• 6:28 مساءاً

فكره استراتيجيه مربحه جدا جدا

عضو جديد
hanyanees is on a distinguished road
22 - 07 - 2013, 03:19 PM
hanyanees غير متواجد حالياً  
افتراضي فكره استراتيجيه مربحه جدا جدا
بصراحه منتدى رائع وبه كثير من الخبراء انا شخصيا استفدت من هذا المنتدى الكثير والكثير واتمنى المزيد من التقدم

بصراحه انا عندى فكره استراتيجيه جامده جدا بس عايز خبراء الفوركس فى المنتدى يساعدونا فيها ولو قدرنا نحققها هيكون فيها خير كثير جدا للجميع

الاستراتيجيه بكل بساطه تعتمد على مؤشر الزجزاج . عندما يكون الزجزاج قمه ندخل بيع وعندما يكون قاع ندخل شراء هذه هى فكره الاستراتيجيه بكل بساطه بس انا عارف ان مؤشر الزجزاج مؤشر كاذب.... طلبى بقى ان احنا نعمل ورشه عمل يجتمع فيها كل خبراء الفوركس ونحاول نستنتج متى سيثبت الزجزاج ولا يعيد رسم نفسه اذا توصلنا لهذا نقدر ندخل بيع او شراء ونربح الكثير

ملحوظه : انا عارف ان ده شئ صعب لكن بمساعده الخبراء وكل واحد يقول رايه ونجتمع كلنا فى الاخر على افضل طريقه حتى لو تكون ناجحه بنسبه 70 فى الميه سيكون هذا جيد

عضو جديد

افتراضي رد: فكره استراتيجيه مربحه جدا جدا
2#
22 - 07 - 2013, 03:39 PM
مؤشر الزجزاج باعدادات 20 5 3
مؤشر qqe باعدادات 10 30 6

دى طريقتى لتأكيد ثبات الزجزاج بس فيها اشارات كاذبه ياريت اللى يعرف يطورها او يجيب طريقه اخرى

مؤشر qqe فى المرفقات وما تنسوش تغيروا الاعدادات
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg Picture1.jpg‏ (82.2 كيلوبايت, المشاهدات 36)
الملفات المرفقة
نوع الملف: mq4 QQEA.mq4‏ (3.2 كيلوبايت, المشاهدات 61)
عضو متقدم

سلطان شمس is on a distinguished road
3#
22 - 07 - 2013, 10:14 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hanyanees مشاهدة المشاركة
بصراحه منتدى رائع وبه كثير من الخبراء انا شخصيا استفدت من هذا المنتدى الكثير والكثير واتمنى المزيد من التقدم

بصراحه انا عندى فكره استراتيجيه جامده جدا بس عايز خبراء الفوركس فى المنتدى يساعدونا فيها ولو قدرنا نحققها هيكون فيها خير كثير جدا للجميع

الاستراتيجيه بكل بساطه تعتمد على مؤشر الزجزاج . عندما يكون الزجزاج قمه ندخل بيع وعندما يكون قاع ندخل شراء هذه هى فكره الاستراتيجيه بكل بساطه بس انا عارف ان مؤشر الزجزاج مؤشر كاذب.... طلبى بقى ان احنا نعمل ورشه عمل يجتمع فيها كل خبراء الفوركس ونحاول نستنتج متى سيثبت الزجزاج ولا يعيد رسم نفسه اذا توصلنا لهذا نقدر ندخل بيع او شراء ونربح الكثير

ملحوظه : انا عارف ان ده شئ صعب لكن بمساعده الخبراء وكل واحد يقول رايه ونجتمع كلنا فى الاخر على افضل طريقه حتى لو تكون ناجحه بنسبه 70 فى الميه سيكون هذا جيد
ناخذ الباوند على سبيل المثال -- ونفرض اننا نعمل على فريم الساعه -- نحن لا ندرى ان الزجزاج انتهى ام لا -- لابد من تحليل الزوج مع الزجزاج عن طريق الفايبو والترند القوى على اليومي والاربع ساعات -- يجب ان نعرف هل هو في قمه ام في قاع لنعرف الاتجاه ومن ثم نركز على الفايبو 61 لفريم الساعه و 4 ساعات وديلي لان هذه النقاط يرتد منها -- ايضا لاننسى 50 فايبو و38 على الديلي وايضا الدعوم والمقاومات القديمه القويه وهذه نستخرجها من الشارت كما نستعمل اغلاقات الشموع -- بهذه الطريقه تستطيع ان تعرف هل الزجزاج صادق ام كاذب بنسبه عاليه جدا -- انصحك مره اخرى بالفايبو والترند القوى
سلطان شمس غير متواجد حالياً  
عضو متقدم

سلطان شمس is on a distinguished road
4#
22 - 07 - 2013, 11:54 PM
معذره -- لم انتبه للمؤشر الخاص للزجزاج -- سوف اجربه -- لكن على اى فريم انت جربته -- مشكور على المؤشر الجديد
سلطان شمس غير متواجد حالياً  
عضو جديد

5#
23 - 07 - 2013, 12:22 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سلطان شمس مشاهدة المشاركة
معذره -- لم انتبه للمؤشر الخاص للزجزاج -- سوف اجربه -- لكن على اى فريم انت جربته -- مشكور على المؤشر الجديد
انا بشتغل بهذا المؤشر على فريم الساعه اى زوج من العملات
مشرف سابق

أحـمـد عـزام will become famous soon enough
6#
23 - 07 - 2013, 01:06 PM
×××

وفقك الله اخي الحبيب...

التوقيع

إن سقطت سبعاً, فإنهض ثمانية
أحـمـد عـزام غير متواجد حالياً