• 3:03 مساءاً

الكيبـل على الديلـي

Like Tree1159Likes

عضو جديد

ابو لورا is on a distinguished road
افتراضي رد: الكيبـل على الديلـي
501#
16 - 09 - 2016, 10:56 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة osano مشاهدة المشاركة
تكسير عظام وتصفيه للشاريين من العاب صناع السوق
حسبنا الله ونعم الوكيل
ذكرتني بدعاوي العجز عندنا هههههه

يااخي هذي اسواق مال تتحسب على مين انت هكذا هي اللعبة
ابو لورا غير متواجد حالياً  

عضو جديد

502#
16 - 09 - 2016, 10:59 PM
خسرت اليوم ٦٠٠٠ دولار من هذا الزوج واقفلت الصفقه قبل قليل الحمد لله على كل حال
osano likes this.
عضو فـعّـال

خبرة السوق: أقل من 6 شهور
عبد الله باسل is on a distinguished road
503#
16 - 09 - 2016, 11:04 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو لورا مشاهدة المشاركة
خسرت اليوم ٦٠٠٠ دولار من هذا الزوج واقفلت الصفقه قبل قليل الحمد لله على كل حال
انا شريت لكن وخسرت لكن وضعت استوب 80 نقطه
ابو لورا likes this.
عبد الله باسل غير متواجد حالياً  
عضو جديد

Hawi Forex is on a distinguished road
504#
16 - 09 - 2016, 11:27 PM
سبحان الله كنت داخل في الزوج من قرابة 3 ايام وقت التذبذب وكنت منتظر الهبوط ولما شفت التعليقات في المنتدى عن الصعود استغربت ولما صعد يوم الخميس شوية استغربت وكنت منتظر خبر الدولار اليوم عشان يحزم الأمر ولما بداء يهبط قبل الخبر بحوالي ساعة او ساعة ونص اغلقت الصفقة على ربح خفيف لاني قرأت اليوم تحليلات من المنتدى وبعض المواقع انه الباوند صاعد طبعا اغلقت الصفقة قبل بدء الخبر وبعد الخبر أتفاجئ بالهبوط الى قبل قليل هبوط اكثر من رائع .. مشكلتنا في التداول عامل الخوف والتردد والمتاجرة عن طريق العواطف واراء الناس .. اذا اردت النجاح تابع المنصة ولا تتصفح أي موقع وقت تجارتك ولا تستمع لأحد حدد هدفين اثنين فقط اتبعهم هدف الربح وهدف الخسارة احسب حسابك على هذه المعطيات انا حكسب 100 دولار او اخسر 100 انشاء الله تشوف السعر تراجع قبل وقف الخسارة بنقطة لا تخرج من الصفقة الا لما يضرب احد الهدفين ... وحصل معي نفس الشيء قبل شهر على الباوند دولار او المجنون لا اذكر المهم حسبت الصفقة ربح 140 وخسارة 30 ودخلت والصفقة يمكن اخذت اكثر من يوم المهم كان في خبر على الباوند وشفت تحليلات الشباب تعاكس تحليلي وتعاكس اتجاه الصفقة والاخبار مش ياقيلها اقل من 10 دقايق اغلقت على ربح 20 دولار وخرجت اول ما اغلقت رحت اجيب شاي ورجعت وشفت الزوج تحرك بنفس اتجاه الهدف وتعداه يمكن 80 نقطة زيادة .. وقتها ضربت نفسي ولليوم اتحسف على الصفقة .
Hawi Forex غير متواجد حالياً  
عضو جديد

505#
16 - 09 - 2016, 11:28 PM
الاخ اللي راسلني على الخاص بارك الله فيك (قد تم الأمر) واعذرني لااستطيع الارسال لعدم اتمامي 30 مشاركة
جزاك الله خير يااخي وبارك الله فيك
عضو نشيط جدا

المستقبل لنا is on a distinguished road
506#
17 - 09 - 2016, 01:56 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hawi Forex مشاهدة المشاركة
سبحان الله كنت داخل في الزوج من قرابة 3 ايام وقت التذبذب وكنت منتظر الهبوط ولما شفت التعليقات في المنتدى عن الصعود استغربت ولما صعد يوم الخميس شوية استغربت وكنت منتظر خبر الدولار اليوم عشان يحزم الأمر ولما بداء يهبط قبل الخبر بحوالي ساعة او ساعة ونص اغلقت الصفقة على ربح خفيف لاني قرأت اليوم تحليلات من المنتدى وبعض المواقع انه الباوند صاعد طبعا اغلقت الصفقة قبل بدء الخبر وبعد الخبر أتفاجئ بالهبوط الى قبل قليل هبوط اكثر من رائع .. مشكلتنا في التداول عامل الخوف والتردد والمتاجرة عن طريق العواطف واراء الناس .. اذا اردت النجاح تابع المنصة ولا تتصفح أي موقع وقت تجارتك ولا تستمع لأحد حدد هدفين اثنين فقط اتبعهم هدف الربح وهدف الخسارة احسب حسابك على هذه المعطيات انا حكسب 100 دولار او اخسر 100 انشاء الله تشوف السعر تراجع قبل وقف الخسارة بنقطة لا تخرج من الصفقة الا لما يضرب احد الهدفين ... وحصل معي نفس الشيء قبل شهر على الباوند دولار او المجنون لا اذكر المهم حسبت الصفقة ربح 140 وخسارة 30 ودخلت والصفقة يمكن اخذت اكثر من يوم المهم كان في خبر على الباوند وشفت تحليلات الشباب تعاكس تحليلي وتعاكس اتجاه الصفقة والاخبار مش ياقيلها اقل من 10 دقايق اغلقت على ربح 20 دولار وخرجت اول ما اغلقت رحت اجيب شاي ورجعت وشفت الزوج تحرك بنفس اتجاه الهدف وتعداه يمكن 80 نقطة زيادة .. وقتها ضربت نفسي ولليوم اتحسف على الصفقة .
ياصديقي هذا كان حالي قبل اكثر من تسع سنوات
وتعبني جدا جدا جدا حتى اتخلص من هذا الشعور
واعرف اوزن االامور
بصراحه انا بحب ادخل ع صفحه الاخ العاشق
لما احب اشوف وجهه نظره
لانه بصراحه رائع بهذا الزوج
لكن لا ادخل توصيه الا لما اكون مقتنع ومتاكد من الاتجاه حسب تحليلي
العاشــق likes this.
المستقبل لنا غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية أحـمـد
عضو سوبر
الصورة الرمزية أحـمـد

خبرة السوق: اكثر من 10 سنوات
أحـمـد is on a distinguished road
507#
17 - 09 - 2016, 02:02 AM
ياجماعة الكيبل امس اغلق ايجابى جدااااا على فريم اليوم و 4 ساعات وساعة

هبوط اليوم بصراحة غريب جدا واعتقد سبب هذا الهبوط هو تجمعات شرائية ضخمة
ولازم تخرج من السوق قبل اى صعود ....
انا شخصيا اتهرست النهاردة بس انا غلطان لان اغلاق 4 ساعات بعد الاخبار كان واضح انه سلبى جدا
بس انا كنت واثق من الصعود لان ده المنطق فى ظل هذا التذبذب

عموما السوق ده مالوش كبير ... ربنا يبارك لمن ربح ويعوض من خسر

التوقيع

قال المتنبى

فإن سمعت كلاماً فيك جاوزه ... وخل قائله في غيه ساري
فما تبالي السما يوماً إذا نبحت ... كل الكلاب وحق الواحد الباري
لو كل كلب عوى ألقمته حجراً ... لأصبح الصخر مثقالاً بدينار
أحـمـد غير متواجد حالياً  
عضو برونزي

صياد الجراح is on a distinguished road
508#
17 - 09 - 2016, 03:14 AM
هو انا عندى سؤال محيرنى بجد للناس المتابعة الموضوع هنا ..

يمكن انا اكون غلط .. ؟

هو انعكاس 200 -300 نقطة على تحليل فريم اليومى كتير .. ؟ ومش معمول حسابه من المحلل ؟

اجابة السؤال بالنسبة لى مستحيل يكون مش معمول حسابه وحساب ضعف هذا الانعكاس كمان .. وايضا مش كتير
.. ممكن نقول انه الحد الاقصى لتحليل فريم 4 ساعات هو 200 -300 نقطة انما اليومى ممكن نصل ل 600 - 700 نقطة

المشكلة انك تكون عامل حساب انعكاسات وعارف انك مدام شغال على فريم اليومى ممكن يعكس عليك السعر اكتر من 200 نقطة .. لو التحليل على الاسبوعى ممكن يعكس اكتر من 800 نقطة ..

وبالتالى نصيحة لكل من يتابع الموضوع اخى العاشق .. لازم يفهم ان اخى العاشق بيقوم بالتحليل على فريم اليومى وانعكاس 200 نقطة شئ طبيعى ووارد جدا .. واسم الموضوع الكيبل على الديلى ..

اخى العاشق بسم الله ماشاء الله عليك ملك الباوند بجد .. ومبروك عليك الارباح من صفقة التبريد القادمة باذن الله تعالى .. انا متوقع دخولك فيها من اول اشارة ومستوى يمكن الاعتماد عليه وانا على يقين ان الانعكاس ولا يقلقلك فى شئ لانك عامل حسابه ..

تحياتى لشخصك الكريم

تقبلوه فائق تقديرى ..

التوقيع

سبحان الله وبحمده *سبحان الله وبحمده *سبحان الله وبحمده *

سبحان الله العظيم *سبحان الله العظيم *سبحان الله العظيم *

استغفر الله العظيم *استغفر الله العظيم *استغفر الله العظيم *

.................................................. ..
صياد الجراح غير متواجد حالياً  
عضو نشيط جدا

المستقبل لنا is on a distinguished road
509#
17 - 09 - 2016, 01:12 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صياد الجراح مشاهدة المشاركة
هو انا عندى سؤال محيرنى بجد للناس المتابعة الموضوع هنا ..

يمكن انا اكون غلط .. ؟

هو انعكاس 200 -300 نقطة على تحليل فريم اليومى كتير .. ؟ ومش معمول حسابه من المحلل ؟

اجابة السؤال بالنسبة لى مستحيل يكون مش معمول حسابه وحساب ضعف هذا الانعكاس كمان .. وايضا مش كتير
.. ممكن نقول انه الحد الاقصى لتحليل فريم 4 ساعات هو 200 -300 نقطة انما اليومى ممكن نصل ل 600 - 700 نقطة

المشكلة انك تكون عامل حساب انعكاسات وعارف انك مدام شغال على فريم اليومى ممكن يعكس عليك السعر اكتر من 200 نقطة .. لو التحليل على الاسبوعى ممكن يعكس اكتر من 800 نقطة ..

وبالتالى نصيحة لكل من يتابع الموضوع اخى العاشق .. لازم يفهم ان اخى العاشق بيقوم بالتحليل على فريم اليومى وانعكاس 200 نقطة شئ طبيعى ووارد جدا .. واسم الموضوع الكيبل على الديلى ..

اخى العاشق بسم الله ماشاء الله عليك ملك الباوند بجد .. ومبروك عليك الارباح من صفقة التبريد القادمة باذن الله تعالى .. انا متوقع دخولك فيها من اول اشارة ومستوى يمكن الاعتماد عليه وانا على يقين ان الانعكاس ولا يقلقلك فى شئ لانك عامل حسابه ..

تحياتى لشخصك الكريم

تقبلوه فائق تقديرى ..
احسنت اخي
المستقبل لنا غير متواجد حالياً  
عضو جديد

yad456 is on a distinguished road
510#
17 - 09 - 2016, 01:19 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hawi Forex مشاهدة المشاركة

كلام من ذهب
yad456 غير متواجد حالياً  

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام

03:03 PM