• 5:53 صباحاً
logo



عدد المسلمين في العالم

إضافة رد
الصورة الرمزية mirou_eg
عضو فـعّـال
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المشاركات: 1,832
خبرة السوق : أقل من 6 شهور
الدولة: Alexandria, Egypt
معدل تقييم المستوى: 8
mirou_eg is on a distinguished road
26 - 08 - 2011, 05:46 PM
  #1
mirou_eg غير متواجد حالياً  
افتراضي عدد المسلمين في العالم
1ـ عدد المسلمين في آسيا 600 مليون مسلم .

2ـ عددالمسلمين في أفريقيا 300مليون مسلم .

3ـ عددالمسلمين في أوروبا 60 مليون مسلم .

4ـ عددالمسلمين في أمريكا الشمالية 6 ملايين مسلم .

5ـ عددالمسلمين في استراليا 200 ألف مسلم .

6ـ عددالمسلمين في العالم اكثر من مليار مسلم أي اكثر من ربع سكان العالم


منقـــــــــــــــــــــــــول

التوقيع

لجلب الرزق و المال تدعو صباحا و مساء سبع مرات بهذا الدعاء :
ياكريم اللهم ياذا الرحمة الواسعة يا مطلعا على السرائر و الضمائر و الهواجس و الخواطر , لا يعزب عنك شيء , أسألك فيضة من فيضان فضلك , و قبضة من نور سلطانك , و أنسا ً و فرجاً من بحر كرمك , أنت بيدك الأمر كله و مقاليد كل شيء فهب لنا ما تقر به أعيننا و تغنينا عن سؤال غيرك , فإنك واسع الكرم , كثير الجود , حسن الشيم , فببابك واقفون و لجودك الواسع المعروف منتظرون يا كريم يا رحيم
اللهم لك الحمد والشكر كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك
رد مع اقتباس


الصورة الرمزية mirou_eg
عضو فـعّـال
الصورة الرمزية mirou_eg
 
تاريخ التسجيل: Apr 2011
الدولة: Alexandria, Egypt
المشاركات: 1,832
خبرة السوق: أقل من 6 شهور
معدل تقييم المستوى: 8
mirou_eg is on a distinguished road
افتراضي رد: عدد المسلمين في العالم
2#
26 - 08 - 2011, 05:50 PM
شوفوا بقى عدد الاسرائيلين في فلسطين الغالية ٧ مليون ٦٤٧ الف نسمة

و عدد الامريكان 300 مليون

يبقى ازاي احنا اللي نخاف منهم

يا مسلمين العالم اتحدوا

التوقيع

لجلب الرزق و المال تدعو صباحا و مساء سبع مرات بهذا الدعاء :
ياكريم اللهم ياذا الرحمة الواسعة يا مطلعا على السرائر و الضمائر و الهواجس و الخواطر , لا يعزب عنك شيء , أسألك فيضة من فيضان فضلك , و قبضة من نور سلطانك , و أنسا ً و فرجاً من بحر كرمك , أنت بيدك الأمر كله و مقاليد كل شيء فهب لنا ما تقر به أعيننا و تغنينا عن سؤال غيرك , فإنك واسع الكرم , كثير الجود , حسن الشيم , فببابك واقفون و لجودك الواسع المعروف منتظرون يا كريم يا رحيم
اللهم لك الحمد والشكر كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك
mirou_eg غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
الصورة الرمزية بلال
مشرف سابق
الصورة الرمزية بلال
 
تاريخ التسجيل: Jun 2008
المشاركات: 10,483
معدل تقييم المستوى: 20
بلال is on a distinguished road
افتراضي رد: عدد المسلمين في العالم
3#
27 - 08 - 2011, 12:17 AM
مين يتحد مع مين
كنت حاكتب رد (( وفلسطين من 60 سنة مش عارفين نرجع مترين منها والي تحرر - غزة -مش عارفين نفك الحصار عنها يعني محتلة مع وقف التنفيذ وساقطة عسكريا بيد الصهاينة))
بس شفت انك كتبتي التعليق ووفيتي
اضيف المثل الي بقول - خليها بالقلب تجرح ولا تطلع لبرا تفضح

شكرا اخت ميرو على الموضوع

التوقيع



ترقبوا المفاجأة الحصرية
أرباح × أرباح
قريبا على منتدى بورصات

بلال غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
الصورة الرمزية mirou_eg
عضو فـعّـال
الصورة الرمزية mirou_eg
 
تاريخ التسجيل: Apr 2011
الدولة: Alexandria, Egypt
المشاركات: 1,832
خبرة السوق: أقل من 6 شهور
معدل تقييم المستوى: 8
mirou_eg is on a distinguished road
افتراضي رد: عدد المسلمين في العالم
4#
27 - 08 - 2011, 01:02 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بلال مشاهدة المشاركة
مين يتحد مع مين

كنت حاكتب رد (( وفلسطين من 60 سنة مش عارفين نرجع مترين منها والي تحرر - غزة -مش عارفين نفك الحصار عنها يعني محتلة مع وقف التنفيذ وساقطة عسكريا بيد الصهاينة))
بس شفت انك كتبتي التعليق ووفيتي
اضيف المثل الي بقول - خليها بالقلب تجرح ولا تطلع لبرا تفضح


شكرا اخت ميرو على الموضوع
ان شاء الله يا استاذ بلال نتحد و نرجع فلسطين كلها و ناخد حقهم تالت و متلت من حبابي عنيهم

اشكرك على مرورك

التوقيع

لجلب الرزق و المال تدعو صباحا و مساء سبع مرات بهذا الدعاء :
ياكريم اللهم ياذا الرحمة الواسعة يا مطلعا على السرائر و الضمائر و الهواجس و الخواطر , لا يعزب عنك شيء , أسألك فيضة من فيضان فضلك , و قبضة من نور سلطانك , و أنسا ً و فرجاً من بحر كرمك , أنت بيدك الأمر كله و مقاليد كل شيء فهب لنا ما تقر به أعيننا و تغنينا عن سؤال غيرك , فإنك واسع الكرم , كثير الجود , حسن الشيم , فببابك واقفون و لجودك الواسع المعروف منتظرون يا كريم يا رحيم
اللهم لك الحمد والشكر كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك
mirou_eg غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
الصورة الرمزية flymero
عضو فـعّـال
الصورة الرمزية flymero
 
تاريخ التسجيل: Aug 2010
المشاركات: 1,143
معدل تقييم المستوى: 9
flymero is on a distinguished road
افتراضي رد: عدد المسلمين في العالم
5#
27 - 08 - 2011, 01:55 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mirou_eg مشاهدة المشاركة
شوفوا بقى عدد الاسرائيلين في فلسطين الغالية ٧ مليون ٦٤٧ الف نسمة

و عدد الامريكان 300 مليون

يبقى ازاي احنا اللي نخاف منهم

يا مسلمين العالم اتحدوا

مساء الوطنية والقومية والوحدة العربية ومسطرد وتحت الكوبرى وباب اللوق كمان

شوفى بقى احسبيلى كده كام عالم مسلم خد نوبل؟؟؟؟ هتلاقيهم 3واحد بتاع قصص واسمة نجيب محفوظ وللعلم كل قصصة زبالة ومخجلة وروايات شبة اباحية وفى رواية الحادية كمان

تانى واحد اسمه انور السادات وده خد نوبل مكافئة عشان عمل سلام مع الصهاينة

وتالت واحد اسمه احمد زويل وده خد نوبل بس خدتة امريكا بالنوبل بتاعتة عشان بيفكر كويس ومينفعش يتساب مع العرب عشان ميتقدموش


شوفى بقى كام يهودى حصل على نوبل (اللى هم اصلا 7مليون وشوية ) تقريبا اكثر من 100 شخص وكلهم مخترعين وعباقرة ونورو البشرية بالعلم ( برغم انهم يهود)
والامثلة كتير

شوفى اكبر اقتصاديين فى العالم هتلاقيهم من ال (7مليون)

شوفى اكبر اعلاميين فى العالم وصناع المديا و الخيال العلمى (من ال 7مليون )
شوفى اكبر واخبث الشخصيات التاريخية والعسكرية على مر العصور ( من ال7مليون برضو )

والامثلة كتير

اه نسيت كمان


شوفى بنشترى سلاح منين؟؟؟؟؟
وشوفى مين بيدربنا على استخدامة ؟؟؟؟
ومين بيصلخة لو باظ ؟؟

شوفى اشطر ناس فى المكياج والنفخ والشفط واللذى منه ( من المليار مسلم .لبنان )
شوفى اللى عايزين يزرعو المكرونة
( من المليار و دولة شقيقة اسمها ليبيا)))

شوفى اللى اشترى حطام عربية ديانا بمليون دولار (((( من السعودية))

شوفى اللى اشترى قطعة ملابس محرجة شوية فمزاد من متعلقات لاعبة تنس مشهورة ( سعودى)
شوفى اللى عايز يلغى الرقابة من الافلام وتبقى مسخرة( من المليار ....مصر الغالية)
وشوفى اللى سرقو فلوس شعوبهم وباعوهم لليهود ( من المليار برضو)
وشوفى اللى عاملين مسابقة ملك جمال الابل .
((( قطر الشقيقة .من المليار برضو))
وشوفى وشوفى ....وبلاش تجريح اكتر من كده
وغيرو وغيرو .............
يا ترى مين اقوى؟؟؟؟ ال 7 مليون؟؟؟؟؟
ولا ال مليار وشوية .....؟؟!
؟؟

(((((( اسف جدااااااااااااااااااااا يا جماعة)))))))))))))))))

عارف ان العروبة هتاكلكم وهتقتلكم
بس فى راييى هم اقوى عشان احنا ولا حاجة ومنسواش جنية

متزعلوش منى

نسيت كمان اقولكم
اسرائيل دولة بتحترم شعبها والدليل بتجيبهم من كل انحاء العالم وبتقولهم تعالو هوفرلكم مسكن وماوى وحاكم ترضو عنه وعلى حساب اى عربى مسلم
تبقى تحترم ولا لاء؟؟؟

وكمان شوفو لو عسكرى اتخطف بتعمل عشانة ايه وشوفو جلعاد شاليط بقالو 6 سنين مخطوف وبيتفاوضو عشان يرجعوة لأهلة وبسبب واحد اتشال كام رئيس وزارة فى دولتهم؟؟؟

شوفو بقى كام مصرى بيتقتل وبيتخطف وبيتنفخ ؟؟؟ وايه اللى بيحصل؟؟

شوفو امريكا بتعمل ايه فبلدها

بتشترى علماء تفيد بيهم المجتمع الامريكى

ومصر بتشترى قمح مسرطن ومبيدات مسرطنة لشعبها

ولا عزااااااااااااااااااااء

للمليار وشوية

التوقيع

بسم الله الرحمن الرحيم
وقل ربي زدني علما
صدق الله العظيم

flymero غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
الصورة الرمزية mirou_eg
عضو فـعّـال
الصورة الرمزية mirou_eg
 
تاريخ التسجيل: Apr 2011
الدولة: Alexandria, Egypt
المشاركات: 1,832
خبرة السوق: أقل من 6 شهور
معدل تقييم المستوى: 8
mirou_eg is on a distinguished road
افتراضي رد: عدد المسلمين في العالم
6#
27 - 08 - 2011, 03:02 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة flymero مشاهدة المشاركة
مساء الوطنية والقومية والوحدة العربية ومسطرد وتحت الكوبرى وباب اللوق كمان


شوفى بقى احسبيلى كده كام عالم مسلم خد نوبل؟؟؟؟ هتلاقيهم 3واحد بتاع قصص واسمة نجيب محفوظ وللعلم كل قصصة زبالة ومخجلة وروايات شبة اباحية وفى رواية الحادية كمان

تانى واحد اسمه انور السادات وده خد نوبل مكافئة عشان عمل سلام مع الصهاينة

وتالت واحد اسمه احمد زويل وده خد نوبل بس خدتة امريكا بالنوبل بتاعتة عشان بيفكر كويس ومينفعش يتساب مع العرب عشان ميتقدموش


شوفى بقى كام يهودى حصل على نوبل (اللى هم اصلا 7مليون وشوية ) تقريبا اكثر من 100 شخص وكلهم مخترعين وعباقرة ونورو البشرية بالعلم ( برغم انهم يهود)
والامثلة كتير

شوفى اكبر اقتصاديين فى العالم هتلاقيهم من ال (7مليون)

شوفى اكبر اعلاميين فى العالم وصناع المديا و الخيال العلمى (من ال 7مليون )
شوفى اكبر واخبث الشخصيات التاريخية والعسكرية على مر العصور ( من ال7مليون برضو )

والامثلة كتير

اه نسيت كمان


شوفى بنشترى سلاح منين؟؟؟؟؟
وشوفى مين بيدربنا على استخدامة ؟؟؟؟
ومين بيصلخة لو باظ ؟؟

شوفى اشطر ناس فى المكياج والنفخ والشفط واللذى منه ( من المليار مسلم .لبنان )
شوفى اللى عايزين يزرعو المكرونة
( من المليار و دولة شقيقة اسمها ليبيا)))

شوفى اللى اشترى حطام عربية ديانا بمليون دولار (((( من السعودية))

شوفى اللى اشترى قطعة ملابس محرجة شوية فمزاد من متعلقات لاعبة تنس مشهورة ( سعودى)
شوفى اللى عايز يلغى الرقابة من الافلام وتبقى مسخرة( من المليار ....مصر الغالية)
وشوفى اللى سرقو فلوس شعوبهم وباعوهم لليهود ( من المليار برضو)
وشوفى اللى عاملين مسابقة ملك جمال الابل .
((( قطر الشقيقة .من المليار برضو))
وشوفى وشوفى ....وبلاش تجريح اكتر من كده
وغيرو وغيرو .............
يا ترى مين اقوى؟؟؟؟ ال 7 مليون؟؟؟؟؟
ولا ال مليار وشوية .....؟؟!
؟؟

(((((( اسف جدااااااااااااااااااااا يا جماعة)))))))))))))))))

عارف ان العروبة هتاكلكم وهتقتلكم
بس فى راييى هم اقوى عشان احنا ولا حاجة ومنسواش جنية

متزعلوش منى

نسيت كمان اقولكم
اسرائيل دولة بتحترم شعبها والدليل بتجيبهم من كل انحاء العالم وبتقولهم تعالو هوفرلكم مسكن وماوى وحاكم ترضو عنه وعلى حساب اى عربى مسلم
تبقى تحترم ولا لاء؟؟؟

وكمان شوفو لو عسكرى اتخطف بتعمل عشانة ايه وشوفو جلعاد شاليط بقالو 6 سنين مخطوف وبيتفاوضو عشان يرجعوة لأهلة وبسبب واحد اتشال كام رئيس وزارة فى دولتهم؟؟؟

شوفو بقى كام مصرى بيتقتل وبيتخطف وبيتنفخ ؟؟؟ وايه اللى بيحصل؟؟

شوفو امريكا بتعمل ايه فبلدها

بتشترى علماء تفيد بيهم المجتمع الامريكى
ومصر بتشترى قمح مسرطن ومبيدات مسرطنة لشعبها

ولا عزااااااااااااااااااااء

للمليار وشوية


صدقني يا عمرو الدول العربية و الاسلامية فيها اذكياء كتير و مخترعين كتير بس النظام البائد بيكبتهم لأنهم عملاء .. عارف ليه عشان اسرائيل و امريكا و كل الدول دي عندهم مستشارين في الدول العربية و اللغة العربية و عاملين دراسات علينا و متعمقين في تفاسير القرآن و عارفين كويس اوي ان الله وعدنا بان ننتصر عليهم اذا اتحدنا لذلك اليهود مهتمين جدا بتأخير هذا اليوم اللي هم واثقين انه قادم باذن الله .. و فاكرين ان هم كده ماشيين صح..

بص الرد ده بتاع عمرو ابراهيم في موضوع http://www.borsaat.com/vb/t291234-28.html
اقتباس:
قال وزير الخارجية الامريكي السابق كيسنجر مخاطبا رئيس وزراء العدو الصهيوني مناحيم بيجين بعد اتفاقية كامب ديفيد: " إنني أسلـِّمك أمـَّة ً نائمة ، والمشكلة أنها تنام ولا تموت ، فاستثمر فترة نومها ما استطعت ، لأنها إذا ما استيقظت فإنها تعيد في سنوات قليلة ما ضاع منها فى قرون
زي ما يكون بيرد عليك بالضبط

اتمنى انها تستيقظ بسرعة بقى كفاية نوم..

التوقيع

لجلب الرزق و المال تدعو صباحا و مساء سبع مرات بهذا الدعاء :
ياكريم اللهم ياذا الرحمة الواسعة يا مطلعا على السرائر و الضمائر و الهواجس و الخواطر , لا يعزب عنك شيء , أسألك فيضة من فيضان فضلك , و قبضة من نور سلطانك , و أنسا ً و فرجاً من بحر كرمك , أنت بيدك الأمر كله و مقاليد كل شيء فهب لنا ما تقر به أعيننا و تغنينا عن سؤال غيرك , فإنك واسع الكرم , كثير الجود , حسن الشيم , فببابك واقفون و لجودك الواسع المعروف منتظرون يا كريم يا رحيم
اللهم لك الحمد والشكر كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك
mirou_eg غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
عضو الماسي
 
تاريخ التسجيل: Jan 2010
المشاركات: 32,909
معدل تقييم المستوى: 41
محمد حمدى ناصف is on a distinguished road
افتراضي رد: عدد المسلمين في العالم
7#
15 - 08 - 2016, 07:01 AM
جزاكم الله خيرا

ودى واحترامى



سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
بعدد خلقه وزنة عرشه ورضا نفسه ومداد كلماته
محمد حمدى ناصف غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس

إضافة رد

أدوات الموضوع


جديد مواضيع استراحة بورصات


05:53 AM