الحمدلله اي مبلغ يرجع نعمه من رب العالمين وان شاء الله ينحل الوضع قريبا ونحن ولله الحمد مؤمنين بان الله سبحانه وتعالى هو المدبر وراضين بمكاتب الله رغم ان هناك للأسف بعض الاخوان يدخلون الرعب في قلوب العملاء لكن اذا أسلمنا ان الانسان مايأخذه الا ماهو مكتوب له من رب العالمين وان كلام الاغلبيه فقط للإثارة وهو للأسف لايفقه شيء ياليت نبطل التكهنات والمبررات الغير منطقيه ومن المفروض اننا مسلمين والمسلم اخو المسلم مفروض انه يحب لاخيه مايحب لنفسه فبدل اثاره الكلام والقيل والقال قل خيرا او اصمت اعتذر لصراحتي
ما شاء الله لا قوة الا بالله سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم ولااله الا الله والله اكبر لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين استغفر الله العظيم و اتوب اليه (( لا اله الا الله وحده لاشريك له, الله اكبر كبيرا, والحمد لله كثيرا, سبحان الله رب العالمين ,لا حول ولا قوة الا بالله العزيز الحكيم)) ((اللهم اغفر لي ,وارحمني,واهدني ,وعافني ,وارزقني)) (( الحمد لله الذي بنعمته تتم الصالحات ))((الحمد لله على كل حال)) اللهم صلى وسلم على نبيك محمد صلى الله عليه وسلم
ان شاء الرحمن يكون فى حلول من الشركة وتنتهي هذة المشكلة علي خير وتكون كل الآمور بصالح العملاء
وترخيص اي شركة هو الفارق بامر اموال العملاء وامور التلاعب الخ
ربي يقدم يارب مافى الخير
ما شاء الله لا قوة الا بالله سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم ولااله الا الله والله اكبر لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين استغفر الله العظيم و اتوب اليه (( لا اله الا الله وحده لاشريك له, الله اكبر كبيرا, والحمد لله كثيرا, سبحان الله رب العالمين ,لا حول ولا قوة الا بالله العزيز الحكيم)) ((اللهم اغفر لي ,وارحمني,واهدني ,وعافني ,وارزقني)) (( الحمد لله الذي بنعمته تتم الصالحات ))((الحمد لله على كل حال)) اللهم صلى وسلم على نبيك محمد صلى الله عليه وسلم
ما شاء الله لا قوة الا بالله سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم ولااله الا الله والله اكبر لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين استغفر الله العظيم و اتوب اليه (( لا اله الا الله وحده لاشريك له, الله اكبر كبيرا, والحمد لله كثيرا, سبحان الله رب العالمين ,لا حول ولا قوة الا بالله العزيز الحكيم)) ((اللهم اغفر لي ,وارحمني,واهدني ,وعافني ,وارزقني)) (( الحمد لله الذي بنعمته تتم الصالحات ))((الحمد لله على كل حال)) اللهم صلى وسلم على نبيك محمد صلى الله عليه وسلم
السلام عليكم
انا ممن لديه حساب مع الباري منذ 3 سنوات الى الان
نأمل من الله ان يتم تسوية موضوع الباري وترجع الفلوس لأصحابها
لا زالت قضية بيع الشركة قائمة ولا زال البحث مستمر عن مشتر مع العلم انه تم تعيين اناس من قبل المحكمة لادارة الشركة في المرحلة الحالية :
(( بناء على طلب من مجلس ادارة Alpari UK المحدودة، يوم الاثنين 19 يناير 2015، عينت المحكمة البريطانية العليا السيد تاريتشارد هيس، السيدة سامانثا بويك و السيد مارك فيرمين من KPMG LLP كإداريين مختصين لشركة Alpari UK المحدودة، تحت نظام الادارة الخاصة (SAR).
شركة Alpari UK المحدودة هي شركة مسجلة في المملكة المتحدة.
شركة Alpari UK المحدودة اعلنت الافلاس يوم الاثنين 19 يناير 2015 عقب قرار البنك المركزي السويسري يوم الخميس 15 يناير 2015 لإزالة الربط الرسمي لليورو عند حوالي 1.20 فرنك سويسري. اعلان البنك المركزي السويسري دفع الى تقلب في أسواق العملات مما ادى الى تحقيق خسائر كبيرة للشركة والعديد من عملائها.
بعد مناقشات عاجلة مع مختلف الاطراف خلال عطلة نهاية الاسبوع بهدف بيع الشركة، باءت هذه الجهود بالفشل.
لقد حصلنا على العديد من العروض من اطراف مهتمة باعمال الشركة
و سوف نقوم بالتواصل مع جميع الاطراف خلال الايام القادمة و نأمل التوصل الى اتفاق للحفاظ على الشركة و فرص العمل قدر المستطاع.))
نص البيان وقيمة الاموال الموجوده في الشركة والموظفين
Administrators appointed to Alpari (UK) Ltd
Richard Heis, Samantha Bewick and Mark Firmin of KPMG LLP were today appointed special administrators to Alpari (UK) Ltd, a leading City foreign exchange broker.
Alpari (UK) Ltd applied for insolvency on Monday 19 January 2015 following the decision on Thursday 15 January 2015 by the Swiss National Bank to remove the informal peg to the euro at around 1.20 Swiss francs. The announcement by the SNB prompted volatility across the foreign exchange markets which saw the company and many of its clients make large losses. After a weekend spent in urgent discussions with various parties with a view to selling the company, these efforts were ultimately unsuccessful.
Commenting on the appointment, Richard Heis, partner at KPMG and joint special administrator, said: "Following the announcement by the SNB last week, Alpari (UK) Ltd sustained substantial losses as a result of negative client balances, and was faced with no other choice but to enter into special administration. We have had a number of enquiries from interested parties in relation to the company's business. We will be speaking with these parties and others over the next few days, and hope to secure a deal to preserve the business and jobs as far as possible."
He continued: "The company holds some $98.5 million of retail client money which has been segregated and we shall be returning this to clients or making other suitable arrangements in accordance with statute and the regulatory framework at the earliest opportunity."
The company employs around 170 employees at its offices in Bishopsgate, London.
Customers can email details of their claim to the following email address: [عذراً, فقط الأعضاء يمكنهم مشاهدة الروابط ]
The special administrators have set up a hotline for affected customers. Details of this can be found on the [عذراً, فقط الأعضاء يمكنهم مشاهدة الروابط ] website.
- Ends -
For media enquiries, please contact:
Katy Broomhead, KPMG Press Office
Tel: 0161 246 4623 / 07824 537963
Email: [عذراً, فقط الأعضاء يمكنهم مشاهدة الروابط ]
KPMG Press office: 020 7694 8773
About KPMG
KPMG LLP, a UK limited liability partnership, operates from 22 offices across the UK with approximately 12,000 partners and staff. The UK firm recorded a turnover of £1.9 billion in the year ended September 2014. KPMG is a global network of professional firms providing Audit, Tax, and Advisory services. It operates in 155 countries and has 162,000 professionals working in member firms around the world. The independent member firms of the KPMG network are affiliated with KPMG International Cooperative ("KPMG International"), a Swiss entity. Each KPMG firm is a legally distinct and separate entity and describes itself as such.
بيان الهيئه حسب ماورد في موقعهم وطرق الاستفسار والتواصل للعملاء
وعدد العملاء لشركة والحلول التى تم طرحها حاليا والمستقبلية للعملاء
News for customers of Alpari (UK) Limited
Published: Yesterday Last Modified : Yesterday
On 18 January 2015 Alpari (UK) Limited (Alpari) formally entered into Special Administration Regime insolvency proceedings.
FAQs
1. What is the Special Administration Regime (SAR)?
The SAR, introduced by the government in 2011, helps sort out situations where investment firms, which hold clients’ money and/or assets under the FCA’s CASS rules, fail. The SAR process has a number of objectives, but one of these is to ensure clients’ money and assets are returned to customers as soon as is reasonably practicable.
2. Why did Alpari (UK) Limited enter the SAR?
On 18 January 2015 Alpari (UK) Limited (Alpari) formally entered into the SAR.
Having reached an assessment that the firm was no longer solvent, the firm made an application to Court to formally initiate insolvency proceedings under the SAR.
3. Who are the special administrators?
Richard Heis, Samantha Bewick and Mark Firmin of KPMG LLP have been appointed joint special administrators.
Please visit their website for further information.
For all queries, please contact:
[عذراً, فقط الأعضاء يمكنهم مشاهدة الروابط ] or call the KPMG hotline on 0333 202 1397
4. Is there any client money missing?
The special administrators will assess the client money position of Alpari as part of their work. Once the special administrators have carried out this assessment, whether there is any client money missing will become clearer.
The initial view in the early stages is that the client money is whole.
5. How many customers are affected?
Alpari has more than 100,000 customers. The special administrators will get in touch with affected customers in due course.
KPMG’s website will be the relevant source of information on the progress that is being made by them on this.
6. Will I get my money back?
The special administrators will return as much client money to clients as possible, as quickly as possible.
7. If I cannot get all my money back from Alpari, am I entitled to any compensation?
After the special administrators have completed their assessment of the client money position of Alpari, it will become clearer whether there are any customer losses relating to client money. If this is the case, depending on your individual circumstances, you may have access to the Financial Services Compensation Scheme (FSCS).
8. Who should I contact to find out more?
You should contact the special administrators to understand more about how this situation might affect you personally. Please visit KPMG’s website for further information.
For all queries, please contact:
[عذراً, فقط الأعضاء يمكنهم مشاهدة الروابط ] or call the KPMG hotline on 0333 202 1397
ما شاء الله لا قوة الا بالله سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم ولااله الا الله والله اكبر لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين استغفر الله العظيم و اتوب اليه (( لا اله الا الله وحده لاشريك له, الله اكبر كبيرا, والحمد لله كثيرا, سبحان الله رب العالمين ,لا حول ولا قوة الا بالله العزيز الحكيم)) ((اللهم اغفر لي ,وارحمني,واهدني ,وعافني ,وارزقني)) (( الحمد لله الذي بنعمته تتم الصالحات ))((الحمد لله على كل حال)) اللهم صلى وسلم على نبيك محمد صلى الله عليه وسلم