• 7:49 مساءاً

لماذا لاتنشا بورصات محفظة لها

الصورة الرمزية فارس (مصطفى حمد)
قائد استراتيجية فارس العرب
الصورة الرمزية فارس (مصطفى حمد)

خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
فارس (مصطفى حمد) is on a distinguished road
افتراضي رد: لماذا لاتنشا بورصات محفظة لها
21#
16 - 09 - 2009, 02:06 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ميرو مشاهدة المشاركة
ههههههههههههههههههه

ليه الناس الكويسة بتخاف وليه الناس اللى مش كويسة مبتخافش
الموضوع ليه ايجابيات وسلبيات بس ايجابياته اكتر
انا مش هقدر اضغط على دكتور اسامة اكتر من كده هو ادرى بمصلحته

لان الناس الكويسة تخاف الله ومن يخاف الله يعلم جيدا ان ادارة اموال الناس ليست بالامر الهين مطلقا وهى مسؤلية وهذا السوق قوى لا يرحم اما من لا يخاف الله فهى بالنسبة له فرصة من ذهب لكى يستغل اموال الناس من اجل الربح السريع دون النظر لظروف الغير
واشكر الاخ ناصر على توضيح معلومة هامة للجميع ان ادارة المحافظ تستهلك كثيرا من الوقت والجهد الى جانب انه ممكن فى اى لحظة تكون الامور ليست على ما يرام فوقتها لن يستطيع السير كما كان عاليا بل سيدنو حتى لا يراه الاخرين
وارجو من الجميع ان لا يفهمنى خطا فانا افكر معك بصوت عالى وفى النهاية حتى نأمن شرور انفسنا والله ولى التوفيق
فارس (مصطفى حمد) غير متواجد حالياً  

الصورة الرمزية eeelnagm
عضو نشيط جدا
الصورة الرمزية eeelnagm

خبرة السوق: 3 الى 5 سنوات
eeelnagm is on a distinguished road
22#
16 - 09 - 2009, 08:58 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fares111 مشاهدة المشاركة
طيب وبدل ما نقول محفظة وكلام من هذا القبيل لية كل واحد ميدرش حسابة بنفسه ويكون هوا صاحب القرار دا الصح والاثبات على ذلك المنتديات القوية فعلا لا ترشح ان تكون هناك محافظ لادراة راس المال لان السوق غدار وممكن فى لحظة ينسف اى محفظة مهما كانت قوتها ولكن الاساس العلم والتسلح بالدراسة هيكون الانسان عن جد فى غنى عن اى مدير حساب
والله ولى التوفيق
ورمضان كريم

مع احترامي الشديد ليك يا فارس بس مش كل الناس متفرغه لادارة راس مالها ده اولا ثانيا والحاجه اللى مش محتاجه توضيح من غير المعقول ان يخسر احد خبراء الفوركس حساب محفظه ماليه ويحافظ عليها مبتدء لازال يخطوا خطواته الاولي في الفوركس يعنى الموضوع مش محتاج تفكير اصلا نسبه خساره الاموال المجمعه في محفظه ماليه بالاضافه الى ادارة من قبل خبراء في التداول تقريبا 8% ولا اعتقد انه يزيد عن ذلك وكم من المحافظ الماليه الناجحه في الوطن العربي سواء في البورصه او في الفوركس

انا شخصيا آويد هذه الفكره من كل قلبي واعتقد انها هي مستقبل الشباب الحقيقي في الفوركس لان مع الوقت سيوفر لهم هذا الاموال الطائله التى يمكن ان يبدؤا بجزء بسيط منها بنفسهم وهم مطمئنين ان حساباتهم الاصليه يديرها خبير يعلم متي يخرج من السوق ومتي يدخل به واما اللى يحب يكبر معلوماته ويتعلم التحليل فهو له كامل الحريه في ذلك

اناشد القائمين علي بورصات بتحقيق هذه الفرصه الرائعه التى ستسعد كل رواد بورصات وستغير من مراكزهم الماليه بما يساعدهم بعد ذلك في الاعتماد علي انفسهم في ادارة حساباتهم بنفسهم بالاضافه للمحفظه الاصليه وانا اقترح حساب جوين اللى يتجمع فيه كل الاشخاص ويكون حق الاداره لشخص واحد ويتم توزيع ارباح الحساب بالتساوي به ولا يحق لاخر سحب اي جزء يحق لغيره وبكده يكون الكل مطمئن علي امواله ومتابع بشكل مستمر ودون تعطيل الناس عن اشغالها اعتقد هذا حل مثالي وهو الحل الامثل لكل شباب العرب حاليا لتحسين اوضاعهم الماليه نرجوا الاهتمام بالفكره وتطويرها ارجوكم

التوقيع

For ppl whom crying " Forex is a game, you should lose some to gain some "

eeelnagm غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية eeelnagm
عضو نشيط جدا
الصورة الرمزية eeelnagm

23#
16 - 09 - 2009, 09:05 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Nesr مشاهدة المشاركة

اكل نفسك بايدك..
و كل واحد ادرى بمصلحته..
هذا رأى و الله اعلم..

مع احترامي وتقدير لرايك يا دكتور انما انا شايف ان الناس بره اكلت بعض عشان كده عم عليهم الخير وهنا معظم الناس في الدول العربيه قالت يالا نفسي عشان كده راحت البركه واترفعت حتى من اللى بياكل نفسه وما قال الرسول صلي الله عليه وسلم يد الله فوق يد الجماعه اذا كان الامر كل واحد ياكل نفسه والسلام وكل واحد يشيل شيلته عموما انا اعلم ان فكره المحافظ هي العدو اللدود للتعليم والتعلم لفنون الفوركس ولكن تبقى الحقيقه حقيقه وهي ان الكل معا يحقق الخير والفرد وحده يضيع مهما كان محترفا وفي النهايه هي وجهات نظر والله يوفق الجميع بامر الله مع حبي وتقدير لشخصكم رغم اني اعلم انك لا تطبق موضوع كله ياكل نفسه وانك سباق للخير وهذا ما استغربه اذاى بقى كله ياكل نفسه وانا متاكد انك لو تطول تاكل الدول العربيه كلها ما هتقصر لان هذا عهدي بيك

التوقيع

التعديل الأخير تم بواسطة eeelnagm ; 16 - 09 - 2009 الساعة 09:13 AM
الصورة الرمزية eeelnagm
عضو نشيط جدا
الصورة الرمزية eeelnagm

24#
16 - 09 - 2009, 09:26 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nader_ph مشاهدة المشاركة
الحمد لله ... أنا كنت عارف أنك حترفض ... مش عاوز الأخوة يزعلوا منى لكن لو أسامة كان قبل الموضوع ده دلوقت كان حيقضى على سمعته ...ليه علشان بيخسر ؟ لأطبعا وكلنا بنشوفه بيتاجر لايف قدمنا وبيكسب ...أمال ليه ... علشان حينط لنا واحد يقول شفتم أهو أسامة سمى نفسه ميرو وكتب موضوع يدعو به نفسه لأدارة الحسابات .... ويرد عليه زميله يقولله أيوه ماهو محمد النوارج ده هو ناصر علشان كيت وكيت ... واللى بيقول أنا نادر ده هو النجف وفاكرنا مش حنعرفه ( معلش يامهندس فتحى ... عديها لى دى ) ... ونقعد بقى دا يقول أنت قولت ودا يقول لأ وقصة نظرية المؤامرة التى تدير الفكر العربى كله حتبهدلنا وتخلينا نتفرغ للرد عللى الأتهامات ونصور بطاقاتنا الشخصية ونعرضها فى المنتدى .. وتبقى ليلة .....

على العموم كل شئ فى وقته يا جماعة وربنا ييسر ويقدم اللى فيه الخير ....

هههههههههههههه حبيبي يا نادر والله كل مشاركاتك ذى السكر وفعلا موضوع التشكيك ده حقيقي لاني من ساعة ما شوفتك وانا شايف انك تدي علي نجف ومش اي نجف كمان هههههههههههههههه والله انتا ذى العسل يا غالي بس احب اقولك يا نادر ان موضوع القيل والقال ده من ايام الرسول عليه الصلاة والسلام وربنا قال للرسول فيما معناه انه اذا اطاع بعض الاشخاص في كثير من قولهم ماحقق شئ من رسالته بمعنى اخر ان البني ادم اذا رأي امرا صائبا فيه فائده لعموم المسلمين سعي فيه والا بقى ما كان الواحد حتى خرج اللى في جيبه واعطاه للمحتاج لان ده يسمي عند البعض تبذير او سفه تصور صدقتك يسميها البعض سفه وتبذير مش بقولك لو اقعد تسمع كلام الناس مش هتعمل شئ صح واحد في حياتك عموما انا قولت راي وكل ارائكم جميله وراي الدكتور اللى في الصفحات السابقه انا لسه شايفه دلوقتى وفعلا هو يحتاج اذا وضع نفسه في مسؤليه ادارة محفظه ماليه الى التفرغ الكامل وهذا يعنى انه غير متفرغ الان لادارة مثل هذه المحفظه ولكن لعل الله يخلف علي الشباب بخبير اخر يرشحه لنا اخونا اسامه او اخونا محمد عبدالمعطي ويبدا بورشه لمدة شهر علي الاقل ليورينا مدي كفائته في ادراة راس المال وخطته علي حساب تجريبي ومن ثم يبدأ في تولي المسؤليه الموكله له وساعتها هنقول عليه ابو تريكا

التوقيع

التعديل الأخير تم بواسطة eeelnagm ; 16 - 09 - 2009 الساعة 09:33 AM
عضو جديد

ميرو is on a distinguished road
25#
16 - 09 - 2009, 11:09 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Nesr مشاهدة المشاركة

اكل نفسك بايدك..
و كل واحد ادرى بمصلحته..
هذا رأى و الله اعلم..
انا بحترم رايك
ميرو غير متواجد حالياً  
عضو جديد

ميرو is on a distinguished road
26#
16 - 09 - 2009, 11:16 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eeelnagm مشاهدة المشاركة
هههههههههههههه حبيبي يا نادر والله كل مشاركاتك ذى السكر وفعلا موضوع التشكيك ده حقيقي لاني من ساعة ما شوفتك وانا شايف انك تدي علي نجف ومش اي نجف كمان هههههههههههههههه والله انتا ذى العسل يا غالي بس احب اقولك يا نادر ان موضوع القيل والقال ده من ايام الرسول عليه الصلاة والسلام وربنا قال للرسول فيما معناه انه اذا اطاع بعض الاشخاص في كثير من قولهم ماحقق شئ من رسالته بمعنى اخر ان البني ادم اذا رأي امرا صائبا فيه فائده لعموم المسلمين سعي فيه والا بقى ما كان الواحد حتى خرج اللى في جيبه واعطاه للمحتاج لان ده يسمي عند البعض تبذير او سفه تصور صدقتك يسميها البعض سفه وتبذير مش بقولك لو اقعد تسمع كلام الناس مش هتعمل شئ صح واحد في حياتك عموما انا قولت راي وكل ارائكم جميله وراي الدكتور اللى في الصفحات السابقه انا لسه شايفه دلوقتى وفعلا هو يحتاج اذا وضع نفسه في مسؤليه ادارة محفظه ماليه الى التفرغ الكامل وهذا يعنى انه غير متفرغ الان لادارة مثل هذه المحفظه ولكن لعل الله يخلف علي الشباب بخبير اخر يرشحه لنا اخونا اسامه او اخونا محمد عبدالمعطي ويبدا بورشه لمدة شهر علي الاقل ليورينا مدي كفائته في ادراة راس المال وخطته علي حساب تجريبي ومن ثم يبدأ في تولي المسؤليه الموكله له وساعتها هنقول عليه ابو تريكا
ان كان هيبقى ابو تريكه يبقى بلاش احسن
هى فكرة ترشيح حد تانى فكرة كويسة بس السؤال الاهم بورصات موافقة من حيث المبدا ولا معترضة
لو موافقة والاعتراض من د/ اسامة ممكن تتحل لكن لو المبدا مرفوض يبقى خلاص
ميرو غير متواجد حالياً  
عضو فـعّـال

خبرة السوق: أقل من 6 شهور
Alnagaf is on a distinguished road
27#
16 - 09 - 2009, 11:32 AM
الموضوع فيه نادر و نجف و سكر
هفكر كم يوم و اطلعلكم باقتراح يرضي جميع الأطراف
بس حد يفكرني بعد العيد
و كل سنه و انتم طيبين
Alnagaf غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية محمد علي نوارج
عضو فـعّـال
الصورة الرمزية محمد علي نوارج

خبرة السوق: 6 شهور الى سنة
محمد علي نوارج is on a distinguished road
28#
16 - 09 - 2009, 12:55 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Alnagaf مشاهدة المشاركة
الموضوع فيه نادر و نجف و سكر
هفكر كم يوم و اطلعلكم باقتراح يرضي جميع الأطراف
بس حد يفكرني بعد العيد
و كل سنه و انتم طيبين
تمام

التوقيع

" ضاقت فلما استحكمت حلقاتها فرجت وكنت أظنها لا تفرج "

..**.. إفعل دائماً ما يمليه عليك ضميرك ..**..

---= لا تنتظر شكراً من أحد على عمل عملته .. ولكن يكفيك أن تكون راضٍ عن نفسك =---

[عذراً, فقط الأعضاء يمكنهم مشاهدة الروابط ]
محمد علي نوارج غير متواجد حالياً  
عضو جديد

menshawy is on a distinguished road
29#
16 - 09 - 2009, 08:54 PM
مع احترامى لكل الأراء ولكن فعلا بورصات عملت لكل واحد محفظة
ازااااااى
عن طريق توصيات بورصات اللى عاملة فعلا شغل جامد جدا
وكل واحد لو اتبعها فقط مع التزام بادارة رأس مالة وعدم الدخول بعقد كبير ان شاء اللة يكسب مرتين (فلوس وعلم)
لكن ان انا اقعد فى بيتى مستنى المكسب ................... لأ
دة رأيى المتواضع وتقبلوا وجهة نظرى
menshawy غير متواجد حالياً  
عضو جديد

forex rising is on a distinguished road
30#
16 - 09 - 2009, 09:35 PM
السلام عليكم
طيب اي رايك الحل موجود
وما راح ياخذ الاخ اسامه من المنتدى ولا يخسر الناس فلوسه ان شاء الله
وهو بما ان التوصيات محققه نسبة نجاح عاليه فبقوم الاخ اسامه باداره الحساب على ضوء هذه التوصيات وبنسبة مخاطره معقوله مثلا 10%
وبذلك جميع الاخوه حيكونوا مرتاحين ورابحين والاخ اسامه يبقى متفرغ للمنتدى
forex rising غير متواجد حالياً  

الكلمات الدلالية (Tags)
لماذا, لاتنشا, محفظة, لها, بورصات

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام

07:49 PM