• 10:03 صباحاً

استفسار بخصوص شركة FXCM و طريقة السحب

عضو جديد
ebrahim90 is on a distinguished road
26 - 10 - 2014, 06:06 PM
ebrahim90 غير متواجد حالياً  
افتراضي استفسار بخصوص شركة FXCM و طريقة السحب
السلام عليكم
بعد البحث عن شركات الفوركس و تجربة منصات كتير قررت باذن الله اني افتح حساب في شركة FXCM بس في الاول عندي بعض الاسالة بتمنى من الاعضاء او الادارة انها تجاوب عليها بالذات اللي فاتحين حساب في شركة FXCM
بالنسبة لطريقة السحب هل هيا سهلة ولا بيكون في عذاب في سحب الارباح او اي مبلغ مالي مطلوب و هل لازم ابعتلهم اقولهم اني عايز اسحب فلوس ولا لو انا عامل ايداع عن طريق الكريدت كارت ممكن ادخل على حسابي و اسحب منه على طول
تاني حاجة هل يمكن الايداع عن طريق ATM البنك الاهلي المصري ولا لا مع العلم ان كرت البنك مكتوب عليه ماستر كارد
ايه الفرق لو فتحت الحساب ديركت من على الشركة او فتحته تحت رعاية بورصات و هل لو حابب اعمل سحب بيكون عن طريق الادارة هنا ولا بيكون الوضع ازاي
و في الاخر هل للشركة مصدقية كبيرة سواء على منصة التعامل او المبالغ المالية ولا لا بتمنى اني مكنش طولت عليكم و بتمنى اسمع ردوكم
شكرا ليكم

عضو نشيط

a7med_9 is on a distinguished road
افتراضي رد: استفسار بخصوص شركة FXCM و طريقة السحب
2#
26 - 10 - 2014, 06:50 PM
بخصوص السحب
انا اعتبر هالنقطة احد العيوب في شركة fxcm
لانه السحب عبر الفيزا لا تستطيع الا سحب الميبلغ الذي اودعته

اما الارباح طريقة السحب الوحيدة الحوالة البنكية وعمولتها 40 دولار

وانا اشوفها غير مناسبة لاصحاب الحسابات الصغيرة

والله يوفقك
a7med_9 غير متواجد حالياً  
عضو جديد

3#
26 - 10 - 2014, 06:53 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة a7med_9 مشاهدة المشاركة
بخصوص السحب

والله يوفقك
يعني عشان اسحب عن طريق الفيزا يبقى هسحب المبلغ اللي انا اودعته ايا كان المبلغ اما لو حابب اسحب الارباح هيكون عن طريق حوالية بنكية و عمولة 40 دولار صح كده
عضو جديد

4#
26 - 10 - 2014, 06:56 PM
اقتباس:
بخصوص السحب

والله يوفقك
على حسب ما فهمت منك اخوي ان الطريقة الوحيدة اللي اسحب بيها مبلغ عن طريق الفيزا هوا المبلغ اللي انا عملت بيه ايداع طيب نفترض اني سحبت المبلغ تفضل الارباح و اقدر اتاجر بيها و وقتها لما احب اسحب اي جزء من الارباح هيكون عن طريق حوالة بنكية صح كده ؟
الصورة الرمزية احمد ريان
مشرف سابق
الصورة الرمزية احمد ريان

احمد ريان will become famous soon enough
5#
26 - 10 - 2014, 07:22 PM
مثبــت: حسابك الاسلامي مع شركة FXCM

اولا اخي الكريم احب اقولك الاختيار موفق وفتح حساب تحت رعايه بورصات سوف يتم اضافتك الى خدمات عديده ومنها التوصيات على الجوال
مثبــت: مفاجأة : توصيات حصرية للعملات مجانا لعملاء بورصات

بالنسبه للايداع اخي من بطاقات الفيزا او الماستر كارد فكل شركات الفوركس تقدر تسحب نفس قيمه الايداع الاولي على البطاقه والزياده عن ذلك يتم سحبه على حساب بنكي

افضل بطاقه هي الديبت والكريدت ولو البنك الاهلي المصري يا ريت تطلب ان البطاقه تكون مفتوحه بالشراء من على الانترنت

انت قلت بطاقتك ماستر كارد شوف فوق مكتوب كلمه ديبت ولا لا وأسال البنك مفتوحه للشراء من النت اولا ولا لا ولو مقفلوله اطلب منهم فتحها ومعرفه قيمه الحد للمشتريات من على النت يوميا

بالنسبه للسحب هناك MYFXCM
لحسابك الشخصي تدخل في اى وقت وتطلب السحب وخلال 2 يوم الى 5 ايام عمل يتم السحب طبعا علي حسابك البنكي في حاله انك سحبت قيمه الايداع الاول على البطاقه من قبل

احمد ريان غير متواجد حالياً  
عضو جديد

6#
26 - 10 - 2014, 07:26 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد ريان مشاهدة المشاركة
مثبــت: حسابك الاسلامي مع شركة FXCM

اولا اخي الكريم احب اقولك الاختيار موفق وفتح حساب تحت رعايه بورصات سوف يتم اضافتك الى خدمات عديده ومنها التوصيات على الجوال
مثبــت: مفاجأة : توصيات حصرية للعملات مجانا لعملاء بورصات

بالنسبه للايداع اخي من بطاقات الفيزا او الماستر كارد فكل شركات الفوركس تقدر تسحب نفس قيمه الايداع الاولي على البطاقه والزياده عن ذلك يتم سحبه على حساب بنكي

افضل بطاقه هي الديبت والكريدت ولو البنك الاهلي المصري يا ريت تطلب ان البطاقه تكون مفتوحه بالشراء من على الانترنت

انت قلت بطاقتك ماستر كارد شوف فوق مكتوب كلمه ديبت ولا لا وأسال البنك مفتوحه للشراء من النت اولا ولا لا ولو مقفلوله اطلب منهم فتحها ومعرفه قيمه الحد للمشتريات من على النت يوميا

بالنسبه للسحب هناك MYFXCM
لحسابك الشخصي تدخل في اى وقت وتطلب السحب وخلال 2 يوم الى 5 ايام عمل يتم السحب طبعا علي حسابك البنكي في حاله انك سحبت قيمه الايداع الاول على البطاقه من قبل

شكرا ليك و لاهتمامك بالرد عليا سؤال تاني معلش عارف اني هتعبك معاية شوية دلوقتي في حالة اني سحبت الجزء الخاص بالايداع في المرة الاولى و في باقي المرات هيكون عن طريق حسابي البنكي هل الحوالة بتيجي باسم شركة الفوركس ولا الايداع في حسابي بيكون ازاي و دلوقتي انا الحساب بتاعي بالجنية المصري فهل عند السحب لازم يكون الحساب بالدولار ولا عادي هلاقي السحب في الحساب البنكي بتاعي بالجنية المصري و اسف على الاطالة
الصورة الرمزية احمد ريان
مشرف سابق
الصورة الرمزية احمد ريان

احمد ريان will become famous soon enough
7#
26 - 10 - 2014, 07:49 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ebrahim90 مشاهدة المشاركة
شكرا ليك و لاهتمامك بالرد عليا سؤال تاني معلش عارف اني هتعبك معاية شوية دلوقتي في حالة اني سحبت الجزء الخاص بالايداع في المرة الاولى و في باقي المرات هيكون عن طريق حسابي البنكي هل الحوالة بتيجي باسم شركة الفوركس ولا الايداع في حسابي بيكون ازاي و دلوقتي انا الحساب بتاعي بالجنية المصري فهل عند السحب لازم يكون الحساب بالدولار ولا عادي هلاقي السحب في الحساب البنكي بتاعي بالجنية المصري و اسف على الاطالة
مفيش مشاكل فى السحب علي اى بنك الا QNB ابعد عنه

ولو حسابك بالجنيه المصري هتلاقي الفلوس بالجنيه المصري اتحولت
البنوك الاجنبيه بس هي اللى بيكون عندها شرط فتح حساب بالدولار

لكن معظم البنوك بتفتحلك حساب اتوماتك بالدولار وتضيف فلوسك بالمصري اتوماتك علي حسابك
وبس

المشكله اللى ممكن تحصل ان تيجي الفلوس حواله بنكيه باسمك بدل ما تدخل في حسابك البنكي ودى حصلت معايا بس ظبطها مع الشركه والاهم تكون عارف الاي بان لحسابك كويس
احمد ريان غير متواجد حالياً  
عضو نشيط

خبرة السوق: أقل من 6 شهور
Ahm88ed is on a distinguished road
8#
26 - 10 - 2014, 08:00 PM
اقتباس:
بخصوص السحب

والله يوفقك
*****_ انا عندي كارد وفي 5 ايام المال يتحول لحسابي وبدون اعلامهم بالامر متل شركات اخرى

التعديل الأخير تم بواسطة احمد ريان ; 26 - 10 - 2014 الساعة 08:05 PM سبب آخر: غير لائق
Ahm88ed غير متواجد حالياً  
عضو نشيط

a7med_9 is on a distinguished road
9#
26 - 10 - 2014, 08:12 PM
يااخوان انا اتكلمت الفيزا يحولولك الفلوس فقط على قد المبلغ الي اودعنه اذا كان عالفيزا

اما السحوبات بعد كذا حوالة بنكية وقلت احد العيوب بوجهة نظري الرسوم التي تمثل 40 دولار

اما غير كذا فهي من افضل الشركات والافضل في وجهة نظري
a7med_9 غير متواجد حالياً  
عضو جديد

10#
26 - 10 - 2014, 08:13 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد ريان مشاهدة المشاركة
مفيش مشاكل فى السحب علي اى بنك الا QNB ابعد عنه

ولو حسابك بالجنيه المصري هتلاقي الفلوس بالجنيه المصري اتحولت
البنوك الاجنبيه بس هي اللى بيكون عندها شرط فتح حساب بالدولار

لكن معظم البنوك بتفتحلك حساب اتوماتك بالدولار وتضيف فلوسك بالمصري اتوماتك علي حسابك
وبس

المشكله اللى ممكن تحصل ان تيجي الفلوس حواله بنكيه باسمك بدل ما تدخل في حسابك البنكي ودى حصلت معايا بس ظبطها مع الشركه والاهم تكون عارف الاي بان لحسابك كويس
طيب لو حصل ان جت الحوالة باسمي هيكون ايه حلها وقتها و هل لو جت برقم حساب البنك الفلوس هتبقى دايركت في حسابي يعني هروح مثلا اسحب الفلوس على طول ؟

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام