• 5:23 مساءاً
logo

من اسهل الاسترايتجيات .. ولاتحتاج الي تحليل فني ولا متابعة اخبار وبدون حرقة دم

Like Tree20Likes

عضو فـضـي

خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
M.aly is on a distinguished road
افتراضي رد: من اسهل الاسترايتجيات .. ولاتحتاج الي تحليل فني ولا متابعة اخبار وبدون حرقة دم
511#
21 - 04 - 2010, 03:23 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohammed20202 مشاهدة المشاركة
ايه ياعم محمد الناس كده حتتجنن من النتايج دى بالراحه شويه عليهم يعم
والف مبروك الارباح على الناس كلها وعليك ياحماده
الله يبارك فيك

التوقيع

عن أبي أمامة رضي الله عنه قال: رآني النبي صلى الله عليه وآله وسلم وأنا أحرك شفتي فقال لي ( بأي شيء تحرك شفيتك يا أبا أمامة ؟ ) فقلت - أذكر الله يا رسول الله . فقال - ( ألا أخبرك بأفضل أو أكثر من ذكرك الليل مع النهار ، والنهار مع الليل ؟ أن تقول سبحان الله عدد ما خلق ، سبحان الله ملء ما خلق ، سبحان الله عدد ما في الأرض والسماء ، سبحان الله ملء ما في السماء والأرض ، سبحان الله ملء ما خلق ، سبحان الله عدد ما أحصى كتابه ، وسبحان الله ملء كل شيء ، وتقول - الحمد الله ، مثل ذلك ) صدق رسول الله
M.aly غير متواجد حالياً  

عضو جديد

manoali is on a distinguished road
افتراضي رد: من اسهل الاسترايتجيات .. ولاتحتاج الي تحليل فني ولا متابعة اخبار وبدون حرقة دم
512#
21 - 04 - 2010, 03:28 AM
يوم رائع اخر للاستراتيجية...ربنا يديمها نعمة و يحفظها من البروكرز و غدر السوق

عايزين بس على رواقة نكتب اهم الملاحظات اللى بأذن الله تعالى تخلى الاستراتيجية دى مميزة

لانى حاسس ان محدش لسه اشتغل بيها
manoali غير متواجد حالياً  
عضو متميز

hamadasalam is on a distinguished road
513#
21 - 04 - 2010, 04:07 AM
اخى الكريم مبروك الارباح

لكن اسمحلى على اى اساس يتم الدخول والخروج

المفروض بتقول هنا تحققت شروط الاستراتيجية وشروط الدخول

ندخل من سعر كذا والستوب سعر كذا والهدف سعر كذا

وبناءا على النتائج تتم المتابعة وحساب النقاط المكتسبة

انا مبتدأ واردت الدخول على الكيبل وامامى اختراق واضح لموفنج 200 سمبل

ممكن حضرتك تشرحلى كيفية التعامل مع هذا الموقف؟
وكيف حسبت 65 نقطة للباوند ولماذا اعتمدت الفرصة الموضحة بالشارت المرفق ولم تعتمد هذة الفرصة والتى حصل فيها اختراق اكثر من مرة؟

حضرتك بتضع الفرص المكتملة اخر اليوم ونحن نريد الفرص لكى نتابعها

ولنكتفى بزوج واحد فقط لمتابعتة ومعرفة نظتم الاستراتيجية ومن ثم نطبقها على باقى الازواج

اما وضع الفرص المكتملة فقط فمن الممكن ان نضع اى موفنج على اى فريم باى اعدادات

ونجمع الاف النقاط ونضعها امام الناس

وهذا مثال لموفنج اول مرة اسمع عنة وباعدادات غريبة موفنج 123

انظر الى نتائجة ولو وضعتة على اى ا زوج سوف يظهر لنا انة جمع الاف النقاط

اخى الكريم ارجوك الا تغضب من كلامى

والله يعلم انى اريد المصلحة العامة لى ولك ولكل الاخوان الذين يدخلون بهذة الطريقة

الموفنجات ممتازة لا خلاف فى ذلك ولكنها تحتاج الى فلترة

تقبل تحياتى
hamadasalam غير متواجد حالياً  
عضو فـضـي

514#
21 - 04 - 2010, 04:23 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamadasalam مشاهدة المشاركة
اخى الكريم مبروك الارباح

لكن اسمحلى على اى اساس يتم الدخول والخروج

المفروض بتقول هنا تحققت شروط الاستراتيجية وشروط الدخول

ندخل من سعر كذا والستوب سعر كذا والهدف سعر كذا

وبناءا على النتائج تتم المتابعة وحساب النقاط المكتسبة

انا مبتدأ واردت الدخول على الكيبل وامامى اختراق واضح لموفنج 200 سمبل

ممكن حضرتك تشرحلى كيفية التعامل مع هذا الموقف؟
وكيف حسبت 65 نقطة للباوند ولماذا اعتمدت الفرصة الموضحة بالشارت المرفق ولم تعتمد هذة الفرصة والتى حصل فيها اختراق اكثر من مرة؟

حضرتك بتضع الفرص المكتملة اخر اليوم ونحن نريد الفرص لكى نتابعها

ولنكتفى بزوج واحد فقط لمتابعتة ومعرفة نظتم الاستراتيجية ومن ثم نطبقها على باقى الازواج

اما وضع الفرص المكتملة فقط فمن الممكن ان نضع اى موفنج على اى فريم باى اعدادات

ونجمع الاف النقاط ونضعها امام الناس

وهذا مثال لموفنج اول مرة اسمع عنة وباعدادات غريبة موفنج 123

انظر الى نتائجة ولو وضعتة على اى ا زوج سوف يظهر لنا انة جمع الاف النقاط

اخى الكريم ارجوك الا تغضب من كلامى

والله يعلم انى اريد المصلحة العامة لى ولك ولكل الاخوان الذين يدخلون بهذة الطريقة

الموفنجات ممتازة لا خلاف فى ذلك ولكنها تحتاج الى فلترة

تقبل تحياتى

اولا اية المصلحة العامة اللي حضرتك بتقول عليها انك تريدها

اولا حضرتك مش متابع الموضوع شكلك

طيب حضرتك امبارح مكلمتش لية وكنت فين انا وضعت توصيات لايف وجابت اكتر من 500 نقطة

وكانت قبل تحقق الفرص

وعلي فكرة خلي بالك وضع الصور هي هي كاني وضعت توصيات علشان مكان الخط مش بيتغير

ثانيا انا ببقي في شغلي مش بعرف ادخل علي المنتدي لكن الفوركس ممكن تدخلة من علي الموبيل

وقولت الكلام دة كذا مرة بس حضرتك مكنتش متابع برضة

ويوم الجمعة اللي فاتت كان في توصيات برضة وحققت حوالي 800 نقطة

حضرتك بردة مكلمتش لية انت في توصيات لايف وحققت نقاط

وهدفي مش وضع توصيات علي فكرة انا هدفي تعليم الطريقة وحضرتك توضع التوصيات لنفسك

طيب اقولك علي حاجة افرض بقي ان انا كنت كل يوم بحط توصيات بتجيب 500 نقطة وقولت انا هحط

توصيات بس مش هقول الطريقة الناس حضرتك هتقول عايزين الطريقة وبلاش توصيات علشان

نعرف ندخل احنا

طيب انا قولت الطريقة وفهمت الناس تدخل وتطلع ازاي حضرتك برضة عايزني احط توصيات

طيب انا ساعات ببقي في الشغل اعمل اية اسيبه علشان مزعلش حضرتك

والايام اللي بقدر احط في توصيات مش بتاخر

اية بقي المصلحة العاملة في اللي حضرتك كتبتة من غير متابعة

اة نسيت بالنسبة لصفقة الباوند

انا دخلت باي واول مكسر علي فريم الدقيقة الخط لاسفل خرجت

الكلام دة كان 65 نقطة

هو طلع تاني ولو كنت فاتح الصفقة مقفلتهاش كنت هكسب 90 نقطة

وانا كتبت 65 مش 90

وبعد مخرجت مدخلتش تاني وكنت مركز في باقي العملات

وانا مش بفتح صفقات بعد الساعة 8 الا لو كانت صفقة مفتوحة من قبليها ولسة شغالة

وبالنسبة لحضرتك سيبت لية العملات اللي حققت الهدف اللي جابت 200 نقطة لية معلقتش عليها يعني

وعلي فكرة انا النيوزلاندي خسرت فية كان في ذبذبة وخسرت علي عملة عادي يعني

مستني ردك

التوقيع

عن أبي أمامة رضي الله عنه قال: رآني النبي صلى الله عليه وآله وسلم وأنا أحرك شفتي فقال لي ( بأي شيء تحرك شفيتك يا أبا أمامة ؟ ) فقلت - أذكر الله يا رسول الله . فقال - ( ألا أخبرك بأفضل أو أكثر من ذكرك الليل مع النهار ، والنهار مع الليل ؟ أن تقول سبحان الله عدد ما خلق ، سبحان الله ملء ما خلق ، سبحان الله عدد ما في الأرض والسماء ، سبحان الله ملء ما في السماء والأرض ، سبحان الله ملء ما خلق ، سبحان الله عدد ما أحصى كتابه ، وسبحان الله ملء كل شيء ، وتقول - الحمد الله ، مثل ذلك ) صدق رسول الله

التعديل الأخير تم بواسطة M.aly ; 21 - 04 - 2010 الساعة 04:30 AM
M.aly غير متواجد حالياً  
عضو متميز

hamadasalam is on a distinguished road
515#
21 - 04 - 2010, 04:39 AM
اخى الكريم انت داخل مسابقة بهذة الاستراتيجية وانا عضو عادى فى المنتدى ولست ضمن المسابقة ولدى الحق فى التصويت لافضل استراتيجية

وانا متابع جميع الاستراتيجيات لكى اصوت لافضل استراتيجية لابد من مناقشة عيوبها ومميزاتها امام الاعضاء

ومتابع طريقتك ايضا راجع انت اول صفحة فى الردود هتلاثى ردى وفية بعض طرق الفلترة ولكنك لم تعمل بها

فايقنت ان لديك طرق لفلترة الاستراتيجية ولذلك تدخل الصفقات الناجحة فقط ثم تعرضها علينا اخر اليوم

فاردت ان اعرف طرقك التى تدخل بناءا عليها فقط لاغير

وجزاك الله خيرا على شرحك لهذة الاستراتيجية الرائعة

نريد تطبيق عملى بمعنى حضرتك بدخل من الموبايل وممكن تدخل الفوركس من الموبايل عادى

ياريت حضرتك تفتح حساب ديمو وتضع لنا الرابط لنتابع دخولك وخروجك وكيفية التعامل مع الاهداف لكى نتعلم نحن ايضا

ومن اراد ان يدخل على حسابة الحقيقى بناءا على نقاط دخولك فليفعل

اعتقد ان هذة افضل طريقة لتقييم الاستراتيجية

ولك مطلق الحرية ان توافق او ترفض وللاعضاء لها الحرية للتصويت لافضل الاستراتيجيات

والله المستعان

hamadasalam غير متواجد حالياً  
عضو جديد

forexcradle is on a distinguished road
516#
21 - 04 - 2010, 09:08 AM
جاري التجربة وشكرا......
forexcradle غير متواجد حالياً  
عضو فـضـي

517#
21 - 04 - 2010, 10:03 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamadasalam مشاهدة المشاركة
اخى الكريم انت داخل مسابقة بهذة الاستراتيجية وانا عضو عادى فى المنتدى ولست ضمن المسابقة ولدى الحق فى التصويت لافضل استراتيجية

وانا متابع جميع الاستراتيجيات لكى اصوت لافضل استراتيجية لابد من مناقشة عيوبها ومميزاتها امام الاعضاء

ومتابع طريقتك ايضا راجع انت اول صفحة فى الردود هتلاثى ردى وفية بعض طرق الفلترة ولكنك لم تعمل بها

فايقنت ان لديك طرق لفلترة الاستراتيجية ولذلك تدخل الصفقات الناجحة فقط ثم تعرضها علينا اخر اليوم

فاردت ان اعرف طرقك التى تدخل بناءا عليها فقط لاغير

وجزاك الله خيرا على شرحك لهذة الاستراتيجية الرائعة

نريد تطبيق عملى بمعنى حضرتك بدخل من الموبايل وممكن تدخل الفوركس من الموبايل عادى

ياريت حضرتك تفتح حساب ديمو وتضع لنا الرابط لنتابع دخولك وخروجك وكيفية التعامل مع الاهداف لكى نتعلم نحن ايضا

ومن اراد ان يدخل على حسابة الحقيقى بناءا على نقاط دخولك فليفعل

اعتقد ان هذة افضل طريقة لتقييم الاستراتيجية

ولك مطلق الحرية ان توافق او ترفض وللاعضاء لها الحرية للتصويت لافضل الاستراتيجيات

والله المستعان

السلام عليكم

ممكن تعملي اقتباس للرد اللي حضرتك كتبتة وانا مردتش عليك وعرفت ان انا علشان كدة بعمل طرق

فلترة اخري وشكرا والاختلاف لا يفسد للود قضية

وعلي فكرة انا شوفت رد حضرتك الخاص بطريقة الدعوم والمقاومة

بس انا كنت لسة هشرح موضوع فريم الدقيقة ومكنتش بستخدك المؤشر دة انت زعلت اني انا

مستتخدمتوش بس انا كنت عايز اشرح حاجة تانية علشان مش عايز كذا مؤشر وطرق اللي انا بدخل

شرحتها لو انت كنت زعلان من ساعتها

فكرة الموضوع عامة بمعني ان ممكن اكون انا بدخل بطريقة وانت بخرج بطريقة انت بقي عرفت طريقة

خروج ومريحالك اشتغل بيها عادي مش

التوقيع

M.aly غير متواجد حالياً  
عضو فـضـي

518#
21 - 04 - 2010, 10:07 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forexcradle مشاهدة المشاركة
جاري التجربة وشكرا......

بارك الله فيك وفي انتظار مشاركتك

التوقيع

M.aly غير متواجد حالياً  
عضو فـضـي

519#
21 - 04 - 2010, 10:10 AM
اقتراب فرصة علي اليورو استرالي

التوقيع

M.aly غير متواجد حالياً  
عضو فـضـي

520#
21 - 04 - 2010, 10:11 AM
اليورو باوند لو كسر الخط لفوق باي ارتد سل

التوقيع

M.aly غير متواجد حالياً  

جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام