استاذ حسام ...لك منى تلك الحكمه ... ذوو النفس الدنيئة, يجدون اللذة في التفتيش عن أخطاء العظماء
شكرا جزيلا ندا صادق؟؟
بس العظمة لله وحدة لا شريك لة؟
وربنا يهدى تلك النفوس المريضة؟
وياريت بقى الاخ عمرو 22 دة ينفذ كلامة؟
ويتوكل على الله وميدخلش الباب مرة اخرى كما ذكر هو بنفسة؟
لانى مليت منهم والله
(( خيرا تعمل شرا تلقى ))
ولا حول ولا قوة الا بالله
ونازل كلام ورط ومبفهمش ولا افقة شىء دى الفاظ تكتب فى منتدى محترم كهذا ؟ مبفهمش ولا بفهم يفيد حد فى اية؟
المهم الاسهم اللى بوصى بيها تنجح وتحقق لينا جميعا؟
ولو تلاحظو ان الشلة دى مظهرتش الا بعد ترشيحى لراكتا بالذات لان اللى خدها من اول اوصية ومعة للان كسب 3 جنية بالتمام والكمال دول بيفكرونى بمثل حلو وكوميدى ايضا وهو
(( عينى فية واقول اخية ؟؟ ))
ولاخر مرة بقول انا بوصى باسهم كغيرى كتير؟
اللى عاوز ياخدها اهلا وسهلا واللى مش عاوز ينفض وولا كان قراء شىء؟ وخلاص؟
ومفيش داعى بقى لمشاركات وخزعبلات اكتر من كدة لاننا داخلين مع السوق فى منحنى خطير الفترة القادمة ومحتاجين كل ذرة تركيز؟
وقولت كل حاجة وبرضو مفيش فايدة وديكا ومزيكا ؟
يا اخى عاوز تفيد الناس وشايف نفسك جهبز كدة ما تفتحلك باب وورينا يا غالى شطارتك ولا هو كلام طاير مع الحمام وبس؟؟
ونشوف مين فينا ساعتها اللى بيفهم ومين اللى مبيفهمش؟؟ يا اخى قدر يعنى اية تبقى متحمل مسؤلية باب وكمان بة توصيات شراء لاسهم؟
ماهو اللى ميعرفش يقول عدس؟؟
والله العظيم انى تقريبا طوال الاسبوع مبنمش الا يوم الجمعة فقط ؟؟ ويعلم ربى انى منمتش من يوم الاحد لليوم الا تلت اربع ساعات تخاطيف كدة سريعا؟؟
اللهم يارب العزة يا كريم ؟؟
(( انصررررررررررر الحق والصدق على الباااااااااااااااااااااطل والكذب )) بتمنى بقى نقفل المواضيع دى والتى لن تفيد احد باى شىء ؟
وكفاية كدة اوى لكل من يدخل للتشوية والهجوم وبس؟
سيبونا بقى نركز فى شغلنا وخليكم بعيدا عنا مع من ترتاحون فى التعامل معة سواء هنا او فى عشرات المنتديات اللى مشتركين فيها كلها؟ ولكم عشرات الاسامى المختلفة الله يسامحكم ويسهلكم بعيدا عنا؟؟
وشكرا جزيلا لحضراتكم والى الملتقى مسائا ان احيانا الله عز وجل ؟؟ شكرا للجميع والسلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اخوكم فى الله حسام
:c onfused2:
التوقيع
يارب الكون ارزقنا جميعا من حيث لا نحتسب اللهم امين
شكرا جزيلا ندا صادق؟؟
بس العظمة لله وحدة لا شريك لة؟
وربنا يهدى تلك النفوس المريضة؟
وياريت بقى الاخ عمرو 22 دة ينفذ كلامة؟
ويتوكل على الله وميدخلش الباب مرة اخرى كما ذكر هو بنفسة؟
لانى مليت منهم والله
(( خيرا تعمل شرا تلقى ))
ولا حول ولا قوة الا بالله
ونازل كلام ورط ومبفهمش ولا افقة شىء دى الفاظ تكتب فى منتدى محترم كهذا ؟ مبفهمش ولا بفهم يفيد حد فى اية؟
المهم الاسهم اللى بوصى بيها تنجح وتحقق لينا جميعا؟
ولو تلاحظو ان الشلة دى مظهرتش الا بعد ترشيحى لراكتا بالذات لان اللى خدها من اول اوصية ومعة للان كسب 3 جنية بالتمام والكمال دول بيفكرونى بمثل حلو وكوميدى ايضا وهو
(( عينى فية واقول اخية ؟؟ ))
ولاخر مرة بقول انا بوصى باسهم كغيرى كتير؟
اللى عاوز ياخدها اهلا وسهلا واللى مش عاوز ينفض وولا كان قراء شىء؟ وخلاص؟
ومفيش داعى بقى لمشاركات وخزعبلات اكتر من كدة لاننا داخلين مع السوق فى منحنى خطير الفترة القادمة ومحتاجين كل ذرة تركيز؟
وقولت كل حاجة وبرضو مفيش فايدة وديكا ومزيكا ؟
يا اخى عاوز تفيد الناس وشايف نفسك جهبز كدة ما تفتحلك باب وورينا يا غالى شطارتك ولا هو كلام طاير مع الحمام وبس؟؟
ونشوف مين فينا ساعتها اللى بيفهم ومين اللى مبيفهمش؟؟ يا اخى قدر يعنى اية تبقى متحمل مسؤلية باب وكمان بة توصيات شراء لاسهم؟
ماهو اللى ميعرفش يقول عدس؟؟
والله العظيم انى تقريبا طوال الاسبوع مبنمش الا يوم الجمعة فقط ؟؟ ويعلم ربى انى منمتش من يوم الاحد لليوم الا تلت اربع ساعات تخاطيف كدة سريعا؟؟
اللهم يارب العزة يا كريم ؟؟
(( انصررررررررررر الحق والصدق على الباااااااااااااااااااااطل والكذب )) بتمنى بقى نقفل المواضيع دى والتى لن تفيد احد باى شىء ؟
وكفاية كدة اوى لكل من يدخل للتشوية والهجوم وبس؟
سيبونا بقى نركز فى شغلنا وخليكم بعيدا عنا مع من ترتاحون فى التعامل معة سواء هنا او فى عشرات المنتديات اللى مشتركين فيها كلها؟ ولكم عشرات الاسامى المختلفة الله يسامحكم ويسهلكم بعيدا عنا؟؟
وشكرا جزيلا لحضراتكم والى الملتقى مسائا ان احيانا الله عز وجل ؟؟ شكرا للجميع والسلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اخوكم فى الله حسام
:c onfused2:
شكرا جزيلا للانسياق وراء المشككين؟ وعدم مشاركتهم طوال اكتر من12 ساعة كاملة ؟
مش عارف اقول اية برافو لاخونا عمرو22 بجعلك همشت الباب والكام واحد اللى كانو بيدخلو ويشاركو انقطعو تماما ولا حول وقوة الا بالله ؟
ولا اقول انفسى ولكم هارد لك بنجاح تلك الشلة البغيضة لعدم دخول الباب ؟ فى تلت منتديات سابقة؟
معلش اتمنى تدخل الادارة فورا لان كدة وضحت اوى واصبحت مسؤل عن باب وعن فلوس من يتعامل معى؟
وبقولك يا عمرو 22
((انت حارق دمك اوى عليا كدة مش خلاص قولت كل اللى فى نفسك؟ فلابد هتجد تلك الاشخاص دوما ما تتسبب فى خسارتها ولكان ))
وساوصى اليوم بسهمين للشراء وشوفو ادائهم على الشاشة اليوم ؟
واحكم انتم وللى فاهمين اكتر بوليفارا بتجمع حول ال 4 جنية وما بينهم ولكل مشكك من الان فصاعدا سارشح اقوى اسهم للمضاربين حتى يكتم صوت اى شخص هيشكك فى كلامى بعد الان والاسهم المرشحة للشراء بها جلسة اليوم الاربعاء 2/12/2010 وهى كالاتى ببركة الله عز وجل 1/ سهم سبينالكس
2/ سهم مصر للزيوت والصابون
التوقيع
يارب الكون ارزقنا جميعا من حيث لا نحتسب اللهم امين
سهم شينى الذى قام الاخ حسام بترشيحه ...هو من الاسهم القويه فنيا ..والسهم فى اتجاه صاعد ان شاء الله ..,للحقيقه هو فى محفظتى من قبل ترشيح الاخ حسام له ..وأتمنى من الاخ ا الذى يهاجم أستاذ حسام انه يتقى الله ...يكفى ترشيحه الرائع لسهم راكتا ..ذلك السهم الاعجوبه الذى يظهر فى اى رسم بيانى بوضوح اتجاهه الصاعد .
بجد الاخعللا تص لتاعالات اي
التوقيع
يارب الكون ارزقنا جميعا من حيث لا نحتسب اللهم امين
اسف جدا على تلك المشاركة واللى كنت برد فيها على اختنا الفاضلة ندا صادق ؟ ودايما منورة الباب ؟؟
وبشكرك جدا على ردك على الاخ اللى بيهاجم دون بينة هنا حتى الان ؟؟
ووعد وقسما برب العزة الكريم لتكون توصياتى من الان فصاعدا هيبان صعودها وقتى على الشاشة؟
وكما ذكرت كتير بينى وبينكم حكم ملوش زى وهو الشاشة؟
شوفو اى سهم بوصى بية بينفذ اد اية؟ وهل صاعد ام هابط؟؟
وانا مع حضراتكم دايما للرد على اى سؤال او استفسار؟؟ عن اسهمنا الموصى بها كشراء؟
وتاكدو ان اى مشاركة من اى عضو فاضل سارد علية الرد الوافى تماما؟؟ تذكرة بس بسهمى الشراء جلسة اليوم 2/12/2010 وهم
1//// سهم سبينالكس ؟؟؟؟؟
2//// سهم مصر للزيوت والصابون ؟؟؟
وجلسة سعيدة وموفقة وختاما بدعى ربنا ان يوفقنا دايما وخصوصا سهمى اليوم كى يسكت اى لسان بيتكلم وخلاص؟
وكانى لم ارشح سهم واحد منذ افتتاح الباب معملش مكاسب كبيرة ولله الحمد؟؟
وارجع واقول احنا بشر ولسنا ملائكة وهنغلط هنغلط؟؟
لان ببساطة شديدة البورصة مكسب وخسارة ومستحيل اعتى خبير فى مصر كلها ان تكون توصياتة كلها ناجحة طوال عام كامل مثلا ؟؟ دة المستحيل ذاتة؟؟
وايضا هى رزق من المولى عز وجل كاى شغلانة تانية؟
فمحدش يزعل اوى انة اشترى سهم وهبط بة 10% فاكتر؟؟
لانها ارزاق والمكتوب على الجبين لازم تشوفو العين ؟؟
انوة مرة اخيرة على سهمى الشراء لجلسة اليوم وهم
1/ سبينالكس
(( وعلية اخبار كتير منها معلن والاغلبية ميعرفهاش الا كبار المضاربين وصناع السوق ولكنى لست فى حل الان ان اذكر عن سبينالكس تلك الاخبار والا هيقف الميكرز ويتنح؟ وياما جربت الموضوع دة كدة؟؟ ومعرفش ازاى فى ناس مفكرة انى مبستفدش من اخطاء الماضى؟
بالعكس تماما فكل غلطة حدثت معى من اكتر من تلت سنين ونص تقريبا؟
كل غلطة وكل خسارة الف جنية علمتنى جيدا ازاى اكون مضارب محترف ؟ واللى هيمشى معى سيجد نفسة بقى خبير فى اصول البورصة زى عمل التريدات؟
ومتى الوقت الامثل للشراء وايضا الوقت الامثل للبيع؟
واعتقد بنسبة 99% ان احسن فترة للبيع هى اول نص ساعة من الجلسة؟ لنبيع على الهاى قدر المستطاع ثم ننتظر اسفل شوية؟؟
ونعاود الشراء بالسهم نفسة مرةاخرى ولكن بسعر اقل من سعر بيعنا ب25 قرش كاقل تقدير ممكن؟؟ ))
2/ سهم مصر للزيوت والصابون
وهو من اقوى اسهم المضاربة فى سوقنا المبجل؟ وشوفو الاسبوع الجاى اسهم المضاربة دى هتبقى بكام ؟؟؟؟؟؟؟
والله ولى التوفيق والى الملتقى يوم السبت بعون الله تقبلو خالص احترامى وتقديرى لكم جميعا ؟؟؟
وعاهدت نفسى امام الله عز وجل بعدم كتابة اى سهم ارشحة للشرء الا بعد التاكد من تحقيقة لطلعة جوية جديدة وصعود قوى ربما يعدلها مرة اخرى بامرك يارب؟؟؟
اخوكم المحب والمخلص لكم ما حييت او الى ان يشاء الله
حسام الالفى :confused 2:
التوقيع
يارب الكون ارزقنا جميعا من حيث لا نحتسب اللهم امين
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخوي عمرو احمد 22 تم حذف مشاركتك الاخيرة داخل الموضوع ونتمني عند ارفاق مشاركة بانتقاد لشي يكون معاه دليل واتمني ان تفتح موضوع خاص فيك بقسم الاقتراحات والشكاوي لنقوم بالمناقشة معك بكافة الامور وشكرا
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
انا معايا روبكس على 14.8 جنيه فهل احتفظ بالسهم ام ابدله باسهم اخرى وماهى هذة الاسهم
اخى الحبيب اسلام عفروتو
سهم روبكس مضاربة جيد ولكن عيبة انة بطىء جدا جدا فى صعودة ؟؟
امامك حلين
الاول انك تعمل تريدات بة بنص كميتك يوميا؟؟ لو بتجيد عمل التريدة؟؟ مع ملاحظة انة من اصعب الاسهم فى عمل التريدة لانة ميكرة خبيث جدا وغير مضمون ؟؟
الثانى وهو الاصلح من وجهة نظرى المتواضعة ان تبدلة
بسهم مصر للزيوت والصابون؟؟
لانة صاعد وهو من اقوى اسهم المضاربة وانا رشحتة يوم الخميس وعمل 5% اب ؟؟
ولسة ؟؟؟؟؟؟
وطبعا القرار لك وحدك شوف جلسة باكر ولو هتبدل بيع روبكس اول نص ساعة من الجلسة؟؟ وبدل بعدها بمصر للزيوت بس فى نص الجلسة؟
بتمنى اكون رديت عليك بكل الحب والاخلاص ؟؟
وربنا يوفقك دايما وتحت امرك وامر الجميع اخى الحبيب
اخوك حسام
التوقيع
يارب الكون ارزقنا جميعا من حيث لا نحتسب اللهم امين
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخوي عمرو احمد 22 تم حذف مشاركتك الاخيرة داخل الموضوع ونتمني عند ارفاق مشاركة بانتقاد لشي يكون معاه دليل واتمني ان تفتح موضوع خاص فيك بقسم الاقتراحات والشكاوي لنقوم بالمناقشة معك بكافة الامور وشكرا
كل الشكر والتقدير لك استاذنا المحترم والعاقل جدا عمرو ابراهيم كما اوصل الشكر لكل شخص فى الاشراف العام على منتدى بورصات العملاق والذى يتعامل بالحكمة والرزانة ويعلم من يريد الصالح ومن يريد الطالح
فلك ولكم جميعا الف شكر من اعماق قلبى بقولها كما بوعد حضراتكم وحضرات السادة الاعضاء بوضع اسهم توصية تحقق مكاسب جيدة وفى وقت قصير فقط اطالبكم بالمتابعة المتواصلة للباب لان تلك الشخصيات لن تتركنى وتترك الباب يسير للامام لانى اعرفهم واعلم اساليبهم المقززة جيدا على مدار عام ونص ؟؟ وردى القوى على هؤلاء توصياتى ويارب كل توصية بقولها وواحد ياخد بيها يحقق منها مكاسب كبيرة؟؟ بعون الله والاسهم المرشحة للشراء بها جلسة اليوم الاحد 5/12/2010 بامر الله وهى
1/ سهم اوراسكوم تيليكوم القابضة؟؟
(( واهمس فقط او تى نجم الشباك الاول الفترة القادمة وتانى بقول فى شاشة؟؟ تتكلم هل التوصية فى محلها الان ام لا؟؟ وايضا ليس شرطا ان السهم عند التوصية بشرائة انة يعمل 5او 10% ؟؟ فى نفس اليوم او تانى يوم؟ لان كل سهم لة ميكرز هو اللى بيقرر متى تحديدا؟ ان يصعد وبقوة؟
ولذلك نقول الصبر جميل طالما انت فى سهم صاعد صاعد بامر الله تعالى ؟؟ ))
2/ سهم الشروق للطباعة والتغليف ؟؟
وايضا من اقوى اقوى؟ اسهم المضاربة بل اقول بكل ثقة ان السهم دة هو القائد لقطاع الورق والطباعة؟ دون منازع؟
طب لية بقول كدة؟؟
لانة الوحيد بالقطاع كلة اللى ممكن وبسهولة مطلقة يعمل 20% ؟؟؟ فى جلسة واحدة؟؟
عكس باقى القطاع كراكتا وسيمو ودلتا والاهرام وخلافة؟؟
قدمت لحضراتكم مالدى بكل حب واخلاص وكلى ثقة فى المولى عز وجل بتحقيق كل حرف قولتة وذكرتة الان ؟؟
والله ولى الصابرين ونعم النصير
وجلسة سعيدة وموفقة لنا جميعا بامر الله عز وجل وبشكر كل من ساندنى من اعضاء الى الادارة الواعية والمحترمة ولاول مرة والله مش عشان حاجة ولكن دى الحقيقة وربى اعلم بصدق ما اقولة بجد اول مرة منذ عام ونص اجد ادارة مستنيرة ولا تنصر الحقد والباطل على الصدق والاخلاص؟ ولكم اسعدتنى مشاركة الاستاذ عمرو ابراهيم لانة يمثل الاشراف العام على منتدى بورصات وتانى وعد؟ صريح ؟ منى لهم ولكم جميعا بوضع توصيات؟ نارية؟؟؟؟؟؟
كى يصمت كل حاقد اثيم ولا يجد سهم؟ واحد يقدر يقول علية بم؟؟
