• 10:30 مساءاً
logo



إدارة رأس مال بنسبة ربح 10% كحد أدنى مجانا فقط على بورصات

إضافة رد
Like Tree130Likes

عضو فـعّـال
 
تاريخ التسجيل: Mar 2012
المشاركات: 1,519
معدل تقييم المستوى: 8
zizoa2z is on a distinguished road
افتراضي رد: إدارة رأس مال بنسبة ربح 10% كحد أدنى مجانا فقط على بورصات
101#
28 - 12 - 2015, 04:42 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة علي الغامري 123 مشاهدة المشاركة
خساره الحساب الان وعلى اساس الجدول الذي قام صاحب الموضوع بكتابته تعدت 90% والحساب باقي له اقل من 25 نقطه ويتم خسارته بنسبه 100%

الحساب بدا التداول به يوم 25/11/2015 وبخلال اقل من ثلاثه اسابيع يتم خساره اكثر من 90% من راس المال

بالفعل انت متداول مميززززززززززززززززز
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kajole1981 مشاهدة المشاركة
ماوضع الصفقة
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة علي الغامري 123 مشاهدة المشاركة
وضع الصفقه هو ان الحساب تم خسارته بنسبه 100 % بالمارجن كوول ولا يوجد ولا دولار بالحساب
وذلك خلال ثلاثه اسابيع فقط
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zizoa2z مشاهدة المشاركة
الصفقة خسرانة عاوز ايه ؟
طيب أنا هقولك حاجة حلوة هسيبلك الموضوع علشان تفرح وتبقى مبسوط وتعيش مع نفسك
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة علي الغامري 123 مشاهدة المشاركة
اخي الغالي من الافضل ان تتحدث باسلوب افضل من هذا
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة علي الغامري 123 مشاهدة المشاركة
ولكن بالنهايه الخطا يعود الى المتابعين للموضوع لاننا وثقنا بكلامك وبتوصياتك وانها صفقه لن تكرر كثيرا وبها جميع الشروط اللازمه للربح وبعد انعكاس اكثر من 400 نقطه وخساره الحساب بالكامل بنسبه 100 % وخلال ثلاثه اسابيع
تتحدث بهذا الاسلوب غير المناسب للمنتديات بدلا من الاعتذار عن الخسائر والمارجن كوول التي حققتها

ولكن كما يقول المثل لو كان به الخير ما كان رماه الطير
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المرعبة أنا مشاهدة المشاركة
استاذ علي الغامري .. الله يعوضك خير أولا

أعلم ما تشعر به من مرارة خسارة اموالك .. الله يبدلك خيرا منها

ولكن يا استاذي الكريم حتى نكون منصفين .. أي عضو كريم يفتح موضوع في المنتدى فالغرض منه هو مساعدة الأعضاء ومحاولة تقديم يد العون لهم في تجارتهم

ولا تنسى ان هذا العمل يقدم بالمجان وبدافع عمل الخير والمساعدة .. هذا من جانب اصحاب المواضيع

أما الجانب الآخر فهو الجانب الخاص بالمتداول أو القاريء ... وهو ان يقرر متى يتداول وعلى أي عملة .. ونسبة المخاطرة وما الى ذلك من أمور كلنا يعرفها قبل ان ندخل في هذا السوق الذي لا يرحم

يا استاذ علي اللوم على الآخرين في اخطاء ارتكبناها نحن لن يعيد علينا بفائدة
والمال الذي ذهب لن يعود الا بالتعلم من الاخطاء والاستفادة منها وان شاء الله ربي يعوض عليك ولا تنسى ادارة راس المال وتطوير الذات
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة علي الغامري 123 مشاهدة المشاركة
الخساره شي مؤكد بهذا السوق
ولكن ما اتحدث عنه هو الاسلوب الذي يتحدث به صاحب الموضوع باسلوب غير مناسب
على باشا الغامرى الصفقة مش خسرانة الصفقة ردت كتير كنت تقدر تخرج وتعيد الدخول كذا مرة وتكسب نقاط كتير وناس كتير تشهد ان الصفقة كانت كويسة والناس عملت منها ربح كويس وبشهادة الأستاذة مرعبة وغيرها من الأعضاء الأفاضل
وأنا والله لو أقدر أتابع بإستمرار مش هتأخر على الناس وبرده مش منطقى إن كل شوية أقول إفتح الصفقة وإقفل الصفقة والله لو فى مقدرتى أعمل كده هعمل بس كل واحد فينا ليه مشاغله فى الحياة
بالنسبة إنك خسرت دى مش مسئوليتى ولكن ترجع لظروفك انت ووقت دخولك الصفقة ولو أنا عامل الموضوع ده بالحب وغرض التشجيع والكل ممكن يشارك برأيه فى الصفقات ونفيد بعضنا ونقدر نعمل حاجة كويسة مع بعض
m4hfoud likes this.
zizoa2z غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس


عضو فـعّـال
 
تاريخ التسجيل: Mar 2012
المشاركات: 1,519
معدل تقييم المستوى: 8
zizoa2z is on a distinguished road
افتراضي رد: إدارة رأس مال بنسبة ربح 10% كحد أدنى مجانا فقط على بورصات
102#
03 - 01 - 2016, 07:51 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zizoa2z مشاهدة المشاركة
على باشا الغامرى الصفقة مش خسرانة الصفقة ردت كتير كنت تقدر تخرج وتعيد الدخول كذا مرة وتكسب نقاط كتير وناس كتير تشهد ان الصفقة كانت كويسة والناس عملت منها ربح كويس وبشهادة الأستاذة مرعبة وغيرها من الأعضاء الأفاضل
وأنا والله لو أقدر أتابع بإستمرار مش هتأخر على الناس وبرده مش منطقى إن كل شوية أقول إفتح الصفقة وإقفل الصفقة والله لو فى مقدرتى أعمل كده هعمل بس كل واحد فينا ليه مشاغله فى الحياة
بالنسبة إنك خسرت دى مش مسئوليتى ولكن ترجع لظروفك انت ووقت دخولك الصفقة ولو أنا عامل الموضوع ده بالحب وغرض التشجيع والكل ممكن يشارك برأيه فى الصفقات ونفيد بعضنا ونقدر نعمل حاجة كويسة مع بعض
كل اللى خسر فى صفقة الاسترالى كندى يقدر يدخل الصفقة بيع مع بداية فتح الأسواق بإذن الله إذا لم يكن هناك فجوة سعرية وإن شاء الله الكل يعوض الخسارة
sell AUD/CAD:1.0077
S/L: 1.0124
T/P:1.9972
هدف 105 نقطة ووقف خسارة 47 نقطة
zizoa2z غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
الصورة الرمزية masterH
عضو نشيط جدا
الصورة الرمزية masterH
 
تاريخ التسجيل: Mar 2011
المشاركات: 639
معدل تقييم المستوى: 8
masterH is on a distinguished road
افتراضي رد: إدارة رأس مال بنسبة ربح 10% كحد أدنى مجانا فقط على بورصات
103#
03 - 01 - 2016, 01:13 PM
أكبر خطأ فى هذه التجاره هو عدم إدارة رأس المال بشكل واعى
مهما كنت متأكد من صفقاتك فلا يوجد شئ مضمون فى هذا السوق
فالعوامل المتضاربه التى تحرك هذا السوق كثيره و أنت مهما بلغت من
قدرة على التحليل لن تستطيع السيطره على كل هذه العوامل
masterH غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
عضو فـعّـال
 
تاريخ التسجيل: Mar 2012
المشاركات: 1,519
معدل تقييم المستوى: 8
zizoa2z is on a distinguished road
افتراضي رد: إدارة رأس مال بنسبة ربح 10% كحد أدنى مجانا فقط على بورصات
104#
04 - 01 - 2016, 05:24 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zizoa2z مشاهدة المشاركة
كل اللى خسر فى صفقة الاسترالى كندى يقدر يدخل الصفقة بيع مع بداية فتح الأسواق بإذن الله إذا لم يكن هناك فجوة سعرية وإن شاء الله الكل يعوض الخسارة
sell AUD/CAD:1.0077
S/L: 1.0124
T/P:1.9972
هدف 105 نقطة ووقف خسارة 47 نقطة
للتذكير
Mostafa Elyamny and knight84 like this.
zizoa2z غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
عضو فـعّـال
 
تاريخ التسجيل: Mar 2012
المشاركات: 1,519
معدل تقييم المستوى: 8
zizoa2z is on a distinguished road
افتراضي رد: إدارة رأس مال بنسبة ربح 10% كحد أدنى مجانا فقط على بورصات
105#
04 - 01 - 2016, 07:17 PM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zizoa2z مشاهدة المشاركة
كل اللى خسر فى صفقة الاسترالى كندى يقدر يدخل الصفقة بيع مع بداية فتح الأسواق بإذن الله إذا لم يكن هناك فجوة سعرية وإن شاء الله الكل يعوض الخسارة
sell AUD/CAD:1.0077
S/L: 1.0124
T/P:1.9972
هدف 105 نقطة ووقف خسارة 47 نقطة
اولا مبروك هدف الصفقة
ثانيا الصفقة ليها بداية هبوط جديدة وإختراق قناة مع ترند مكسور ورحلة هبوط جديدة اللى مالحقش الصفقة معانا وعاوز يدخلها بيع واللى عاوز يكمل فى الصفقة
مرفق الشارت للتوضيح

ممكن ندخلها من السعر التصحيحي الحالى 1.0010 بهدف عند 0.9785 وأستوب لوز عند 1.0105


SELL AUD/CAD: 1.0010
T/P: 0.9785
S/L: 1.0105
يعنى هدف 225 نقطة وأستوب 95 نقطة
بالتوفيق للجميع

knight84 likes this.
zizoa2z غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
عضو فـعّـال
 
تاريخ التسجيل: Mar 2012
المشاركات: 1,519
معدل تقييم المستوى: 8
zizoa2z is on a distinguished road
افتراضي رد: إدارة رأس مال بنسبة ربح 10% كحد أدنى مجانا فقط على بورصات
106#
06 - 01 - 2016, 05:16 AM
صفقة مصالحة علشان خاطر الناس اللى خسرت وبرده علشان خاطر الحبابيب وكل الناس الحلوة اللى الواحد عرفها عن طريق المنتدى وكل سنة والجميع بخير وبعودة الأيام

buy AUD/NZD 1.0711
T/P1 : 1.1263
T/P2 : 1.1403
T/P3 : 1.2636
S/L : 1.0450
تحليل للصفقة مرفق بالشارت ولو فى أى حد مش فاهم حاجة فى تحليل الشارت أو فى أى إستفسار يقولى وأنا مش هتأخر على حد بإذن الله


عمران حسن likes this.
zizoa2z غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
الصورة الرمزية Mostafa Elyamny
مشرف بورصات
الصورة الرمزية Mostafa Elyamny
 
تاريخ التسجيل: Oct 2009
الدولة: مــ أم ــصـ الدنياــر
المشاركات: 23,580
خبرة السوق: أكثر من 5 سنوات
معدل تقييم المستوى: 32
Mostafa Elyamny is on a distinguished road
افتراضي رد: إدارة رأس مال بنسبة ربح 10% كحد أدنى مجانا فقط على بورصات
107#
06 - 01 - 2016, 05:45 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zizoa2z مشاهدة المشاركة
صفقة مصالحة علشان خاطر الناس اللى خسرت وبرده علشان خاطر الحبابيب وكل الناس الحلوة اللى الواحد عرفها عن طريق المنتدى وكل سنة والجميع بخير وبعودة الأيام

buy AUD/NZD 1.0711
T/P1 : 1.1263
T/P2 : 1.1403
T/P3 : 1.2636
S/L : 1.0450
تحليل للصفقة مرفق بالشارت ولو فى أى حد مش فاهم حاجة فى تحليل الشارت أو فى أى إستفسار يقولى وأنا مش هتأخر على حد بإذن الله


تحليل موفق وصفقة موفقة إن شاء الله

zizoa2z likes this.

التوقيع





Mostafa Elyamny غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
عضو فـعّـال
 
تاريخ التسجيل: Mar 2012
المشاركات: 1,519
معدل تقييم المستوى: 8
zizoa2z is on a distinguished road
افتراضي رد: إدارة رأس مال بنسبة ربح 10% كحد أدنى مجانا فقط على بورصات
108#
06 - 01 - 2016, 07:31 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mostafa Elyamny مشاهدة المشاركة
تحليل موفق وصفقة موفقة إن شاء الله

شكرا حبيبى
ربنا يوفقنا لصالح الأعمال
Mostafa Elyamny likes this.
zizoa2z غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
عضو فـعّـال
 
تاريخ التسجيل: Mar 2012
المشاركات: 1,519
معدل تقييم المستوى: 8
zizoa2z is on a distinguished road
افتراضي الأسترلينى نيوزيلاندى
109#
06 - 01 - 2016, 09:15 AM
صفقة من أجمل الصفقات والصراحة مش عاوز أبخل بيها عليكم وبكده هتبقى الناس معاها مكسب كويس بإذن الله
BUY GBP/NZD :2.2030
S/L: 2.1770
T/P1: 2.3645
T/P2: 2.4604
T/P3: 2.7400
طبعا أهداف عالية بس مفيش حاجة صعبة مع الاسترلينى نيوزيلاندى وبنخرج خارج إطار الزمن مع هذا الزوج العجيب وتحليل الشارت بيتكلم ومرفق لحضارتكم الأدلة بالشرح يوضح إكتمال نموزج هارمونيك ab=cd مع إكتمال الموجة التصحيحة ABC أصل الموجة التصحيحة الكبيرة رقم 2 وبداية الموجة الثالثة الدافعة ويؤكدها نموزج هارمونيك المثالى وشغل عالى
سنلاحق الربح ونقسم العقود إلى أربع عقود فى هذه الصفقة بإذن الله بحيث أول عقد سيتم إغلاقه لتغطية وقف الخسارة وتأمين الصفقة والثلاث عقود الباقية بالأهداف المذكورة فى الأعلى وبذلك قيمة العقد الأول أكبر من قيمة الثلاث عقود الباقية ممكن 2: 1


zizoa2z غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس
عضو فـعّـال
 
تاريخ التسجيل: Mar 2012
المشاركات: 1,519
معدل تقييم المستوى: 8
zizoa2z is on a distinguished road
افتراضي رد: إدارة رأس مال بنسبة ربح 10% كحد أدنى مجانا فقط على بورصات
110#
06 - 01 - 2016, 10:06 AM
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zizoa2z مشاهدة المشاركة
كل اللى خسر فى صفقة الاسترالى كندى يقدر يدخل الصفقة بيع مع بداية فتح الأسواق بإذن الله إذا لم يكن هناك فجوة سعرية وإن شاء الله الكل يعوض الخسارة
sell AUD/CAD:1.0077
S/L: 1.0124
T/P:1.9972
هدف 105 نقطة ووقف خسارة 47 نقطة
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zizoa2z مشاهدة المشاركة
اولا مبروك هدف الصفقة
ثانيا الصفقة ليها بداية هبوط جديدة وإختراق قناة مع ترند مكسور ورحلة هبوط جديدة اللى مالحقش الصفقة معانا وعاوز يدخلها بيع واللى عاوز يكمل فى الصفقة
مرفق الشارت للتوضيح

ممكن ندخلها من السعر التصحيحي الحالى 1.0010 بهدف عند 0.9785 وأستوب لوز عند 1.0105


SELL AUD/CAD: 1.0010
T/P: 0.9785
S/L: 1.0105
يعنى هدف 225 نقطة وأستوب 95 نقطة
بالتوفيق للجميع

إغلاق صفقة الأسترالى كندى عند 0.9970 وتحقيق ربح 40+ نقطة وكنا حققنا +105 نقطة من قبل يعنى إجمالى 145+ نقطة ومبروك للمستفاد من هذه الصفقة
هنركزدلوقتى على صفقة gbp/nzd وصفقة ال AUD/NZD وأهدافهم كويسة وكبيرة وإن شاء الله مؤكدة
zizoa2z غير متواجد حالياً  
رد مع اقتباس

إضافة رد

أدوات الموضوع


جديد مواضيع منتدى تداول العملات العام

المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
ألسادة إدارة بورصات المحترمين ihawari منتدى برامج التداول و الشارتات و الشركات 1 03 - 10 - 2009 10:34 PM


10:30 PM