• 6:29 مساءاً

ورشة تلميذ عروس الابيض المتوسط و نسر مصر

مضارب شرس

خبرة السوق: 1 الى 3 سنوات
ahmadforex is on a distinguished road
افتراضي رد: ورشة تلميذ عروس الابيض المتوسط و نسر مصر
21#
22 - 05 - 2009, 01:17 PM
ترقبوا ان شاء الله يا جماعة بداية الورشة ان شاء الله

الصراحة انا مش عايز ابدا غير لما اكون مستعد باكمل وجه و اكون فعلا اد ثقة الناس كلها بيا و كمان كنت بحاول اجهز طريقة تفيد الناس كلها و ان شاء الله فيه مفاجات كتير في الورشة و ان شاء الله هتبقي بداية خير لنا جميعا

ان شاء الله الاسبوع القادم هنبدا ببعض الفرص و ليس جميع الفرص و ان شاء الله تكون فرص مثمرة و ان شاء الله هتكون كلها ربح ان شاء الله

و زي ماتفقنا شهر و ليس اقل علي الديمو و يا جماعة انا بجرب حاجات لسه و عايز اتاكد من اكتر من حاجه و علشان كده عايزين ديمو و بس لمدة شهر و بعدها ان شاء الله هيبقي خطة عمل ممتازة ادعولي اقدر اجهزها سواء في ادارة راس المال و تخطيط ربح يومي و ايضا في حالة الخسارة هيحصل ايه و كل ده ان شاء الله هيبقي جاهز

دعواتكم معايا و ان شاء الله الورشة توصل بس لربع مستوي ورشة عروس الابيض المتوسط و ده يبقي شرف ليا و ان شاء الله انا هبقي متابع هنا و هناك ولكن طبعا لما الامتحانات تخلص هتلاقوني 24 ساعة في الموضوعين

ربنا يقدرني علي اسعاد هذا المنتدي كما كان سببا في اسعادي و تعليمي

شكرا للجميع

انتظروناا.....
ahmadforex غير متواجد حالياً  

الصورة الرمزية د.أسامة عادل
عضو فـضـي
الصورة الرمزية د.أسامة عادل

خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
د.أسامة عادل is on a distinguished road
22#
22 - 05 - 2009, 02:03 PM
بداية موفقة ان شاء الله مع عشقى الاول الكلاسيكى..
وعد عليا امام الناس انى اكون بجانبك و اعتبر ورشتك جزء من ورشتى و هى فرع الفريمات الصغيرة..

و اشكرك بشدة على اختيار اسمى لضمه لعنوان ورشتك فهذا تاج كبير على رأسى و الله..

واتمنى ان يستمر حب الناس و دعائهم لى فهذا و الله اكبر مكسب لى من الفوركس..

و اشد على ايدك فى التركيز فى مذاكرتك و انا معاك ان شاء الله فى الفريمات الصغيرة و اتمنى ان تتقبل تعديلاتى على صفقاتك بصدر رحب..
و اتمنى الخير للجميع..
الله كريم.,

د.أسامة عادل غير متواجد حالياً  
مضارب شرس

23#
22 - 05 - 2009, 07:46 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Nesr مشاهدة المشاركة
بداية موفقة ان شاء الله مع عشقى الاول الكلاسيكى..
وعد عليا امام الناس انى اكون بجانبك و اعتبر ورشتك جزء من ورشتى و هى فرع الفريمات الصغيرة..

و اشكرك بشدة على اختيار اسمى لضمه لعنوان ورشتك فهذا تاج كبير على رأسى و الله..

واتمنى ان يستمر حب الناس و دعائهم لى فهذا و الله اكبر مكسب لى من الفوركس..

و اشد على ايدك فى التركيز فى مذاكرتك و انا معاك ان شاء الله فى الفريمات الصغيرة و اتمنى ان تتقبل تعديلاتى على صفقاتك بصدر رحب..
و اتمنى الخير للجميع..
الله كريم.,
والله يا دكتور كل كلامك شرف ليا بجد ووسام علي صدري وطبعا الورشة جزء من ورشة حضرتك و التخصص فريمات صغيرة و ان شاء الله نخلي الكلاسيكي يبدع معانا ان شاء الله

و طبعا حضرتك لازم تعدل عليا و ده يبقي شرف ليا ان حضرتك معايا و بتساندني و ان شاء الله الي الامام و ميحصلش اي اخطاء و ان شاء الله اكون اد ثقة حضرتك فيا
شرفني مرورك يا دكتور
الصورة الرمزية ELMAALY
عضو متميز وصاحب افضل استراتيجية
الصورة الرمزية ELMAALY

خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
ELMAALY is on a distinguished road
24#
22 - 05 - 2009, 08:30 PM
يا سلام أخي أحمد
تعرف أنني عندما قرأت الاسم قلت هذا أنا لأنني أعرف نفسي بهذا التعريف فأنا تلميذ نسر الدنيا وورشة المتوسط
وفي الحقيقة هي ورشتي على كل حال وورشة كل المتابعين للورشة الأم وكذلك عشاق النونو كما يسميه استاذنا الكبير
نحن معك و بالتوفيق إن شاء الله وألف مبروك
ELMAALY غير متواجد حالياً  
مضارب شرس

25#
22 - 05 - 2009, 08:41 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ELMAALY مشاهدة المشاركة
يا سلام أخي أحمد
تعرف أنني عندما قرأت الاسم قلت هذا أنا لأنني أعرف نفسي بهذا التعريف فأنا تلميذ نسر الدنيا وورشة المتوسط
وفي الحقيقة هي ورشتي على كل حال وورشة كل المتابعين للورشة الأم وكذلك عشاق النونو كما يسميه استاذنا الكبير
نحن معك و بالتوفيق إن شاء الله وألف مبروك
طبعا نورتني و هيه ورشة الجميع لانها امتداد لورشة التعليم و ليست التوصيات و دي برده هتبقي للتعليم مش بس توصيات كلنا هنشوف الفرص و نتفق عليها و دكتور اسامة معانا بالتعديل و التدعيم و التشجيع و ان شاء الله موفقين بفضل دعواتكم
عضو جديد

osama4x is on a distinguished road
26#
22 - 05 - 2009, 09:32 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadforex مشاهدة المشاركة
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

بعد التحية لكل اعضاء المنتدي الرائع اللي اتعلمت بجد منه الكثير و الكثير , وبعد جزيل الشكر للدكتور اسامة اللي سمحلي اني استعير منه اسم الورشة واسم اني تلميذ من تلامذته في الفوركس , و بعد ثقته الغالية فيا اللي اتمني اني مش اخزله فيها ..

ان شاء الله يا جماعه هنبدا مع بعض ورشة عمل منفصلة عن عروس الابيض المتوسط ولكن بنفس اسس و مباديء هذه الورشة العظيمة اللي استفدت منها كثيرا

طبعا الكل هيقول طب ايه الفرق بين الورشة هنا و الورشة هناك ؟؟؟

الورشة هنا ان شاء الله هتكون للفريمات الصغيرة لجميع الازواج ان شاء الله و طبعا هناك الكثير من عشاق الفريمات الصغيرة و تحليلاتها و طبعا دكتور اسامة كما وعدني انه هيكون معانا ديما مؤيدا او مصححا لكلامي و طبعا لي الشرف انه يكون معايا في الورشة التي تحمل اسمه

و طبعا بدام هنتكلم عن فريمات صغيرة يبقي هنتكلم عن اهداف قليلة نسبيا و بالتالي برده ستوب لوز او وقف خسارة قليل نسبيا و هيبقي ان شاء الله الاهداف من 30 نقطه ل 50 نقطه و وقف خسارة من 40 ل 60 نقطه ان شاء الله

هناك قواعد لازم نتفق عليا جميعا حته يكون هذا العمل مثمر و مربح لنا جميعا

القاعده الاولي:

العمل لمدة شهر و ليس اقل من شهر علي حساب ديمو لا تنفذ عليه سوي صفقات الورشة بكل دقه و بدون اي صفقة خارجية و في نهاية الشهر يتم تحديد خطة العمل في الشهر القادم

القاعده الثانية:

اي فرصة سوف يتم ارفاق الشارت ليها و التحليل الوافي و الكافي عن سبب الدخول و ان شاء الله اقدر الحق ارفع الفرص سريعا لان الفريمات الصغيرة فرصها سريعة شوية بس ان شاء الله نقدر نظبط الموضوع ده

القاعده الثالثة:

لا يوجد مواعيد للصفقات ولا لوجودي في المنتدي ولكن انا تقريبا معظم الوقت موجود ولكن ان شاء الله هنحاول ناخد فرص واضحة و نسبة نجاحها كبيرة نسبيا

القاعدة الرابعه:

لا للدخول عكس الترند العام و ده من اول الدروس و اهمها في سنة من تعلم الفوركس و درس لن انساه من معلمي الدكتور اسامة لان اللي هيدخل في الحيطه مش هيرجع تاني منها

القاعدة الخامسة:

الالتزام الالتزام الالتزام بادارة راس المال و كل واحد عارف حسابه اكتر مني

و طلب اخير و رجاء من الجميع

يا جماعه انا اخوكم وواحد منكم و نشات فوركسيا في المنتدي ده و اتعلمت فيه و خبرتي في الفوركس لا تتجاوز 10 شهور و خبرتي ليست كخبرة الكثير هنا و لذلك ..
من لا يثق في لا يدخل معي الصفقات لاني اقولها ولا اخجل منها لا يوجد شخص في هذا المجال لا يخسر وانا اخسر و غيري يخسر ومن لا يخسر لن يتعلم

علشان كده كل اللي بطلبه بجد الدعم و التشجيع وانا بعد اول شهر لو اكتشفت اني مش اد المسئولية دي هقول يا جماعه انا اسف انا منسحب دون ان اسبب خسارة لاي شخص في ماله الحقيقي

ان شاء الله ستبدا الورشة قريبا في العمل و بفضل دعواتكم سنسير علي بركة الله و بفضله و ان شاء الله الي الارباح و ان شاء الله موفقين موفقين

ارجو اني اكون ضيفا خفيفا عليكم جميعا و ارجو اني اكون قادر علي المسئولية دي و ان شاء الله الي الامام دائما و ابدا

شكرا لكل من دخل هذه الورشة و شكرا لكل من ساعدني ان اتعلم و ما زلت اتعلم و سوف اتعلم و سوف اصل الي هدفي ان شاء الله

بالتوفيق للجميع.....
الفكرة فكرتي و انا اول من طرحها

رابط الموضوع http://forum.borsaat.com/t34503.html
المهم ان شاء الله الناس تستفيد
osama4x غير متواجد حالياً  
مضارب شرس

27#
22 - 05 - 2009, 09:38 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة osama4x مشاهدة المشاركة

سبحان الله
المنتدي مليء بمواضيع التوصيات يبقي لما ااجي افتح موضوع تقللي الفكرة فكرتي يعني هوه حضرتك اول من حلل للفريمات الصغيرة؟؟ ده اول رد

ثانيا حضرتك مش بتقول اسباب الدخول و ده اهم حاجه هتبقي في الورشة هنا لانها تعليمية و ليست ورشة توصيات

ثالثا لكل شخص الحق في التحليل و طرح الفرص و السوق و المنتديات مليانة مواضيع متشابهة و فرص متكررة محدش قال الفكرة دي فكرتي و الكلام اللي حضرتك قلته

نورتني و اكيد الغرض الاساسي افادة الناس
عضو فـعّـال

خبرة السوق: 3 الى 5 سنوات
مصطفى عماشة is on a distinguished road
28#
22 - 05 - 2009, 10:11 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة osama4x مشاهدة المشاركة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadforex مشاهدة المشاركة
سبحان الله
المنتدي مليء بمواضيع التوصيات يبقي لما ااجي افتح موضوع تقللي الفكرة فكرتي يعني هوه حضرتك اول من حلل للفريمات الصغيرة؟؟ ده اول رد

ثانيا حضرتك مش بتقول اسباب الدخول و ده اهم حاجه هتبقي في الورشة هنا لانها تعليمية و ليست ورشة توصيات

ثالثا لكل شخص الحق في التحليل و طرح الفرص و السوق و المنتديات مليانة مواضيع متشابهة و فرص متكررة محدش قال الفكرة دي فكرتي و الكلام اللي حضرتك قلته

نورتني و اكيد الغرض الاساسي افادة الناس
الاخ اسامة والاخ احمد
كلاكما اصحاب مواضيع واراء ممتازة ومن حق كلا الطرفين ان يفتح ورشة او موضوع توصيات ولو كان بنفس الاسم
فمن الجائز جدا ان يفتح اي منكما ورشة ويسميها ورشة عروس الابيض ولا يتعارض تماما مع ورشة الاخ نسر .
فكل الاعضاء هنا في سبيل التعليم سواء ان يتعلم هو او يعلم غيره من الناس .
كلا الموضوعان ممتاز ويستحق المتابعة وباذن الله متابعين لكم انتم الاثنين ان شاء الله .
ياريت كل واحد يكون في موضوعه ولا يتدخل احد في موضوع الاخر وشكرا .

التوقيع

الأحرار يؤمنون بمن معه الحق .. والعبيد يؤمنون بمن معه القوة .. فلا تتعجب من دفاع الأحرار عن الضحية دائماً .. ودفاع العبيد عن الجلاد دائماً.
مصطفى عماشة غير متواجد حالياً  
مضارب شرس

29#
06 - 06 - 2009, 04:27 AM
السلام عليكم

انا اسف يا جماعة و بعتذر كتير عن عدم متابعتي و لكن الكل يعلم ظروف امتحاناتي و كمان الفريمات الصغيرة تحتاج الي متابعة مستمرة و الصراحة الامتحانات بتخليني بخطف ساعتين بالعافية اقدر اتابع فيهم المنتدي

و كمان الصراحة السوق مش مطمني خالص و مش مشجع بالزات علي الفريمات الصغيرة اللي بتحتاج في رايي سوق مستقر مهما كان متقلب بمعني انه حته لو بيتحرك 200 او 300 نقطه يبقي علي اساس و هوه ده السوق المستقر و الصراحة انا مش شايف ده موجود دلوقتي

لكن ان شاء الله يا جماعة انا مش نسيت الموضوع و لا يمكن انسي مساعدتكم وان شاء الله قريبا سنبدا و لكن عند استقرار السوق و كمان لما اكون خالي البال تماما علشان اقدر افيدكم و افيد كل الناس ان شاء الله

اكرر اعتذاري حتي لو كان له اسبابه بس انا برده بكرر اسفي و اتمني ان تنتظروني قليلا و انا واثق اني لو كنت بدات خلال امتحاناتي كنت هبقي مقصر و مش اد ثقتكم فيا

شكرا للجميع
الصورة الرمزية samy
عضو متميز
الصورة الرمزية samy

samy is on a distinguished road
30#
06 - 06 - 2009, 04:34 AM
ربنا يوفقك يا ابو حميد
شد حيلك فى الامتحانات الاول
و بعدين