
رد: دايفرجنس على اليورو دولار
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Trader01
اخى الارستقراطى
انتظر اقفال الخميس
اعتقد الشراء من 1.0411 و هو 261 فيبو ممكن
اعتقد ما زال هناك هبوط
لماذا
اربط اليورو دولار ب الدولار فرنك العلاقه عكسيه
الدولار فرنك ما زال امامه صعود الا 1.0150 الى 1.02 بعدها تصحييح ل 98.5
ساشترى اليورو عندما اجد الدولار فرنك يبدأ التصحييح بعد الصعود الجرىء
موضوع الديون و سقفها موضوع شيق و سترى الدولار يصحح بعنف بعد رالى 9اشهر
ده نفتحله باب لوحده
طبعا الاعلام هينفخ فى الموضوع علشان يبرر الهبوط الدولارى غالبا فى ابريل
لان اليورو دولار سيصعد عندما يضعف الدولار
تقبل تحياتى
جميل جدا يا غالي خليه يهبط الى 1.0410 علشان يتفعل عقد التبريد
بما انه الدخول لا يتجاوز 5 % فالصفقة جيدة خاصة ان الدايفرجنس واضح وحرام اشوف فرصة مثل هذي واتردد بالدخول
انا وضعت ستوب 150 نقطة لحماية العقد من اي غدر او ذيول لاسعة
تحياتي لك