• 8:00 صباحاً

مشاكل في اكسنس بالاسعار والهدف والاستوب (بالدليل)

موضوع مغلق
Like Tree137Likes

الصورة الرمزية أحـمـد
عضو سوبر
الصورة الرمزية أحـمـد

خبرة السوق: اكثر من 10 سنوات
أحـمـد is on a distinguished road
افتراضي رد: مشاكل في اكسنس بالاسعار والهدف والاستوب (بالدليل)
111#
13 - 12 - 2014, 09:22 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة soka مشاهدة المشاركة
استاذ احمد لي شوية اسئلة عبرت الان علي ذهني بعيد عن سبب الموضوع

وانت تعرف اني بكن لك كل احترام وتقدير فلا تعتبر السؤال تهجم علي شخصك او حتي دفاع الان عن هذه الشركة

-هل انت متاكد انك عميل رابح في الشركة
-وهل لك حساب الان في الشركة؟ ام تمرجن قبل فتح الموضوع

-ولماذا لم تطرق باب الدعم الفني قبل فتح الموضوع

انا لو كنت مكانك باربح من الشركة معملش الهولليلة دي كلها - حتي لو كان حسابي صغيرا فممكن ينمو ويزداد غدا - علشان سبب ولنفرض جدلا انه خطا من الشركة او يكون عيب في سيرفرها ...وان كنت غير مقتنع انه يوجد اصلا مشكلة

مش خايف حضرتك ان الشركة تقفل حسابك لاي سبب؟

ممكن حضرتك توجز سؤالي :هل يوجد مبرر لفتح موضوع كبير تهاجم الشركة وانت عميل رابح في الشركة يعني بالبلدي بتاكل منها عيش؟؟؟

شكرا لك وتحياتي

طبعا علما انك لا تملك الحق فى هذا السؤال
وواضح جدا الغرض من السؤال ... ومحاولة اقناع الناس ان السبب فى الموضع انتقام لخسارة

اه ليا حساب فى الشركة .. ومش متمرجن .. وحتى لحظة فتح الموضوع محقق 10% من الحساب

الا يكفيك ان الصفقة التى عليها المشكلة رابحة ؟؟؟ لتثبت لك ان هدف الموضوع ليس انتقام للخسارة

يااستاذ سوكا
اتفضل ده نشاط الحساب لحظة فتح الموضوع

ومعلم على الصفقة التى حدثت فيها المشكلة .... يعنى عمل الموضوع ليس بسبب خسارة ولا مارجن

اى اتهام اخر ؟؟؟؟؟

واخيرا مافيش حاجة اسمها باكل منها عيش ... ده غصب عنها طالما انا بكسب
ولا انت قصدك انها بتدفع لنا من جيبها لانها لا تصلنا بالسوق مباشرتا

لا مش خايف تقفل حسابى لانى بمبلغ صغير ... انا ايداعاتى فى الشركات اكبر من كده
ياسلام لو تقفل الحساب .... ياااااه يكمل الموضوع ويكبر ويحلو

واخيرا بلاش تكن لى الاحترام والود دى ... ودك واحترامك لمن تدافع عنه ... وواضح للاعضاء
بالتوفيق

التوقيع

قال المتنبى

فإن سمعت كلاماً فيك جاوزه ... وخل قائله في غيه ساري
فما تبالي السما يوماً إذا نبحت ... كل الكلاب وحق الواحد الباري
لو كل كلب عوى ألقمته حجراً ... لأصبح الصخر مثقالاً بدينار
أحـمـد غير متواجد حالياً  

الصورة الرمزية أحـمـد
عضو سوبر
الصورة الرمزية أحـمـد

112#
13 - 12 - 2014, 10:07 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Rock مشاهدة المشاركة
كنت على وشك فتح حساب فيها ...الحقيقهـ
دعايه الشركه قويه جدا
سواء من الافراد او بالاعلانات المنتشره بالمنتديات العربيه والاجنبيه واعلانات قوقل
يالا الله يعوض علي الجميع
.#مصدقيه شركه اكسنسن

.
.
حبيبى روك صورة معبرة جدا
بس على فكرة اسبريدها مش قليل زى مانت متوقع الا على زوج اليورو دولار
واذا نظرت لريكوت الكثير جدا فى الشركة سوف تعرف ان اسبريدها كبير

فى شركات بتقدم اسبريد صغير ولكن لا تتعامل مع بنك الويب مونى
وانا معاية فلوس فيه لذلك فاتح فيها حساب ... بس بعنل ايداعات صغيره
لان هيجى فترة مش هتشوف الشركة دى اصلا

التوقيع

قال المتنبى

أحـمـد غير متواجد حالياً  
موقوف

ramy rock is on a distinguished road
113#
13 - 12 - 2014, 10:53 PM
استوقفنى هذا الموضوع و قرأت كل المشاركات تقريبا و وجهة نظرى تتلخص فى الاتى :

1- صاحب الموضوع استخدم عبارات غير لائقة فعلا فى بداية الموضوع و بدأ بالتحقير و الشتم قبل ان يبحث عن حل لمشكلته و افتعل مشكلة و ازمة على مشكلة لا تستحق.

2- ردود الاخ عمر لا ارى فيها اخطاء خصوصا ان صاحب الموضوع وضع صورتين الاولى ليس بها مشكلة و الثانية توضح فقط سعر بيع اليورو ين اين سعر الشراء ؟ غير موجود لذلك كلنا ظننا فعلا ان السعر لم يصل للتيك بروفت لان ما فى اثبات فى الصور عن ان السعر تجاوز التيك بروفت و لم تغلق الصفقة.

3- خلاف بينك و بين استاذ عمر حول الصفقة اذا كانت مفتوحة ولا مغلقة انا شخصيا من خلال ردود احمد فهمت انها صفقة اغلقت خلاص لانك قلت ذلك فى مشاركاتك لذلك فأن الاخ عمر تحدث على انها صفقة اغلقت و فى كلامه يقول انها اغلقت على ربح استنادا لما ذكرته انت اخ احمد فى احدى مشاركاتك عندما قلت انك اغلقت الصفقة على ربح. هذا سوء تفاهم فعلا كما قال بعض الاخوة و لكن لا يمكن تصديق ان الاخ عمر لا يعرف الفرق بين صفقة مفتوحة و صفقة مغلقة لانى اعرفه منذ 3 سنوات تقريبا و هو دعم لاكسنس و ماشاء الله عاملين شغل كويس يعنى ما اريد ان اقوله انه ليس شخص مبتدئ حتى تتعلق بسوء تفاهم لتهاجمه يعنى خلينا نتكلم بالعقل شوي.

4- منذ كام شهر كان فى مشكلة فى سيرفر ريال 4 عندهم اخذ بضع دقائق ة سببلى خسارة راسلت على اساسها الاخ عمر و المراسلات بيني و بينه موجودة و ممكن اجيبها بالصور كمان
راسلته و اعطيته لوجوز الصفقات و ارقامها و بعد ان اعتذر لى عن الخطا ة قال انه خطا تقنى بالمنصة غير مقصود منهم المهم انه تم التعويض فعلا فى اقل من يوم و كانت خسارتى تقريبا 430 دولار فى صفقتين و لاقيتهم فى حسابى..

و السؤال .. هل لو الشركة نصابة كانت ستعوضنى انا و غيري ع خطا تقنى بالمنصة ؟ لا انتظر منك اجابة لانى بصراحة شايف انك بتهاجم لمجرد الهجوم فقط لا غير

الان اقولكم قناعتى انا من خلال تعاملى مع اكسنس و مع الاخ عمر

و الله يشهد على ما اقوله ان الاخ عمر اكثر من اخ و شخصية محترمة جدا و خير من يمثل اكسنس فعلا و ليس بسوء تفاهم حصل بينكم نشتم فى الراجل او نتهمه لا لا استاذ عمر شخص محترم جدا و دعم لاكسنس رائع و الله شاهد على ما اقول من خلال تعاملى معه

و شركة اكسنس انا ما شوفت ينها شئ يسيئ لها و المشكلة الوحيدة اللى حصلت معى كانت بالمنصة و قاموا بتعويضي بمساعدة استاذ عمر.

كلمة اخيرة :

يا شباب لا تهاجموا بعضكم البعض ولا تشخصنوا الامور و كما قال احد الاخوة هنا ان شركات اخرى كثيرة و بالاسماء تنصب علينا يوميا و موظفوها نصابون درجة اولى و يطلبون ايداعات بمنتهى البجاحة و يزعجونك يوميا لكن فى شركات اخرى محترمة امثال الشركات التى يدعمها المنتدى و امثال شركة exness و الاشخاص المحترمون الذين نعرفهم و نثق فيهم فى المنتديات امثال الاستاذ عمر الدعم الرائع لشركة اكسنس و امثال احمد ريان و الاخوة هنا فى المنتدى الممثلين للشركات التى يدعمها لمنتدى كل هؤلاء ضعهم فى كفة واحدة كفة الثقة و الاحترام المتبادل لان هؤلاء يتعاملون معك وقتم تحتاجهم و لا ينصبون عليك او يجبرونك على الايداع و ياخذون مالك و يتركونك تبكى و تعوى صدقنى كلمة حق لله اقولها .. مشكلتك بسيطة جدااااااااا و ما تستحق انك تعمل كل دة .. فى شركات اخرى اولى بهذه الضجة و هذا الهجوم لردعها امثال الشركات التى تنصب عليك ليست من بينهم اكسنس ولا شركات المنتدى هنا..

هذا كلامى اقوله و ليس لى اى هدف منه سوا قول الحق و ربنا يديم علينا التعاون و المحبة.

ramy rock غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية أحـمـد
عضو سوبر
الصورة الرمزية أحـمـد

114#
13 - 12 - 2014, 11:00 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد ريان مشاهدة المشاركة
السلام عليكم
حركات الشركات في توسيع الاسيبرد واللعب مع التاجر كثيره جدا ولا فرق بين شركه درجه اولي وشركه درجه ثانيه

لكني افضل الشركات المدرجه في nfa وcfa فقط علي الاقل هناك جهه قد تحاسب الشركه في الاخير .
نعم التوسع فى الاسبريد احد الطرق
لكن فى هذه الصفقة السعر فعلا وصلا لتيك بروفيت والصفقة فعلا لونها اصفر

وعلى فكرة والله دى مش اول مرة الموضوع ده يحصل
بس انا هصورها المرة الجايو ان استطعت ان شاء الله

التوقيع

قال المتنبى

أحـمـد غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية أحـمـد
عضو سوبر
الصورة الرمزية أحـمـد

115#
13 - 12 - 2014, 11:03 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة A7med H مشاهدة المشاركة
ياسيد عمر هذا النص في ردك غريب جداً ، كيف لشركة تدعي أنها ECN تعمل برافعة 1:2000 أو حتى 1:400 وكذلك ذكرت أن رصيد الأخ أحمد لايتجاوز 100 دولار والعقود ميني النقطة ب 10 سنت ، هذه المعلومة لايمكن أن تقنع المتاجر أنها شركة ECN . والتي لها حدود لأدنى رصيد وأعلى رافعة لاتتجاوز 1:200 والعقد ستاندر وقليلين من يقبلون بعقود ميني النقطة بدولار .
اخي انت متاكد من الكلام ده كويس
لانى كلمت الشات الحي وكان شات بالانجليزي مع انهم كاتبين العربي متوفر وسالتهم انتو نظام تنفيذكو ايه قالولي ماركت ميكر دون غرفه مقاصه بس عشان حساب استاذ احمد ميني كما باين من صورة الشارت بتاعته فسالتهم هل ده يشمل حسابات الميتي قالي اه بس بعد ماتاخر عليا 20 دقيقه وراجع بكل برود يقولي معلش للتاخير ههههههههههههههههههههههه وقالي نعم سيدي

ومعني ماركت ميكر انها شركه ضدك خسارتك مكسبها ومكسبك خسارتها معتمده ع ان 95% من التجار خسرانيين

اهو صورة الشات ال ضيع من وقتي 22 دقيقه ههههههههههه
[/QUOTE]

كلام جميل تسلم

التوقيع

قال المتنبى

أحـمـد غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية أحـمـد
عضو سوبر
الصورة الرمزية أحـمـد

116#
13 - 12 - 2014, 11:08 PM
اقتباس:
لالا يا اخي الكريم انت اعتقد انك مش بتتعامل مع اكسنس فمش عارف توقيت المنصه انه بتوقيت مصر +2 انما موقع myfxbook توقيته بتوقيت جرينيتش 0

فلذلك مشكور تعبت نفسك واحضرت هذا الشارت للاسبريد في وقت المشكله لكن للاسف الشارت ال انت تعبت فيه بتوقيت جرينيتش gmt 0 زى مامكتوب ولكن توقيت منصه اكسنس بتوقيت مصر gmt +2 او تقريبا ده للعملاء من مصر بس المهم ان استاذ احمد حاطط شارت بتوقيت مصر وراجع الشارت بالمنصه

فلذلك حكمت خطا في تقديرك بهذا الرد

اخي الكريم انت غلطت في تقديرك للتوقيتات

والان انت اثبتت ان الاسبريد كان في وقت الصفقه لم يتجاوز 3.3 بيب وللتاكيد انا تعبت نفسي زى تعبك عشان ميروحش ع الفاضي وعملت الصورة لنفس الفترة بتاعت مشكله استاذ احمد

اعتقد انك كنت غلطان بسبب انك مش عميل لاكسنس لكن بما انى عميل لهم فقولت اصحح واهو اتعب بردو زيك واهو كلو بثوابه

لكن استوقفي هذا الاقتباس عليك

ازاى يا استاذ عمر ماتعرفش توقيت منصه اكسنس لكي تصحح لاستاذ 10 بيب
ثم اديني عدلت شغله واعتقد انك كنت موافق ع كلامه تماما يعني موافق ع كلامي فعلا اى ان توقيت المشكله كان الاسبريد لا يزيد عن 3.3 بيب وهوة المثبت ايضا بشارت استاذ احمد ال ارفقه للمشكله وشككت انه ممكن ميكنش في ميعاد تخطي السعر لنقطه الهدف باقل من 5 دقائق لان الصورة بعد تخطي نقطه الهدف اى بالشمعه التاليه باقل من 5 دقائق لان الشارت بفريم 5 دقائق

ولا انت هتقول كلامي انا غلط مع انى عدلت بس ل10 بيب الصورة لانه للاسف لا علم له بتوقيت منصه اكسنس وتوقيت موقع myfxbook

ولا هوة عند كلامه صحيح وانا هترجع تشكك في كلامي ؟
لا تعتب عليه فى عدم معرفة توقيت المنصة
هو اساسا مايعرفش اساسيات الفوركس ولا حتى كيفية حل مشاكل العملاء

التوقيع

قال المتنبى

أحـمـد غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية أحـمـد
عضو سوبر
الصورة الرمزية أحـمـد

117#
13 - 12 - 2014, 11:09 PM
اقتباس:
انا صورت صورة من الموقع العالمي ده تبين ان في توقيت اغلاق الصفقه وساعت ماعدت ووصلت ل 147.289 كان الاسبريد متوسط او اقصاه 3.3 بيب
شوف الصورة
المفرود شمعه 0.40 ل 0.45 هي ال وصلت للو 147.289 في الصورة دي من 10.40 لحد 10.50 بتوقيت جرينيتش او من 0.40 لحد 0.50 بتوقيت المنصه بل ولحد فترة ادام وورا ماتجاوزش 3.3 بيب يعني المفرود تتقفل الصفقه عند 147.30 وكمان الشركه ماركت ميكر يعني خسارتك مكسبها ومكسبك خسارتها فمش معقول تقول ان الوقت ده ملقتش حد يحوط الصفقه او يسيلها من البنوك

وللاسف صاحب الموضوع مش هتقدر تعرف لاكسنس هيئه رقابيه للاعتراض لها لانى من فترة كانو حاطين الهيئه الرقابيه نيوزيلاندا وشالوها وحطو جزر مش عارف ايه وبعدين شالوها وحطو بتاعت قبرض مع ان مقر شركتهم روسيا والغريب فالامر لما تحول تحويل بنكي يدولك رقم حساب في لاتفيا وكمان مزود الدفع بالفيزا فدوله اخري وهكذا دواليك فلو عرفت لهم حد تشتكيلهم اشتكيهم ههههههههههه
شكرا على تعبك ياغالى كل الود والاحترام

التوقيع

قال المتنبى

أحـمـد غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية أحـمـد
عضو سوبر
الصورة الرمزية أحـمـد

118#
13 - 12 - 2014, 11:10 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hamadidou مشاهدة المشاركة
كان الله في عونكم وفي عون الجميع
بأمر الله الحق هيبان

التوقيع

قال المتنبى

أحـمـد غير متواجد حالياً  
موقوف

119#
13 - 12 - 2014, 11:12 PM
اخ احمد اقرا كلامى من فضلك
موقوف

120#
13 - 12 - 2014, 11:13 PM
اخى احمد اقرا كلامى سأعيده عليك مرة اخرى

استوقفنى هذا الموضوع و قرأت كل المشاركات تقريبا و وجهة نظرى تتلخص فى الاتى :

1- صاحب الموضوع استخدم عبارات غير لائقة فعلا فى بداية الموضوع و بدأ بالتحقير و الشتم قبل ان يبحث عن حل لمشكلته و افتعل مشكلة و ازمة على مشكلة لا تستحق.

2- ردود الاخ عمر لا ارى فيها اخطاء خصوصا ان صاحب الموضوع وضع صورتين الاولى ليس بها مشكلة و الثانية توضح فقط سعر بيع اليورو ين اين سعر الشراء ؟ غير موجود لذلك كلنا ظننا فعلا ان السعر لم يصل للتيك بروفت لان ما فى اثبات فى الصور عن ان السعر تجاوز التيك بروفت و لم تغلق الصفقة.

3- خلاف بينك و بين استاذ عمر حول الصفقة اذا كانت مفتوحة ولا مغلقة انا شخصيا من خلال ردود احمد فهمت انها صفقة اغلقت خلاص لانك قلت ذلك فى مشاركاتك لذلك فأن الاخ عمر تحدث على انها صفقة اغلقت و فى كلامه يقول انها اغلقت على ربح استنادا لما ذكرته انت اخ احمد فى احدى مشاركاتك عندما قلت انك اغلقت الصفقة على ربح. هذا سوء تفاهم فعلا كما قال بعض الاخوة و لكن لا يمكن تصديق ان الاخ عمر لا يعرف الفرق بين صفقة مفتوحة و صفقة مغلقة لانى اعرفه منذ 3 سنوات تقريبا و هو دعم لاكسنس و ماشاء الله عاملين شغل كويس يعنى ما اريد ان اقوله انه ليس شخص مبتدئ حتى تتعلق بسوء تفاهم لتهاجمه يعنى خلينا نتكلم بالعقل شوي.

4- منذ كام شهر كان فى مشكلة فى سيرفر ريال 4 عندهم اخذ بضع دقائق ة سببلى خسارة راسلت على اساسها الاخ عمر و المراسلات بيني و بينه موجودة و ممكن اجيبها بالصور كمان
راسلته و اعطيته لوجوز الصفقات و ارقامها و بعد ان اعتذر لى عن الخطا ة قال انه خطا تقنى بالمنصة غير مقصود منهم المهم انه تم التعويض فعلا فى اقل من يوم و كانت خسارتى تقريبا 430 دولار فى صفقتين و لاقيتهم فى حسابى..

و السؤال .. هل لو الشركة نصابة كانت ستعوضنى انا و غيري ع خطا تقنى بالمنصة ؟ لا انتظر منك اجابة لانى بصراحة شايف انك بتهاجم لمجرد الهجوم فقط لا غير

الان اقولكم قناعتى انا من خلال تعاملى مع اكسنس و مع الاخ عمر

و الله يشهد على ما اقوله ان الاخ عمر اكثر من اخ و شخصية محترمة جدا و خير من يمثل اكسنس فعلا و ليس بسوء تفاهم حصل بينكم نشتم فى الراجل او نتهمه لا لا استاذ عمر شخص محترم جدا و دعم لاكسنس رائع و الله شاهد على ما اقول من خلال تعاملى معه

و شركة اكسنس انا ما شوفت ينها شئ يسيئ لها و المشكلة الوحيدة اللى حصلت معى كانت بالمنصة و قاموا بتعويضي بمساعدة استاذ عمر.

كلمة اخيرة :

يا شباب لا تهاجموا بعضكم البعض ولا تشخصنوا الامور و كما قال احد الاخوة هنا ان شركات اخرى كثيرة و بالاسماء تنصب علينا يوميا و موظفوها نصابون درجة اولى و يطلبون ايداعات بمنتهى البجاحة و يزعجونك يوميا لكن فى شركات اخرى محترمة امثال الشركات التى يدعمها المنتدى و امثال شركة exness و الاشخاص المحترمون الذين نعرفهم و نثق فيهم فى المنتديات امثال الاستاذ عمر الدعم الرائع لشركة اكسنس و امثال احمد ريان و الاخوة هنا فى المنتدى الممثلين للشركات التى يدعمها لمنتدى كل هؤلاء ضعهم فى كفة واحدة كفة الثقة و الاحترام المتبادل لان هؤلاء يتعاملون معك وقتم تحتاجهم و لا ينصبون عليك او يجبرونك على الايداع و ياخذون مالك و يتركونك تبكى و تعوى صدقنى كلمة حق لله اقولها .. مشكلتك بسيطة جدااااااااا و ما تستحق انك تعمل كل دة .. فى شركات اخرى اولى بهذه الضجة و هذا الهجوم لردعها امثال الشركات التى تنصب عليك ليست من بينهم اكسنس ولا شركات المنتدى هنا..

هذا كلامى اقوله و ليس لى اى هدف منه سوا قول الحق و ربنا يديم علينا التعاون و المحبة.

موضوع مغلق

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام