• 5:59 مساءاً

من اسهل الاسترايتجيات .. ولاتحتاج الي تحليل فني ولا متابعة اخبار وبدون حرقة دم

Like Tree20Likes

عضو نشيط

خبرة السوق: 1 الى 3 سنوات
amgadaaaaaaaaa is on a distinguished road
افتراضي رد: من اسهل الاسترايتجيات .. ولاتحتاج الي تحليل فني ولا متابعة اخبار وبدون حرقة دم
1711#
27 - 05 - 2010, 03:22 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة morex مشاهدة المشاركة
السلام عليكم

أخي الكريم لا تتعب نفسك فقد طلبنا من الأستاذ الكريم و المحترم أن يضع إثباتات على الدخول و الخروج أكثر من مرة و قد تم طلب ذلك من أكثر من متابع للإستراتيجية لكن الأستاذ رفض و تعلل بأنه يضع توصيات لايف عن العملة و الدخول بيع أو شراء و هذا يكفي.

أنا أضيف أيضا أن عنوان الطريقة "بدون حرقة دم" "بدون متابعة أخبار" جميل جدا لكنه غير واقعي في الحقيقة و أنا أتحدى شخص يقول أنه لم يحرق دمه و هو يتابع الطريقة و يدخل عكس الصفقة مرة و إثنين و ثلاثة كلما عكست دخل معها بشروط التقاطع حتى يتعب من الخسائر و يستسلم و بعدها نأتي و نقول "لو تابعت معها أكثر لكنت خرجت بربح ، فقد ربحت الصفقة كذا كذا نقطة...." و مثل هذا كثير ...

أنا قلت رأيي من قبل أن الطريقة رائعة و مربحة لكنها تحتاج إلى أعصاب من حديد و متابعة تكاد تكون لحظية خاصة على الخمس دقائق و إنتظار السعر حتى يأخذ مجرى الربح و الحذر من التقاطع العكسي مرة و إثنين و ثلاثة و هذا كله يتنافى مع عنوان الطريقة.

أنا أصر على أن أن لا يفهم من كلامي أني ضد الطريقة أو أني أنتقد صاحبها
لكني سقت بعض الملاحظات و أتمنى أن تجد سعة الصدر من قبل السيد الكريم و المحترم محمد علي الذي لم يبخل بوقته و جهده لفائدة الأعضاء الكرام

فعلالالالالالالالالالالالالالا كلام صادق هذا لازم يوجد كلام عملى
تحياتي

فعلالالالالالالالالالالا ياخى اتفق مع حضرتك لو الموضوع جد وصحيح بتنفيذة ليس صعب على صاحب الحساب ان يفتح منصة تداول ويضع باسورد قراءة امام الجميع ليتابعة اما انة يقول كلام ليس لة علاقة بالواقع و3000 نقطة باسبوع وكلام بعيد عن التنفيذ العملى فمعذرة لسنا سذج يجب احترام عقلية المتداولين وان يكون هذا الكلام كلة بشكل فعلى امام الجميع وليس مجرد كلام فقط فنرجوا لو هذا حقيقى نشوف بشكل عملى غير كذاااا هذا موضوع فقط للتسلية وشكرااااااااااااااااااااااا على 3000 نقطة هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههه
]
]
amgadaaaaaaaaa غير متواجد حالياً  

عضو فـضـي

خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
M.aly is on a distinguished road
افتراضي رد: من اسهل الاسترايتجيات .. ولاتحتاج الي تحليل فني ولا متابعة اخبار وبدون حرقة دم
1712#
27 - 05 - 2010, 03:37 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة morex مشاهدة المشاركة
السلام عليكم

أخي الكريم لا تتعب نفسك فقد طلبنا من الأستاذ الكريم و المحترم أن يضع إثباتات على الدخول و الخروج أكثر من مرة و قد تم طلب ذلك من أكثر من متابع للإستراتيجية لكن الأستاذ رفض و تعلل بأنه يضع توصيات لايف عن العملة و الدخول بيع أو شراء و هذا يكفي.

أنا أضيف أيضا أن عنوان الطريقة "بدون حرقة دم" "بدون متابعة أخبار" جميل جدا لكنه غير واقعي في الحقيقة و أنا أتحدى شخص يقول أنه لم يحرق دمه و هو يتابع الطريقة و يدخل عكس الصفقة مرة و إثنين و ثلاثة كلما عكست دخل معها بشروط التقاطع حتى يتعب من الخسائر و يستسلم و بعدها نأتي و نقول "لو تابعت معها أكثر لكنت خرجت بربح ، فقد ربحت الصفقة كذا كذا نقطة...." و مثل هذا كثير ...

أنا قلت رأيي من قبل أن الطريقة رائعة و مربحة لكنها تحتاج إلى أعصاب من حديد و متابعة تكاد تكون لحظية خاصة على الخمس دقائق و إنتظار السعر حتى يأخذ مجرى الربح و الحذر من التقاطع العكسي مرة و إثنين و ثلاثة و هذا كله يتنافى مع عنوان الطريقة.

أنا أصر على أن أن لا يفهم من كلامي أني ضد الطريقة أو أني أنتقد صاحبها
لكني سقت بعض الملاحظات و أتمنى أن تجد سعة الصدر من قبل السيد الكريم و المحترم محمد علي الذي لم يبخل بوقته و جهده لفائدة الأعضاء الكرام

تحياتي
بارك الله فيك اخي

ولكن اختلف معك في جزيئة بسيطة ان انا وضعت توصيات قبل كدة لايف وقبل تحقق الاهداف

وحققت نقاط كثيرة بفضل الله وفي كذا طريقة للتطبيق الاستراتجية من المضاعفات وغير ولكن

في ناس كتير مش بتفضل تطبقها ديمو وبتحب حاجات علي الجهاز ودي مشكلة وانا مش بحب كدة وهو

دة سبب رفضي للموضوع لان بحب الاجتهاد مش اكتر

يعني خلي واحد كدة يجرب الطريقة علي الديمو لمدة شهر ويقولنا علي النتائج واذا لم تكن مرضية

يبقي في كلام تاني

بس الناس بتكسل وانا مش بحب كدة دي المشكلة

التوقيع

عن أبي أمامة رضي الله عنه قال: رآني النبي صلى الله عليه وآله وسلم وأنا أحرك شفتي فقال لي ( بأي شيء تحرك شفيتك يا أبا أمامة ؟ ) فقلت - أذكر الله يا رسول الله . فقال - ( ألا أخبرك بأفضل أو أكثر من ذكرك الليل مع النهار ، والنهار مع الليل ؟ أن تقول سبحان الله عدد ما خلق ، سبحان الله ملء ما خلق ، سبحان الله عدد ما في الأرض والسماء ، سبحان الله ملء ما في السماء والأرض ، سبحان الله ملء ما خلق ، سبحان الله عدد ما أحصى كتابه ، وسبحان الله ملء كل شيء ، وتقول - الحمد الله ، مثل ذلك ) صدق رسول الله
M.aly غير متواجد حالياً  
عضو فـضـي

1713#
27 - 05 - 2010, 03:39 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amgadaaaaaaaaa مشاهدة المشاركة
فعلالالالالالالالالالالالالالا كلام صادق هذا لازم يوجد كلام عملى
تحياتي

فعلالالالالالالالالالالا ياخى اتفق مع حضرتك لو الموضوع جد وصحيح بتنفيذة ليس صعب على صاحب الحساب ان يفتح منصة تداول ويضع باسورد قراءة امام الجميع ليتابعة اما انة يقول كلام ليس لة علاقة بالواقع و3000 نقطة باسبوع وكلام بعيد عن التنفيذ العملى فمعذرة لسنا سذج يجب احترام عقلية المتداولين وان يكون هذا الكلام كلة بشكل فعلى امام الجميع وليس مجرد كلام فقط فنرجوا لو هذا حقيقى نشوف بشكل عملى غير كذاااا هذا موضوع فقط للتسلية وشكرااااااااااااااااااااااا على 3000 نقطة هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههه
]
]

شكرا قوي علي الاستهزاء بس انا مش هرد عليك

انا قولك بس جرب الطريقة ولو بصدق علي الديمو لمدة شهر ولو محققتش النقاط دي ابقي اتكلم

انا ضد الكسل والاعتماد علي الغير وهو دة سبب رفضي

التوقيع

عن أبي أمامة رضي الله عنه قال: رآني النبي صلى الله عليه وآله وسلم وأنا أحرك شفتي فقال لي ( بأي شيء تحرك شفيتك يا أبا أمامة ؟ ) فقلت - أذكر الله يا رسول الله . فقال - ( ألا أخبرك بأفضل أو أكثر من ذكرك الليل مع النهار ، والنهار مع الليل ؟ أن تقول سبحان الله عدد ما خلق ، سبحان الله ملء ما خلق ، سبحان الله عدد ما في الأرض والسماء ، سبحان الله ملء ما في السماء والأرض ، سبحان الله ملء ما خلق ، سبحان الله عدد ما أحصى كتابه ، وسبحان الله ملء كل شيء ، وتقول - الحمد الله ، مثل ذلك ) صدق رسول الله
M.aly غير متواجد حالياً  
عضو جديد

zbeda halim is on a distinguished road
1714#
27 - 05 - 2010, 03:54 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zbeda halim مشاهدة المشاركة
السلام عليكم ورحمة الله
اولا احب اشكر صاحب المجهود الممتاز وعلي مشاركتة بعلمة لنفع الناس

انا لسة بتعلم ا ب فوركس فيا ريت لما اسال السؤال بتاعي محدش يستغربة

هو لية او بمعني اصح اية الفرق بين موفينج افريج سيمبل واكسبو واشمعني اخترت الـ 200 مع الاول والـ 30 مع الثاني ؟

سؤال كمان بقة .............
مع كل التحليلات الكتيرةوالمتنوعة المتاحة في السوق دة من شموع مؤشرات اتجاهات وقنوات سعرية
هل لازم اجرب كل دة الاول علشان اعرف اللي يناسب وولو كدة انا حاحتاج وقت كبير قوي وممكن اتوة وسط دة كلة

وشكرا مقدما

يا استاذ محمد طبعا دة مجهود شخصي انت بتعملة متطوع ومشكور علية ، ولكن اللي عايز توصيات مباشرة يقول ، واللي جرب ومش فاهم يسال ، لكن بردة مش حيضر حد لو عملت توصية بالشرح للي مش فاهم واللي بيهاجم وبس علشان يسكت

وفي اي حال انا مش مع طريقة النقاش الهجومية ،
وانا بانتظار الرد بخصوص المشاركة الاولي
ولا ازاي اقدر احدد طريقة اشتغل بيها زي ما حضرتك عملت بررجاء الافادة
zbeda halim غير متواجد حالياً  
عضو جديد

خبرة السوق: 6 شهور الى سنة
emigrant9090 is on a distinguished road
1715#
27 - 05 - 2010, 06:15 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maly مشاهدة المشاركة

انا قولك بس جرب الطريقة ولو بصدق علي الديمو لمدة شهر ولو محققتش النقاط دي ابقي اتكلم

اخي الكريم محمد

نجاحك ونجاح استراتيجيتك هو اكبر رد علي المشككين

وبفضل الله الناس في التصويت علي استراتيجيتك كانت كثيره جدا

لذلك اخي جدد النيه في فعل الخير حتي لا يكون هذا مدخل من مداخل الشيطان والعياذ بالله

تحياتي لك
emigrant9090 غير متواجد حالياً  
عضو فـضـي

1716#
27 - 05 - 2010, 07:44 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zbeda halim مشاهدة المشاركة
يا استاذ محمد طبعا دة مجهود شخصي انت بتعملة متطوع ومشكور علية ، ولكن اللي عايز توصيات مباشرة يقول ، واللي جرب ومش فاهم يسال ، لكن بردة مش حيضر حد لو عملت توصية بالشرح للي مش فاهم واللي بيهاجم وبس علشان يسكت

وفي اي حال انا مش مع طريقة النقاش الهجومية ،
وانا بانتظار الرد بخصوص المشاركة الاولي
ولا ازاي اقدر احدد طريقة اشتغل بيها زي ما حضرتك عملت بررجاء الافادة

راجع الشرح في المشلركة الاولي

التوقيع

M.aly غير متواجد حالياً  
عضو فـضـي

1717#
27 - 05 - 2010, 07:45 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة emigrant9090 مشاهدة المشاركة
اخي الكريم محمد

نجاحك ونجاح استراتيجيتك هو اكبر رد علي المشككين

وبفضل الله الناس في التصويت علي استراتيجيتك كانت كثيره جدا

لذلك اخي جدد النيه في فعل الخير حتي لا يكون هذا مدخل من مداخل الشيطان والعياذ بالله

تحياتي لك

جزاك الله كل الخير

التوقيع

M.aly غير متواجد حالياً  
عضو نشيط جدا

alomda is on a distinguished road
1718#
28 - 05 - 2010, 02:05 AM
مشكور اخي محمد
الي الامام ومتابع معك من اول الموضوع
ان شاء الله ساقترح عليك اقتراح بالنسبة الي هذه الاستراتيجبة ولكن بعد التجربة
فتقبل تحباتي ,,,,,
جعله الله فى ميزان حسناتك

رجاء شخصي عن تجربة اي استيراتيجية بدون دراسة هو سبب الخسائر ارجو من الجميع التأني في التجربة على الديمو للاختبار وبعد ذلك القرار ,,,,,,,,,,
alomda غير متواجد حالياً  
عضو نشيط

خبرة السوق: 1 الى 3 سنوات
amgadaaaaaaaaa is on a distinguished road
1719#
28 - 05 - 2010, 01:19 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maly مشاهدة المشاركة

فين ياخى الاعتماد على الغير احنا لانريد توصيات نحن نرى ان نرى الصفقات بشكل عملى ومباشر لنفهم لماذا دخلنا فى هذة الحالة لان شغل اللايف يختلف عن الكلام بعد تحقيق الاهداف ثم ياخى شهر واحد لنصنع منة المليون اما انك تقول تعتمد على الغير احنا لم نطلب تتشتغل على الحساب لمدة سنة ثم ياخى هذا موجود فى منتدى اخر ومشهور جدا هذا الاسلوب اي نظام لشرح استراتيجية يقوم بتنفيذها فعليا اما الناس بحيث اللذى يريد يسال وهو صاحب الموضوع يرد علية فهذا ليس اتكالا على احد اما انك لاتريد ان تنفذة فهذا اكبر دليل على انة الموضوع من اولة الى اخرة مجرد موضوع لجذب النظر الية واذا كنت استراتيجتك موثوق بها فلن تخسر عندما تنفذة شهر امام اعيونا فعليا ونرى النتائج ونحكم بانفسنا
amgadaaaaaaaaa غير متواجد حالياً  
الصورة الرمزية al_agouz2010
عضو جديد
الصورة الرمزية al_agouz2010

al_agouz2010 is on a distinguished road
1720#
28 - 05 - 2010, 06:14 PM
ممكن بعد اذن صاحب الموضوع يقول ملخص للاستراتيجية بعد التعديلات على فريم الخمس دقائق
الادوات بالظبط و نقط الدخول و الخروج لان الصفح كتير و حصل عندى تشتيت الصراحة
و شكرا مقدما
al_agouz2010 غير متواجد حالياً  

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام