• 4:34 صباحاً

مشاهدة نتائج الإستطلاع: هل استفدت من الموضوع
نعم
246
89.13%
لا
30
10.87%
المصوتون: 276. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

المستحيل اصبح حقيقه بواسطة العرض والطلب

Like Tree3927Likes

عضو فـعّـال

احمد شوقي 1 is on a distinguished road
افتراضي رد: المستحيل اصبح حقيقه بواسطة العرض والطلب
1741#
18 - 07 - 2015, 06:33 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أفيلال مشاهدة المشاركة
عيييد مبارك سعيد ، و كل عام انتم و الامة الاسلامية في الف خير
احنا في المغرب العيد غدا ههههه ، هنصلي 5 جمعات في هذا الشهر الفضيل

حبيبي قلبي افيلال

كل عام وانت بخير وف اتم الصحه والعافيه
وبصراحه مجهودك رائع وانا مراقبه من بعيد

وحاب اشوف ابداعتك وتفكيرك العبقري

وان شاء الله تحقق جميع احلامك

تحياتى لك

احمد شوقي
أفيلال likes this.
احمد شوقي 1 غير متواجد حالياً  

الصورة الرمزية أفيلال
عضو جديد
الصورة الرمزية أفيلال

خبرة السوق: 1 الى 3 سنوات
أفيلال is on a distinguished road
1742#
18 - 07 - 2015, 08:17 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد شوقي 1 مشاهدة المشاركة
حبيبي قلبي افيلال

كل عام وانت بخير وف اتم الصحه والعافيه
وبصراحه مجهودك رائع وانا مراقبه من بعيد

وحاب اشوف ابداعتك وتفكيرك العبقري

وان شاء الله تحقق جميع احلامك

تحياتى لك

احمد شوقي
شكرااا جزيلا لك أخي شوقي ، اريد ان استفسر ،
انا اجلس طوال اليوم امام الكمبيوتر ، اي فريم احلل عليه ، هل الساعة ام اقل
و اريد ان اطلب منك طلب آخر ، ان كان ممكن ، في الفيديو الفادم حاول ان تشرح فائدة تلك المؤشرات التي مرفقة مع الاستراتجية في صفقاتنا ، و اخيرا انا لم افهم الكورف جيدا رغم انني شاهدت الدرسين مرتين ، ارجو ان تعطيه وقت جيد في الشرح
هههههه على ما اظن اكثرت الطلبات ، سامحني حبيبي ، بس انا هكذا اسأل كثيرا و مزعج ههههه

اخوك نزار افيلال

التوقيع

ومن يتهيب صعود الجبال *- *- * يعش أبد الدهر بين الحفر

أفيلال غير متواجد حالياً  
عضو فـعّـال

1743#
18 - 07 - 2015, 10:48 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أفيلال مشاهدة المشاركة
شكرااا جزيلا لك أخي شوقي ، اريد ان استفسر ،
انا اجلس طوال اليوم امام الكمبيوتر ، اي فريم احلل عليه ، هل الساعة ام اقل
و اريد ان اطلب منك طلب آخر ، ان كان ممكن ، في الفيديو الفادم حاول ان تشرح فائدة تلك المؤشرات التي مرفقة مع الاستراتجية في صفقاتنا ، و اخيرا انا لم افهم الكورف جيدا رغم انني شاهدت الدرسين مرتين ، ارجو ان تعطيه وقت جيد في الشرح
هههههه على ما اظن اكثرت الطلبات ، سامحني حبيبي ، بس انا هكذا اسأل كثيرا و مزعج ههههه

اخوك نزار افيلال
ولا يهمك ي غالى واسالنى ف اى وقت واطلب ما تشاء
وع العموم اان مجهز مفاجاه للجميع وان شاء الله تكون فيها كل متطلباتك واكثر من ما تتوقع

تحياتى

احمد شوقي
newo and أفيلال like this.
الصورة الرمزية أفيلال
عضو جديد
الصورة الرمزية أفيلال

1744#
19 - 07 - 2015, 01:40 AM
اقتباس:
ولا يهمك ي غالى واسالنى ف اى وقت واطلب ما تشاء
وع العموم اان مجهز مفاجاه للجميع وان شاء الله تكون فيها كل متطلباتك واكثر من ما تتوقع

تحياتى

احمد شوقي
شكراا جزيييلا يا غالي

التوقيع

أفيلال غير متواجد حالياً  
عضو جديد

Hoba2015 is on a distinguished road
1745#
19 - 07 - 2015, 09:33 PM
اقتباس:

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

كل عام وانتم بخير وعيد مبارك وانا متاسف انى باركت لكم العيد متاخر

وتقبل الله منا ومنكم صالح الاعمال

ان شاء الله تتحقق احلامكم السنه الجايه وتكونو الى الله افرب

ان شاء الله الايام القادمه كلها اعياد باذن الله بس محتاجيين من الجميع المشاركه والمساعده لبعضنا

اشان نقدر نتطور باسرع ما يكون وبرضو اشان نخلى وهم الفوركس الى حقيقه باذن الله
زى محنا ماشيين باذن الله سواء كان ف الورشه او ف الحساب التجريبي او ف الدروس

وانا حاب من كل واحد يحب ان يطور من نفسه ان يكتبلي اهدافه اللى يبغى يحققها من الفوركس

يعنى مثلا هل يسعى شهريا الى 10% او 20% او 30 % وما هو المجهود اللى حاب ان يبذله

او هل يريد ان يحقق 10000دولار او 50000% او حتى 1000000دولار كل هذا وبامر الله سيتحقق ولكن بخطه ومنهجيه واضحه مش بالحظ او الصدفه

وانا موجود وانت موجود والكلام هذا موجود اللى يبغى الناجح لازم يتعب ويتعب ليل نهار اشان يوصل وهذا المبدا ف جميع مجالالات الحياه مش ف الفوركس

والفوركس ما دام في ناس بتكسب سواء كان ف الوطن العربي او الغربي اذا انا وانت واى احد يقدر يكسب بس الفرق اللى بيننا وبينهم انهم بيعملو خطه ويمشو عليها اما نحنا نتعلم 3 شهور او سنه بالكثير وبعدين نزعل لو ما كسبنا ونقووووول الفوركس هذا كله وهم وكذب ونصب

طيب ي استاذي معقول انك بعد سنه تريد تحقيق المجد ولو كان كذا كان كل الناس اشتغلو فوركس واجبرو اولادهم ع كذا زى ما يجبروهم ع الطب والهندسه

ع العمووم اسف ع الاطاله ولكن كان لا بد منها اشان تكون بدايه سعيده وجيده للجميع

تحياتى للجميع

احمد شوقي

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
وحضرتك بخير وتتهنئ بالعيد انت وكل اللي بتحبهم ومفيش حاجة اسمها معايدة متاخرة بين الاحباب ويعلم ربنا انا عن نفسي بجد بحبك في الله واظن دا شعور كتير غيري في الورشة وربنا يديم المحبة..
والعلم اللي حضرتك بتقدمهولنا اجمل عدية واستمرارك في الورشة بالشكل العلمي البسيط دا والروح الجميلة دي احلي عدية...
وربنا يتقبل منا جميعا كل خير ويسرلنا كل خير.
حضرتك بتقول :
وانا حاب من كل واحد يحب ان يطور من نفسه ان يكتبلي اهدافه اللى يبغى يحققها من الفوركس

او هل يريد ان يحقق 10000دولار او 50000% او حتى 1000000دولار كل هذا وبامر الله سيتحقق ولكن بخطه ومنهجيه واضحه مش بالحظ او الصدفه

وانا موجود وانت موجود والكلام هذا موجود اللى يبغى الناجح لازم يتعب ويتعب ليل نهار اشان يوصل وهذا المبدا ف جميع مجالالات الحياه مش ف الفوركس

الحقيقة انا دخلت الفوركس من سنتين ونص وكان كل حلمي ان ادخل اعمل منه 10000$ علشان اقدر اسافر اكمل دراسة برة وبعد كدة اقدر اطلع في الشهر
من 20 الي 30% علشان اقدر اصرف علي نفسي واكبر راس مالي واستثماري الحلم دا مازال معايا لحد دلوقتي اللي اختلف فيه شئ واحد ان اتعلمت من خلال كل اللي مر عليا من تجارب ومكسب وخسارة ان الفوركس سوق زي اي سوق والعملات سلع زي اي سلع واي حاجة تنطبق علي سوق التجارة تنطبق علي سوق الفوركس لانه في النهاية تجارة في سلعة اسمها العملات.. علشان كدة مقدرش احط نسبة ثابتة اقول عاوز احققها كل شهر فعدلت حلمي من ان احقق من 20 الي 30% في الشهر الي اني اكون في نهاية الشهر كسبان بفضل الله دي النقطة اللي تهمني لان لو افترضت اني بخرج في الشهر كسبان بس 10 نقط وبقيت بثق في شغلي وطريقتي اولا هبقي معوض خسارتي ثانيا العشر نقط دول دلوقتي بدولار بعد كدة هيبقوا بعشرة دولار بعد كدة بـ100$ علشان كدة هدفي حاليا في الفوركس ان اتقن طريقة الفونسوا واتعلم كل تفاصيلها من حضرتك علي قد ما اقدروان اخرج كل شهر اخر الشهر كسبان ولو بـ10 نقط.

اعذرني حضرتك علي الاطالة.
Hoba2015 غير متواجد حالياً  
عضو جديد

Hoba2015 is on a distinguished road
1746#
19 - 07 - 2015, 10:01 PM
اقتباس:
كل سنه وانت طيب ومن نجاح الى نجاح وان شاء الله القادم افضل وافضل من ما تتصورر

وف اضافات حتكون ع موضوع الفونسو باذن الله بس اولا خليني اكمل من الخطوه الاولى وربنا يكرمنا اجمعيين

وبعدين انت لازم تركز ف الاختبارات ولما تكمل حنكون منتظرينك ع احر من الجمر واى شي فاتك ح نعيده لك اهم شي ركز ف تخصصك

تحياتى

احمد شوقي

ربنا يكرمك بكل طيب يا استاذ احمد

ووالله بحاول اركز في المذاكرة علشان امتحاناتي بدات وتخلص في نص 8 بس بصراحة الورشة بقت ادمان هههههههه انا تقريبا مبعملش حاجة علي النت غير ان كل يوم لازم ادخل اشوف ايه الجديد حتي لو مش هاخد صفقات او ارد علي الاقل بعمل لايك للردود اللي الاقي فيها اضافة مفيدة للورشة بس فعلا الفترة الجاية هضطر انقطع عن الورشة بس راجع بقوة استعد للاسئلة والاستفسارات والشارتات لحد ماتزهق مني هههههههههه.
Hoba2015 غير متواجد حالياً  
عضو فـعّـال

1747#
19 - 07 - 2015, 10:13 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hoba2015 مشاهدة المشاركة
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
وحضرتك بخير وتتهنئ بالعيد انت وكل اللي بتحبهم ومفيش حاجة اسمها معايدة متاخرة بين الاحباب ويعلم ربنا انا عن نفسي بجد بحبك في الله واظن دا شعور كتير غيري في الورشة وربنا يديم المحبة..
والعلم اللي حضرتك بتقدمهولنا اجمل عدية واستمرارك في الورشة بالشكل العلمي البسيط دا والروح الجميلة دي احلي عدية...
وربنا يتقبل منا جميعا كل خير ويسرلنا كل خير.
حضرتك بتقول :

الحقيقة انا دخلت الفوركس من سنتين ونص وكان كل حلمي ان ادخل اعمل منه 10000$ علشان اقدر اسافر اكمل دراسة برة وبعد كدة اقدر اطلع في الشهر
من 20 الي 30% علشان اقدر اصرف علي نفسي واكبر راس مالي واستثماري الحلم دا مازال معايا لحد دلوقتي اللي اختلف فيه شئ واحد ان اتعلمت من خلال كل اللي مر عليا من تجارب ومكسب وخسارة ان الفوركس سوق زي اي سوق والعملات سلع زي اي سلع واي حاجة تنطبق علي سوق التجارة تنطبق علي سوق الفوركس لانه في النهاية تجارة في سلعة اسمها العملات.. علشان كدة مقدرش احط نسبة ثابتة اقول عاوز احققها كل شهر فعدلت حلمي من ان احقق من 20 الي 30% في الشهر الي اني اكون في نهاية الشهر كسبان بفضل الله دي النقطة اللي تهمني لان لو افترضت اني بخرج في الشهر كسبان بس 10 نقط وبقيت بثق في شغلي وطريقتي اولا هبقي معوض خسارتي ثانيا العشر نقط دول دلوقتي بدولار بعد كدة هيبقوا بعشرة دولار بعد كدة بـ100$ علشان كدة هدفي حاليا في الفوركس ان اتقن طريقة الفونسوا واتعلم كل تفاصيلها من حضرتك علي قد ما اقدروان اخرج كل شهر اخر الشهر كسبان ولو بـ10 نقط.

اعذرني حضرتك علي الاطالة.

اخوي الغالي

بالنسبه للربح وكم نسبته وانه مش ممكن تحقيق ذلك انا معاك انه من الصعب انه كل شهر تحقيق ذلك لانه يمكن تطلع ف شهر اصلا خسران ولكن احنا بنتكلم من ناحيه تحقيق هدف لانك لما تضع هدفك وتحاول تحقيقه باذن الله رح يتحقق

طيب انا ع سبيل المثال وبكل تواضع حاط لنفسي نسبه ربح 20 / ف الشهر ولك انا حققتها بدايت الشهر فانا يمكن اضيف 10 /وبعدها اقفل المنصه والحساب واعيش باقي الشهر بدون متاجره ف انتا لازم يكون عندك خطه

وف ناس عندها خطه لكل صفقه تدخلها وف ناس عاوزه تدبل كل شهرين وهكذا

ولكن الرزق بيد الرزاق. يمكن تحقق اللىانتا عاوزه ويمكن لا بس صدقني اول ما تضع لنفسك هدف ح تحققه والايام بيننا

تحياتي

احمد شوقي
عضو نشيط

newo is on a distinguished road
1748#
20 - 07 - 2015, 12:39 AM
حبيت انبه لليورو ين يواجهه منطقة طلب قويه

newo غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية أفيلال
عضو جديد
الصورة الرمزية أفيلال

1749#
20 - 07 - 2015, 01:54 AM
[QUOTE=newo;1907183]حبيت انبه لليورو ين يواجهه منطقة طلب قويه

[/QUوضعت امر معلق شراء في 133.993 ستوب 133.170 هدف [COLOR="Lime"]135.630[/COLOR]

التوقيع

أفيلال غير متواجد حالياً  
عضو جديد

osama87 is on a distinguished road
1750#
20 - 07 - 2015, 02:28 AM
ما رايكم اخواني في المناطق المحدده ؟؟

الصور المرفقة
نوع الملف: png nzdchf-h4-amana-capital-sal.png‏ (46.6 كيلوبايت, المشاهدات 15)
osama87 غير متواجد حالياً  

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام