• 11:57 مساءاً

لا استطيع شحن حساب الفوركس ارجو المساعدة

Like Tree1Likes

عضو جديد

tarek_most is on a distinguished road
افتراضي رد: لا استطيع شحن حساب الفوركس ارجو المساعدة
11#
13 - 10 - 2020, 09:32 AM
الف شكر على المرور

بالنسبة لفودافون كاش هل توجد امكانية للسحب عليها؟
tarek_most غير متواجد حالياً  

عضو جديد

12#
13 - 10 - 2020, 09:34 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed bahije مشاهدة المشاركة
اخي طريق حسابك سكريل كيف شحنته??
اذا شحنه بالبطاقة فيزا او بطاقة ماستركارد طبعا لا يمكنك ايداع منه الى الشركات الفوركس او غيرها, و اذا شحنته عن طريق وسيط و الوسيط شحنه لك بالبطاقة ايضا لن تقدر تودع منه, لان نفس الحكايه... ولهذا قلت لك اذا عندك حساب نتلر اعمل منه تحويل الى سكريل عشان تنحل المشكلة الايداع و السحب من شركات الفوركس.

و للمعلومة نتلر وسكريل هم عملوا حكاية عدم الايداع في الشركات عند شحن بالبطاقات عشان يستفدوا من الرسوم تحويلات فيما بينهما و في نفس الوقت يجعلوا العملاء يضطروا لاستخدام البنكين, لان نتلر وسكريل هم وجهان لعلمة واحدة, كليهما يخضعان لنفس شركة البرطانية paysafe.

و اذا مش عندك حساب نتلر, انصحك اخي طريق تفتحه و تفعله, لانه مهم جدا وضروري في مثل هذه الامور.
تحياتي

شكرا على مرورك
عندى نتللر بس فيه مشكلة
عضو جديد

13#
13 - 10 - 2020, 09:35 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Rock مشاهدة المشاركة
حبيبي اخي طارق ،،

فعلا سكريل لو اودعت بالبطاقة فيه يعتبر الرصيد لا يمكن استخدامه فى شركات الفوركس وحتى الوسطاء اللى بتعامل معاهم اول مرة يتاكدوا من مصدر الأموال لانهم بيلبسوا المبلغ لو إيداع من بطاقة

بالنسبة لكروت مسبقة الدفع فعلا فشلت مع الكتير في الإيداع زي 4U اللى توقفت دلوقتي من الاصدار من البنك الافريقي بعد استخدامات خاطئة واكتفوا من الكروت المرتبطة بحسابات العملاء فقط

بالنسبة لفيزا ايزي باي لا تحتاج فتح حساب فى البريد انت مجرد ما هتذهب لمكتب البريد وتقول له اريد فيزا ايزي باي لمشتريات هياخد منك مبلغ رمزي 30 جنيه تقريبا وتقدر تفعلها من خدمة العملاء عند استلامها او من ماكينات البريد

بالنسبة لسحب مفهوش مشكلة وانك تقدر تسحب أرباحك على وسائل أخرى متاحة بعد استرجاع أصل المبلغ (الايداع ) على البطاقة
اما بالنسبة FXCM شوف سياستهم بالضبط فى عملية السحب لان من من سنوات سابقة كنت أعلم انهم لا يوفرون بنوك الكترونية وكانت المعاملات بتم من خلال حوالة بنكية او بطاقة
اخى روك الف شكر لك عل مساهمتك الرائعة

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام