الاستراتيجية مش صعبة بس مش عارف ليه محدش عارف يعملها ، ببساطة الاستراتيجية عبارة عن 6 مؤشرات :
- خطين EMA ، linear weight high and low 50
- خطين EMA, linear weight high and low 100
- خط Moving average 150 , simple close
- ستوكاستيك باعدادات 21 , 5 , 5
- ببساطة لازم تتكون شمعة برايس اكشن بينبار أو ابتلاعية ترتد من موفنج 100 أو 150 و تقفل تحت اي خط فيهم في حالة البيع و العكس في الشراء .
- لازم يكون خطين 50 في حالة البيع تحت كل الموفنجات أو على الأقل خط واحد منهم و العكس في الشراء .
- لازم موفنج 150 يكون اعلي السعر في حالة البيع و العكس في الشراء .
- لازم الستوكاستيك يكون ما تحت مستوي 30 عند الشراء ، و أعلى من 70 عند البيع .
- هيكون اقوى لو تم اضافة مناطق عرض و طلب مع الشروط .