• 4:13 صباحاً

طلب عمل اكسبيرت هيدج

Like Tree1Likes

عضو جديد

kokymmi is on a distinguished road
افتراضي رد: طلب عمل اكسبيرت هيدج
21#
21 - 11 - 2012, 02:29 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة damdam41 مشاهدة المشاركة
اخى الاكسبرت مجربه على كذا منصة و منها ال اف اكس دى دى و لا ادرى لماذا لا يعمل عندك
قم بعمل باك تيست له طبقا للاعدادت التى امامك و ان لم يعمل ارجوا ابلاغى باسم الخطا الموجود فى خانة ال Journal
و تاكد من تفعيل خانة Allow live trading
اولا اعتذر عن التاخير فى الرد لانى اسافر كثيرا.
ثانيا: الاكسبيرت عمل بالفعل على منصة الاف اكس دى دى على العملات فقط وليس الذهب ولا اعرف السبب.
ثالثا: والاهم ان الاكسبيرت يعمل تماما مثل الاستراتيجية ولكنه يوجد به نقطة ضعف واحدة وهى انه ممكن يقفل صفقة قبل انشاء صفقة مضاعفة اخرى وبالتالى اذا عكس السعر سيخسر الاكسبيرت بمعنى انه يوجد فارق 4 بايب بين اغلاق صفقة وانشاء صفقة هيدج اخرى وقد لا يصل السعر الى صفقة الهيدج الاخرى. فقط يغلق الصفقة المفتوحة ويعكس السعر. وهذا ما حدث معى فى اكثر من صفقة عند تجربتى له على مدار 3 ايام.

سأرفق ملفات بها صور الصفقات وبيانات الدخول والخروج وموضح بها كيف خسر الاكسبيرت.

kokymmi غير متواجد حالياً  

عضو جديد

damdam41 is on a distinguished road
22#
21 - 11 - 2012, 10:15 PM
نعم اخى انا الحقيقة لم اعمل فى الذهب و لم اجربه عليه
بخصو موضوع انه يقفل تريده قبل فتح الصفقة الاخرى فهذا صحيح و نحن هنا (اقصد فى الشركة عندى) قمنا بحل ذلك و نعمل على تطوير الاكسبرت بامور اخرى تجعله يضاعف المكسب و و يعالج بعض الامور الاخرى التى ظهرت معنا فى التيست
damdam41 غير متواجد حالياً  
عضو جديد

yis2007 is on a distinguished road
23#
31 - 01 - 2013, 11:43 PM
ما هي اخبار الاكسيربت للطريقه جزاكم الله خيرا

وياريت مشرفنا الغالي يتكرم علينا بنفس الاكسيربت وله الشكر والعرفان
وياريت يا مشرفنا الغالي يكون باوردرين عكس بعض
yis2007 غير متواجد حالياً  
عضو جديد

24#
01 - 02 - 2013, 02:35 AM
اقتباس:
نعم اخى انا الحقيقة لم اعمل فى الذهب و لم اجربه عليه
بخصو موضوع انه يقفل تريده قبل فتح الصفقة الاخرى فهذا صحيح و نحن هنا (اقصد فى الشركة عندى) قمنا بحل ذلك و نعمل على تطوير الاكسبرت بامور اخرى تجعله يضاعف المكسب و و يعالج بعض الامور الاخرى التى ظهرت معنا فى التيست
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yis2007 مشاهدة المشاركة
ما هي اخبار الاكسيربت للطريقه جزاكم الله خيرا

وياريت مشرفنا الغالي يتكرم علينا بنفس الاكسيربت وله الشكر والعرفان
وياريت يا مشرفنا الغالي يكون باوردرين عكس بعض
الاكسبيرت به بعض الثغرات وانا بصدد حلها ولكن لا اعلم اذا كان حلها يمكن ان يكون فى اكسبيرت لان الحل يتمثل فى بعض المتغيرات مثل مقدار الاسبريد فى لحظة المتاجرة ونقطة دخول الشراء او البيع لانه فى الواقع العملى لا نستطيع ان ندخل بالضبط فى السعر الذى نريده وهذا يفرق كثيرا فى اللوتات الكبيرة, فمثلا لوت بـــ2.4 يعنى كل بيب بــ 24$ وهذا يكفى لدمار استراتيجيتك.
عضو جديد

25#
01 - 02 - 2013, 09:19 AM
السلام عليكم
كل ما فى الاكسبرت من ثغرات تم معالجتها و الحمد لله سواء موضوع فتح او غلق صفقة دون الاخرى او موضوع السبريد او حتى موضوع فتح اكثر من هيدج و قمنا بزيادة اشياء اخرى للاكسبرت ايضا و تحديد افضل الطرق للمكسب و افضل الوسائل المساعدة و التى تجعل الربح سزيد كما اننا بصدد انتاج نسخة متطورة جدا منه
اعرف انكم تطلبون الاكسبرت و لكن انا فى مرحلة تشاور مع الفريق هل يتم عمل موقع و بيع الاكسبرت بسعر رخيص جدا مقارنة بباقى الاكسبرتات مع شرح جميع الامور المساعدة التى يجب على المتاجر مراعتها ام نشر الاكسبرت فى المنتديات و اعذرونى فى هذا الامر
فى الغالب سيتم بيع الاكسبرت بسعر رخيص مع وجود دعم كامل لاى خطا او تطوير لاننا نحن انفسنا نريد ان نخرج به لافضل الحلول فهدفى الاول و الاخير ان يكسب العرب و لا نكون فقط من يخسر فى عالم الفوركس و الغرب هو من يكسب
طبعا الاكسبرت هو اكسبرت مضاعفات يعنى مش اختراع و لكننا فقط نضيف اليه ما يحسن ادائه و يزيد ربحه و يجعل الشخص يتاجر به دون الطلب الى الجلوس بالساعات امام الشاشة و سيكون شعارنا السعر طلع السعر نزل مش فارق عندنا
اخيرا
الاكسبرت لا يحقق ربح كبير فحتى الان متوسط الربح من 10 الى 20 فى المئة شهريا
الاكسبرت له نقطة ضعف وحيدة و حدوثها ايضا ضعيف و لكننا سنشرح ايضا التعامل معها
الاكسبريت يتطلب حساب يبدا من 1000 دولار لانه اكسربت مضاعفات و الحسابات القليلة غير مستحبة معه

ارجو ان تتقبله كلامى بصدر رحب و اى انتقاد ساتقبله ايضا بصدر رحب
عضو جديد

26#
01 - 02 - 2013, 05:48 PM
اخى دام دام بعد التحية,

اولا: ارجو ان يكون الاكسبيرت متاحا للتجربة والبيع قريبا. انا طورت من الفكرة كتير بس انا للاسف مش بعرف ابرمج اكسبيرتات.
ثانيا: بالنسبة للافكار الجديدة لزيادة المكسب فانا فكرت انه يمكن ان تعمل الاكسبيرت ينفذ عمليتبن متعاكستين بمعنى عملية شراء وبيع معا بمعنى انه ينفذ الاستراتيجية وعكسها وهذه الفكرة لها فائدتان:
1- اننا نكسب حتى اثناء فتح صفقات الهيدج فحتى نقطة الضعف الوحيدة لهذه الاستراتيجية وهى تذبذب السعر فهذه الفكرة تجعلنا نستفيد حتى من نقطة الضعف.
2- هذه الطريقة تحافظ على الحساب من المارجن كول وذلك لان كل خسارة فى استراتيجية تقابلها نفس المكسب فى الاستراتيجية الاخرى بمعنى الاكويتى هو هو مش بيتخصم سوى المارجن من الحساب.

لو مش فاهمنى ممكن اشرحلك بالصور لو حابب.

تقبل تحياتى,
عضو جديد

27#
01 - 02 - 2013, 08:45 PM
برافو استاذ كوكى كانك كنت معنا فعلا وان طبعا فاهمك جدا و هذا هو الفيرجن الرابع من الاكسبرت و به بعض الزيادات ايضا ( بخلاف الفيرجن الخامس)
و انا ساتجاوب معكم لعله يكون خيرا و فى ميزان حسناتى لانى من داخلى لا اريد ان ابيع الاكسبرت و لكن لى شريك اخر يرغب فى بيعه و هذا حقه فعلا
بصوا يا رجالة
الاكسبرت الفيرجن الرابع بتفتح بيع و شراء و على بعد 30 نقطة مثلا تعملهم الهيدج بتاعه يعنى لو مثلا السعر صعد فعند الوصول للبيندنج الشراء بيتم غلق صفقة الشراء اللى اصلا ربحانة و هايتم فتح صفقة شراء ب3 اضعاف صفقة البيع الخسرانة و الهدف 30 نقطة و يتم معها كمان فتح صفقة بيع بلوت واحد مثل صفقة البيع الخسرانة و عند الوصول للهدف يتم قفل الهيدج الاساسى المتمثل فى صفقة البيع الخسرانة القديمة و صفقة الشراء اللى ب 3 اضعاف و يتعمل هيدج للبيع اللى تم فتحها مع الهيدج اللى ب 3 اضعاف
و لو السعر نزل يبقى كسبنا الصفقة البيع اللى تم فتحها مع الهيدج و فى نفس الوقت نفتح هيدج بيع ب ضعف الهيدج بتاع الشراء يعنى هايبقى ب 6 و عندنا اصلا بيع قبل كده ب 1 و هكذا و هكذا
الموضوع ده فعلا بيساعد فى موضوع زيادة الفرى مارجن بس طبعا ده لو انت اصلا فى شكرة بتتعامل مع الهيدج باسلوب الغاء قيمة الصفقة المهدجة ممن المارجن (لان فى بعض الشركات تسمح بالهيدج و لكنها تعمل كل لوط معاملة صفقة حتى لو كان اتنين ضد بعض و على راسهم aaafx)
ثانى شىء يجب ان تختار شركة يكون رافعتها 400 و تسمح بالهيدج مع عدم احتسابه فى المارجن
ثالث حاجة استخدم الموضوع مع عملة سريعة الحركة لتفادة فتح هيدجات كتير
رابع حاجة افضل اوقات لليلة دى من الثلاثاء للخميس و حاول تخلص من الصفقات علىا لجمعة لان فى فترة الاجازة مش بيتم تفعيل البيندنج و بيتم تفعيلها بمجرد فتح السوق تانى على سعر الدخول مش السعر المحدد من قبل

اللى فات ده الفيرجن الرابع بس احنا مزودين فيه بعض الزيادات ايضا - و احنا نعمل الان فى الخامس و هو بصراحة نقلة كبيرة فى الاكسبرت لانه بيضاعف المكسب
اتمنى انى يكون شرحى وصلكم و على العموم كل ده انا احنا عاملينه فى الاكسبرت بالفعل
الصورة الرمزية سمير محمد ارمان
مشرف سابق

سمير محمد ارمان will become famous soon enough
28#
02 - 02 - 2013, 01:51 PM
السلام عليكم الاخوة الكرام
ارجو المعذرة
لايسمح هنا فى المنتدى بعرض اكسبيرت للبيع او الترويج له
حتى لايكون موضوع مخالف ويتم حذفه
ارجو المعذرة هذه هى قوانين المنتديات
وبخصوص برمجة الاكسبيرت
ارجو من صاحب الموضوع عرض الطريقة باختصار
وان شاء الله نعمل الاكسبيرت له مجانى
يوجد فى المرفقات اكسبيرت هيدج وانا كنت عايز لعرضه للبيع
بس مش مهم مرة تانية
بتوفيق الى الجميع
الملفات المرفقة
نوع الملف: mq4 Hedge_Arman3.mq4‏ (11.1 كيلوبايت, المشاهدات 46)
سمير محمد ارمان غير متواجد حالياً  
عضو جديد

29#
02 - 02 - 2013, 02:54 PM
انا لم اعرض الاكسبرت للبيع احنا بنتكلم عن اكسبرت انا فعلا رفعته من فترة و قمنا بعمل تحديث ليه و الحوار كله الان فى ازاى نخرج بالاكسبرت فى افضل حال و ناخذ من بعض التعليقات و الاقتراحات عليه
اما الاكسبرت اللى بفكر ابيعه فانا لم اتحدث فيه اطلاقات هنا لانه لسه فى طور الانشاء
مشرف سابق

سمير محمد ارمان will become famous soon enough
30#
02 - 02 - 2013, 03:03 PM
اقتباس:
انا لم اعرض الاكسبرت للبيع احنا بنتكلم عن اكسبرت انا فعلا رفعته من فترة و قمنا بعمل تحديث ليه و الحوار كله الان فى ازاى نخرج بالاكسبرت فى افضل حال و ناخذ من بعض التعليقات و الاقتراحات عليه
اما الاكسبرت اللى بفكر ابيعه فانا لم اتحدث فيه اطلاقات هنا لانه لسه فى طور الانشاء
السلام عليكم اخى الكريم
انا اتمنى لك والى الجميع الخير
بس انا قلت لك هى قواعد المنتديات بعدم الترويج
ارجو ان تكون وضحت الصورة
تحياتى وتقديرى لك
سمير محمد ارمان غير متواجد حالياً  

جديد مواضيع منتدى المؤشرات و الاكسبرتات