• 1:39 مساءاً
logo



التحويلات توقفت سواء للكارد المدفوع مقدما أو للفيزا

إضافة رد
Like Tree101Likes

الصورة الرمزية RS1
RS1
عضو متقدم
الصورة الرمزية RS1
 
تاريخ التسجيل: Mar 2012
الدولة: مصر
المشاركات: 5,617
خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
معدل تقييم المستوى: 11
RS1 is on a distinguished road
افتراضي رد: التحويلات توقفت سواء للكارد المدفوع مقدما أو للفيزا
11#
02 - 09 - 2016, 04:11 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو بكر المصري مشاهدة المشاركة
لابد للمنتدى المحترم ( بورصات ) اتخاذ هذه الخطوة الان . افتتاح منتدى للبنوك الالكترونيه وللوسطاء . وطبعا ده امر سهل جدا . والثقات كثيرون . بس انتو اعملو اعلان عن فتح القسم .واختاروا خمسه او عشرة فقط وان اشخصيا بتعامل مع واحد ثقة منذ ثلاث سنوات . وطبعا الوسيط بيقدم اوراقة الاصلية للمنتدى . نرجو الاهتمام بهذا الاقتراح . لانه اسهل طرق السحب والايداع في هذه المرحلة وعلى فكرة الوسيط مش اغلى من البنوك ولا حاجه . المحصلة تقريبا بتكون واحده
طيب وصحاب المبالغ الكبيره يعملوا ايه

هل ينفع تحول 20000$ عن طريق وسيط

محدش يتضمن اليومين دول

حسبنا الله ونعم الوكيل

المشكله عشان الواحد يطلع من البلد دي لازم ننقل حياتنا كلها

وياريت هتلاقي بلد عدله

بنحب مصر وما نقدر ع فراقها
بس الغراب معشش

التوقيع

[
عن عبد الله بن عمرو ـ رضي الله عنهما ـ عن النبي صلى الله عليه وسلم قال:

المسلم من سلم المسلمون من لسانه ويده، والمهاجر من هجر ما نهى الله عنه.



RS1 غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس


الصورة الرمزية أحـمـد
عضو محترف
الصورة الرمزية أحـمـد
 
تاريخ التسجيل: Mar 2010
المشاركات: 9,476
خبرة السوق: 6 شهور الى سنة
معدل تقييم المستوى: 17
أحـمـد is on a distinguished road
افتراضي رد: التحويلات توقفت سواء للكارد المدفوع مقدما أو للفيزا
12#
02 - 09 - 2016, 04:13 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو بكر المصري مشاهدة المشاركة
لابد للمنتدى المحترم ( بورصات ) اتخاذ هذه الخطوة الان . افتتاح منتدى للبنوك الالكترونيه وللوسطاء . وطبعا ده امر سهل جدا . والثقات كثيرون . بس انتو اعملو اعلان عن فتح القسم .واختاروا خمسه او عشرة فقط وان اشخصيا بتعامل مع واحد ثقة منذ ثلاث سنوات . وطبعا الوسيط بيقدم اوراقة الاصلية للمنتدى . نرجو الاهتمام بهذا الاقتراح . لانه اسهل طرق السحب والايداع في هذه المرحلة وعلى فكرة الوسيط مش اغلى من البنوك ولا حاجه . المحصلة تقريبا بتكون واحده
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة علي عبده مشاهدة المشاركة
هيتم رفع الامر للاداره يا غالي

شكرا لك
انا مع الفكرة جدا
ولكن يجب ذكر شىء هام ... هذا عبء كبير على المنتدى
لان المنتدى بيكون ضامن لاموال العملاء وامور كتير هرب منها احد المنتديات المشهورة

نعم هى مسؤوليه كبيرة جدا على المنتدى
لذلك يمكن للمنتدى تحديد نسبة (عمولة) بسيطة من التحويلات التى تجرى بداخلة
من باب المصلحة المشتركة

التوقيع

قال المتنبى

فإن سمعت كلاماً فيك جاوزه ... وخل قائله في غيه ساري
فما تبالي السما يوماً إذا نبحت ... كل الكلاب وحق الواحد الباري
لو كل كلب عوى ألقمته حجراً ... لأصبح الصخر مثقالاً بدينار
أحـمـد غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
عضو فـعّـال
 
تاريخ التسجيل: Aug 2014
الدولة: ثورة ينــــ 25ـــاير
المشاركات: 1,746
معدل تقييم المستوى: 5
ابو بكر المصري is on a distinguished road
افتراضي رد: التحويلات توقفت سواء للكارد المدفوع مقدما أو للفيزا
13#
02 - 09 - 2016, 04:14 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة علي عبده مشاهدة المشاركة
هيتم رفع الامر للاداره يا غالي

شكرا لك
شكرا للاهتمام . ومنتظرين القرار .
ابو بكر المصري متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
الصورة الرمزية RS1
RS1
عضو متقدم
الصورة الرمزية RS1
 
تاريخ التسجيل: Mar 2012
الدولة: مصر
المشاركات: 5,617
خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
معدل تقييم المستوى: 11
RS1 is on a distinguished road
افتراضي رد: التحويلات توقفت سواء للكارد المدفوع مقدما أو للفيزا
14#
02 - 09 - 2016, 04:18 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة علي عبده مشاهدة المشاركة
هيتم رفع الامر للاداره يا غالي

شكرا لك
شكرا علي بيك علي اهتمامك

ونتشرف بإنتمائنا لبورصات

التوقيع

[
عن عبد الله بن عمرو ـ رضي الله عنهما ـ عن النبي صلى الله عليه وسلم قال:

المسلم من سلم المسلمون من لسانه ويده، والمهاجر من هجر ما نهى الله عنه.



RS1 غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
عضو فـعّـال
 
تاريخ التسجيل: Aug 2014
الدولة: ثورة ينــــ 25ـــاير
المشاركات: 1,746
معدل تقييم المستوى: 5
ابو بكر المصري is on a distinguished road
افتراضي رد: التحويلات توقفت سواء للكارد المدفوع مقدما أو للفيزا
15#
02 - 09 - 2016, 04:20 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة RS1 مشاهدة المشاركة
طيب وصحاب المبالغ الكبيره يعملوا ايه

هل ينفع تحول 20000$ عن طريق وسيط

محدش يتضمن اليومين دول

حسبنا الله ونعم الوكيل

المشكله عشان الواحد يطلع من البلد دي لازم ننقل حياتنا كلها

وياريت هتلاقي بلد عدله

بنحب مصر وما نقدر ع فراقها
بس الغراب معشش
ماهو يا استاذنا المثل بيقول ايه اللي رماك على المر

عادي حول المبالغ على دفعات . لان العمولة مش بتتغير في الكميات حسب ظني .
RS1 likes this.
ابو بكر المصري متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
الصورة الرمزية RS1
RS1
عضو متقدم
الصورة الرمزية RS1
 
تاريخ التسجيل: Mar 2012
الدولة: مصر
المشاركات: 5,617
خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
معدل تقييم المستوى: 11
RS1 is on a distinguished road
افتراضي رد: التحويلات توقفت سواء للكارد المدفوع مقدما أو للفيزا
16#
02 - 09 - 2016, 04:24 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو بكر المصري مشاهدة المشاركة
ماهو يا استاذنا المثل بيقول ايه اللي رماك على المر

عادي حول المبالغ على دفعات . لان العمولة مش بتتغير في الكميات حسب ظني .
انا مش ضاررني الارسال للأموال
ضاررني الاستقبال للدولار

عاملين حصار من البنك ع الدولار اللي انت جايبه مش عارف نروح فين

الواحد مش حاسس بأمان

كل يوم قرارات ازبل من اللي قبلها

ومحتمل جدا يستولوا علي فلوسك في اي وقت او يمنعوا الفوركس

اي بلطجه وخلاص

لا يكفينا غير حسبنا الله ونعم الوكيل

التوقيع

[
عن عبد الله بن عمرو ـ رضي الله عنهما ـ عن النبي صلى الله عليه وسلم قال:

المسلم من سلم المسلمون من لسانه ويده، والمهاجر من هجر ما نهى الله عنه.