وكلى ثقة فى الله عز وجل انة سيوفقنى فى ذلك طالما بقول الحق والصدق فربنا لن يخذلنى ابدا ؟؟
اخيرا توصياتى ليست امر لاى شخص بالشراء؟؟ وبكرر انا بشر ولست ملاك وكل بنى ادم بيخطء
ولكن اهم شىء ان تكون التوصيات التى ممكن جدا ان لا يحالفنا بها التوفيق ودة الطبيعى فى البورصة؟
لانها مكسب وخسارة ومفيش اى حد مهما كانت خبرتة يقدر يكسب طول سنة كاملة مثلا؟؟ والا مكنش حد غلب؟ وكان كلنا نبقى كسبانين من اى سهم ايا كان اسمة وكونيتة؟ دة وهم وخيال بعيد المنال؟؟ فارجو ان نكون واقعيين؟
ولا نتعامل مع بعض بالقطعة؟
من تجاربى الكثيرة؟؟ اعتقد ان الحساب يكون بعد مرور شهر كامل على الاقل ؟؟
وكام سهم رشحتهم ولم يوفقنا الله فيهم ولم يحققو مكاسب ؟؟ وهنا بقول يا جماعة الخير لازم نحط لينا مستهدف وقولنا نخلية 5% ؟
نبيع علية مثلا سهم راكتا رشحتة وعمل فى جلستين تلاتة 5% فما فوق؟ بنبيع وبارك الله فيما رزق؟
وممكن نرجعلة تانى لو تاكدنا من تكملة صعودة؟؟
والاهم بقى واللى بتخلى الناس تخسر كتير اوى انهم حال هبوط سهم رشحناة ل 5% ؟؟ برضو نبيع فورا ونعمل ستوب لوس؟
اخسر 5% افضل بكتير من خسارة 15% او 20% ؟؟
فرجاء حار من حضراتكم بتنفيذ تلك النقطة الهامة بالذات ؟؟
لانى بجد من خبرتى الطويلة فى ناس لا تضع لنفسها رقم زى ال 5% او 8% ؟؟ مثلا ؟ لتبيع علية حال تحقيق مكسب من اى سهم؟؟
وايضا عدم البيع وعمل ستوب لوس حال هبوط سهم 5%؟
ويقولك لا استنى عل وعسى يجيب سعرى مرة اخرى؟ ودة فى بورصتنا امر نادر جدا ان يحصل وكمان فى اسهم معينة جدا فقط لا غير؟
نصيحة من القلب لكل من يتعامل بالطرق الغير سليمة دى؟ بان يبداء بقى فى تغيرها عن نفسى بزعل واضايق جدا لما الاقى واحد بقالة سنتين؟؟ فى البورصة ولسة بيتعامل كهاوى وواخدها لعبة وفهلوة ويسمع كلمة من هنا وهناك ويشترى عشوائى ويبيع ايضا عشوائى دون علم ودراسة وفهم جيد؟؟
لان المفروض بعد مرور سنتين على تواجد اى شخص بالبورصة؟ ان يبتدى بقى يبقى محترف؟ لان اللى هيفضل يتعامل كهاوى مع البورصة بقولة افضلك تبحث عن عمل او شغلانة اخرى تستثمر بها ؟ لان الهواية فى البورصة لن تجلب الا الخسارة تلو الاخرى وانا شخصيا فضلت من 2000 الى عام 2003 ؟؟
بتعامل كهاوى وقسما بربى انى خسرت كل محفظتى وقلبت مينص ؟ وكنت ساترك المجال تماما لان المبلغ كان كبير فى الوقت دة والخسارة كانت 120 الف جنية؟
وبدين بالفضل فى استمرارى لزوجتى الغالية؟ واللى وقفت معى وقفة منتهى منتهى الاحترام وهى اغلى شىء فى حياتى وطبعا اولادى ياسر واسماء؟
وجعلتنى افك وديعة باسمها بمبلغ 150 الف جنية؟ ومن يومها اقسمت بان اتعلم كل كبيرة وصغيرة فى المجال؟ ازاى اعمل تريدة ناجحة؟ ازاى اشترى وابيع بمكسب جيد ولو 5% كما نوهت كتير؟؟ وايضا عمل ستوب لوس ايضا حال هبوط سهم معى 5%؟ ايضا؟ واحد يقولى اشمعنا ال 5% ؟ بقولة لان ال 5%؟ هى اقرب نسبة ممكن تحدث سواء فى الصعود او الهبوط؟ وليس كلام ولكن من تجارب على مدى 7 سنين تقريبا؟؟
طولت على حضراتكم ولكن بتمنى تكون المشاركة مفيدة لمن يقرائها جيدا والاهم العمل بها؟؟
ووالله من سيبداء التعامل كدة؟ سينسى كلمة خسارة والحبسة فى اسهم وكل تلك الاشياء اللى بتنتج عن عدم الاحتراف؟؟؟؟
والله ولى التوفيق ويارب كل سهم برشحة لحضراتكم هنا للى هيدخلة ان يحقق منى مكسب جيد جدا بامر الله تعالى؟
وتانى جلسة سعيدة وموفقة لنا جميعا ويارب المؤشر يكون اخضر اليوم وتانى بهمس فقط بالنظر الى سهم او تى من اليوم فصاعدا؟ فى اخبار واسرار كتير اوى حول او تى وسعرة الحالى المتدنى لاقصى درجة؟؟
قولت كل شىء عندى بكل حب واخلاص ويبقى القرار الاول والاخير لكم لانى ببساطة ليس لى سلطان على احد ولا استطيع مهما عملت اجبار احد على شراء سهم هو شايف من وجهة نظرة انة لا يصلح للشراء بة الان؟ ودة عادى جدا فلكل شخص وجهة نظرة المختلفة؟
وانهى ياريت بقى بعد ان ذهبو الاشخاص التى كانت تعكر صفو الباب وتشكك دايما فى كلامى وتوصياتى؟؟ المفروض بقى ان يتفاعل معى الاخوة الاعضاء اللى شايفين ان فى كلامى صدق وصراحة وامانة بان يشارك معنا فما احلى من التحاور والنقاش البناء ؟
لان دة سيجعل من بابنا المتواضع مصدر ثقة وسعادة لنا جميعا بامر الله تعالى وانا كلى ثقة فى الله بان يتحقق ذلك قريبا؟؟
ومرة اخرى اسف جدا لطول المشاركة فارجو التماس العذر لانى كان لابد ان اقول كل ما ذكرتة ؟؟ ولكم خالص حبى واحترامى لكم جميعا وياررررب جلسة خضراء وسعيدة وموفقة على الجميع اللهم استجب دعائنا يا اكرم الاكرمين ؟؟؟
اخوكم فى الله حسام
التوقيع
يارب الكون ارزقنا جميعا من حيث لا نحتسب اللهم امين
كل الشكر والتقدير لك استاذنا المحترم والعاقل جدا عمرو ابراهيم كما اوصل الشكر لكل شخص فى الاشراف العام على منتدى بورصات العملاق والذى يتعامل بالحكمة والرزانة ويعلم من يريد الصالح ومن يريد الطالح
فلك ولكم جميعا الف شكر من اعماق قلبى بقولها كما بوعد حضراتكم وحضرات السادة الاعضاء بوضع اسهم توصية تحقق مكاسب جيدة وفى وقت قصير فقط اطالبكم بالمتابعة المتواصلة للباب لان تلك الشخصيات لن تتركنى وتترك الباب يسير للامام لانى اعرفهم واعلم اساليبهم المقززة جيدا على مدار عام ونص ؟؟ وردى القوى على هؤلاء توصياتى ويارب كل توصية بقولها وواحد ياخد بيها يحقق منها مكاسب كبيرة؟؟ بعون الله والاسهم المرشحة للشراء بها جلسة اليوم الاحد 5/12/2010 بامر الله وهى
1/ سهم اوراسكوم تيليكوم القابضة؟؟
(( واهمس فقط او تى نجم الشباك الاول الفترة القادمة وتانى بقول فى شاشة؟؟ تتكلم هل التوصية فى محلها الان ام لا؟؟ وايضا ليس شرطا ان السهم عند التوصية بشرائة انة يعمل 5او 10% ؟؟ فى نفس اليوم او تانى يوم؟ لان كل سهم لة ميكرز هو اللى بيقرر متى تحديدا؟ ان يصعد وبقوة؟
ولذلك نقول الصبر جميل طالما انت فى سهم صاعد صاعد بامر الله تعالى ؟؟ ))
2/ سهم الشروق للطباعة والتغليف ؟؟
وايضا من اقوى اقوى؟ اسهم المضاربة بل اقول بكل ثقة ان السهم دة هو القائد لقطاع الورق والطباعة؟ دون منازع؟
طب لية بقول كدة؟؟
لانة الوحيد بالقطاع كلة اللى ممكن وبسهولة مطلقة يعمل 20% ؟؟؟ فى جلسة واحدة؟؟
عكس باقى القطاع كراكتا وسيمو ودلتا والاهرام وخلافة؟؟
قدمت لحضراتكم مالدى بكل حب واخلاص وكلى ثقة فى المولى عز وجل بتحقيق كل حرف قولتة وذكرتة الان ؟؟
والله ولى الصابرين ونعم النصير
وجلسة سعيدة وموفقة لنا جميعا بامر الله عز وجل وبشكر كل من ساندنى من اعضاء الى الادارة الواعية والمحترمة ولاول مرة والله مش عشان حاجة ولكن دى الحقيقة وربى اعلم بصدق ما اقولة بجد اول مرة منذ عام ونص اجد ادارة مستنيرة ولا تنصر الحقد والباطل على الصدق والاخلاص؟ ولكم اسعدتنى مشاركة الاستاذ عمرو ابراهيم لانة يمثل الاشراف العام على منتدى بورصات وتانى وعد؟ صريح ؟ منى لهم ولكم جميعا بوضع توصيات؟ نارية؟؟؟؟؟؟
كى يصمت كل حاقد اثيم ولا يجد سهم؟ واحد يقدر يقول علية بم؟؟
وكلى ثقة فى الله عز وجل انة سيوفقنى فى ذلك طالما بقول الحق والصدق فربنا لن يخذلنى ابدا ؟؟
اخيرا توصياتى ليست امر لاى شخص بالشراء؟؟ وبكرر انا بشر ولست ملاك وكل بنى ادم بيخطء
ولكن اهم شىء ان تكون التوصيات التى ممكن جدا ان لا يحالفنا بها التوفيق ودة الطبيعى فى البورصة؟
لانها مكسب وخسارة ومفيش اى حد مهما كانت خبرتة يقدر يكسب طول سنة كاملة مثلا؟؟ والا مكنش حد غلب؟ وكان كلنا نبقى كسبانين من اى سهم ايا كان اسمة وكونيتة؟ دة وهم وخيال بعيد المنال؟؟ فارجو ان نكون واقعيين؟
ولا نتعامل مع بعض بالقطعة؟
من تجاربى الكثيرة؟؟ اعتقد ان الحساب يكون بعد مرور شهر كامل على الاقل ؟؟
وكام سهم رشحتهم ولم يوفقنا الله فيهم ولم يحققو مكاسب ؟؟ وهنا بقول يا جماعة الخير لازم نحط لينا مستهدف وقولنا نخلية 5% ؟
نبيع علية مثلا سهم راكتا رشحتة وعمل فى جلستين تلاتة 5% فما فوق؟ بنبيع وبارك الله فيما رزق؟
وممكن نرجعلة تانى لو تاكدنا من تكملة صعودة؟؟
والاهم بقى واللى بتخلى الناس تخسر كتير اوى انهم حال هبوط سهم رشحناة ل 5% ؟؟ برضو نبيع فورا ونعمل ستوب لوس؟
اخسر 5% افضل بكتير من خسارة 15% او 20% ؟؟
فرجاء حار من حضراتكم بتنفيذ تلك النقطة الهامة بالذات ؟؟
لانى بجد من خبرتى الطويلة فى ناس لا تضع لنفسها رقم زى ال 5% او 8% ؟؟ مثلا ؟ لتبيع علية حال تحقيق مكسب من اى سهم؟؟
وايضا عدم البيع وعمل ستوب لوس حال هبوط سهم 5%؟
ويقولك لا استنى عل وعسى يجيب سعرى مرة اخرى؟ ودة فى بورصتنا امر نادر جدا ان يحصل وكمان فى اسهم معينة جدا فقط لا غير؟
نصيحة من القلب لكل من يتعامل بالطرق الغير سليمة دى؟ بان يبداء بقى فى تغيرها عن نفسى بزعل واضايق جدا لما الاقى واحد بقالة سنتين؟؟ فى البورصة ولسة بيتعامل كهاوى وواخدها لعبة وفهلوة ويسمع كلمة من هنا وهناك ويشترى عشوائى ويبيع ايضا عشوائى دون علم ودراسة وفهم جيد؟؟
لان المفروض بعد مرور سنتين على تواجد اى شخص بالبورصة؟ ان يبتدى بقى يبقى محترف؟ لان اللى هيفضل يتعامل كهاوى مع البورصة بقولة افضلك تبحث عن عمل او شغلانة اخرى تستثمر بها ؟ لان الهواية فى البورصة لن تجلب الا الخسارة تلو الاخرى وانا شخصيا فضلت من 2000 الى عام 2003 ؟؟
بتعامل كهاوى وقسما بربى انى خسرت كل محفظتى وقلبت مينص ؟ وكنت ساترك المجال تماما لان المبلغ كان كبير فى الوقت دة والخسارة كانت 120 الف جنية؟
وبدين بالفضل فى استمرارى لزوجتى الغالية؟ واللى وقفت معى وقفة منتهى منتهى الاحترام وهى اغلى شىء فى حياتى وطبعا اولادى ياسر واسماء؟
وجعلتنى افك وديعة باسمها بمبلغ 150 الف جنية؟ ومن يومها اقسمت بان اتعلم كل كبيرة وصغيرة فى المجال؟ ازاى اعمل تريدة ناجحة؟ ازاى اشترى وابيع بمكسب جيد ولو 5% كما نوهت كتير؟؟ وايضا عمل ستوب لوس ايضا حال هبوط سهم معى 5%؟ ايضا؟ واحد يقولى اشمعنا ال 5% ؟ بقولة لان ال 5%؟ هى اقرب نسبة ممكن تحدث سواء فى الصعود او الهبوط؟ وليس كلام ولكن من تجارب على مدى 7 سنين تقريبا؟؟
طولت على حضراتكم ولكن بتمنى تكون المشاركة مفيدة لمن يقرائها جيدا والاهم العمل بها؟؟
ووالله من سيبداء التعامل كدة؟ سينسى كلمة خسارة والحبسة فى اسهم وكل تلك الاشياء اللى بتنتج عن عدم الاحتراف؟؟؟؟
والله ولى التوفيق ويارب كل سهم برشحة لحضراتكم هنا للى هيدخلة ان يحقق منى مكسب جيد جدا بامر الله تعالى؟
وتانى جلسة سعيدة وموفقة لنا جميعا ويارب المؤشر يكون اخضر اليوم وتانى بهمس فقط بالنظر الى سهم او تى من اليوم فصاعدا؟ فى اخبار واسرار كتير اوى حول او تى وسعرة الحالى المتدنى لاقصى درجة؟؟
قولت كل شىء عندى بكل حب واخلاص ويبقى القرار الاول والاخير لكم لانى ببساطة ليس لى سلطان على احد ولا استطيع مهما عملت اجبار احد على شراء سهم هو شايف من وجهة نظرة انة لا يصلح للشراء بة الان؟ ودة عادى جدا فلكل شخص وجهة نظرة المختلفة؟
وانهى ياريت بقى بعد ان ذهبو الاشخاص التى كانت تعكر صفو الباب وتشكك دايما فى كلامى وتوصياتى؟؟ المفروض بقى ان يتفاعل معى الاخوة الاعضاء اللى شايفين ان فى كلامى صدق وصراحة وامانة بان يشارك معنا فما احلى من التحاور والنقاش البناء ؟
لان دة سيجعل من بابنا المتواضع مصدر ثقة وسعادة لنا جميعا بامر الله تعالى وانا كلى ثقة فى الله بان يتحقق ذلك قريبا؟؟
ومرة اخرى اسف جدا لطول المشاركة فارجو التماس العذر لانى كان لابد ان اقول كل ما ذكرتة ؟؟ ولكم خالص حبى واحترامى لكم جميعا وياررررب جلسة خضراء وسعيدة وموفقة على الجميع اللهم استجب دعائنا يا اكرم الاكرمين ؟؟؟
اخوكم فى الله حسام
ارجوكم يا اخواتى الغاليين بعدم الصمت الرهيب منكم؟ لان عدم وجود مشاركات تجعل اى صاحب باب بيوصى باسهم خصوصا لو حققت المراد منها وصعدت وحققت ربحية جيدة فى وقت قياسى؟؟
وللاسف مجدش ولا مشاركة واحدة تحسسنى ان فى ولو شخص واحد اخد بالتوصية قعلا واشترى ونفذ؟
ودة مش عشان شىء الا لتقيم نفسى جيدا ولو فى اى اخطاء انتو شايفينها احاول تلافيها فى المستقبل؟
فارجو المشاركة والحوار حول السوق عامة واسهمنا المرشحة للشراء كل جلسة خاصة؟؟ بجد بتمنى من قلبى تفاعلكم معى؟
لان من غير المعقول ان افضل ارشح اسهم اكتر من 17 جلسة حتى الان ؟ وعدد المشاركات لا يتعدى ال 8 مشاركات وكمان للاسف كان كلها هجوم من الاخوة اياهم اعداء النجاح؟
وادينا خلصنا منهم بفضل الله والادارة الحكيمة للمنتدى فلا حجة الان للتجاهل الشديد دة؟
ولو الباب وتوصياتة مش عاجبة حضراتكم قولولى ووالله لن ازعل اطلاقا وساشكركم على تلك الفترة التى قضيتها معكم هنا رغم قصرها جدا؟ ولكن عادى جدا وسانسحب بكل حب وهدوء؟ يا جماعة ارجوكم تفهم ذلك جيدا فانا بقالى اسبوعين تقريبا؟ بوصى بسهم او اتنين يوميا ؟ ولا اجد اى مشاركة تفيد بان فى حد اخذ باى توصية؟ وعمل بها وعمل مشاركة قال فيها والله انا خدت السهم الفلانى بناء على توصيتك؟
ويريد معرفة اى شىء عن السهم كمستهدفة؟ مثلا القريب؟ او اى شى ؟ عن السهم عموما فساقوم بالرد بكل الصدق والصراحة والامانة؟؟
انا فقط بطلب منكم اعطائى الفرصة كاملة ؟ ودة فى صالحكم.؟ قبل ان يكون فى صالحى؟ حتى اعرف كويس تقيم ادائى معكم خلال هذا الشهر؟ رجاءءءءءءءءءءءءءءء حاررررررررررررر ؟؟؟
من حضراتكم بالمشاركة وصدقونى اى مشاركة سيتم الرد عليها فى الحال ؟ وبكل الصدق والامانة؟ وجربو؟ ولن تخسرو شيئا؟ لانى مبطلبش امر مستحيل؟
انا بطلب المشاركات للصالح العام لنا جميعا؟
لان كدة مينفعش فما الافادة او الاستفادة من الباب ومن توصياتة؟ وكيف اعلم ذلك عند التقيم بعد انتهاء الشهر هل نجحت ام لا قدر الله فشلت؟؟ لان مفيش مشاركات؟ تجعل الحساب واضح ومنطقى ؟
خلصت كل الكلام وبتمنى بقى الاقبال على الباب ووعد تانى لن يندم اى شخص عند دخولة الباب لانة سيخرج بشىء مفيد بعون الله؟
وشكرا مقدما لكل عقل مستنير مستوعب كلامى ونوى الاقبال والمشاركة؟؟
اخوكم حسام
التوقيع
يارب الكون ارزقنا جميعا من حيث لا نحتسب اللهم امين