن الخبر كان ايجابي فمن الطبيعي جدا ان الفرنك يضعف ومادام الفرنك ضعف امام الدولار اكيد راح تكون فرصة للأسترالي انه يصعد امام الفرنك وتنقلب الأمور رأسا على عقب شباب انا مهمتي التحليل وصيد الفرص وكل واحد يدخل في الصفقة لازم يكون حريص على فلوسه انا دوري في اصطياد الفرص من غير المعقول اني اقعد كل شويا اقلكم على مسئلة الأخبار واللي فيكم كان موجود وقت مانزلت التحليل على الموقع ونزلت موقع بورصة انفو اكيد شاف كم كان الدولار نازل قدام الفرنك حوالي 80 في المية والأسترالي كان نازل قدام الدولار حوالي 90 في المية يعني انا تحليلي كان صح مليون في المية لمن اتكلمت عن القوة النسبية لكن جا الخبر وقلب الأمور فوق تحت فلا احد فيكم يعتقد اني كنت غلطان وبالمناسبة لو حسين كان موجود وقت مانزلت التحليل كان قال كلامي صحيح مليون في المية لكن جا بعد الخبر وكان يعتقد اني غلطان في تحليلي هذي قصة الأسترالي فرنك وسلامتكم
amjadona1 غير متواجد حالياً  

الصورة الرمزية amjadona1
عضو مميـز
الصورة الرمزية amjadona1

2542#
16 - 08 - 2011, 11:56 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة heart-eyes مشاهدة المشاركة
سيدي كلامك على عيني وعلى راسي ولكن الخطأ هنا حدث في قرائت القوة النسبية بين الاسترالي

والفرنك مقابل الدولار ولو حضرتك راجعت موضوع القوة النسبية لوجدت ان الفرنك كان اضعف
من الدولار بينما الاسترالي كان اقوى من الدولار فمن هنا نستنتج والطبيعي ان يصعد الاسترالي
مقابل الفرنك وعلى فكرة انا لما لقيت مشاركة الاستاذ امجد هاي روحت وراجعت القوة النسبية ودخلت شراء والحمدلله حققت معي الصفقة حوالي 100 نقطة اللوم هنا ليس على الاستاذ امجد
بل على من يدخل صفقة وهو مغمض ولا يعرف لما دخلها او لماذا عكس السعر بها اخي روح
شوف القوة النسبية صح بعدين الاستاذ امجد ذكر الموقع في نفس المشاركة حتى انتابعها ولا يكون
الدخول بدون متابعة للاحداث انا اعترف انني اخطأت في عدم تصحيحي للمعلومة ولكن لم يكن لدي
الوقت لذلك وكنت اضافة لذلك اني دخلت وشفت المشاركة متأخر ولكن ولكي تطمأن اخي فان
السعر سيعاود الهبوط باذن الله لكن الامر يحتاج منك الصبر وارجو منك ومن الجميع في حال

ذكرت فرصة المتابعة واخذ نظرة على العملة قبل الدخول حتى لا يحدث سوء وربنا يوفقكم جميعا
لا ياهارت انا محلل كل شي صح ولكن اللي سار ان الخبر قلب الموازين الدولار قبل الخبر نازل 80 في المية قدام الفرنك والأسترالي قدام الدولار نازل 90 في المية فمن الطبيعي يهبط الأسترالي مقابل الفرنك وفعلا هبط 35 نقطة من السعر 8130 اللي نزلته في التحليل ولكن قوة الأخبار الإيجابية على الدولار قلبت الموازين فوق تحت وخلت الفرنك ضعيف جدا امام الدولار وامام الأسترالي وكانت طبعا فرصة لصعود الأسترالي امام الفرنك
عضو جديد

forextrading is on a distinguished road
2543#
17 - 08 - 2011, 12:02 AM
اخوانى احب ان اتشارك تجربتى معاك حتى لا تقعو فى ما وقعت فيه انا دخلت معاكم فى صفقات اول امس وحققت ربح كبير فالطمع لعب معايا ودخلت امس بلوت عالى وغامرت بالحساب ولكن قدر الله وماشاء فعل خسرت الحساب بسبب عدم ادارة راس المال بشكل جيد

لا يغرنكم سوق الفوركس !!!
forextrading غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية amjadona1
عضو مميـز
الصورة الرمزية amjadona1

2544#
17 - 08 - 2011, 12:04 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hanan123 مشاهدة المشاركة
شكرا اخ مبتدئ الف شكر بس بعد اذنك
التوليفة دي 9-30-55-65 صح ؟؟
وصحح لي
9 اكسبونشال
30 =====
55 سيمبل
65 سيمبل
الفريم المستخدم على هذه التوليفة ربع ساعه يوم

التوليفة اللي بناخد منها الاهداف والمقاومات والدعوم وتقاطع 21 مع 200
21 اكسبونشال
100 =====
200 =====
1000 ====
الفريم المستخدم على هذه التوليفة 1 ساعه 5 ايام ؟؟
اذا كنت غلطانه ارجو التوضيح وشكرا لحضرتك
لاحول ولا قوة الا بالله العلي العظيم حسبي الله ونعم الوكيل على كل ظالم وظالمة هل ينفع الفيل يتزوج نملة هل ينفع الحوت يتزوج زرافة هل ينفع تخلطي شاي مع قهوة وتقولي هذا مشروبي المفضل هل ينفع ناكل الرز بالفول يابنت الحلال كيف تشتغلي على توليفتين مختلفين في الفريم كيف تقدري اصلا تحللي وانتي بتشتغلي على فريم الربع ساعة وفريم الساعة وكل توليفة عندك مختلفة عن الثانية ارجوكي ركزي لمن تشتغلي على فريم الربع ساعة في التوليفة القديمة لازم تكون التوليفة الجديدة كمان على فريم الربع ساعة لمن تبغي تتأكدي ان شغلك تمام وتروحي تنتقلي على فريم الساعة مثلا في التوليفة القديمة لازم تروح كمان تحطي التوليفة الجديدة على فريم الساعة مايسير ماينفع مايجوز انك تشتغلي على توليفتين مختلفة وكمان تحطي الفريمات مختلفة بالله عليكي كيف راح تحددي نقطة الدخول عندك والخروج ركزي يابنت الحلال ارجوكي لاتخليني ابطل احضر فرحك انا كنت ناوي احضر واجبلك هدية معايا شويا يورو على باوند على كم استرالي وكندي لكن كذا انتي بطريقتك هذي راح تخليني مااجبلك غير دولارات مزورة تجي تصرفيهم تلاقي نفسك في التخشيبة بتهمة التزوير
عضو جديد

مبتـديء is on a distinguished road
2545#
17 - 08 - 2011, 12:05 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forextrading مشاهدة المشاركة
اخوانى احب ان اتشارك تجربتى معاك حتى لا تقعو فى ما وقعت فيه انا دخلت معاكم فى صفقات اول امس وحققت ربح كبير فالطمع لعب معايا ودخلت امس بلوت عالى وغامرت بالحساب ولكن قدر الله وماشاء فعل خسرت الحساب بسبب عدم ادارة راس المال بشكل جيد

لا يغرنكم سوق الفوركس !!!
شكراً على النصيحه والله يعوضك خير

ممكن تقولي العمله اللي خسرتك
مبتـديء غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية Shady Moustafa
عضو جديد
الصورة الرمزية Shady Moustafa

خبرة السوق: أقل من 6 شهور
Shady Moustafa is on a distinguished road
2546#
17 - 08 - 2011, 12:07 AM
شكرا لك أخى بس كان ليا سؤال الأرقام دى دى أرقام ال Period ؟

21 اكسبونينشال
100 اكسبونينشال
100 سيمبل
200 اكسبونينشال
200 سيمبل
Shady Moustafa غير متواجد حالياً  
عضو جديد

مبتـديء is on a distinguished road
2547#
17 - 08 - 2011, 12:08 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amjadona1 مشاهدة المشاركة
قصة الأسترالي فرنك

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته كيف حالكم ياشباب ايش اخباركم عساكم طيبين وكيف الصفقات معاكم طبعا اكيد كلكم فاكرين كلمتي لمن قلت ان اقوى استراتيجية تسير ضعيفة قدام الأخبار وهذا اللي سار معانا اليوم ارجعو لمشاركتي حقت الأسترالي فرنك واللي كانت قبل الساعة 3 ونص العصر ونزلت السعر الحالي 8130 وبناء على القوة النسبية نزل السعر 35 نقطة لكن في تمام الساعة 3 ونص كانت هناك 4 او 5 اخبار قوية على الدولار وكلها كانت ايجابية وانا سبق اني قلتلكم قبل الأخبار القوية ياانكم تقفلو الصفقة او تحطو استوب لوز عشان لاتخسرو ارباحكم واللي سار كالتالي ان الدولار طلع لأن الخبر كان ايجابي فمن الطبيعي جدا ان الفرنك يضعف ومادام الفرنك ضعف امام الدولار اكيد راح تكون فرصة للأسترالي انه يصعد امام الفرنك وتنقلب الأمور رأسا على عقب شباب انا مهمتي التحليل وصيد الفرص وكل واحد يدخل في الصفقة لازم يكون حريص على فلوسه انا دوري في اصطياد الفرص من غير المعقول اني اقعد كل شويا اقلكم على مسئلة الأخبار واللي فيكم كان موجود وقت مانزلت التحليل على الموقع ونزلت موقع بورصة انفو اكيد شاف كم كان الدولار نازل قدام الفرنك حوالي 80 في المية والأسترالي كان نازل قدام الدولار حوالي 90 في المية يعني انا تحليلي كان صح مليون في المية لمن اتكلمت عن القوة النسبية لكن جا الخبر وقلب الأمور فوق تحت فلا احد فيكم يعتقد اني كنت غلطان وبالمناسبة لو حسين كان موجود وقت مانزلت التحليل كان قال كلامي صحيح مليون في المية لكن جا بعد الخبر وكان يعتقد اني غلطان في تحليلي هذي قصة الأسترالي فرنك وسلامتكم
كلالالام درررررررر يا أمجدونااااا