RS1 غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
عضو فـعّـال
 
تاريخ التسجيل: Aug 2014
الدولة: ثورة ينــــ 25ـــاير
المشاركات: 1,746
معدل تقييم المستوى: 5
ابو بكر المصري is on a distinguished road
افتراضي رد: التحويلات توقفت سواء للكارد المدفوع مقدما أو للفيزا
17#
02 - 09 - 2016, 04:27 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحـمـد مشاهدة المشاركة
انا مع الفكرة جدا
ولكن يجب ذكر شىء هام ... هذا عبء كبير على المنتدى
لان المنتدى بيكون ضامن لاموال العملاء وامور كتير هرب منها احد المنتديات المشهورة

نعم هى مسؤوليه كبيرة جدا على المنتدى
لذلك يمكن للمنتدى تحديد نسبة (عمولة) بسيطة من التحويلات التى تجرى بداخلة
من باب المصلحة المشتركة
مش عبيء ولا حاجه يا استاذنا . ادارة المنتدى حتختار خمس وسطاء عن طريق طرح السيرة الذاتية للوساطاء بعد التحري وتترك التصويت بين اعضاء المنتدى . كمرحلة اولى وتكتب ان المنتدى مثلا يضمن الحوالات بحد اقصى 1000$ او يورو واعتقد الغالبية مننا تحويلاته لن تزيد في الشهر الواحد عن هذا المبلغ . والعضو له طبعا حرية التعامل مع الوسيط في اي مبلغ . وطبعا موضوع النسبة ده كويس بس ده حيرفع العمولة . فلازم الادارة تشوف حل وسط يرضي جميع الاطراف ( العضو والوسيط والادارة )
أحـمـد likes this.
ابو بكر المصري متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
الصورة الرمزية أحـمـد
عضو محترف
الصورة الرمزية أحـمـد
 
تاريخ التسجيل: Mar 2010
المشاركات: 9,476
خبرة السوق: 6 شهور الى سنة
معدل تقييم المستوى: 17
أحـمـد is on a distinguished road
افتراضي رد: التحويلات توقفت سواء للكارد المدفوع مقدما أو للفيزا
18#
02 - 09 - 2016, 04:36 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو بكر المصري مشاهدة المشاركة
مش عبيء ولا حاجه يا استاذنا . ادارة المنتدى حتختار خمس وسطاء عن طريق طرح السيرة الذاتية للوساطاء بعد التحري وتترك التصويت بين اعضاء المنتدى . كمرحلة اولى وتكتب ان المنتدى مثلا يضمن الحوالات بحد اقصى 1000$ او يورو واعتقد الغالبية مننا تحويلاته لن تزيد في الشهر الواحد عن هذا المبلغ . والعضو له طبعا حرية التعامل مع الوسيط في اي مبلغ . وطبعا موضوع النسبة ده كويس بس ده حيرفع العمولة . فلازم الادارة تشوف حل وسط يرضي جميع الاطراف ( العضو والوسيط والادارة )
المنتدى يضمن = عبء
أخى انت اكيد تعرف المنتدى الذى اغلق قسم البنوك الالكترونية
مع ان هذا القسم كان عليه ضغط جامد ومشاهدة قوية وكل ذلك يصب فى مصلحة المنتدى
ورغم ذلك قرر ان يزيح عبء الضامن عن عاتقة

نعم أخى هو عب لذلك قلت يجب ان يكون هناك عمولة للمنتدى نظير هذا العبء او المسؤوليه
صدقنى هذا افضل ليستمر الوضع

التوقيع

قال المتنبى

فإن سمعت كلاماً فيك جاوزه ... وخل قائله في غيه ساري
فما تبالي السما يوماً إذا نبحت ... كل الكلاب وحق الواحد الباري
لو كل كلب عوى ألقمته حجراً ... لأصبح الصخر مثقالاً بدينار
أحـمـد غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
الصورة الرمزية RS1
RS1
عضو متقدم
الصورة الرمزية RS1
 
تاريخ التسجيل: Mar 2012
الدولة: مصر
المشاركات: 5,617
خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
معدل تقييم المستوى: 11
RS1 is on a distinguished road
افتراضي رد: التحويلات توقفت سواء للكارد المدفوع مقدما أو للفيزا
19#
02 - 09 - 2016, 04:42 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحـمـد مشاهدة المشاركة
المنتدى يضمن = عبء
أخى انت اكيد تعرف المنتدى الذى اغلق قسم البنوك الالكترونية
مع ان هذا القسم كان عليه ضغط جامد ومشاهدة قوية وكل ذلك يصب فى مصلحة المنتدى
ورغم ذلك قرر ان يزيح عبء الضامن عن عاتقة

نعم أخى هو عب لذلك قلت يجب ان يكون هناك عمولة للمنتدى نظير هذا العبء او المسؤوليه
صدقنى هذا افضل ليستمر الوضع
من غير كلام

لازم عموله طبعا

التوقيع

[
عن عبد الله بن عمرو ـ رضي الله عنهما ـ عن النبي صلى الله عليه وسلم قال:

المسلم من سلم المسلمون من لسانه ويده، والمهاجر من هجر ما نهى الله عنه.



RS1 غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
عضو جديد
 
تاريخ التسجيل: Sep 2011
المشاركات: 52
معدل تقييم المستوى: 7
فريم دقيقة is on a distinguished road
افتراضي رد: التحويلات توقفت سواء للكارد المدفوع مقدما أو للفيزا
20#
02 - 09 - 2016, 04:45 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو بكر المصري مشاهدة المشاركة
لابد للمنتدى المحترم ( بورصات ) اتخاذ هذه الخطوة الان . افتتاح منتدى للبنوك الالكترونيه وللوسطاء . وطبعا ده امر سهل جدا . والثقات كثيرون . بس انتو اعملو اعلان عن فتح القسم .واختاروا خمسه او عشرة فقط وان اشخصيا بتعامل مع واحد ثقة منذ ثلاث سنوات . وطبعا الوسيط بيقدم اوراقة الاصلية للمنتدى . نرجو الاهتمام بهذا الاقتراح . لانه اسهل طرق السحب والايداع في هذه المرحلة وعلى فكرة الوسيط مش اغلى من البنوك ولا حاجه . المحصلة تقريبا بتكون واحده
انا مش فاهم يعنى اية وسيط اليكترونى ؟؟ وهل دة شحص عادى ؟؟ ولا شركة ؟؟

والدفع بالجنية ولا بالدولار ؟؟

ارجوكم فهمونى اى حاجة ؟؟
فريم دقيقة غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس

إضافة رد

أدوات الموضوع


جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام

المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
لاحظوا السيارة متى توقفت... مهند سلمان استراحة بورصات 3 10 - 02 - 2017 07:38 AM
كيف توقفت الموسيقى Standing القسم الادبي ، شعر ، قصص ، روايات 0 24 - 02 - 2012 11:50 PM
سؤال فني--على الميتاتريدر مع الشكر مقدما أبو عبدالكريم منتدى تداول العملات العام 5 15 - 03 - 2010 01:00 AM
سؤال للادارة بخصوص التحويلات Elmahi منتدى تداول العملات العام 13 08 - 12 - 2009 01:23 AM


01:39 PM