• 11:02 صباحاً

توصياتي ونظراتي ورؤيايا

Like Tree14412Likes

الصورة الرمزية abdoyasser
عضو نشيط

خبرة السوق: 6 شهور الى سنة
abdoyasser is on a distinguished road
افتراضي رد: توصياتي ونظراتي ورؤيايا
03 - 05 - 2013, 10:34 AM
صباح الخير عليكم جميعا وربنا يجعل يومكم كله ارباح
انا كان عندى استفسار بالنسبه لنقط الدخول المكتوبه من قبل الاستاذ المدرب النقاط دى مش هى اللى بتظهر عند استخدام طريقة البايفوت بوينت او على الاقل ممكن رقمين اوتلاته بس من المكتوبين بيكونو ظاهرين عندى لما بستخرج هذه النقاط بنفس الطريقه فهل ده علشان الاستاذ المدرب بيشتغل باكتر من طريقه وبيدمجهم مع بعض
ولو انا عايز مثلا انى اشتغل بطريقه واحده مثل نقاط البايفوت بوينت فهل ده ممكن ولا هتبقى نتيجتها مش تمام

التوقيع

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
abdoyasser غير متواجد حالياً  

عضو جديد

starverdi is on a distinguished road
03 - 05 - 2013, 11:26 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdoyasser مشاهدة المشاركة
انا كان عندى استفسار بالنسبه لنقط الدخول المكتوبه من قبل الاستاذ المدرب النقاط دى مش هى اللى بتظهر عند استخدام طريقة البايفوت بوينت او على الاقل ممكن رقمين اوتلاته بس من المكتوبين بيكونو ظاهرين عندى لما بستخرج هذه النقاط بنفس الطريقه فهل ده علشان الاستاذ المدرب بيشتغل باكتر من طريقه وبيدمجهم مع بعض
ولو انا عايز مثلا انى اشتغل بطريقه واحده مثل نقاط البايفوت بوينت فهل ده ممكن ولا هتبقى نتيجتها مش تمام
صباح النور
انا ايضا عندي اختلاف وفارق نقطة او نقطتين
واعتقد ان السبب المنطقي لهدا الفارق هو اختلاف سعر اللو و الهاي و الافتتاح و الاغلاق على شمعة الدايلي بين المنصات الشركات الفوركس انا بستخدم منصة انستا انستا اي منصة تستخدم انت ؟؟
starverdi غير متواجد حالياً  
عضو جديد

الوفاء2012 is on a distinguished road
03 - 05 - 2013, 11:39 AM
السلام عليكم والله يبارك لك في المال والعيال اخي المدرب المحترف على كل ماتقدمه لمساعده اخوانك ولقد صوت لك لاني معجب بكل ماتقدمه لانني متابعك بصمت وانا اضم صوتي لاخواني فقد قمت باستخدام
طريقة البايفوت بينت ولكن نقاط الدخول تختلف عنك فما هو الحل
الوفاء2012 غير متواجد حالياً  
عضو نشيط

03 - 05 - 2013, 11:54 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة starverdi مشاهدة المشاركة
صباح النور
انا ايضا عندي اختلاف وفارق نقطة او نقطتين
واعتقد ان السبب المنطقي لهدا الفارق هو اختلاف سعر اللو و الهاي و الافتتاح و الاغلاق على شمعة الدايلي بين المنصات الشركات الفوركس انا بستخدم منصة انستا انستا اي منصة تستخدم انت ؟؟

fxdd

التوقيع

الصورة الرمزية المدرب المحترف
عضو محترف

المدرب المحترف is on a distinguished road
03 - 05 - 2013, 03:50 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المدرب المحترف مشاهدة المشاركة
الان توقعاتنا تشير الى انكم تعلمتم الطريقه لكن مافي مشكله بنضع لكم الارقام
الشراء من 127.72 هدف 6 الى 8 نقاط
ش من 127.51 هدف نفسه
ش من 127.29 نفس الاهداف
ش من 126.99 هدف من 20 الى 30 نقطه
ش من 126.75 هدف من 22 الى 35 نقطه
ش من 126.65 هدف من 25 الى 40 نقطه
ش من 126.15 هدف انت مقناعتك ممكن فيها اكتر من 60 نقطه في حال الوصول الى نقطة الشراء
ش من 124.75 هدف مفتوح
البيع من 128.30 هدف 5 الى 7 نقاط
ب من 128.43 هدف 5 الى 7 نقاط
ب من 128.58 هدف من 8 الى 11 نقطه
ب من 129.20 هدف من 15 الى 22 نقطه
ب من 129.37 هدف من 10 الى 15 نقطه
ب من 130.68 هدف من 25 الى 35 نقطه
ب من 130.83 هدف من 30 الى 44 نقطه
ب من 131.72 هدف من 50 الى 80 نقطه
الطريقة كما قلنا سابقا عقود البدايه منخفضه الا فوق دبلات وقف خسارة بدون والا محفظته ما تتحمل لا يدخل الا من الاسعار الا فوق
اهلا بالجميع وجمعتكم مباركة الان الا بلون الاحمر تفعلت ولم تعطي الارباح الا بلون الاخضر تفعلت وانتهت والا بلون البني لم تفعل ونبقى عليها العقود المعلقه اي استفسار انا شايف انو كل واحد داخل بشركة مختلفه لذلك قلنا من البدايه دخولنا بشركة وحده هي امانه كبيتال الارقام اخدها من اغلاق شمعة الديلي لشركة امانه كبيتال فقط ونا احبذ اننا كلنا بشركة وحده عشان فارق السبريد ويكون العمل واضح اما كل واحد فاتح بحساب بشركة مختلفه ما يصلح العمل نوحد العمل كله كاننا فريق كرة قدم لون واحد وهدف واحد الاخت غاده اسف ماكنت ارد عليكي لانه عندما تكتبين اكون خارج الموقع ولمن اجي ارد احصل في احد بيرد عليك مش القصد تطنيش او خلافه ما اقدر اعطيكم الارقام لانها ما تظبط عندكم على منصات اخرى لابد تفتحوا حساباتكم معايا او انتم خدوا الارقام الموجوده بمنصات الشركات الا تتعاملوا معاها وحطوها برظه تظبط الفكرة الارقام تمشي مع المنصات يعني مش الشركه فقط امانه كبيتال هي الا ارقامها صح والباقي غلط لا لكن اختلاف الارقام كل شركه لها استراتيجيتها الخاصه البويفت مش حصري على ارقام امانه كبيتال والا يبغى يفتح حساب بامانه كبيتال انا اعرف المسؤول عنها
المدرب المحترف غير متواجد حالياً  
عضو محترف

03 - 05 - 2013, 04:07 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdoyasser مشاهدة المشاركة
اهلين اخي كما اسلفت قبل شويه الارقام من منصة امانه كبيتال
العمل باستراتيجية البويفت ممتازة التجار الكبار الا اموالهم تتعدى حاجز المليون دولار يعملون بها لوحدها خدها مني بيع عند المقاومات البعيدة من م1 الى م4 باهداف بسيطه واشتري من الدعوم من د1 الى د4 خاصة على فريم 4 ساعات اغلاقات السوق الامريكي اما الديلي اكثر الاحيان يوصل الى د1 ويصعد واحيانا يضرب د2 ويصعد خاصة على التقليدي لو تلاحظ التقليدي اخر دعم د3 عند 124.60 صعب جدااا ينزله الا في حالات نادرة جداا ممكن في الشهر كله مرة الى مرتين الكامريلا الان اخر مقاومه عند م4 = 129.29 اخترقها ووصل الى اعلى شي 129.53 ممكن الان يواصل الصعود الى م2 عند التقليدي = 130.87 اخر مقاومه ممكن يوصلها تقليدي م3 = 131.83 او قبلها لكن ما اتوقع بلوغ المقاومه 3 تقليدي الان ممكن يضرب 129.67 ويرتد مسافه بسيطه والله اعلم وممكن يواصل جموحه الى المقاومه الثانيه بس ان وصلها بيرتد اقل شي 30 الى 50 نقطه نراقبه الان
emad_1398 likes this.
عضو محترف

03 - 05 - 2013, 04:16 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الوفاء2012 مشاهدة المشاركة
السلام عليكم والله يبارك لك في المال والعيال اخي المدرب المحترف على كل ماتقدمه لمساعده اخوانك ولقد صوت لك لاني معجب بكل ماتقدمه لانني متابعك بصمت وانا اضم صوتي لاخواني فقد قمت باستخدام
طريقة البايفوت بينت ولكن نقاط الدخول تختلف عنك فما هو الحل
وعليكم السلام اهلا بيك اخي العزيز الله يعطيك الف عافية وصحه حبيبنا الغالي ومشكور للتصويت ونا بخدمتكم الله يوفقك لكن كما اسلفت مو مشكله ضع ارقامك على منصتك الديلي وبتمشي معاك زي الحلاوة اعتمد على البويفت بتجارتك ونت تربح باذن الله لكن اتبع استراتيجيتنا بالتداول العقود الاولى منخفضه الاخيرة كبرها بطرقة تدبيل العقد الاول فقط العقد الاول هو الاساس في التدبيل يعني مثلا فتحناه عند 1 دولار العقد الثاني دبل الاول = 2 دولار الثالث = 3 دولار الرابع = 4 دولار الخامس = 5 دولار وهكذا
حتى لو ماظبطت العقود الاولى العقود الا من فوق تشيل الخسارة
ودائما اباح الاولى = 5 الى 7 الى 9 الاخيرة وسع الهدف الى 10 و 15 و 25
عضو محترف

03 - 05 - 2013, 04:26 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة magdyzaki مشاهدة المشاركة
اشكرك استاذى المدرب المحترف على كرم اخلاقك الرفيع
ولكن العين لا يمكن ان تعلا على الحاجب فانت دائما وابدا رمز العطاء والقيادة لا يمكن ان تسند لمثلى والمحترف موجود اطال الله في عمرك واسعد ايامك
واحد فقط هو القادر على ارباك الفوركس و افقاد الفوركس اعصابه
واحد فقط هو القادر على فعل هذه الامور الغير طبيعية
هو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مفيش غيره
طبعا
المدرب المحترف
الله يحييك حبيبنا الغالي انت ثقة المنتدى بارك الله فيك وفعلا انت محل تقدير الجميع ونت كما اسلفت قائدنا الجديد ما فيها كلام حطيتها براسك والله نحتاج منك تحليل ضروري انا هنا للمساعده ومش ممكن انا لوحدي اعمل احتاج مساعدتكم انا فقط اعمل والنجاح بيد الله والتوفيق من عنده سبحانه ونت اهل للتحليل لو ما اعرفك او حتى ما اعرف قدراتك ما اسند لك المهمه ننتظر تحليلك ورؤيتك وتوصياتك واستراتيجياتك
الصورة الرمزية algaree7
عضو نشيط
الصورة الرمزية algaree7

خبرة السوق: أقل من 6 شهور
algaree7 is on a distinguished road
03 - 05 - 2013, 04:32 PM
مدربنا أنا العقود الثلآثة الي أتفعلت عندي خسرانه
الي هي

البيع من 128.30 هدف 5 الى 7 نقاط
ب من 128.43 هدف 5 الى 7 نقاط
ب من 129.20 هدف من 15 الى 22 نقطه

أقفل خلآص على هالخسآرة ولا أنتظر ؟
algaree7 غير متواجد حالياً  
عضو نشيط

03 - 05 - 2013, 04:36 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المدرب المحترف مشاهدة المشاركة
اهلين اخي كما اسلفت قبل شويه الارقام من منصة امانه كبيتال
العمل باستراتيجية البويفت ممتازة التجار الكبار الا اموالهم تتعدى حاجز المليون دولار يعملون بها لوحدها خدها مني بيع عند المقاومات البعيدة من م1 الى م4 باهداف بسيطه واشتري من الدعوم من د1 الى د4 خاصة على فريم 4 ساعات اغلاقات السوق الامريكي اما الديلي اكثر الاحيان يوصل الى د1 ويصعد واحيانا يضرب د2 ويصعد خاصة على التقليدي لو تلاحظ التقليدي اخر دعم د3 عند 124.60 صعب جدااا ينزله الا في حالات نادرة جداا ممكن في الشهر كله مرة الى مرتين الكامريلا الان اخر مقاومه عند م4 = 129.29 اخترقها ووصل الى اعلى شي 129.53 ممكن الان يواصل الصعود الى م2 عند التقليدي = 130.87 اخر مقاومه ممكن يوصلها تقليدي م3 = 131.83 او قبلها لكن ما اتوقع بلوغ المقاومه 3 تقليدي الان ممكن يضرب 129.67 ويرتد مسافه بسيطه والله اعلم وممكن يواصل جموحه الى المقاومه الثانيه بس ان وصلها بيرتد اقل شي 30 الى 50 نقطه نراقبه الان

جزاك الله خيرا استاذنا

التوقيع

جديد مواضيع قسم التوصيات - توصيات العملات