الاخبار تلغي أي تحليل وأي إستراتيجيه

الله يوفقك
مبتـديء غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية amjadona1
عضو مميـز
الصورة الرمزية amjadona1

2548#
17 - 08 - 2011, 12:10 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hanan123 مشاهدة المشاركة
الاسترالي ين
متابعه 80.47
الحالة والله اعلى واعلم
تقاطع على فريم ربع ساعه يوم
انتظار لتقاطع قد يحدث من خط 21 لخط 200 على فريم الساعه 5 ايام
المتوقع من وجهة نظري (اللي مالهاش اي لازمه)
صعود والهدف 82.00
اول شي تتابعي التوليفتين على فريم الربع ساعة وبعدين لو حبيتي تروحي على فريم الساعة يوم او الساعة 5 ايام لازم كمان تروحي تشيكي على التوليفتين ماينفع تروحي تراقبي العملة على فريم الربع ساعة في توليفة وتروحي تشوفيها في التوليفة الثانية على فريم الساعة هذا ماسار فوركس وتحليل هذا سار قدر حق كوسة وبترمي فيه كوسة على بطاطس على طماطم على خيار ايش اللخبطة هذي ياحنان يعني انتي كذا تخليني من جد اروح اسلم نفسي لأمريكا واقلهم اقتلوني عشان ترتاحي مني
عضو جديد

forextrading is on a distinguished road
2549#
17 - 08 - 2011, 12:16 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مبتـديء مشاهدة المشاركة
شكراً على النصيحه والله يعوضك خير

ممكن تقولي العمله اللي خسرتك

الاسترالى دولار والدولار كندى رغم ان الانعكاس لم يكن كبير فى الاثنين حوالى 120 نقطه الا ان عدم ادارة راس المال ضيع الحساب بالتوفيق لك اخى الكريم
forextrading غير متواجد حالياً  
عضو نشيط

hanan123 is on a distinguished road
2550#
17 - 08 - 2011, 12:17 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amjadona1 مشاهدة المشاركة
لاحول ولا قوة الا بالله العلي العظيم حسبي الله ونعم الوكيل على كل ظالم وظالمة هل ينفع الفيل يتزوج نملة هل ينفح الحوت يتزوج زرافة هل ينفع تخلطي شاي مع قهوة وتقولي هذا مشروبي المفضل هل ينفع ناكل الرز بالفول يابنت الحلال كيف تشتغلي على توليفتين مختلفين في الفريم كيف تقدري اصلا تحللي وانتي بتشتغلي على فريم الربع ساعة وفريم الساعة وكل توليفة عندك مختلفة عن الثانية ارجوكي ركزي لمن تشتغلي على فريم الربع ساعة في التوليفة القديمة لازم تكون التوليفة الجديدة كمان على فريم الربع ساعة لمن تبغي تتأكدي ان شغلك تمام وتروح تنتقلي على فريم الساعة مثلا في التوليفة القديمة لازم تروح كمان تحطي التوليفة الجديدة على فريم الساعة مايسير ماينفع مايجوز انك تشتغلي على توليفتين مختلفة وكمان تحطي الفريمات مختلفة بالله عليكي كيف راح تحددي نقطة الدخول عندك والخروج ركزي يابنت الحلال ارجوكي لاتخليني ابطل احضر فرحك انا كنت ناوي احضر واجبلك هدية معايا شويا يورو على باوند على كم استرالي وكندي لكن كذا انتي بطريقتك هذي راح تخليني مااجبلك غير دولارات مزورة تجي تصرفيهم تلاقي نفسك في التخشيبة بتهمة التزوير
يعني معليش اصبر عليا الله يخليك ويعلي مقامك ويعز مقدارك
الربع ساعه يوم ايه هيا توليفته ؟
و1 ساعه خمس ايام ايه هيا توليفته ؟
واخيرا والاهم ؟
لما اختار اشتغل على فريم الربع ساعه يوم
مالهوش لازمة اتابع اي فريمات تانية ولا اي توليفات تانية ؟؟
والاهداف هجيبها منين مش من تولفية 21.100.200.100 ساعه 5 ايام ؟؟؟
ودلوقتي يا امجد عندنا كذا تولفية وكذا فريم
الملخص
اعتمدنا حاليا طريقتين للعمل
طريقة الربع ساعه يوم
وطريقة فتح منصتين وتقاطع
9-30-55-65 الفريم المستعمل ( ؟؟؟؟؟؟)
21-100-200-1000 الفريم المستعمل (؟؟؟؟؟؟)
ياريت تجاوبني على الاسئلة الكتييييييييييييييييييييير دي اللي مضيعاني شوية ومتوهاني بجد
hanan123 غير متواجد حالياً  

جديد مواضيع قسم التوصيات - توصيات العملات